/spanien/barcelona/forum/26135.aspx/spanien/barcelona/forum/26135.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Patrik
2004-04-17 01:49
Andresinho

Vilka mäktiga argument, pajas.

I alla matcher jag sett Saviola i år har han haft otillräcklig teknik i såväl passningsspelet som i bollmottagningarna. Dessutom gör han inte många mål. Är det en forward värdig Barcelona? Andresinho, är det en forward värdig Barcelona som inte gör mål? Andresinho, ska Barcelonas förstaval av forward göra 5-10 mål per säsong?

Sen att Trez kanske inte har bättre teknik och är mer "spelare" (vilket jag aldrig påstått ändå) än Saviola spelar ingen roll, han gör fler mål och det är det enda som räknas.

barca
2003-12-14 18:00
6RÖDA KORT!!!!!!!!!!!!!! HEHE
Barcelona Patrik
2004-04-17 01:49
Andresinho

Vilka mäktiga argument, pajas.

I alla matcher jag sett Saviola i år har han haft otillräcklig teknik i såväl passningsspelet som i bollmottagningarna. Dessutom gör han inte många mål. Är det en forward värdig Barcelona? Andresinho, är det en forward värdig Barcelona som inte gör mål? Andresinho, ska Barcelonas förstaval av forward göra 5-10 mål per säsong?

Sen att Trez kanske inte har bättre teknik och är mer "spelare" (vilket jag aldrig påstått ändå) än Saviola spelar ingen roll, han gör fler mål och det är det enda som räknas.

Barcelona rårårå
2004-04-17 21:12
Anfallarna ska se ut såhär!

Totti Ronaldinho

Zlatan
Barcelona fc_2002
2004-04-17 01:23
Faktist inte.. förutom här på forumet :)

Drogba tycks snarare va på väg till italien
Barca_BEST
2004-03-06 18:58
det ser bra ut nu får luis enrique visa upp sig
hehe hoppas det går bra för han för det e hans sista säsong,bra laguppstälning :)

valdes

Reiziger - Puyol - Oleguer - Bronckhorst

Xavi - Cocu - Davids

Luis García - Luís Enrique - Ronaldinho

redaktionen:
fan vvad skönnt ni sprider många nyheter fan va bra fortsät så här =)

Racing Santander Dave W
2003-12-04 11:30
Det blir ingen Figo på Camp Nou på lördag. Han är avstängd.
Barcelona Ronaldinho_Eliten
2003-12-04 06:39
han ska bli sparkad efter Real matchen
Barcelona Barca_91
2004-01-07 20:00
Även OM Barca förlorar imorrn så är det säkert med 1-0 inte mer!
Sen är det retur på Camp Nou veckan efter och där tror Barca vinner och stort.
Barcelona Gustaf
2004-04-17 19:52
Valdés//

Jag tror alla här skulle vilja se Adriano i Barça men vad tror du han skulle kosta? Knappast troligt att Inter släpper han för mindre än 500 miljoner kr. Som sagt, Trez är det bästa vi kan få.
Barcelona Andreas
2004-01-07 21:12
Opartisk Ronaldinho Fan//

Kaká vem då......
Barcelona Andreas
2004-01-07 21:12
Opartisk Ronaldinho Fan//

Kaká vem då......
Real Madrid Ronnie
2004-01-07 22:47
Barca_91,

Tack tack

Nån som har en tauering?
Barcelona Ronnie
2004-01-07 22:47
Barca_91,

Tack tack

Nån som har en tauering?
Barcelona Mr. Barcelona
2004-01-07 22:41
Jag fattar inte varförr tjattar Rijkaard om att få Davids. Vi har ju redan spelare som Xavi och Motta, även Iniesta, Marquez eller Gerard kan spela bättre på den positionen. De är yngre och bättre och de kna bli ännu bättre i framtiden. Varför kan han inte satsa på en anfallare eller en mittback istället för Davids.

Jag kommer inte ihåg vart jag läste det eller hörde de ifrån, men det är så här att Rijkaard är intresserad av Feynoords 19-årige anfallaren Robben. Jag har inte sett så mycket av den här killen men, är han bra ? Duger han för Barca? Han lär kosta 9-15 miljoner euro.
Real Madrid Ronnie
2004-01-07 21:25
Bopi,

Nej de har lyckats betala allt för honom nu tror jag om jag inte är helt ute och cycklar.

Opartisk Ronaldinho Fan,

Ronaldinho är bättre än Kaká alla dagar i veckan, skillnaden mellan dem idag är att Kaká splear med mkt bättre spelare runt sig än vad Ronnie gör i Barca.

PS. nån som vet vart man kan hitta tatueringar med Barca motiv?
Barcelona Ronnie
2004-01-07 21:25
Bopi,

Nej de har lyckats betala allt för honom nu tror jag om jag inte är helt ute och cycklar.

Opartisk Ronaldinho Fan,

Ronaldinho är bättre än Kaká alla dagar i veckan, skillnaden mellan dem idag är att Kaká splear med mkt bättre spelare runt sig än vad Ronnie gör i Barca.

PS. nån som vet vart man kan hitta tatueringar med Barca motiv?
Barcelona Bopi
2004-01-07 19:12
Ronnie:chivu e inte Romas spelare..han e utlånad tror jag ELLER???
Barcelona Barca Barca
2004-01-07 21:17
Vilken säsong!! Vi kan absolut inte vara stolta över nånting. Jag kan säga er att den hära säsongen blev värre än förra, åtmistone förra säsongen så var vi jävligt grymma i Champions League och vi kunde skrytta med att vi har slagit rekordet att vinna mest matcher i rad. Men vad ska vi skrytta med i år??

Rijkaard verkar överskatta sig själv för mycket. De spelarna som han satsar på är Puyol, Ronaldinho och Van.B resten skiter han i. Om Saviola eller Quaresma gör en dålig så bänkar han de tre matcher i rad. Vi har inte vunnit över EN ENDA storlag i år då snackar jag om Real Madrid, Valencia och Depor matchen. Barcelona har blivit ett mycket svagare lag ser det ut som, så fort motståndarna börjar trycka på lite så dör hela vårat spel.

Så här borde vi spela imon:

-----------Valdes
O.Lopez--Marquez--Puyol--Van.B

-----------Cocu

Quaresma---------------Luis.G
----------Iniesta

--------Sergio.G------Saviola

Visca EL Barca
Barcelona Ronaldinho_Eliten
2003-12-03 20:40
vårt försvar suger hårt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

min pappa hejar på real han tycker att vårt försvara e lika uselt som deras
Barcelona Barca Barca
2004-01-07 21:17
Vilken säsong!! Vi kan absolut inte vara stolta över nånting. Jag kan säga er att den hära säsongen blev värre än förra, åtmistone förra säsongen så var vi jävligt grymma i Champions League och vi kunde skrytta med att vi har slagit rekordet att vinna mest matcher i rad. Men vad ska vi skrytta med i år??

Rijkaard verkar överskatta sig själv för mycket. De spelarna som han satsar på är Puyol, Ronaldinho och Van.B resten skiter han i. Om Saviola eller Quaresma gör en dålig så bänkar han de tre matcher i rad. Vi har inte vunnit över EN ENDA storlag i år då snackar jag om Real Madrid, Valencia och Depor matchen. Barcelona har blivit ett mycket svagare lag ser det ut som, så fort motståndarna börjar trycka på lite så dör hela vårat spel.

Så här borde vi spela imon:

-----------Valdes
O.Lopez--Marquez--Puyol--Van.B

-----------Cocu

Quaresma---------------Luis.G
----------Iniesta

--------Sergio.G------Saviola

Visca EL Barca
Barcelona Tomasz
2004-01-07 19:41
Fatta om man väljer att ta in Davids, han paras ihop med Mr.Untouchable, Cocu. Då har vi Gerard, Motta och Xavi på bänken. Är verkligen en matchotränad Davids så mycket bättre än dom vi har? Mitt förslag är att försöka få det att funka med de pivoter som finns att tillgå. Sen kan ju inte Davids spela i UEFA-cupen så man måste få igång någon av dom man har redan i vilket fall.

Rijkaard har för övrigt bekräftat att man bett Laporta om nyförvärv i januari. Då blir det väl Davids, förstår att han vill ha in någon som kan hålla han i handen när de vita näsdukarna översvämmar Camp Nou. Det tydliga budskapet är att Rijkaard fortsätter allt på spelarna, hans självkritik är verkligen lika med noll.
Barcelona Caspian
2004-01-08 00:13
Jag skrev häromdagen att man borde göra sig av med sina älsklingar och då uttrycktes att Kluivert oxå borde få gå. Jag håller verkligen med på det fotbollsmässiga planet men ekonomiskt tror jag inte att det är möjligt att kontraktera en annan anfallare i nuläget. Försvarare kostar betydligt mindre och Kluivert är inte särskilt attraktiv på marknaden för tillfället så att byta anfallare är nog inte möjligt i dagsläget. I övrigt håller jag helt och hållet med. Barca borde släppa honom till sommaren och satsa på nytt blod.

Angående van Buyten måste jag dock säga att det jag sett av honom har imponerat. Han är stor, stark, dominant i luftrummet - såväl offensivt som defensivt - men till skillnad från exempelvis Patrik Andersson tycker jag att han har ett något rappare steg. Dock är franska ligan något långsammare än den spanska så det är självklart inte möjligt att fullständigt avgöra.

Att vi sedan har kvar spelare som Dani i truppen är för mig fullständigt obegripligt. Rijkaard har sagt att han vill ha en (alltså 1) förstärkning och det är väl inte omöjligt att det tyvärr är Davids han åsyftar. Dock verkar ledningen inte alls stötta detta förslag eftersom man vill ha mer långsiktiga lösningar.

Frågan är egentligen hur bra vinterköp har fungerat tidigare. Erfarenheten säger oss väl att de inte fungerar i allmänhet så om vi ska knyta någon till oss tycker jag att det ska vara en långtidssatsning. Defensivt vore Juanfran och nyss nämnde van Buyten goda satsningar även om det är möjligt att Man U satsar på belgaren nu när Rio är avstängd. Då har vi nog ingen chans. Offensivt vore Luque, som ju är katalan och en spelartyp som jag tror passar Barca, ett gott alternativ. Eftersom Depor redan har Pandiani och Tristan vore det kanske inte helt omöjligt. Han är ett framtidsämne med målfarlighet och framför allt speed i sitt spel, vilket jag tycker att vi behöver.

Om vi bara kan få en halvårslösning anser jag faktiskt att det är bättre att låta bli. Vi har inte råd att slösa mer på chansningar vi inte ens själva tror på.

---------------Rüstü---------------
-----------------------------------
Gabri--Puyol--Reiziger-v.Bronckhorst
------Xavi-----------Motta---------
Ronaldinho----------------Iniesta--
-------Saviola------Kluivert-------
Barcelona Izquierda
2004-01-08 07:31
Bortförklaringarna fortsätter att hagla från NEJkaards håll.
På sista tiden har han ju annars gett enskilda spelare skulden för att det har gått dåligt. Unga spelare som Quaresma och Luís García har fått knivar i ryggen, och senast var det Rüstü som fick skulden för det dåliga resultatet.

Nu lanserar vår tragiske tränare en ny teori om varför Barca spelar sämre än någonsin: Vi saknar BALANS! Det är inget fel på mentaliteten, säger han, men vi saknar den balans som många andra lag har. Därför vill han ha in en förstärkning snarast (syftar sannolikt på Davids), och så längtar han efter att få tillbaka Gabri och Motta, eftersom dessa spelare har balans, enligt honom.
Vad fan menar han? Vad är det som Gabri och Motta har, som de andra saknar? Exakt vad menar han med "balans"?
Om startelvan är obalanserad, så är det väl hans uppgift att ta ut en annan elva? (Det gör han iofs hela tiden...), men det verkar inte vara det han menar. När han pratar om 'balans' så verkar han syfta på en egenskap som vissa spelare har, men som tydligen allt för många i Barca saknar. Och det ligger alltså inte på det mentala planet.
Lösningen måste alltså vara att köpa in en massa spelare som har egenskapen balans, och det verkar ju bara vara NEJkaard som vet vilka detta är.
En bättre lösning tror jag vore att göra sig av med honom. Han griper desperat efter halmstrån, och vägrar erkänna att det råder dålig stämning i laget, att spelarna inte har något förtroende för honom, och han vägrar att rannsaka sig själv. Självkritik är en viktig egenskap, men han väljer i stället att yra om 'balans', och lägga skuld på enskilda spelare i stället för att försvara dem.
Han ska bort, bort, bort!!
Barcelona Barca_91
2004-01-09 19:09
Davids har skrivit på,enligt en som jag känner som kan spanska läs själva på länken!
Barcelona Tompa
2004-01-09 09:49
Tittar på betygen i El Mundo och de är ju inte lysande precis... Sex st ettor och inte en enda spelare fick en trea. Den enda slutsatsen man kan dra kring det är att man återigen gjorde en riktigt dålig match. Jag är verkligen orolig inför Zaragozamatchen.

F.ö är det en jätteskandal att Laporta o CO fortfarande visar orubbat förtroende för Rijkaard. Det är ju inte klokt, vi spelar som ett riktigt bottenlag f.t och högsta hönset gör ingenting när det är så uppenbart att Rijkaard inte håller måttet. Man blir så himmla frustrerad!
Barcelona Andreas
2004-04-17 15:46
Valdes//
Om tänker efter så sysselsätter inte dagens Ronaldo hela försvar själv. Den gamle Ronaldo gjorde det men inte dagens. Han står mest och väntar på en passning och när han väl får den gå han rakt på mål. Däremot skulle han nog kunna delta mer i spelet, jobba lite mer och på så sätt oroa backlinjen mycket mer. Men Ronaldo är väldigt effektiv i sina avslut.
Barcelona Birdman_09
2004-01-07 22:45
Robben är bra men han håller inte. Vi måste ha en stjärna. Jag hade satsat på Kezman istället.
Barcelona Tompa
2004-01-09 09:49
Tittar på betygen i El Mundo och de är ju inte lysande precis... Sex st ettor och inte en enda spelare fick en trea. Den enda slutsatsen man kan dra kring det är att man återigen gjorde en riktigt dålig match. Jag är verkligen orolig inför Zaragozamatchen.

F.ö är det en jätteskandal att Laporta o CO fortfarande visar orubbat förtroende för Rijkaard. Det är ju inte klokt, vi spelar som ett riktigt bottenlag f.t och högsta hönset gör ingenting när det är så uppenbart att Rijkaard inte håller måttet. Man blir så himmla frustrerad!
Barcelona Andreas
2004-04-17 15:46
Valdes//
Om tänker efter så sysselsätter inte dagens Ronaldo hela försvar själv. Den gamle Ronaldo gjorde det men inte dagens. Han står mest och väntar på en passning och när han väl får den gå han rakt på mål. Däremot skulle han nog kunna delta mer i spelet, jobba lite mer och på så sätt oroa backlinjen mycket mer. Men Ronaldo är väldigt effektiv i sina avslut.
Annons: