/spanien/barcelona/forum/26134.aspx/spanien/barcelona/forum/26134.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the_dog
2005-03-05 01:39
ser man på...så puyol kan tänka sig dra från klubben!?!?! det trodde inte jag iaf..men om han går nångång så e han hund
Atlético Barcelona Grek
2003-12-18 07:47
snälla svara e ni inte trogna barcafan eller gjorde ronaldonho snyggt mål och gjorde han assist till nåt av målen om de blev 4-0 och gjorde han bort många murcia spelare
Atlético Barcelona Grek
snälla svara e ni inte trogna barcafan eller gjorde ronaldonho snyggt mål och gjorde han assist till nåt av målen om de blev 4-0 och gjorde han bort många murcia spelare
Barcelona Camparn på nou
2004-04-18 00:28
Cabbage

Nej Zlatan är inte någon utåräglad målskytt ÄN
men han kommer säkerligen att bli.
Man såg det nu på slutet i Ajax innan han blev skadad att han hade utvecklats något oerhört och han gjorde mål i nästan varje match
Atlético Barcelona Grek
Atlético Barcelona Grek
2003-12-18 06:44
Var ronaldinho bra mot ciudad murcia
var målet snyggt gjorde han bort ciudad spelarna mycket
Atlético Barcelona Grek
Atlético Barcelona Grek
Barcelona kubala
2005-03-05 00:18
Ämne: Robin.

Kul med ....
Max
Det är snarare tvärtom. Alla storlag som Barcelona har byggt upp har innehållit ett stort antal egna produkter. 90-talet som du nämner var inte bara Guardiolas tid. Sergi, Ferrer, Amor var lika självskrivna i startelvan och det fanns ett majoritet av egna produkter i truppen som inhoppare (Roger, Celades, Oscar, Buda, Busquets, Milla, Carreras, Geli, Cristóbal, Jordi Cruyff....).Det plus ett antal spelare rotade i Barcelona och med hjärta för klubben har alltid varit vår framgångsrecept.
Det fattade aldrig Van Gaal och darför fick han gå trots sina titlar.
Barcelona Kickboxer
2005-03-05 02:43
Max

Vill först förtydliga för dig att mitt namn är Rebin och inte Robin som du nämner i ditt inlägg. Du kan även läsa detta i krönikan, plus att många här inne skrivit Rebin och inte Robin.

Du nämner att Rijkaard har lyckats i dina ögon även om Barça åker ut CL och torskar ligan. Håller inte med dig om det. Om inte en tränare kan föra en enda titel till Camp Nou på två säsonger, så tycker jag inte att han har lyckats.

Visst är det svårt att hinna vinna kanske första säsongen, men med den truppen vi har i år, med hungriga och duktiga spelare, då ska man klara av att vinna något, anser jag.

Där delar jag och du mening och du har din åsikt medan jag har min.

Visca el Barça!!!
Barcelona The Heart That Beats Barca
2003-12-01 16:35
Nu Tycker jag faktiskt att vi borde ge Raijkaard sparken om vi förlorar mot real madrid. eller inte vinner dom 3 kommande matcherna

1.Han använder fel spelmaterial
ex.: När Marquez köptes så fanns raijkard i klubben .om han inte gillade honom så kunde han slå en signal till styrelsen

2. Han har inte änns lyckats bättre på tanken att rajkarrd har bättre spelmaterial än vad van gaal hade föra säsången

3,vi ligger på 6 plats(delat med 3 andra lag)

4.andra storlag har inte lika långt tålamod som barca t.ex om han skulle vara tränare för junvetus så skulle han varit sparkad 2 månader sedan

Så vem finns det att ersättat
Barcelona the_dog
2005-03-05 01:19
hoppas barca vinner imorn och real förlorar"""""""""
Barcelona Majsan
2005-03-05 08:05
the_dog/

Är Puyol en hund bara för att han inte vill skriva livstidskontrakt? Då betyder det ju att även Etoó, Ronaldinho och Deco (samt nästan alla andra spelare, inklusive Kalmar FF:s Mikael Blomberg) också är hundar eftersom de inte fostrats i sina nuvarande klubbar! ; )
Real Madrid Max
2005-03-04 21:10
Robin.

Kul med artiklar som på närmast nördnivå (positivt menat) granskar spelare och spelsystem.

Några kommentarer:

Det är alltid bra att ha lokala spelare. Men glöm inte att när Barca har varit som bäst har det oftast varit andra spelare som varit stommen. Xavi, Valdes och Puyol är viktiga idag, men faktiskt för att de är riktigt jävla bra spelare som hade gjort sig i de flesta lag världen över. På 90-talet(med totalt sex titlar) var det väl egentligen bara Guardiola som hade motsvarande roll.

Rijkaard har som alla coacher både fel och tillgångar. Det man kan fastslå är att även om han inte vinner några titlar med Barca så har han redan lyckats. Om Barca åker ur CL på tisdag och tapppar ligatiteln och mannen får sparken till sommaren så har han ändå lyckats. Barca har en trupp med bra spelare, man har en idé hur man vill spela fotboll, och man ser ut som ett lag som kan vinna titlar. Så såg det inte ut när han tillträdde. Simon Kuper skrev i offside när holländaren tillträdde något i stil med att "han kanske inte kommer att leda laget till titlar, men alla kommer att respektera honom när han går". Jag respekterar honom redan nu.
Barcelona Barca Barca
2003-12-17 21:57
Härligt Saviola!!!!
Underbart att han får göra mål.

Barcelona Gabriel
2005-03-04 22:57
Max

Även om det var kritik så skulle jag klara av det. Men jag ska göra mitt bästa för att svara på dina feflektioner.

Angående Anderson så menade jag Patrik Andersson, dåligt av mig att inte poängtera detta bättre.

När det kommer till Petit så håller jag med dig, han var en av dom spelarna som jag skulle sätta i "spelare som var bra innan dom kom till barça" men jag gjorde fel, orsaken kan ha varit till för långt inlägg.

Angående Saviola så har han sedan han först kom till klubben varit lite av en personlig favorit. Angående om han passar in i vårat spelsystem eller inte så kan man alltid argumentera om det. Många intressanta tankar skulle kunna skrivas här. Skulle man ta tillbaka Saviola till Barcelona så hade jag främst tänkt mig att ha han lite som i en "larsson-roll" dvs till för att bredda till truppen och hoppa in när det passar som bäst. Dock är jag rätt så säker att Saviola (hur mycket han än sagt att han vill tillbaka till Barcelona) inte skulle acceptera detta. Men det går också att föra en argumentation av. När han var hos oss så satt han ofta på bänken utan att klaga.

Gaspart hade många idiotiska saker för sig. Att plocka tillbaka Van Gaal var en utav dom. Dock tänker jag inte klandra honom för det eftersom det på ett sätt var ett realistiskt val till tränare. Van Gaal är fortfarande den sista som fört in titlar till klubben och det tillsammans med att han verkligen kan få spelare att arbeta var den främsta anledningen till att han blev Barcelona tränare för en andra gång. Dock håller jag inte med dig om att det var hans största idioti. Jag håller kvar vid att hans sätt att sköta ekonomin och spelarna som han köpte var det värsta han gjorde. Detta skapade otroligt mycket problem i klubben.

Angående Rossel så kan jag inte ge dig något klart svar på det. Det enda jag vet är att han verkligen haft ett bra inflytande på klubben och för vad det är värt så hoppas jag verkligen att Laporta och Rossel kan lösa ut deras problem och skapa fred.

När det kommer till frågan "vilka valde gaspart som president?" så tror jag att båda av oss vet svaret på det. I Barcelona röstar man på en av diverse presidentkandidater. Gaspart vann valet och hade alltid setts som Nuñez (tidigare barçapresident) högra hand och han var alltså på ett sånt sätt igenkänd bland folket vilket jag tror gav honom mycket av rösterna som han fick. Jag antar att det du vill komma till är att det är vårat, alltså folkets fel till att det gick så dåligt som det gick eftersom vi själva valde Gaspart. Och ifall det är vad du menar så har du till viss del en poäng i det. Men när allt kommer till så är det ändå hans ansvar och han höll inte till.

Hoppas du fick svar på iaf det mesta där.
Barcelona Barca Barca
2003-12-17 21:57
Härligt Saviola!!!!
Underbart att han får göra mål.

Barcelona Cranfort
2003-12-15 07:44
tänkte åka och se brönby-barca i danmark! Någon som vet var brönnbystadion ligger?
Real Madrid Ronnie
2004-01-09 16:30
Izquierda,

Har också haft de tankarna ett tag nu, det är för barcas bästa som jag hoppas på förlust...

Barcelona Ronnie
2004-01-09 16:30
Izquierda,

Har också haft de tankarna ett tag nu, det är för barcas bästa som jag hoppas på förlust...

Real Madrid Ronnie
2004-01-09 14:55
Bagarn,

Ja Davids kan komma. Det finns ingen potentiel frälsare som är tillänlig just nu, de som jag ser som frälsare är Van Der Vaart (Flexibel spelare som kan skapa chanser själv) eller Torres (Se bara vad han presterar i Ath. M)
Barcelona Tompa
2004-01-09 16:51
Birdman_09:
Tyvärr har du och andra nog rätt. Det känns (liksom förra året vid den här tiden)som det måste bli sämre innan det kan bli bättre så att säga. Det är tragiskt att Laporta inte kan medge att det var ett stort misstag att anställa Rijkaard.
Barcelona Ronnie
2004-01-09 14:55
Bagarn,

Ja Davids kan komma. Det finns ingen potentiel frälsare som är tillänlig just nu, de som jag ser som frälsare är Van Der Vaart (Flexibel spelare som kan skapa chanser själv) eller Torres (Se bara vad han presterar i Ath. M)
Barcelona Tompa
2004-01-09 16:51
Birdman_09:
Tyvärr har du och andra nog rätt. Det känns (liksom förra året vid den här tiden)som det måste bli sämre innan det kan bli bättre så att säga. Det är tragiskt att Laporta inte kan medge att det var ett stort misstag att anställa Rijkaard.
Barcelona Bagarn
2004-01-09 14:27
Ronnie:

Kan det bli värre än det är nu?
Barcelona Bagarn
2004-01-09 14:27
Ronnie:

Kan det bli värre än det är nu?
Barcelona Barca_for_life
2004-01-09 07:24
asså det gör inget att vi losa med 1-0 vänta bara på hemaplan vi kommer att äta de
Barca#10
2003-12-01 18:25
Väldigt trist med poängförlust i helgen nu när vi hade möjligheten att krympa avståndet. Nu får man istället se fram emot nästa helgs stora drabbning. Kan Ronaldinho spela?
Spanien Cedhamre
2003-12-01 15:27
Man skriver här om att "träna extra på avslut osv." Det ligger givetvis något i detta, men; jag var på träningen på la Masia för några veckor sedan och kan säga; Kluivert, Saviola, Quaresma och Dinho tränade avslut på Valdes och Jorquera. Inte många bollar i mål, framförallt inte av Saviola som inte träffar en ladugårdsvägg...Kluivert var mycket vassare. Okej at killen är 81:e men va fan...sluta med bortförklaringarna. Torres är 84:a. El Conejo är, i min mening, inte bra nog för Barca. Nu MÅSTE vi vinna mot Malaga och mot Real, annars är det helt kört med ligan. För inte kan man sikta på CL-platser när man är från Katalonien...?
Barcelona Redaktionen
2003-12-01 18:12
Mohammed_b har getts det gyllene tillfället att fundera på hur man uppför sig på forumet. För att han ska fundera ordentligt har han getts 48 timmar. Redaktionen kan tänka sig att vara generösare om det upprepas...
Annons: