/spanien/barcelona/forum/26136.aspx/spanien/barcelona/forum/26136.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2003-12-03 23:40
neo

som att nån här inne bryr sig
Barcelona Andreas
2004-01-08 19:40
Frank de Boer//

Här kommer några anledningar som talar för att Davids ska gå till Barça:

1. Utfryst i Juventus.
2. Juventus vill att Davids ska gå till en klubb utanför Italien.
3. Davids har många gamla lagkamrater i Barça från tiden med Ajax. T.ex. Kluivert, Reiziger, Overmars m.fl. Dessutom även lagkamrater från landslaget.
4. Rijkaard och Davids känner varandra från både tiden i Ajax när båda spelade och från tiden i landslaget då Rijkaard var tränare.
5. President Laporta verkar tveklöst intresserad.
Malaga Robban
2004-01-09 08:57
En övergång för davids verkar var väldigt när nu för barca. Barca har även gått ut i spank tv ang. att Davids skall komma nu under jan.
De pratar just nu för fullt med juve.
Barcelona Laudrup
2004-01-08 13:01
Saviola är tydligen missnöjd med Rijkaard samt att aldrig få chansen från start. Har heller aldrig förstått varför Rijkaard envisas med sin "4-2-3-1" taktik när det är uppenbart att den inte håller. Såg tyvärr inga matcher förra säsongen, men var det inte ens 4-4-2 variant som Antic ställde upp med? Varför fortsatte Rijkaard inte bara på samma uppställning? Tror även vissa spelare inte direkt håller måttet. Bl a en hel del spelare som överskattas rejält här på forumet. Orkar inte gå in på exakt vilka.
Barcelona Gabriel
2003-12-07 23:11
Laporta och CO måste öppna plånboken nu när transferfönstret öppnas till Januari. Vi ar alltså 5 riktiga försvarare varav 3 av dem inte används (Mario, Marquez och Andersson).

just nu så behövs det köpas in en försvarare av klass och jag tror att man skulle kunna få Van Buyten eller Mexes till hyffsat pris. Andra som jag kan tänka mig är Gallas eler boumsong, fast det begärda priset för Gallas bör bli betydligt mer än vad Laporta skulle vara villig att lägga ut till Januari.

Det behövs också fler alternativ till anfallaspositioner. Vi har 2 styckna där som tillsammans ar gjort 5 mål vilket är under all kritik speciellt när man spelar för FC Barcelona. Några som jag kna tänka mig är Cissé, Adriano. Men ingen kommer att bli billig att lösas ut.

Adriano ägs 50% av itr redan och Cisse ville inte Auxerre släppa för mindre än 20 miljoner Euro i somras.
Tror och hoppas i vlket fall att målet mot Real Madrdi för Kluivert kan bli hans vändpunkt då han säkert kommer att ha stort sjlvförtroende efter det här.

Vi får se om vi äntligen vinner mot Espanyol. Ronaldinho har ju sagt att han ska spela men det sa han också mot Valladolid och Real Madrid.
Barcelona Tompa
2003-12-08 09:27
I debyt mot Espananyol måste laget bara vinna, så enkelt är det. Hoppas verkligen Ronnie är spelklar då, vi saknar honom oerhört!

Angående spelarförstärkningar är det nödvändigt men att mitt under säsongen få loss riktigt högklassiga spelare blir inte lätt. Anfallet har hitills varit en smärre katastrof då Kluivert och Saviola endast gjort fem mål TILLSAMMANS(!), en bedrövlig siffra.

För mig är det drför klart att vi måste få in en anfallare. Kezman är sjävklart ett alternativ. Själv är jag väldigt förtjust i Adriano men han blir givetvis inte lätt att lösa. De bakre leden behöver självklart också förstärkas men det mest akuta för mig är anfallet. Den största skillnaden mellan Barca och Real är att ärkerivalerna har oändligt mycket lättare för att göra mål. Det går inte att blunda för detta faktum. På det glada 90-talet gjorde Barca alltid mest mål men så är det inte längre.
Barcelona Tompa
2003-12-08 09:27
I debyt mot Espananyol måste laget bara vinna, så enkelt är det. Hoppas verkligen Ronnie är spelklar då, vi saknar honom oerhört!

Angående spelarförstärkningar är det nödvändigt men att mitt under säsongen få loss riktigt högklassiga spelare blir inte lätt. Anfallet har hitills varit en smärre katastrof då Kluivert och Saviola endast gjort fem mål TILLSAMMANS(!), en bedrövlig siffra.

För mig är det drför klart att vi måste få in en anfallare. Kezman är sjävklart ett alternativ. Själv är jag väldigt förtjust i Adriano men han blir givetvis inte lätt att lösa. De bakre leden behöver självklart också förstärkas men det mest akuta för mig är anfallet. Den största skillnaden mellan Barca och Real är att ärkerivalerna har oändligt mycket lättare för att göra mål. Det går inte att blunda för detta faktum. På det glada 90-talet gjorde Barca alltid mest mål men så är det inte längre.
Barcelona Der Afro
2003-12-12 12:16
Vad skönt! Real Madrid fick Bayern Munchen i kvartsfinalen i CL. Det var nog det svåraste lag dom kunde få.

(Om 40 minuter lottas Uefa cuppen, visas på Eurosport och Viasat)
Barcelona Der Afro
2003-12-12 12:16
Vad skönt! Real Madrid fick Bayern Munchen i kvartsfinalen i CL. Det var nog det svåraste lag dom kunde få.

(Om 40 minuter lottas Uefa cuppen, visas på Eurosport och Viasat)
Barcelona Xavi
2003-12-21 20:56
www.d.se
Barcelona Xavi
2003-12-13 21:47
Vad ska man säga? gött att Rustu stog iallafall
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-13 21:58
tack!
Hoppas nu att det inte är så farligt med kluivert.
Ska han spela upp sig nu och bli skyttekung?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-13 21:58
tack!
Hoppas nu att det inte är så farligt med kluivert.
Ska han spela upp sig nu och bli skyttekung?
Barcelona Tompa
2004-01-09 10:24
Rijkaard måste bort, det är absolut nödvändigt för att avvärja den akuta kris och nedåtgående spiral som laget har hamnat i. Samtidigt är dock naivt och tro att allt löser sig med att kicka Rijkaard. En riktigt kompetent tränare skulle givetvis få ut mycket mer av det spelarmaterial som står till föfogande men Barca blir inte helt plötsligt en sergermaskin som krossar allt bara för att Rijkaard försvinner. Barcas problem är betydligt mer djupgående än så och bottnar i åratal av vanskötsel.

Fröet till krisen såddes redan under Van Gaals första sejour. Han förstörde själen i laget med att köpa in halva Holland och sälja inhemska spelare i samma takt. Och kan inte med bästa vilja påstå att Barca hittat sina "rötter" igen. Fortfarande favoriseras holländare och det är för få katalaner i startelvorna. Allt beror givetvis inte på Van Gaals köp 1997-99. Hade vi fått en kompetent efterträdare till Nunez hade vi inte befunnit oss där vi gör nu. Istället fick vi en komplett odugling till president med en hemsk vanskötsel till följd.

Jag var optimistisk i somras och en plats bland de 3-4 bästa ansåg jag vara helt realistiskt. Jag var dock lite tveksam till Rijkaard och ville behålla Antic. Nu har det blivit mycket sämre än jag ens kunnat drömma och att Laporta stödjer Rijkaard visar bara att vanskötseln (tyvärr) fortsätter...
Barcelona Tompa
2004-01-09 10:24
Rijkaard måste bort, det är absolut nödvändigt för att avvärja den akuta kris och nedåtgående spiral som laget har hamnat i. Samtidigt är dock naivt och tro att allt löser sig med att kicka Rijkaard. En riktigt kompetent tränare skulle givetvis få ut mycket mer av det spelarmaterial som står till föfogande men Barca blir inte helt plötsligt en sergermaskin som krossar allt bara för att Rijkaard försvinner. Barcas problem är betydligt mer djupgående än så och bottnar i åratal av vanskötsel.

Fröet till krisen såddes redan under Van Gaals första sejour. Han förstörde själen i laget med att köpa in halva Holland och sälja inhemska spelare i samma takt. Och kan inte med bästa vilja påstå att Barca hittat sina "rötter" igen. Fortfarande favoriseras holländare och det är för få katalaner i startelvorna. Allt beror givetvis inte på Van Gaals köp 1997-99. Hade vi fått en kompetent efterträdare till Nunez hade vi inte befunnit oss där vi gör nu. Istället fick vi en komplett odugling till president med en hemsk vanskötsel till följd.

Jag var optimistisk i somras och en plats bland de 3-4 bästa ansåg jag vara helt realistiskt. Jag var dock lite tveksam till Rijkaard och ville behålla Antic. Nu har det blivit mycket sämre än jag ens kunnat drömma och att Laporta stödjer Rijkaard visar bara att vanskötseln (tyvärr) fortsätter...
Barcelona Tompa
2004-01-09 16:40
Ronnie:
"Davids är ingen jävla frälsare om ni tror det. Kommer han gratis kan jag gå med på det men att betala pengar för en avdankad holländare"

Håller med dig. Nu är ju Davids bara ett lån till att börja med så han kostar inte en massa pengar att ta dit. Men ärligt talat så känns ju inte Davids som någon framtidsinvestering precis om man tänker köpa loss honom till sommaren. Hur gammal är han? 31 år tror jag. Ingen som man bygger ett framtida storlag av precis...

Vad gäller den eviga frågan om nyförvärv så anser jag att:
1) man ska endast köpa spelare som verkligen tillför något, det måste vara slut med alla talangköp som inte blommar ut och andra som inte platsar.
2) Barca har tappat sina rötter och då ska man INTE I FÖRSTA HAND leta efter nya holländare. Istället ska man se vad som finns i Spanien innan man börjar jaga nya utlänningar.
Barcelona Tompa
2004-01-09 16:40
Ronnie:
"Davids är ingen jävla frälsare om ni tror det. Kommer han gratis kan jag gå med på det men att betala pengar för en avdankad holländare"

Håller med dig. Nu är ju Davids bara ett lån till att börja med så han kostar inte en massa pengar att ta dit. Men ärligt talat så känns ju inte Davids som någon framtidsinvestering precis om man tänker köpa loss honom till sommaren. Hur gammal är han? 31 år tror jag. Ingen som man bygger ett framtida storlag av precis...

Vad gäller den eviga frågan om nyförvärv så anser jag att:
1) man ska endast köpa spelare som verkligen tillför något, det måste vara slut med alla talangköp som inte blommar ut och andra som inte platsar.
2) Barca har tappat sina rötter och då ska man INTE I FÖRSTA HAND leta efter nya holländare. Istället ska man se vad som finns i Spanien innan man börjar jaga nya utlänningar.
Barcelona Valdés
2004-01-09 17:22
Jag åker och dödar honom!
Att han är en stor idiot liksom att han förstör så många människors välmående måste ses som en förmildrande omständighet.

Nästan såhär sjukt har jag börjat tänka. Frustrationen är enorm. Även jag har alltsedan förlusten mot RM hoppats på fortsatta förluster för att Rijkaard skall få sparken så att en kompetent tränare kan ta över. Men att vi ligger mer än 15p efter täten hjälper tydligen inte. Champions leagueplatsen måste tydligen också vara ordentligt rökt innan han får gå.

Eftersom Laporta åkt till Turin för att förhandla om Davids så kommer ursäkterna att fortsätta ett tag till även om vi förlorar - för Davids är ju matchotränad.

Att Laporta lovade inleda en ny Era känns som ett hån.

Davids tror jag inte kommer att göra något märkbart avtryck på annat sätt än att sänka lagmoralen ytterligare. Ajax 95 är Barça 04. Spelare som nådde sina spelmässiga höjdpunkter för omkring 4 år sedan samlas i Barça för att njuta av sina sista fotbollsår. Davids kräver ca 40 miljoner i lön för 5 månaders spel och detta skulle göra honom till den högst betalda tillsammans med Kluivert. Även detta är demoraliserande och fruktansvärt upprörande för lagets verkliga stjärnor; Puyol och Ronaldinho.

Förhoppningsvis har vi nått den där så viktiga 4;eplatsen när säsongen är avslutad men idag känns situationen nästan hopplös.
Barcelona Birdman_09
2004-01-09 17:04
Ja alltså jag kan säga att jag hatar Rijkaard mer för varje dag. Jag hoppas varje ny dag att han har avgått. Men lik förbannat sitter på han på hemsidan och påstår att vi fick stryk för att vi inte har någon balans?? VA!!?? Det är ju hans jobb att skapa.
Men nog om Rijkaard. Inte lönt att diskutera. Alla är överens. Han måste bort. Jag har inte sett någon här i forumet säga emot det dem senaste veckorna.
Vad gäller Laporta så måste jag nog be alla fans om att ha mer tålamod med honom. Jag tycker det verkar som att han vill klubbens bästa. Han jobbar hårt tycker jag. Han är ny och vill sätta sin prägel på klubben. Han kommer fixa det. Först ska han bara sabotera Rijkaards karriär för evigt för han kommer ju aldrig få något nytt job efter detta. Hans assistent Ten Cate är bättre än honom. Viva Laporta!!
Barcelona Tompa
2003-12-13 21:41
Härligt med tre poäng! Men tyvärr blev det ju en skandalartad tillställning, mest givetvis beroende på en urusel domare. Sex utvisningar och 13 varningar - tror aldrig jag sett något liknande i direktsändning.
Barcelona Bagarn
2004-01-09 13:45
Illa med förlusten mot Levante, förbannat illa. Skönt att Saviola fick spela ifrån start iaf. Men jag förstår inte oförmågan att sätta dit bollarna, otroligt frustrerande. Sett på spelarmaterialet ska det fan inte kunna gå såhär illa. Hoppas verkligen Davids-affären blir av, det kommer blir ett riktigt lyft tror jag. Angående Rijkaard vetifan vad jag ska säga längre.. men jag tror verkligen och hoppas att vi visar Zaragoza på lördag hur fotboll ska spelas.

Föresten om vi fick över Van Der Vaart i sommar vore det helt lysande.
Barcelona JAG
2003-12-08 00:56
Direkt när jag såg på Barças laguppställning strax innan match visste jag direkt att vi skulle förlora. Det är helt ofattbart att man kan vara så himla feg och ställa upp med fyra mer eller mindre defensiva mittfälltare på plan i en sån här match.
Hur tänkte Riijkard egentligen? Enligt honom själv ville han att vi skulle dominera på mittfälltet och på så sätt stoppa Real. Var han ute efter oavgjort resultat? Det där köper jag inte alls. Hoppas att Riilkard har lärt sig en läxa.

Sen är det mycket som bl a Alx säger, ingen tanke alls bakom värvningarna. En styck i gårdagens startelva vid namn Luis García och som var den enda som skapade någotting framåt i första halvlek men som sedan ändå blev utbytt vilket satte ännu ett frågetecken i mitt huvud!?

Annars så gjorde Barça en väldig bra andra halvlek och behovet av en skickilg straffområdsspelare märktes tydligt! Trots en mängd med chanser så fick man inte dit bollen.
Otur, men jag är säker på att vi kommer igen! Som en riktig fan säger "Vi vinner tillsammans - vi förlorar tillsammans"...
Barcelona Tompa
2003-12-13 21:41
Härligt med tre poäng! Men tyvärr blev det ju en skandalartad tillställning, mest givetvis beroende på en urusel domare. Sex utvisningar och 13 varningar - tror aldrig jag sett något liknande i direktsändning.
Barcelona Bagarn
2004-01-09 13:45
Illa med förlusten mot Levante, förbannat illa. Skönt att Saviola fick spela ifrån start iaf. Men jag förstår inte oförmågan att sätta dit bollarna, otroligt frustrerande. Sett på spelarmaterialet ska det fan inte kunna gå såhär illa. Hoppas verkligen Davids-affären blir av, det kommer blir ett riktigt lyft tror jag. Angående Rijkaard vetifan vad jag ska säga längre.. men jag tror verkligen och hoppas att vi visar Zaragoza på lördag hur fotboll ska spelas.

Föresten om vi fick över Van Der Vaart i sommar vore det helt lysande.
Barcelona OrtiZ
2003-12-13 23:35
ingen bra dommare men tre POÄNG iallafall!!!!!
Och kluivert gör 2 mål kanske tillbaks??????????
Barcelona acke
2003-12-07 15:43
Är det någon som har nån koll om läget i Barcelona idag?
Hur ligger Rijkaard till hos fansen där? För hos de flesta fansen utanför Spanien så är han nog inte så omtyckt verkar det som!
Barcelona Izquierda
2004-01-09 16:06
juanito,
Usch, det känns hemskt, men du sätter fingret på något angeläget där. Jag vet faktiskt inte om jag vill att Barca ska slå Zaragoza. Jag vet ju att när jag väl sitter där framför tv:n kommer jag att hoppas stenhårt på vinst, men samtidigt krävs det tyvärr fler förluster för att Laporta ska kicka Rijkaard. Det känns otäckt att behöva säga det, men ytterligare en eller två förluster är kanske det bästa för Barca just nu. Bättre än en knapp seger trots dåligt spel, följd av en ny pinsam förlust, följd av oavgjort trots dåligt spel, osv.
Barcelona Tompa
2003-12-07 11:26
RC_3:
Visst var Casillas mycket bra - han är en av världens allra främsta målvakter. Men ärligt talat, jag vet inte om han var bättre än Puyol. Utan Puyol hade ni vunnit med större siffror. det är jag övertgad om.
Barcelona Birdman_09
2004-01-09 16:45
Ja jag är fan med på förslaget om förlust alltså. Hellre det än att se Rijkaard på bänken i några månader till
Barcelona Tompa
2003-12-07 11:26
RC_3:
Visst var Casillas mycket bra - han är en av världens allra främsta målvakter. Men ärligt talat, jag vet inte om han var bättre än Puyol. Utan Puyol hade ni vunnit med större siffror. det är jag övertgad om.
Annons: