/spanien/barcelona/forum/26132.aspx/spanien/barcelona/forum/26132.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid McManus
2005-03-05 03:18
Hur är läget i Barcelägret?
Blir det tre poäng mot Osasuna tror ni?
Barcelona Kickboxer
2005-03-05 03:45
Kan inte sova. Är så otroligt nervös inför matchen mot Chelsea. Vet att vi har en match innan den, mot Osasuna. Men kan inte sluta tänka på Chelsea matchen.

Ledsen om jag verkar vara pessimistisk, men jag tror att våra spelare kommer vara ganska slitna och trötta efter matchen mot Osasuna. Trots att de haft en skön spa-dag på något hotell och förmodligen kommer ha någon vilodag, så sitter nog tröttheten kvar i kroppen.

Våra spelare har haft ett ganska tufft schema under den senaste tiden, och de verkar redan lite trötta då de spelat mindre bra i matcherna mot Numancia och Espanyol.

Nu ska de även spela mot Osasuna, som är ett starkt hemmalag. De kommer förmodligen också spela under ganska miserabla förhållanden, kyligt väder och dålig plan. Rijkaard kommer nog inte heller att vila någon i startevlan (förutom Giuly som är skadad), i denna match.

Sedan bär det åt mot London och tre dagar efter så ska vi möta Chelsea i en svår match.
Chelsea har under denna period spelat EN match mindre än Barça, vilket kan ge dem lite fräschare ben. De spelade nämligen inte någon "mitt-i-veckan-match", som vi gjorde.
Men de spelade ändå en ganska tuff match mot Liverpool i Carling cup-finalen förra helgen. Matchen vanns av Chelsea efter förlängning med 3-2. Så kanske är de lite slitna?

Hoppas i alla fall på seger imorn. Tror även att vi har chans att vinna mot Chelsea, men det blir svårt.

Ska försöka sova nu, klockan är väldigt mycket och jag är trött.

Visca el Barça!!!
Barcelona Messí
2005-03-05 19:58
Ronaldinho var usel idag! Näst intil tjänstefel av Rijkaard att inte byta ut honom och sätta in Maxi. Var så otroligt frustrerad över att Ronaldinho inte byttes ut. Skönt med 3 p, men vad gör Iniesta? Pinsamt att inte sätta någon boll på slutet där...

Bäst på plan:
Eto'o, Puyol, Valdés

Nu hoppas vi på torsk för Real Madrid!
Real Madrid Paco Buyo
2005-03-06 21:42
Arwinho:
Visca Barça pa katalanska bor, som Karles Khubala skriver, uttalas ungefar som riksspanskan (kastiljanskan); dvs som en blandning av v och b. Sadar lite halvslappt.
Daremot hade jag sagt Visca Barça om jag vore du, inte Visca "el" Barça.

Allra helst tycker jag att du skall saga ¡Hala Madrid! till alla katalaner du traffar!

Ar forresten inte heller katalan, men det har borde stamma.
Barcelona Sonde
2005-03-07 10:42
Klint: Det är rätt stor skillnad på att skuta från liggande, och med en mur i vägen. Du har rätt i att Eto'o har en bra bössa, men vi vet inte hur bra han är på att få bollen att dyka vid rätt tillfälle, till exempel.

Hammabarça: Hade du sagt det där för några månader sen hade jag utan tvekan hållt med, men den senaste tiden har jag inte sett Xavi många farliga skott. De flesta har gått högt över. Förvånansvärt nog.

Hoppas för övrigt att det blir Gerard och inte Albertini som ersätter mot Chelsea. Albertini må vara en bättre passningsspelare, men han känns varken som en bollvinnare eller en utpräglad pivote i övrigt. Gerard har större potential att göra en bra match mot Chelsea på den positionen.
Barcelona Kickboxer
2005-03-07 00:21
Håller med om frisparkarna. Alldeles för dålig utdelning på dem. Vi måste ta vara på alla viktiga frisparkar som kommer precis utanför straffområdet. Det är ett bra anfallsvapen som kan behövas i jämna matcher.

Tycker inte att Ronaldinho ska få ta dem längre, utan att Xavi, Deco, Marquez eller Gio ska turas om. Vet inte vad som hänt med Ronaldinhos känsla på frisparkarna, men de är så långt ifrån godkända.

Visca el Barça!!!
Barcelona Damia
2005-03-05 20:08
Skönt med en 3-poängare! Victor Valdes (!) = Kung. Alltså han räddade oss från att tappa poäng eller till och med förlora. Hans räddningar var världsklassiga. Hoppas han fortsätter så, för att då kommer han att ta en plats i startelvan i det spanska landslaget. Jag tycker personligen att han bör få en plats nu, men Iker Casilias är inte så dum han heller. Men Santiago Canizares ska inte vara med längre (i landslaget alltså), han är gammal och sliten nu.
Barcelona hammabarça
2005-03-07 11:16
Ämne: Klint: Det är rätt s....
Det ligger nåt i det du säger! Men Xavi borde få chansen och åtminstånde ta några och se hur det går.
Barcelona Klint
2005-03-06 23:57
Varför tar inte Eto'o frisparkarna? Man har ju sett vilket tryck han har i dojan när han skjuter från distans
Barcelona Aubri
2005-03-07 15:06
Sant, men va jag mena är, mardrömmen vore, om de gör första målen, ..

Vi måste ta vara på chanserna, medan de anfaller, vilket lär hända tills de gör mål innan det blir 9 försvar och 1 anfall.

Jose M, är smart jävel, tyvärr smartare än min favorite Rijkaard tror jag, Risken finns att chelsea inte alls spelare som de ligger under i början av matchen, och får oss barca och tro läget under kontroll.. och sen 1-0 målet vid är känsligt tidpunk.. Faan så nervös så det inte är sant. .. vill verkligen ha ut Morinho
Eto'o tror jag mycke på...
Barcelona emma
2005-03-05 19:56
Tack Víctor Valdés!
Barcelona Bopi
2003-12-03 21:50
SPARKA han HÅRT!!!!!!!!!!!!
Barcelona Klint
2005-03-06 16:49
ZTV måste vara ganska så dumma om dom tror att fler väljer att se Milan - Manchester United som i stort sett redan är avgjord.
Så nu får vi som inte har råd till viasat söka oss till någon pub eller något som visar den, dåligt =(
Barcelona ronnie10
2005-03-06 14:21
Luiz Nazario De Lima Ronaldo

Så du menar att osasuna hade bättre chanser än de 5 frilägen vi brände varav 3 iniesta? Eller de 2 frisparkarna en som var en bra bit inne i straffområdet och en alldeles just utanför?
Barcelona Kickboxer
2005-03-07 11:18
Tycker som er, att Xavi iallafall bör få chansen, sen så kan man bedömma om han ska lägga frisparkar eller ej.

Tror inte att han skulle göra ett sämre jobb än vad Ronaldinho gör just nu.

Visca el Barça!!!
Barcelona Patrick_Kluivert
2005-03-06 00:16
Nu ska vi fan skicka hem Ryska skit laget chelsea!!

2-0 skulle sitta perfekt :P

Ronnie vända upp och ner på stamford bridge skulle inte sitta fel :) hehe

Viva Barcelona!!!
Barcelona Kickboxer
2005-03-05 14:46
Real_4ever

Jag skickar ett PM till dig angående min msn. Sköt om dig!

Visca el Barça!!!
Barcelona Sonde
2005-03-07 12:34
Relay: Vi vinner, jag är säker :)

Kim: Du har rätt i att xavi hörnor är ruskigt bra, men det brukade även hans skott vara. Numera slår han inte heller hörnorna lika ofta. Något har hänt.
Barcelona hammabarça
2005-03-07 00:33
Angående frisparkarna så tycker jag att Xavi borde vara förstavalet
Barcelona Kickboxer
2005-03-07 00:45
Let them have Robben back!!!

We have Ronaldinho, Eto'o, Deco, Xavi and all the other heroes.

Det är Chelski som ska frukta oss. Inte vi som fruktar dem. Jag är absolut inte rädd för att Robben ska spela. Killen är matchotränad och har alltså inte spelat på ett bra tag. Så låt dem ta med sig Robben om han nu ska vara med. Kanske bara är ett av portugisens "mind-game".

Visca el Barça!!!
Spanien Romano Africano
2005-03-07 02:35
Vem bryr sig om Robben när ni har Ronaldinho som när han är i form kan göra det han kan typ 1000 gånger bättre.

Jag var så säker på barca vinst i returen men nu när marques är borta så kanske mittfältet blir för svagt,enda som oroar för resten av spelet är barca bättre.

Bra krönika föresten,om Riekerd försätter slita på Ronaldino,Eto'o och co så kan vad som helst hända i ligan annars har inte Real chans för de få gånger barca tappar poäng så gör de också.

Jag har alltid gillat barca spel och hoppas de vinner ligan hellre än Real som spelar så dåligt trots med så många "stjärnor"

Barcelona Kickboxer
2005-03-06 20:54
Giuly!

Vill inte verka petig eller något, men Manure är faktiskt 2:a i dagsläget. De ligger två poäng före Arsenal.

Men för övrigt så håller jag med dig om att Chelsea vs. Barça är en bättre match. Matchen är öppnare och kan sluta hur som helst. Chelsea blir nu tvugna att anfalla och kan inte längre tillita sig till "grisfotbollen" med 11 man i straffområdet. Jag tror absolut inte att Barça kommer åka ner till London och ställa in allt på att försvara 1 mål.

Jag tror att matchen Milan vs. United kommer vara mer stängd. Där italienarna kommer köra tempofattigt och tråkigt spel, medan engelsmännen tvingas att anfalla mot 10 man precis framför Didas mål.

Visca el Barça!!!
Barcelona DaniLopez
2005-03-07 00:26
Ni vet att bara för att vi snackar om detta me frisparkarna nu så kommer säkert Ronaldinho sätta 2st i krysset väldigt snart och tysta oss alla...haha..hoppas det kommer mot chelsea =)
Barcelona Sonde
2005-03-05 10:58
Kharles:

Håller med dig angående Saviola. Jag är fullständigt övertygad om att det fanns en baktanke när man erbjöd Saviola till Monaco. Monegaskerna spelade ju 433 redan i fjol, och visade dessutom upp en spelstil som någorlunda liknade den Barça använde/använder sig av. Man kan väl dessutom anta att man förde diskussioner kring detta redan när Giuly var på tal.

Om han kommer tillbaka eller inte är förståss väldigt svårt att spekulera i. De kommer röster från båda håll, bla har Txiki gått ut och sagt att han tyvärr tror att det blir svårt för Saviola och Roman att komma tillbaka, medan Rosell (och även Rijkaard om jag inte minns fel) meddelar att man fortfarande hoppas på kaninen. Vad som är sant eller inte är omöjligt att säga.

Max: Du frågade om Rosells roll i nuläget. Jag kan ju i alla fall försöka förklara min bild av läget.

För någon månad sen (drygt) såg det inte alls bra ut. Media uppmärksammade dagligen dispyterna mellan Laporta och Rosell, och menade på att det för tillfället fanns en rejäl klyfta mellan dem. Det här bekräftades, som du säkert la märke till, även av de två direktörerna i fråga. Om jag förstått det rätt handlade det i grunden om att Rosell ansåg att Cruyff hade för mycket att säga till om (om vem kan påstå att Rosell inte har en poäng där?). Laporta höll inte med och det utvecklades till vad pressen kallade kaos (med andra ord ett mindre gräl). För några veckor sen träffades i alla fall Rosell och Laporta på tu man hand för att reda ut det här, vilket de nu också menar att de har gjort.

Rosells position i nuläget bör alltså vara densamma som innan grälet. Vilket fortsatt inflytande han kommer att ha kring värvningar vet jag dock inte, men jag hoppas verkligen inte att den lilla röst han hade inte försvinner. Det var ju trots han som fixade Dinho och Deco åt oss.

Har typ glömt vad det var jag svarade på egentligen:D
Real Madrid Max
2005-03-05 09:17
Rebin/Kickboxer

Sorry att jag missade ditt namn. I övrigt har du rätt, vi tycker olika om en sak, och ingen av oss har fel eller rätt.

Kubala.

Barca har alltid (så länge jag minns) varit bra på egna produkter. Det hindrar inte att storstjärnorna under storhetsperioden på 50-talet var din namne och galiciern Luis Suarez, i början på 90-talet och i slutet på 90-talet vidhåller jag att det var ickekatalaner som var de dominerande spelarna, även om det givetvis fanns gott om katalaner i truppen. Däremot har klubben ofta lyckats oerhört bra med att få spelare utifrån att verkligen identifieras med klubben och staden Barcelona och regionen Katalonien. Cruyff är väl det tydligaste exemplet, men det finns många fler.
Barcelona Kickboxer
2005-03-05 03:28
McManus

Jag tror på trepoäng, men det kommer bli svårt. Vi har inga skador i startelvan, förutom den på Giuly. Men vi kanske spelar bättre utan honom, vem vet?

Jag minns när Osasuna spelade ut er totalt för ett par veckor sedan, men ändå så lyckades ni med hjälp av deras målvakt vända matchen till vinst. Därför är jag lite rädd att de ska höja sig och komma upp i den standarden som de hade i den matchen. Då kan det bli riktigt tufft.

Men men, Barça brukar ha lätt mot lag som inte har en låg försvarslinje och jag tror inte Osasuna kommer ha det. De kommer nog vilja anfalla ganska mycket, och de har duktiga spelare för detta.

Osasuna - Barça 1-3?

Visca el Barça!!!
Real Madrid Rodrigo
2005-03-04 23:16
Jag saknar Gaspart. Real Madrids bästa president någonsin. Overmars måste väl ändå ha varit Joans sämsta köp. Dyrare än Becks!
Barcelona J_Krojff
2005-03-05 00:00
M@X! //

Det är ju det vi alla hoppas på!

Real kommer få det svårt mot valencia som är tända, med ny tränare. Måste visa vad dom går för genast annars kommer Valencia sjunka ytterliagre i tabellen.

Vi har ju en klar chans till vinnst mot Osasuna, men hoppas bara vi kan rycka upp oss från föregående match...
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-05 10:31
Max

1) Vad jag vet så spelar Monaco med ett tre-manna anfall och där spelar Saviola till höger om Kallon och Adebayor/Chevanton och gör det väldigt bra. El Conejo har ju som bekant själv sagt att hans mål är att komma tillbaka till Barcelona, och jag tror mycket väl att han kan peta en underpresterande Giuly så som det ser ut nu. Jag tycker framför allt att han har kyla i sina avslut, dessutom studsar inte hans boll så som alltid verkar vara fallet för Giuly. Det som talar emot Saviola är hans skyhöga lön, som förhandlades fram under Gaspart-tiden och inte passar in i dagens policy med lönetak och allt vad det är. När han väl var i Barcelona visade han en proffsig attityd och gjorde allt som oftast också mål.. Ska bli intressant att se vad Rijkaard tycker om det här när säsongen är slut.

2) Jag förstår vad du menar, efter Cruyffs stora succéer och ligatitel på ligatitel så började man mer och mer lita på denne 'holländske katalan' (men då det började gå fel efter den tunga CL-finalförlusten mot Milan) och när han sedan fick sparken 96 så var det ju lite svårare att hitta en motsvarande manager, för att alla ska veta om "sina roller". Cruyff är och förblir en legend i FCBarcelona. Men tränarkaruseller är ju aldrig bra..

Glöm sedan inte spelare som Miguel Angel Nadal (störste baläriska idrottsman genom tiderna?) som f.ö. igår meddelade att han avslutar sin 18år långa proffsfotbollskarriär, Luis Enrique och även José Maria Bakero som ju inte var katalaner men likväl lagkaptener(Nadal osäker..) som spelade med stort hjärta för klubben och gjorde det i omkring ett decennium i azulgrana.
Barcelona Kickboxer
2005-03-06 18:51
Fizu

Kul att du gillade krönikan. Hoppas verkligen att du har rätt och att Rijkaard vinner (minst) en titel i år.

Visca el Barça!!!
Annons: