/spanien/barcelona/forum/26137.aspx/spanien/barcelona/forum/26137.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Valdés
2004-01-09 17:22
Jag åker och dödar honom!
Att han är en stor idiot liksom att han förstör så många människors välmående måste ses som en förmildrande omständighet.

Nästan såhär sjukt har jag börjat tänka. Frustrationen är enorm. Även jag har alltsedan förlusten mot RM hoppats på fortsatta förluster för att Rijkaard skall få sparken så att en kompetent tränare kan ta över. Men att vi ligger mer än 15p efter täten hjälper tydligen inte. Champions leagueplatsen måste tydligen också vara ordentligt rökt innan han får gå.

Eftersom Laporta åkt till Turin för att förhandla om Davids så kommer ursäkterna att fortsätta ett tag till även om vi förlorar - för Davids är ju matchotränad.

Att Laporta lovade inleda en ny Era känns som ett hån.

Davids tror jag inte kommer att göra något märkbart avtryck på annat sätt än att sänka lagmoralen ytterligare. Ajax 95 är Barça 04. Spelare som nådde sina spelmässiga höjdpunkter för omkring 4 år sedan samlas i Barça för att njuta av sina sista fotbollsår. Davids kräver ca 40 miljoner i lön för 5 månaders spel och detta skulle göra honom till den högst betalda tillsammans med Kluivert. Även detta är demoraliserande och fruktansvärt upprörande för lagets verkliga stjärnor; Puyol och Ronaldinho.

Förhoppningsvis har vi nått den där så viktiga 4;eplatsen när säsongen är avslutad men idag känns situationen nästan hopplös.
Barcelona Birdman_09
2004-01-09 17:04
Ja alltså jag kan säga att jag hatar Rijkaard mer för varje dag. Jag hoppas varje ny dag att han har avgått. Men lik förbannat sitter på han på hemsidan och påstår att vi fick stryk för att vi inte har någon balans?? VA!!?? Det är ju hans jobb att skapa.
Men nog om Rijkaard. Inte lönt att diskutera. Alla är överens. Han måste bort. Jag har inte sett någon här i forumet säga emot det dem senaste veckorna.
Vad gäller Laporta så måste jag nog be alla fans om att ha mer tålamod med honom. Jag tycker det verkar som att han vill klubbens bästa. Han jobbar hårt tycker jag. Han är ny och vill sätta sin prägel på klubben. Han kommer fixa det. Först ska han bara sabotera Rijkaards karriär för evigt för han kommer ju aldrig få något nytt job efter detta. Hans assistent Ten Cate är bättre än honom. Viva Laporta!!
Barcelona Tompa
2003-12-13 21:41
Härligt med tre poäng! Men tyvärr blev det ju en skandalartad tillställning, mest givetvis beroende på en urusel domare. Sex utvisningar och 13 varningar - tror aldrig jag sett något liknande i direktsändning.
Barcelona Bagarn
2004-01-09 13:45
Illa med förlusten mot Levante, förbannat illa. Skönt att Saviola fick spela ifrån start iaf. Men jag förstår inte oförmågan att sätta dit bollarna, otroligt frustrerande. Sett på spelarmaterialet ska det fan inte kunna gå såhär illa. Hoppas verkligen Davids-affären blir av, det kommer blir ett riktigt lyft tror jag. Angående Rijkaard vetifan vad jag ska säga längre.. men jag tror verkligen och hoppas att vi visar Zaragoza på lördag hur fotboll ska spelas.

Föresten om vi fick över Van Der Vaart i sommar vore det helt lysande.
Barcelona JAG
2003-12-08 00:56
Direkt när jag såg på Barças laguppställning strax innan match visste jag direkt att vi skulle förlora. Det är helt ofattbart att man kan vara så himla feg och ställa upp med fyra mer eller mindre defensiva mittfälltare på plan i en sån här match.
Hur tänkte Riijkard egentligen? Enligt honom själv ville han att vi skulle dominera på mittfälltet och på så sätt stoppa Real. Var han ute efter oavgjort resultat? Det där köper jag inte alls. Hoppas att Riilkard har lärt sig en läxa.

Sen är det mycket som bl a Alx säger, ingen tanke alls bakom värvningarna. En styck i gårdagens startelva vid namn Luis García och som var den enda som skapade någotting framåt i första halvlek men som sedan ändå blev utbytt vilket satte ännu ett frågetecken i mitt huvud!?

Annars så gjorde Barça en väldig bra andra halvlek och behovet av en skickilg straffområdsspelare märktes tydligt! Trots en mängd med chanser så fick man inte dit bollen.
Otur, men jag är säker på att vi kommer igen! Som en riktig fan säger "Vi vinner tillsammans - vi förlorar tillsammans"...
Barcelona Tompa
2003-12-13 21:41
Härligt med tre poäng! Men tyvärr blev det ju en skandalartad tillställning, mest givetvis beroende på en urusel domare. Sex utvisningar och 13 varningar - tror aldrig jag sett något liknande i direktsändning.
Barcelona Bagarn
2004-01-09 13:45
Illa med förlusten mot Levante, förbannat illa. Skönt att Saviola fick spela ifrån start iaf. Men jag förstår inte oförmågan att sätta dit bollarna, otroligt frustrerande. Sett på spelarmaterialet ska det fan inte kunna gå såhär illa. Hoppas verkligen Davids-affären blir av, det kommer blir ett riktigt lyft tror jag. Angående Rijkaard vetifan vad jag ska säga längre.. men jag tror verkligen och hoppas att vi visar Zaragoza på lördag hur fotboll ska spelas.

Föresten om vi fick över Van Der Vaart i sommar vore det helt lysande.
Barcelona OrtiZ
2003-12-13 23:35
ingen bra dommare men tre POÄNG iallafall!!!!!
Och kluivert gör 2 mål kanske tillbaks??????????
Barcelona acke
2003-12-07 15:43
Är det någon som har nån koll om läget i Barcelona idag?
Hur ligger Rijkaard till hos fansen där? För hos de flesta fansen utanför Spanien så är han nog inte så omtyckt verkar det som!
Barcelona Izquierda
2004-01-09 16:06
juanito,
Usch, det känns hemskt, men du sätter fingret på något angeläget där. Jag vet faktiskt inte om jag vill att Barca ska slå Zaragoza. Jag vet ju att när jag väl sitter där framför tv:n kommer jag att hoppas stenhårt på vinst, men samtidigt krävs det tyvärr fler förluster för att Laporta ska kicka Rijkaard. Det känns otäckt att behöva säga det, men ytterligare en eller två förluster är kanske det bästa för Barca just nu. Bättre än en knapp seger trots dåligt spel, följd av en ny pinsam förlust, följd av oavgjort trots dåligt spel, osv.
Barcelona Tompa
2003-12-07 11:26
RC_3:
Visst var Casillas mycket bra - han är en av världens allra främsta målvakter. Men ärligt talat, jag vet inte om han var bättre än Puyol. Utan Puyol hade ni vunnit med större siffror. det är jag övertgad om.
Barcelona Birdman_09
2004-01-09 16:45
Ja jag är fan med på förslaget om förlust alltså. Hellre det än att se Rijkaard på bänken i några månader till
Barcelona Tompa
2003-12-07 11:26
RC_3:
Visst var Casillas mycket bra - han är en av världens allra främsta målvakter. Men ärligt talat, jag vet inte om han var bättre än Puyol. Utan Puyol hade ni vunnit med större siffror. det är jag övertgad om.
Barcelona Johan Cruyff
2003-12-06 23:38
Varför är så många förvånade?

Det är ju fan inte första gången spanska dommare visar klar favör för Real. Men jag ska inte vara negativ, vi fick juh iaf inte en straff emot oss, och ett rött kort. Fast det kommer väl vid nästa tillfälle på Bernabeu stadion.

Spanska domare borde avlivas!
Adeu
Spanien P.E.
2003-12-11 13:55
Tror Barca behöver satsa på någon annan en Hasselbaink, för de orsakerna nedanstående har nämnt. Tristan skulle inte vara fel, lr kanske någon ung talang som Reyes.
Barcelona Valdés
2004-01-09 18:28
Laporta är en fantastisk mediaperson då han sett till att blåsa nytt intresse för Barça genom sina löften om Beckham och skapandet av ett nytt dreamteam.

Det börjar dock bli dax för honom att infria något av sina vallöften. Att vi lyckades värva en bättre fotbollspelare än Beckham har vi vicepresidenten Rosell att tacka för, det var hans goda kontakter som möjliggjorde affären. Trots att jag tror att Ronaldinho kommer bli världens bästa är jag i dagsläget tveksam till om Laporta är en bättre kandidat än tex L. Bassat.

Cruyff vill ha Davids, jag tror nästan att han skulle vilja ligga med honom pga alla hans uttalanden. Laportas stora mentor är Cruyff och i dagsläget verkar det i närmaste vara han som styr.
Real Madrid RC_3
2003-12-07 10:37
Tompa
Du måste ersänna att det var ändå Casillas som va bäst.
Han avgjorde ju matchen.
Real Madrid Ronnie
2004-01-09 18:20
Vill Cruyff att Barca ska värva Davids?
Barcelona Izquierda
2003-12-06 02:16
JoUh,

Det ska bli intressant att se hur många gånger du tänker ställa den frågan innan du ger upp och inser hur tröttsam du är.

Du fattar precis lika väl som jag att Johan Cruyff sa det där för att visa att reals supportrar inte heller är några änglar, sedan att de inte har slängt in just ett grishuvud säger ju inte att de inte betett sig svinigt.
Barcelona Ronnie
2004-01-09 18:20
Vill Cruyff att Barca ska värva Davids?
Real Madrid JoUh
2003-12-06 02:51

-Izquierda-

Ja, det har ju hänt ofta att matchen tvingats brytas pga fara spelarnas hälsa/liv "hemma hos oss".
I mitt tycke bär era supportrar på mer hat och beter sig mera huvudlöst än vad vi madridistas gör. Det har jag själv fått erfara när jag var i Barcelona...

Kände bara för att besvara lösa anklagelser, sen är det ditt problem om du anser det vara tröttsamt...
Real Madrid 10-Luis Figo
2003-12-05 22:49
Mach1//

Sa jag att det var nåt fel med det?
Svar:NEJ...jag bara frågade...
Försökte med Figo bara att du säger det visar att du bara följt med strömmen av kritiken på Figo...

Jag tror att det gick till så här(visa saker är sanna,vissa är vad jag tror:

Figo med sin agent ville göra om sitt kontrakt,de bokade möte med Nunez som var den avgående pres. Nunez sa blankt NEJ,om Figo ville ha ett nytt kontrakt så får han prata med de som gör upp om pres. posten 3 st. var det om jag ej minns fel,Figo hade möte med alla 3 kandidater som alla 3 vägrade göra en ny kontrakt med Figo,trots att Figo var lagets största stjärna och viktigaste spelare var han sen flera år tillbaxs den som tjänade sämst...(Hittills är allt detta sant)
Sen så dyker det upp en galning(trodde nog de flesta från början) vid namn Perez som kandiderade till Real pres. han bokade ett möte med Figos agent(Perez visste att Figo var missnöjd),i det mötet la Perez fram ett erbjudande som gick ut på att om han vann valet om Reals pres. så skulle han dagen efter betala barca pengarna som Figo hade på sin klaus. på kontraktet som gjorde att ett annat lag kunde få Figo.Figos agent ringde upp Figo och sa att han fått ett erbjudande från en "galning" som tror att han kan vinna valet om Reals pres. detta kan vi använda som "utpressning" på barca,dock utelämnade Figos agent att om Figo bröt detta överenskommelse så skulle Figo bli skyldig ett ex antal miljoner(detta är sant) till Perez och vice versa...Figos agent hotade Barca med detta,men precis som övriga världen trode de att Sanz(dåvarande Real pres.)skulle sitta säkert i sin post,så man tog ej det hotet på allvar...(Detta är vad jag tror kan ha hänt)...

Perez går och vinner valet och Figo kontaktar Barcas nya Pres. (Vad hete han?) och sa att han ville stanna i Barca men om inte han fick ny kontrakt så skulle han gå till Real,den nya pres. hade sett att Barca ekonomi var dålig och så chansen att få bra betalt för Figo samtidigt att han inte kommer att bli "hängd" av barca supportarna utan ser att det är Figo som kommer att bli boven i dramat....(detta tror jag att det kan ha hänt)

Som sagt visa saker är sanna och andra är vad jag tror kan ha hänt...
Vet att ni inte håller med mig men jag tycker fortfarande att Barca har sig själva att skylla på,dock ska det sägas att Figos agent ej var ärlig mot Figo samt att Figo är en vuxen man och gjorde det valet...
Handen på hjärtat nu hade ni inte i en snarlik situation valt det bästa för er framtid?
Spanien 10-Luis Figo
2003-12-05 22:49
Mach1//

Sa jag att det var nåt fel med det?
Svar:NEJ...jag bara frågade...
Försökte med Figo bara att du säger det visar att du bara följt med strömmen av kritiken på Figo...

Jag tror att det gick till så här(visa saker är sanna,vissa är vad jag tror:

Figo med sin agent ville göra om sitt kontrakt,de bokade möte med Nunez som var den avgående pres. Nunez sa blankt NEJ,om Figo ville ha ett nytt kontrakt så får han prata med de som gör upp om pres. posten 3 st. var det om jag ej minns fel,Figo hade möte med alla 3 kandidater som alla 3 vägrade göra en ny kontrakt med Figo,trots att Figo var lagets största stjärna och viktigaste spelare var han sen flera år tillbaxs den som tjänade sämst...(Hittills är allt detta sant)
Sen så dyker det upp en galning(trodde nog de flesta från början) vid namn Perez som kandiderade till Real pres. han bokade ett möte med Figos agent(Perez visste att Figo var missnöjd),i det mötet la Perez fram ett erbjudande som gick ut på att om han vann valet om Reals pres. så skulle han dagen efter betala barca pengarna som Figo hade på sin klaus. på kontraktet som gjorde att ett annat lag kunde få Figo.Figos agent ringde upp Figo och sa att han fått ett erbjudande från en "galning" som tror att han kan vinna valet om Reals pres. detta kan vi använda som "utpressning" på barca,dock utelämnade Figos agent att om Figo bröt detta överenskommelse så skulle Figo bli skyldig ett ex antal miljoner(detta är sant) till Perez och vice versa...Figos agent hotade Barca med detta,men precis som övriga världen trode de att Sanz(dåvarande Real pres.)skulle sitta säkert i sin post,så man tog ej det hotet på allvar...(Detta är vad jag tror kan ha hänt)...

Perez går och vinner valet och Figo kontaktar Barcas nya Pres. (Vad hete han?) och sa att han ville stanna i Barca men om inte han fick ny kontrakt så skulle han gå till Real,den nya pres. hade sett att Barca ekonomi var dålig och så chansen att få bra betalt för Figo samtidigt att han inte kommer att bli "hängd" av barca supportarna utan ser att det är Figo som kommer att bli boven i dramat....(detta tror jag att det kan ha hänt)

Som sagt visa saker är sanna och andra är vad jag tror kan ha hänt...
Vet att ni inte håller med mig men jag tycker fortfarande att Barca har sig själva att skylla på,dock ska det sägas att Figos agent ej var ärlig mot Figo samt att Figo är en vuxen man och gjorde det valet...
Handen på hjärtat nu hade ni inte i en snarlik situation valt det bästa för er framtid?
Barcelona Barca_91
2004-01-09 19:00
Enligt nån jag känner har Davids skrivit på för Barca(4 miljoner euro)ni som kan spanska läs på länken där uppe!Jaaaaa
Spanien mehdi
2003-12-06 15:51
ASSÅ NI KOMMER FÅ SÅ HÅRT IDAG SÅ ATT NI INTE KOMMER KUNNA SOVA!!!!!!!!
Barcelona Tompa
2003-12-06 10:16
Mycket har sagts och snackats om Figos flytt till Real. Självklart flyttade han till Madrid för att Perez erbjöd en löneökning på ungefär 100 %. Jag tror dock fortfarande att han gärna hade spelat vidare i Barca om han hade fått den löneökning som jag faktiskt tycker han var värd. Kluivert tjänade 75-80 % mer (minst) trots att han ite alls var lika viktig för laget. Detta anser jag fortfarande var dåligt agerande av Barcas ledning. Tro katten att karln blir sur när han vet att han är bättre än Kluivert men ändå tjänar mycket mindre! Så långt förstår jag honom.

Med detta sagt så kunde han ju flyttat till någon annan klubb än Real. Intressenter hade knappast saknats då Barca säkert varit beredda att släppa honom för en lägre summa än de 500 mille som Perez betalade. Klubben tjänar ju knappast på att ha en missnöjd spelare!

I detta läge väljer han att gå till Barcas ärkerival genom att helt enkelt gå bakom ryggen på Barcas ledning. Klart att alla katalaner blir ursinniga! Trots det kan jag inte försvara alla antifigo - kampanjer, inslängda grishuvud mm. Han har väl t.om blivit mordhotad. Burop under matcherna är helt OK för mig men där bör det stanna.
Barcelona Tompa
2003-12-06 10:16
Mycket har sagts och snackats om Figos flytt till Real. Självklart flyttade han till Madrid för att Perez erbjöd en löneökning på ungefär 100 %. Jag tror dock fortfarande att han gärna hade spelat vidare i Barca om han hade fått den löneökning som jag faktiskt tycker han var värd. Kluivert tjänade 75-80 % mer (minst) trots att han ite alls var lika viktig för laget. Detta anser jag fortfarande var dåligt agerande av Barcas ledning. Tro katten att karln blir sur när han vet att han är bättre än Kluivert men ändå tjänar mycket mindre! Så långt förstår jag honom.

Med detta sagt så kunde han ju flyttat till någon annan klubb än Real. Intressenter hade knappast saknats då Barca säkert varit beredda att släppa honom för en lägre summa än de 500 mille som Perez betalade. Klubben tjänar ju knappast på att ha en missnöjd spelare!

I detta läge väljer han att gå till Barcas ärkerival genom att helt enkelt gå bakom ryggen på Barcas ledning. Klart att alla katalaner blir ursinniga! Trots det kan jag inte försvara alla antifigo - kampanjer, inslängda grishuvud mm. Han har väl t.om blivit mordhotad. Burop under matcherna är helt OK för mig men där bör det stanna.
Real Madrid Real_4ever
2005-03-07 19:01
Ska inte ljuga förra säsongen när ert lag bestod av nästan enbart holländska spelare ville jag att ni skulle ta er ur eran kris. Det gjorde ni också. :P Ville inte att er Mister skulle få sparken eller att ni skulle skylla eran nedgång på kära holländska spelare eller er mister. Ska erkänna ert största misstag var att ni inte köpte Davids. Han skulle kunna göra underverk. Han hade faktisk riktigt stor roll till vändningen. :) Kommer inte att kunna sova för att jag någonsin har sympatiserat med Barca. :P Har fått ta mycket skit från vänner och släkt. För de vet att jag är en riktig Real Supporter. Har varit gift med klubben nu snart 11-12 år :P. Det är dags att förnya bröllopslöftena.

Hala Madrid
Real Madrid Real_4ever
2005-03-07 18:04
Vilka spelare kommer med störst sannolikhet spela emot Chelsea? Jag tror dock Chelsea drar det längsta strået. :P Ni kommer säga du säger så bara för du är Real Fan. Men hemma är Chelsea mycke starkare. Det är inte för inget de ligger 1 i sin liga. Tycker att Ronaldinho har varit dålig den här delen av säsongen. I fjol var han bra men inget mer. Tycker som jag har sagt innan att han inte är värd sitt pris. Skulle hellre vilja att Henry eller Shevchenko skulle få priset. De har varit bättre längre tid under säsongen. Ronaldinho som många påpeka är för självsäker på sin plats i laget. Därför ger han inte allt för sitt lag. Ser honom fortfarande som en vilsen spelare i laget. Han har ingen riktig riktlinje. Ska han föreställa en playmaker eller vad? I så fall har han verkligen misslyckats. Er senaste match emot Osasuna tycker det är så pinsamt se Valdés filma så jäävla dåligt. Förlåt för ordvalet. Han gjorde en Rivaldo hatar sådana fotbollsspelare skam för sitt lag och fan. Han träffades inte ens på huvudet eller ansiktet. Eller har Valdés svårt att känna var smärtan kommer ifrån. Om han huvudtaget fick ont. Enligt mig ville han bara låta tiden få gå. Det var därför ingen Barca spelare gjorde några ansträngningar för att se till hur det var med Valdés. Hoppas han verkligen skäms gör han inte det har han ingen yrkes stolthet. Rivaldo fick böta för sin uppträdande tycker att Valdés ska få något liknande.

Hala Madrid
Barcelona Gabriel
2003-12-07 20:51
Angående det mest rätvisaste resultatet så skulle det ha blivit oavgjort om man ser det på det sättet. Men nu är det dags att vi glömmer den här matchen och går vidare. Om man kan spela som man gjorde i andra halvleken så kommer det att vända föross väldigt snart. Nästa match också hett. Derby borta mot ett svagt Espanyol.

FORCA BLAUGRANA!!!
Annons: