/spanien/barcelona/forum/26131.aspx/spanien/barcelona/forum/26131.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Damia
2005-03-05 18:23
INDIREKT FRISPARK I STRAFFOMRÅDET!
Barcelona Barca Barca
2005-03-07 14:36
Som ni har märkt så har Mourinho inte gått ut och snackat s**t innan matchen, kanske ett mirakel på gång men det är en bit kvar till miraklet han får inte snacka s**t efter matchen.

Barca spelarna värkar säkra/tro på avancemang. På nåt sätt är det bra och på nåt sätt är det dålig.

Angående Robben. Så kan ja bara hålla med Kickboxer, han är inte Maradona men visst är han ett hot för oss(OM han nu kommer att spela) men vi har mycket giftigare spelare behöver inte räkna upp de och framför allt vi SPELAR fotboll inte sparkar fotboll.

Spelar ingen roll om vi åker ut eller tar oss vidare så är det ingeting och vara lessen för, visst blir man besviken om vi inte tar oss vidare. Men då kan Barca koncetrera sig på ligan och heja istället fram våra rivaler Real Madrid(Som ja är nästintil säker att de tar sig vidare) till CL guldet. Går vi inte vidare imon så är ja 99,9 procent att liga guldet hamnar hos Barca i år.

Visca EL Barca
Barcelona Barca Barca
2005-03-07 14:36
Som ni har märkt så har Mourinho inte gått ut och snackat s**t innan matchen, kanske ett mirakel på gång men det är en bit kvar till miraklet han får inte snacka s**t efter matchen.

Barca spelarna värkar säkra/tro på avancemang. På nåt sätt är det bra och på nåt sätt är det dålig.

Angående Robben. Så kan ja bara hålla med Kickboxer, han är inte Maradona men visst är han ett hot för oss(OM han nu kommer att spela) men vi har mycket giftigare spelare behöver inte räkna upp de och framför allt vi SPELAR fotboll inte sparkar fotboll.

Spelar ingen roll om vi åker ut eller tar oss vidare så är det ingeting och vara lessen för, visst blir man besviken om vi inte tar oss vidare. Men då kan Barca koncetrera sig på ligan och heja istället fram våra rivaler Real Madrid(Som ja är nästintil säker att de tar sig vidare) till CL guldet. Går vi inte vidare imon så är ja 99,9 procent att liga guldet hamnar hos Barca i år.

Visca EL Barca
Barcelona Damia
2005-03-05 18:22
Iniesta i ribban!
Barcelona Messí
2005-03-07 17:28
Ojj, imorgon gäller det! Efter att ha läst spelarnas komentarer känner jag mig lugnare. Spelarna verkar vara lika sugna på att slå Chelsea [och Mouinho] som vi är.

Tror det kommer bli så här;
Första 10 minuterna kommer Chelsea föra matchen och försöka skapa chanser. Efter ett tag arbetar vi oss in i matchen och skapar farliga kontringar. I mitten av första halvlek så får vi en bra chans där bollen sitter bakom Cech. 0-1. Resten av halvleken fortsätter som den började.

Andra halvlek så byter "Mister" in Iniesta/Maxi beroende på vem av dem som började. Vi skapar ett tryck på Chelseas mål och Chelsea lyckas kontra in en boll i sista minuterna. Collina blåser av och Barça är i kvartsfinal där jag gärna skulle se Real Madrid som motståndare. Tänk er, tre st El Clasico inom en månad!

Får hoppas att de 3000 tillresta Barçafansen får jubla efter slutsignalen!
Barcelona Barca_91
2004-04-14 16:57
Dinho kommer inte lämna oss för pengar!
#Han har alltid viljat spela hos oss.
#Vi är en av världens bästa klubbar!
#Publiken älskar honom.
#Det är varmare än England
#Han har haft en grym säsong och spelar bättre än någonsin!

Det här är några av anledningar till att han inte lämnar oss.
Men Puyol har sagt att han lämnar klubben om klubben vill och om klubben behöver pengar.Så därför är jag rädd för att han lämnar oss!
Spanien Sir. Smokealot
2005-03-07 13:51
Haha, jag skulle inte våga tippa vilken minut målen kommer.. Men jag skulle tippa 1-1 där Barca dominterat matchen :)

Och kan inte annat än hålla med Cruyff att man blir äcklad av Chelskis sätt att spela fotboll..

Jag är nästan 100% på att Mourinho kommer spela mot Robben om han kan, för den form han visat iår så blir han ett hot mot er. Nästan samma sak som att Dinho varit borta 1 månad sen spelas denna viktiga match, Rijkaard hade nog inte vågat sätta han på bänken.. ??
Barcelona Puyol
2005-03-07 13:18
förlåt jag menade : "jag skiter i de 100 kr"
Barcelona Puyol
Barcelona Puyol
Barcelona Izquierda
2004-04-14 12:19
några styckeN
Barcelona Skarpheden
2004-04-14 16:52
Barça-fan. Galen av rykten? Och det är bara april! Flera månader till fönstret öppnas och silly season börjar på riktigt. Man får ladda med grabbnävar av salt!
Real Madrid Ninhó .5.
2005-03-05 16:10
hola alla barca fans!

Va inte oroliga jag är inte här för att kladda ner ert forum med nonsens som vissa omogna fans gör.

Jag undrar bara om det skulle vara så att ni tappar påäng mot Osasuna och vi vinner, tror ni att Reijkard (stavning?) kommer att få det hett om öronen och känna nervositeten större än han gjort?, era spelare är så proffesionella att de borde veta att man tar en match i taget men i och med förlust eller oavgjort för er så blir det kanske darrigt...eller?

Jag kom bara för att få reda på det, det är trevligt att gå till andra lags speciellt i detta fall Barcas forum och även snacka fotboll där trots att man är madrid anhängare av fullaste allvar.

Hasta luego!
Barcelona JAG
2004-04-14 02:48
"Jag tycker precis som du att det finns betydligt bättre spelare att lägga våra pengar på för vänsterbackspositionen än Van Bronkhorst. Men till skillnad från dig så tycker jag faktiskt att Van Bronckhorst har klarat av den positionen bättre än godkänt. Jag vet inte ifall du själv spelar eller har spelat fotboll men jag själv vet hur irreterande det kan vara att bli förflyttad till en position som man inte spelar på i vanliga fall, så men all respekt till Van Bronckhorst så tycker jag att du borde sluta kalla honom för Van Bronckshit. Han är trots allt en Barcaspelare och alla bör behandlas med lika mycket respekt. jag tycker verkligen inte att han har förtjänat det!"

-Gabriel-

Du säger det själv. Det är klart att det inte är Van Bronk. fel att han får spela som vänsterback. Det är inte han som bestämmer. Han försöker bara sköta sitt jobb och spela där han blir tillsagd. Du säger att det är irriterande när spelare inte får spela på sina naturliga situationer men varför då tillåta det? Vems fel är det? Det är ledningens (Riijkards) fel att man använder sig av fel spelare på fel situationer. Det är han mästare på. Nu i laget har vi redan två stycken som spelar minst lika bra som G.V.Bronk. på den positionen. Varför då köpa loss Van Bronk? Om man nu så gärna vill ha en vänsterback är det inte bättre då och köpa in en naturlig sådan, en talangfull vänsterback istället för en holländsk medelmåtta för att det är just det Van Bronk är. För mig har han inte varit godkänd alls, inte tillräckligt för att köpas loss iaf. I Edmundo får han ofta underkänd betyg och med en annan tränare hade han inte ens suttit på bänken kan jag lova.

F.ö. är han inte en Barçaspelare än, till dess förblir han G. Van Bronkshiit!!
Barcelona Tompa
2004-04-14 16:48
Alla dessa rykten- nu senast Nistelrroy till Barca. Som med alla andra rykten anser jag att man bör ta det med en rejäl nypa salt tills något mer konktet framkommer.

Om nu Nistelrooy kommer till Barca vill jag dock aldrig se att det sker till priset att Puyol går åt andra hållet. Han är för viktig och har dessutom en verkligt hjärta för klubben. Sådant kan man aldrig köpa med pengar...

Ronaldinho? Vidhåller att jag utgår från att han stannar i Barca. MEN är det så illa att Abramovich miljoner lockar mer än spel för Barca så håller jag med Juanito mfl. Då kan han dra åt h.e...
Barcelona Tompa
2004-04-14 16:48
Alla dessa rykten- nu senast Nistelrroy till Barca. Som med alla andra rykten anser jag att man bör ta det med en rejäl nypa salt tills något mer konktet framkommer.

Om nu Nistelrooy kommer till Barca vill jag dock aldrig se att det sker till priset att Puyol går åt andra hållet. Han är för viktig och har dessutom en verkligt hjärta för klubben. Sådant kan man aldrig köpa med pengar...

Ronaldinho? Vidhåller att jag utgår från att han stannar i Barca. MEN är det så illa att Abramovich miljoner lockar mer än spel för Barca så håller jag med Juanito mfl. Då kan han dra åt h.e...
Barcelona Barca_91
2004-04-14 16:47
Åå jag blir ledsen när jag går in på andra forum och ser att dom vill ha Puyol i deras lag.
Vi får aldrig släppa spelare som Puyol,Davids,Xavi,Dinho,Iniesta,S.Garcia och Saviola till andra klubbar.
Om vi släpper någon av dom så ska vi köpa in en världsklass spelare som ersättare om vi nu kan hitta någon bättre.
Barcelona Relay
2005-03-05 17:13
Ytterligare en omgång där jag kommer att skifta i stämningsläge kraftigt, beroende på om Barcelona leder eller ligger under. Vinst mot Espanyol hade känts bättre. Inte lätt den kommande veckan mot Chelski.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-14 09:53
Läste idag på www.tribalfootball.com att Barca har bjudit puyol +pengar för Van nistroy, själv tycker jag att puyol aldrig borde säljas för han har Barca hjärta som ingen spelare i världen har och jag blir ledsen varje gång jag hör att han ska bort från klubben:(
Real Madrid Real_4ever
2005-03-05 14:36
Kickboxer/
Hevalo Rebin mycket läsvärd krönika. :) Har du msn kan vi snacka lite om fotboll och vårt kära folk.
Hala Madrid & Bishi Kurdistan
Real Madrid Los Galacticos
2005-03-05 18:00
Har någon av er en radio länk till matchen. Helst spanska kommentator. En radiolänk, inget annat, RADIO LÄNK, SKYNDA är ni snälla.
Barcelona Aubri
2005-03-05 14:55
Rebin... grymt bra krönika ( du tog ingen sida utan presentera fakta och två tanke sätt )

Är det bara jag som är orolig, inför kvällens match? (Osasuna). Själv anser jag att de spelar (i alla fall på hemma plan) en väldigt underhållande spel ibland och höjer sig alltid ett sneg mot t ex Barca och RM, även om de förlorade (orättvisst) senast mot RM..

Jag skulle vilja att vi vila några / eller någon spelare, till Chelsea matchen.. för 2-1 är inte det bästa utgångspunkt man kan ha

Ett svårt chelsea +att Jose M, taggat sina spelare till max inför returen med att tutta i de att Anders Frisk var på vår sida, kan bli svårt att hantera.. de lär ju vara Extra taggade av det.

Angående Rijkaard, så håller jag nog med en del.
Han är nog lite feg inbland.. Men jag tror som jag även sa tidigare, Han vill vinna minst ett (ligan) titel för att skaffa sig ett par av arbetstro i laget...

GUILY, tycker inte han håller måttet.. synd att han lever på sin tid i Monaco innan vi köpte han.

Barcelona jcb
2004-04-14 22:10
Sjukt mycket konstiga och onödiga utvisningar vi drar på oss den här säsongen. Fattar inte vad det är frågan om. Dålig disciplin eller kassa domare?
Barcelona Ridvaldo
2004-04-13 16:48
Jag har inte skrivit något på mycket länge men jag har läst varenda inlägg som skrivits här och läst varje nyhet om BARCA!Har inte skrivit pga att inget viktigt har dykt upp, det viktiga som får mig att skriva nu är detta:
Quaresma har (inte 100 på det men vem kan vara det) skrivet i sin kontrakt om betalningen till sporting att en ytterligate summa pengar ska betalas till övergångsumman då spelaren har spelat ett antal matcher denna säsong!Jag börjar mistänka att detta har något att agöra med rijkards agerande!Detta KAN vara ett tecken att de vill satsa på han nästa säsong,då barca vill höja värdet på de spelare som ska säljas genom att åtminstone ha de på bänken!En Overmars som sitter på läktaren är både riktigt agressiv och oatraktiv,och det är med honom Quaresma tävlar med!Skriv inte att de kunde lämna hem andra,tex Enrique!Alla är väl överens om att de som sitter på bänken ska kunna komma in på fler platser och framför allt täcka där det finns mindre säkra kort!

En till sak som många glömmer är att Rijkaad är back och han har ersänt att han tänker på defensiven i första hand!Hans ÄR feg och det är hans enda fel som jag ser det!fegheten att komma ifrån det devensiva i de matcher som det behövs!CELTIC!Samma uppställning som alltid var det då!

Nu efter att alla spelare har fått bättre självförtroende och litar på laget så är det dags att byta ut den ena av de defensiva mittfälltarna,läs Cocu, och spela med både Iniesta och Xavi eller varför inte med två anfallare, eller med två linjeslikande kanter!

Barca idag kan inte vinna mot defensiva lag,titta på facit på Camp Nou,Celtic,Vilareal!

Barca idag använder sin fina defensiv för att låta motståndarna anfalla och lämna lyckor,Valencia,La Coruna!

Barca idag är i Stor behov av en Nr9 som partner till saviola men framför allt som tyngd i straffområdet, ex Ronaldo Vieri är såna!

Till slut, andra plats är nästa lika med guld för mig,laget är inte redo att bli en vinnare än!Vinner vi är risken stor att det kommer att allt rasera nästa år!Riktiga lag byggs på år inte på månader,Läs Abramovich!
Barcelona Gaucho
2004-04-14 00:40
Mina önskemäl till nästa säsong är!

Del Horno eller Maxwell

Samuel(han vill komma till barca), Lucio, Marchena eller Andrade

Torres, 3ZG, Ruud eller Van Der Vaart

Två backar och en Anfallare räcker, mittfältare har vi!

Bort ska:

Rustu - Vi vet hur bra Jorquera är, tyvärr så får vi sälja Rustu. Från andra sidan så har vi den unge Ruben som spelar i spanska u-19 laget.

Luis Enrique - han håller inte längre

Gerard - för hög lön, vi har inte råd med honom. Sänker han sin lön då får han kanske stanna.

Overmars - är inte lika bra som han var för 4 år dsen när han kom till barca. Vi behöver inte honom.

Reiziger - även om han har spelat bra de senaste tiden så vill jag inte se honom i Barca längre. Det är samma sak med honom också, han håller inte länge och är för ojämn.

Luis Garcia - skulle inte sanka honom om han blev såld.

Van Bronchors - vi har Oscar Lopez och Navarro, jag hoppas att vi tar hit Maxwell vars kontrakt går ut i sommar(kolla länken här ovan) istället för att betala nånting för honom. Maxwell har även ett EU-Pass.

Barcelona Majsan
2004-04-14 11:32
Jag hoppas för guds skull att Barca inte lägger upp en fantasisumma för Van Nistelroy. Han är en extremt målfarlig spelare, verkligen ett bra alternativ. Men om det sker på villkor att Puyol försvinner är det inte värt det! Och att betala en riktigt hög summa, låt säga 50m euro, vore också dumt, enligt mig. Jag tror man skulle kunna få Torres för de pengarna, troligen för mindre än V.N., och då tycker jag att han är ett betydligt bättre alternativ! Jag skulle vilja se ett drömlag baserat på unga spelare, och allra helst spanjorer, och då tycker jag Fernando Torres är det tveklöst bästa valet. Men jag antar att de ser det som orealistiskt eftersom de inte verkar försöka med det, men det vore synd och skam de nu skulle värva V.N. till för stor summa eller på bekostnad av Puyol!

Är det någon som vet varför man inte över huvud taget försöker få Torres?
Barcelona juanito
2004-04-16 15:44
Gabriel: Och när skrev jag att Xavi var den nya Guardiola??
Barcelona Kluivert9
2005-03-06 02:40
Tankarna kan inte ha varit på den här matchen.
Tror aldrig vi har haft så här lite/dåligt anfalls spel under hela säsongen. Vi kunde inte bygga nåt spel på motståndarnas planhalva och Etoo var för det mesta ensam.
Igår var det geni...idag är det nog dåre, menar han bytte ju inte ut trots att anfalls spelet inte fungerade. Den han byte ut var Marquez som skötte sig bra, vet dock inte om han hade fått en skada eller något liknande.
Den han borde bytt ut var Ronaldinho. Förstår inte varför han inte tog in Maxi. Menar han kan ju inte överraska Mourinho en gång till och oj var det hade höjt Ronaldinho till chelsea matchen om han hade blivit utbytt i den här matchen. Skulle vilja se nån annan ta frisparkarna också, länge sen Ronaldinho gjorde ett frisparksmål.
Barcelona Gaucho
2004-04-14 00:19
Ridvaldo jag håller med dig till 100 %!!!

Även om man har haft bra resultat de senaste månaderna så är man f*n inte glad över hur vi spelar... och Rijkaards lag uttagning, de gör mig skit förbannad.

En annan sak som jag undrar över är att, varför ska vi köpa loss Van Bronchors när vi har Navarro, Oscar på bänken och Pena(i b-laget)som är bättre än honom och kan bli ännu bättre! Och sen att satsa på gamlingar som Overmars och Lucho istället för Q. och Iniesta då säger jag (va fan tänker han med?)

Hoppas att han spelar med Iniesta nästa match nu när Ronnie är avstängd!
Nu när Gabri, Oscar L., Puyol(???), Quaresma är skadade så hoppas jag att imorrn spelar Vi så här!

-----------------------Valdes---------------------

Reiziger-------Marquez-----Oleguer--------V. Bron.

--------------Cocu----------Davids----------------

------------------------Xavi----------------------

Luis Garcia-------------Saviola------------Iniesta

Ps. Spelade Motta som vänsterback mot Valladolid? `hur klarade han sig?
Real Madrid Ike
2004-04-14 12:14
Jönsson_A:
Kluivert är inte het, det är en av dom få saker reijkaard gör rätt, att bänka honom.

f-c-b:
Rocky är = rochemback, som är lånad till sporting från barcelona. En defensiv mittback runt 22 års åldern från brazilien. Förhoppnings vis nej,
henke kommer inte hit. :)
Din uppställning skulle nog göra folk rasande..
Byt ut Overmars mot Iniesta så ser det direkt bättre ut. Och skulle L.Garcia bytas ut mot Quaresma så skulle folk nästan vara lyckliga.
Men för att dom riktigt skulle bli det, ska V.B.H bytas mot Gabri.

Puyol+pengar för V.Nistelroy tror jag aldrig barca ledningen skulle göra.
Det vore tradegi att sälja klubbens enda defensiva klippa, och klubbens desutom mest älskade spelare.
trots att Ronaldinho kommit till barca, så är puyol storfavorit bland Barca suportrarna.
Annons: