/spanien/barcelona/forum/26142.aspx/spanien/barcelona/forum/26142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Di Stéfano
2004-11-17 15:18
Några dagars träning i Barcelona och någon liten vänskapsmatch är utan betydelse.
I verklig mening spelade aldrig Di Stéfano i FC Barcelona.
Kul förresten med ny konspirationsteori. Jag förstår att ni behöver så många för att hålla fasaden. "Real Madrid kan aldrig ha varit bättre än Barcelona. Franco, kungen, spanska fotbollsförbundet, UEFA, FIFA, maffian, Jimmy Hoffa, djävulen och utomjordingar ligger bakom alla Real Madrids triumfer." ;)
Barcelona kubala
2004-11-17 14:16
Med anledning av alla besök från R.M.s supportrar, vill jag klargöra en sak för våra egna. Från det ögönblicket R.M. bildades av två i Madrid bosatta katalaner och fram till 40-talet, hade alltid funnits en mycket bra relation klubbarna emellan, trots den starka och naturliga sportsliga rivaliteten. Som fotbollsälskare med en del kunniga vänner som följer R.M. önskar jag att den tiden, när saker och ting avgjordes på en fotbollsplan, kommer tillbaks.
Barcelona kubala
2004-11-17 13:48
Ämne: Kul artikel av Sonde....
1953, innan Di Stefano hade spelat någon match iklädd den vita tröjan, så spelade han en match med Barcelona mot Vasco de Gama (har bildbevis på det). Inte nog med det så spelade han 1961 en match till med oss. Vi köpte honom, men fick aldrig transfern från förbundet (då bodde han hemma hos sin vän Kubala) och Barcelona fick riva kontraktet efter hot från centralmakten om skatteprocesser mot alla i styrelse som hade egen rörelse. Då fick R.M. köpa honom och givetvis så gick det bra att få transfern.
Har du ingen koll på din egen idol, så förväntar jag inte mig att du ska ha koll på ekonomin, varken våran eller eran.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-17 13:17
Sonde: Varför inte kvalitativ kvantitet? Jag menar det får ju inte vara kvarkar eller.. ehm.. äh för mycket kvantmekanik..

Zidane_5:
Först och främst, återigen så var det sarkasm. Men ok.

Bonano - För gammal (hans bästa år är förbi)
Reiziger - Samma.
Giovanni - -"-
De Boer - -"-(samma)
Abelardo - samma (för gammal nu)
Christanaval -platsar tyvärr inte i världslaget Rochemback - samma (utlånad)
Luis Enrique- slutade
Cocu - för gammal
Motta - knäskadad
Gabri - knäskadad
Overmars - slutade (skadades + gammal)
Saviola - passar inte in i nuvarande systemet, utlånad
Kluivert - inte tillräckligt bra sista tiden + skyhöga summor på kontraktet (TACK Gaspar!)

Vissa utav värvningarna var panikvärvningar, och det har vi att tacka Gaspar för.
Barcelona Holländaren
2004-11-20 22:30
Bättre än sex.
Barcelona Forza Barça!!!
2004-11-17 14:42
Gio - R.Carlos = R.Carlos
Oleguer - Pavon = Oleguer
Puyol - W.Samuel = Puyol
Belletti - Salgado = Belletti
Xavi - Zidane = Xavi
Marques - Guti = Marques
Deco - Figo = Figo
Guliy - Beckham = Guliy
Ronaldinho - Raul = RONNIE
Eto'o - Ronaldo = Kryss
Valdès - Casilias = Valdès
Tyck vad ni vill, men detta är MIN lista och JAG tror på den.
FC Barcelona - Real Madrid 8 - 2
Forza Barça!!!
mw
2004-11-17 01:00
Forza Barça
Forza är italienskt :P
det ska vara Forca ;)
Real Madrid Ronaldo_#1
2004-11-17 16:35
Om kungen är madridfans så är det väll inget konstigt med det. Han bor ju i Madrid.
Pep Guardiola
2004-11-25 19:06
C.R.

kolla danska sidan.
Real Madrid Di Stéfano
2004-11-17 13:26
Kul artikel av Sonde måste jag säga. Men är verkligen spanske kungen Madridsupporter? Det vore trevligt om han vore det men jag har aldrig sett det skrivet i spansk press (jag läser dagligen spansk sportpress, ofta även ondskans forum Diario Sport). Visserligen har kungen varit på några av de största CL-matcherna på Bérnabeu, men han bor ju i Madrid så det är väl inte så konstigt att han gått på just några av Real Madrids mathcer. Det finns ju inte direkt något annat lag i närheten som spelat internationella stormatcher på senare år. Dessutom är ju kronprinsen beklagligtvis hederspresident i Atlético vilket får en att misstänka att Kungen håller på samma lag. Frågan är också om han skulle tillåtit sin dotter att gifta sig med en jolle-ikon om han var en äkta merengue. (Ni har nu officiellt döpt om ert lag till jolle.) Barca betyder nämnligen liten båt eller jolle snarare än ett stort pampigt skepp. Med er ekonomi skulle man nog kunna kalla det för en svårt läckande jolle ;). Kanske borde man börja sälja symboliska öskar i er supporterbutik (Hjälp oss att rädda det sjunkande skeppet!). Annars kan jag rekommendera en försäljning av träningsanläggning. Det gör under för ekonomin.
Slutligen vill jag påpeka att Di Stéfano aldrig spelat i jollen. Han köptes ju som bekant av både jollen och Madrid från två olika klubbar samtidigt(!). En skiljedomstol beslutade att han skulle spela i de olika lagen varannan säsong men då blev kaptenen för jollen sur och sade att då fick Madrid ta honom. För övrigt ett lysande beslut värdigt en Titanic-kapten.
Lycka till på lördag!
Barcelona Puyolinho
2004-11-17 22:57
Messí
Du får ursäkta mig =)=)
Det va det grymmaste tifot jag sett (Efter Assyriskas) nee skojja bara Barça har juh skiiit grymmt tifo !
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-11-17 21:59
Puyolinho,

Xaví är allt med och rockar - På Bernabeu ;)
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-11-17 21:35
Jag hoppas innerligt att jag aldrig mer får se Davids i den blårödrandiga tröjan.
Han svek oss när han hade chansen. Nu är det för sent att komma krypande tillbaka. Han kan dilla om affärsöverenskommelser hur mycket han vill, nu är det för sent. Han gjorde sitt val och nu kan han gott sitta där på Inters bänk och begrunda konsekvenserna av det.
Edgar Davids är i mina ögon inte välkommen tillbaka.
Barcelona Puyolinho
2004-11-17 21:00
Både bra och dåligt länktips men det e nog mer dåligt än bra!

Messi har faktist alldrig sett Barça Fans som har sjungt sånger eller gjort upp tifo !
Och sen tror jag inte att Välklädda Advokater m.m. ska börja skrika och hålla på!
Jag menar det är juh jävligt dyrt o gå på en sån match!
Barcelona Puyolinho
2004-11-17 20:19
Zidane_5
Belletti i sina goda stunder är grymmt bra men tyvärr har han fär låg lägstanivå, det är det som skuljer dom bra med dom dåliga spelarna !
Barcelona Messí
2004-11-17 20:54
En sak jag ser fram emot är tifot innan matchen! 98 000 personer kommer sitta med blåa och röda "saker" och hela arenan kommer bli ett konstverk! Får bara hoppas att Tv4+ INTE missar det!
Barcelona Gabriel
2004-11-17 16:30
SÅS

Ja va ska man göra för har man ännu inte insett att Puyol är en av världens bästa backar i världen så förstår jag inget..

Mohammed

Ni har också sånna fans i form av Ultrasur! Dessutom är statsministern barcafan, så vi har även vi "finafans".
Hmm skillnaden är att vi tar inte hjälp av honom som ni gjorde med Mustachmannen!
Barcelona Puyol_20
2004-11-17 16:14
Zidane_5: Generationsväxling säg det nåra gånger så kanske det får nån slags mening,,förutom ronaldinho vilken megastjärna har vi köpt,,vi tappa rivaldo o ersätte honom på bästa sätt..ni forsätter ju bara som chelsea.."världstjärna stämpel på varje position även om ja inte tycker att dem e det så e dem det i andras ögon..Barca består av unga o hungriga spelare..Riijkard valde att ha de så här då han tyckte att oldisarna inte gav sitt allra bästa..men att säga att Real madrid är som chelsea är att överdriva...,men kom inte o säg att vi köpt mer än er..ni köper spelare för att sälja tshirt..i rest my case..pretty boy beckam som borde blivit modell"maradona citat
Barcelona Rod
2004-11-18 22:19
Penya Barcelonista de Suecia (F.C Barcelonas officiella supporterförening) brukar anordna resor ner till Barcelona. Gå till hemsidan så hittar du mer info.
http://www.cml.nu/penyasuecia/
Real Madrid Ronaldo_#1
2004-11-17 07:54
På lördag smäller det. Antligen blir det VI ELLER NI ELLER INGEN. Ser fram imot en underhållande match.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-17 08:38
Ämne: Forza Barça
Forza ä....
Ska det inte t.o.m. vara Força Barça?
Barcelona O Fenômeno
2004-11-16 21:31
Sonde,

Haha, sant. Men alltså, det borde ju gå att göra den större. T.ex om jag skriver BARCELONA med stora bokstäver så vill jag inte att ç ska vara litet... Blir ju så fult:P
Real Madrid Zidane_5
2004-11-17 12:58
Kharles_Puyol men fortfarande 14 spelare som spelade i klubben för 2 år sen o nu inte en enda=S va e d för köplag?
J.Smith
2004-11-16 21:49
Sonde/

Jag tycker att artikeln var riktiga bra gjord. Nu önskar man ju att alla skulle följa dina råd och därmed så skulle man under veckan slipa alla onödiga inlägg ifrån diverse fans , ifrån båda lags håll. Det känns som om det nästan alltid skrivs skit om varann på dom olika forumen , lite synd tycker jag då fotboll går ut på att stödja ditt eget lag , inte hata andra lag. Egentligen så måste det vara den låga ålder man har som gör så att man går in i "hat" lagets forumsida och skriver några väl ointelligenta ord. Egentligen så tycker man att man borde bara skita i dom men dom upptar ju plats. Ska det vara så svårt att behärska sig i sitt språk och skriva ner nånting som har en mening bakom sig. Jag är inte för dom här korta utropen ( Barca suger! , Real Madrid är kassa! ) som emellanåt duker upp på dom olika forumen. Även om man tycker olika och håller på olika lag så borde man väl ändå kunna ha en diskussion på en sansad och vettig nivå?.

Ronnie/

Ser också att många här inne skriver att man förlorade senast på grund utav att man tänkte alltför mycket på den kommande matchen. Kan tänkas vara logiskt men är det inte. Som professionell fotbollspelare går du in i varje match fullhjärtat och gör ditt jobb , inte går du och tänker på nästa match oavsett hur stor den matchen nu är. Det känns nästan som om det är en bortförklaring för att man inte vill erkänna att för en gångs skull så spelade man inte samspelt. Jag har nyss sett klart matchen och det finns flera saker som är anmärkningsbara. Att spelarna inte skulle ha haft motivation är rent skitsnack då man gick in i matchen med bästa tänkbara startelva ( förutom skador ). Dom som ändå påstår att man inte spelade på max på grund utav att man tänkte på derbyt måste nog vakna upp och inse att det bara är en ursäkt för att man förlorade. Nu skyllde i man i alla fall inte på skador som annars brukar vara det Barca fans skyller på när det går dåligt. Ett steg i rätt riktning , ett ytterligare steg kan tas om man erkänner att man förlorade helt enkelt på grund utav att man inte var bra nog.
Real Madrid R.Carlos #3
2004-11-16 20:55
Jocke (Izquierda)//

ganska lång artikel att skriva med glimten i ögat........
Barcelona Gabriel
2004-11-16 23:31
HAHAHAHAHA VA SKÖÖNT!!! Tack Sonde äntligen nån med lite humor, även om allt du sa stämmde;)
Barcelona Barca Barca
2004-11-16 23:28
Sonde: hehehe som sagt, en av de roligaste artiklarna jag läst på Svenskafans.com

Broshan;)

Visca el Barca
Real Madrid Emadinho
2004-11-16 19:59
Artikeln "Discussions For Dummies!" är den semsta ja har läst på länge, att man kan komma på detta. bara dendär artikeln bevisar att ni Barca haha(skrot båt)fans är säkra på att ni kommer förlora. ja kan dock inte säga att ja är säker på att vi kommer vinna macthen för ja kan inte undvika sanningen att Barcelona är ett bra lag.

HAHAH sen har grabben skrivit att ni inte ska disskutera med Real-fans under 16, hahah hur fan ska nu lyckas?`ska ni fråga varje snubbe ni ska disskutera med hur gammal han ä? sen om ni ska snacka om medgångsfans så kan ja säga er att det var mycket sällsynt med Barca(båt fans) förra sesongen.

Hala Madrid
Barcelona Barca Barca
2004-11-16 23:28
Sonde: hehehe som sagt, en av de roligaste artiklarna jag läst på Svenskafans.com

Broshan;)

Visca el Barca
Real Madrid Zidane_5
2004-11-16 21:47
wow redaktionen ni tror inte att kungen kan gilla madrid för att han tycker att dom spela den bästa fotbollen! ni kan inte komma med nåt då ni inte har vunnit en titel på jävla länge! att ni endast jämförs me madrid ska ni ta som en ära att ni sedan försöker vara bättre är ju ett skämt som tom laporta hade skrattat åt om ni vill tala historia så kan vi göra det 9 cl titlar något ni aldri kommer att kunna skryta med! och ja tror verkligen den artikeln ni skrev behövdes för d hade blivit jävla jobbit o skriva att aa men vi har henke eller puyol e bäst hela tiden eller att xavi e helt underbar men inte veta ett skit om spelaren..sen de ni skriver om medgång supportrar ja tror(vet) att många bytte till andra lag då det inte gick så vidare bra för barca! så länge ni har gio på vb så kan högeryttrarna tacka!
Annons: