/spanien/barcelona/forum/26130.aspx/spanien/barcelona/forum/26130.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona juanito
2004-04-16 15:44
Gabriel: Och när skrev jag att Xavi var den nya Guardiola??
Barcelona Kluivert9
2005-03-06 02:40
Tankarna kan inte ha varit på den här matchen.
Tror aldrig vi har haft så här lite/dåligt anfalls spel under hela säsongen. Vi kunde inte bygga nåt spel på motståndarnas planhalva och Etoo var för det mesta ensam.
Igår var det geni...idag är det nog dåre, menar han bytte ju inte ut trots att anfalls spelet inte fungerade. Den han byte ut var Marquez som skötte sig bra, vet dock inte om han hade fått en skada eller något liknande.
Den han borde bytt ut var Ronaldinho. Förstår inte varför han inte tog in Maxi. Menar han kan ju inte överraska Mourinho en gång till och oj var det hade höjt Ronaldinho till chelsea matchen om han hade blivit utbytt i den här matchen. Skulle vilja se nån annan ta frisparkarna också, länge sen Ronaldinho gjorde ett frisparksmål.
Barcelona Gaucho
2004-04-14 00:19
Ridvaldo jag håller med dig till 100 %!!!

Även om man har haft bra resultat de senaste månaderna så är man f*n inte glad över hur vi spelar... och Rijkaards lag uttagning, de gör mig skit förbannad.

En annan sak som jag undrar över är att, varför ska vi köpa loss Van Bronchors när vi har Navarro, Oscar på bänken och Pena(i b-laget)som är bättre än honom och kan bli ännu bättre! Och sen att satsa på gamlingar som Overmars och Lucho istället för Q. och Iniesta då säger jag (va fan tänker han med?)

Hoppas att han spelar med Iniesta nästa match nu när Ronnie är avstängd!
Nu när Gabri, Oscar L., Puyol(???), Quaresma är skadade så hoppas jag att imorrn spelar Vi så här!

-----------------------Valdes---------------------

Reiziger-------Marquez-----Oleguer--------V. Bron.

--------------Cocu----------Davids----------------

------------------------Xavi----------------------

Luis Garcia-------------Saviola------------Iniesta

Ps. Spelade Motta som vänsterback mot Valladolid? `hur klarade han sig?
Real Madrid Ike
2004-04-14 12:14
Jönsson_A:
Kluivert är inte het, det är en av dom få saker reijkaard gör rätt, att bänka honom.

f-c-b:
Rocky är = rochemback, som är lånad till sporting från barcelona. En defensiv mittback runt 22 års åldern från brazilien. Förhoppnings vis nej,
henke kommer inte hit. :)
Din uppställning skulle nog göra folk rasande..
Byt ut Overmars mot Iniesta så ser det direkt bättre ut. Och skulle L.Garcia bytas ut mot Quaresma så skulle folk nästan vara lyckliga.
Men för att dom riktigt skulle bli det, ska V.B.H bytas mot Gabri.

Puyol+pengar för V.Nistelroy tror jag aldrig barca ledningen skulle göra.
Det vore tradegi att sälja klubbens enda defensiva klippa, och klubbens desutom mest älskade spelare.
trots att Ronaldinho kommit till barca, så är puyol storfavorit bland Barca suportrarna.
Barcelona Barca_91
2004-04-13 15:56
En av anledningarna till att Reijkard envisas med att spela med Reiziger,Overmars och Kluivert istället för våra unga spelare är kanske för att han har spelat med dom i Ajax på 90 talet.

Kluivert var bra förut och Reiziger var grym back förut och Overmars var också bra.
Men han tror att dom är lika bra fortfarande så det kanske är därför han envisas med att spela med dom;)
Barcelona Andresinho
2004-04-16 17:04
Hurru -siempre- vart kom du ifrån!
Svårt och förstå att det du säger om Saviola. Han eju allt det du säger om en forward.
han ekanske lite kort men han e ju bra vadå dålig.
Barcelona Börje
2005-03-06 10:34
Det verkar som vi köpt Torres =)
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,612981,00.html
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-17 14:02
Valdés: För det första så har jag insett att barca skulle kunna klara sig nu utan Ronaldinho och det visade dem sist mot Betis. För det andra så snackar du om Adriano och nu när Saviola inte har EU pass så kan man inte kolla på spelare med som inte har eu-pass. Sen att du behöver någon som kan göra saker på egenhand och som inte är beroende av andra spelare låter bra men vårt problem i Barca nu är att vi får fra, passningarna till Kluivert och Saviola och att de inte kan avsluta och därför behövs en bra avslutare. Det hade varit bättre med Drogba tycker jag också men som sagt så har Treziguet visat att han kan avsluta o göra mål så de vill ha nåt säkert.
Barcelona Messí
2005-03-06 00:52
At. Bilbao - 3 poäng.
Deportivo - Minst 1 poäng.
Betis - 3 poäng.
Real Madrid - Förlust eller 1 poäng.
Getafe - 3 poäng.
Málaga - 3 poäng.
Albacete - 3 poäng.
Valencia - Förlust eller 1 poäng.
Levante - 3 poäng.
Villarreal - 3 poäng
Sociedad - 3 poäng.

Nu kan ju formen sjunka/höjas i vissa av lagen och mina tipps kanske ändras. Jag räknar bl.a med att Villarreal kommer att tappa i slutet. Depor fortsätter sin kräftgång. At. Bilbao och Betis blir tuffa matcher men 6 poäng är inte omöjligt, speciellt på hemmaplan.
Barcelona Puyol_21
2005-03-06 00:08
Real_4ever

Herrejesus ännu ett idioti inlägg från konkurrent laget madrid...

Man kan ju helt klart se att madrid o Barca har tankarna annanstans,ni blev juh oxo stundtals utspelade av valencia jag kan ju lika gärna säga att ifall vicente spelat så hade valencia vunnit...men det låter hur löjligt som helst sånt håller inte så lägg ner!

Tyckte man såg på spelarna att tankarna va på chelsea matchen..synpunkter?
Barcelona Gustaf
2004-04-16 13:59
Zlobben//

Att ha Xavi som en av två pivotes funkar inte, det såg vi i början av säsongen när Rijkaard testade det. Då hade vi iofs inte Davids men Xavi skulle ändå vara tvungen att ha en defensivare roll än han har idag och då är han inte alls lika bra. I dagens tremannamittfällt kan Xavi ha en fri roll och har har varit grym. Dessutom kan även Davids ta lite offensiva löpningar vilket inte heller är fel då han har både bra teknik och ett dugligt skott.

Saviola har gjort 40 mål i Barcelona på lite mindre än tre säsonger. Det är fullt godkännt men Saviola är främst en anfallare som vill ligga lite bakom en spjutspets (typ Vieri och Trez) och jag tycker inte vi har plats med två anfallare. Vi såg bland annat mot Villarreal att vi saknade en striker så jag vet inte vad som kommer hända med kaninen i Barça. Det känns tråkigt om han skulle lämna men har vi råd med honom på bänken?
em1l
2005-03-06 10:59
när får vi tillbaka edmilson och motta?
Barcelona O Fenômeno
2005-03-05 10:42
Grymt bra och läsvärd krönika av Rebin.
Det jag undrar är dock om du tänkt på att om eran "Mister" hade roterat så som du vill så hade ni förmodligen tappat fler poäng på grund av ett mindre slagkraftigt lag i vissa matcher.
Det är så fallet varit med Madrid. Hade vi gjort som förra säsongen och inte vilat Ronaldo och Zidane för att ta exempel så hade vi vunnit fler poäng vid det här laget. Problemet är dock den stora risken att helt rasa på slutet så som vi även gjorde förra säsongen. Man måste nog rotera lite men inte för mycket. Det måste finnas en balans och den balansen kan lätt förstöras.

Har man så pass bra spelare på bänken kan man dock rotera oftare men det kan också spränga balansen. Däremot tycker jag inte att både Barca och Los Blancos har så pass bra avbytare. Vi har Solari och Owen (Guti när han är i form)och ni har någon mer än oss som håller hög kvalitet men det är inget gentemot Chelsea t.ex.

Jag anser att det bästa är att rotera under matchens gång. Starta med bästa lag så ofta man kan och varför inte byta ut Ronaldinho eller Ronaldo i halvtid om man leder med 2-0. Eller om man leder ligan med 5 poäng då kan man också kosta på sig att chansa och vila någon/några spelare från startelvan. Men se på Madrid i år. När Ronaldo inte har spelat har Real Madrid bara vunnit en enda gång. När Zidane och Figo varit otillgängliga så har det gått åt samma håll.

Som sagt. Balans är nyckelordet. Linjen mellan harmoni och kollaps är smal.
Real Madrid Riki
2005-03-06 00:40
Nu återstår 11 omgångar och 33 poäng finns att hämta, hur många poäng tror ni att ni lyckas skrapa ihop när följande matcher återstår:

(H) Athletic Bilbao, (B) Deportivo, (H) Betis, (B) Real Madrid, (H) Getafe, (B) Malaga, (H) Albacete, (B) Valencia, (B) Levante, (H) Villareal och (B) Sociedad.

Svara ärligt.
Barcelona Kickboxer
2005-03-05 22:14
Holländaren

Du sa: "Förstår inte varför vi ska vila spelarna när de inte jobbat något."

Har du tänkt på att de inte jobbar något för att de kanske är lite trötta och slitna efter det hårda matchandet sista tiden? Har du tänkt på att de känner sig säkra på sin plats i startelvan och att de inte kommer bli bänkade, därför de inte jobbar?

Med lite rotation skulle alla må bra. Både de som är "bänkare" och de som alltid startar. De som startar får sin välbehövliga vila, och de som är bänkade får sitt matchande för att hålla igång.

Visca el Barça!!!
Real Madrid Real_4ever
2005-03-05 23:09
:P imorron ska jag skriva en inlägg om eran kära barca. :) men kan säga lite att matchbilden skulle se samma ut om valdo och webo börja från start. Hade moha inte varit avstängd skulle ni inte fått tre poäng.
Sov gott folk
Hala Madrid & Bishi Kurdistan
Barcelona Patrick_Kluivert
2005-03-06 00:14
Hahahaha fyffan va gött Grabbbar Barcelona har bästa läget att vinna ligan efter så många tröga år!!!!!

Det här ska vi inte tappa 8 poäng :)

BARCAAAAAAAAA!!!!!!!!!
Barcelona Kickboxer
2005-03-05 22:25
Jag tycker att Ronaldinho gjorde sin sämsta match på otroligt länge. Han var näst intill värdelös och bidrog inte med mycket offensivt. Frånsett första halvklek när han slog en fin pass från halva plan till Marquez.

Hoppas att han höjer sig inför nästa match, för vi lär behöva honom.

Visva el Barça!!!
Barcelona Messí
2005-03-05 22:09
Då var det 8 poäng igen... Kan behövas när vi går in den här tuffa perioden. Är fortfarande rasande över Rijkaards agerande. Ronaldinho höll Allsvensk klass, varför inte byta ut honom? Vi behövde någon som kunde hålla undan spelare och hålla i bollen, alltså Maxi Lopez, men ändå så envisades Rijkaard med att låta Ronaldinho vara kvar.

Hur Iniesta kan missa två frilägen är en gåta för mig.

Mina betyg 1-5:
FC Barcelona:2,5
Valdés: 4
Puyol: 4,5
Oleguer: 3
Belletti: 2,5
Sylvinho: 3
Xavi:3
Deco:2
Márquez:3,5
Ronaldinho:1
Eto'o:4
Iniesta:2,5
-
Gerard:2
Rijkaard:2
Señor Laporta
2005-03-07 12:36
Roligt att spelarna är så optimistiska och positiva inför matchen, det räcker ju som sagt med att vi gör ett mål. Men vi ska inte ta oss vatten över huvudet och tro att allt är klart. Det kommer krävas mer än 100% av varje spelare och jag passar på att citera Winston Churchill och säger samma ord som han gjorde en gång i tiden. "Jag har inget annat att erbjuda än blod, svett och tårar."

Det är detta som jag kräver av Barçasspelare. Chelsea kommer ha publiken i ryggen och försöka anfalla, nu när dom har Robben tillbaka och vi saknar Marquez är utgångsläget genast lite svårare, men vi kommer klara detta, det är jag säker på. Det är viktigt om vi kunde få in ett mål innan den första kvarten och att Valdes håller nollan, då är våra chanser till avancemang mycket större. En stormoffensiv och en säker defensiv i första kvarten och sen backa hem om vi får in bollen. Det kanske inte är roligt men effektivt.

Visca Barça
Barcelona Tompa
2005-03-05 22:50
Puh...
Det blev tre poäng men det satt långt inne. 8 poäng före Real i alla fall. Mot Chelsea krävs dock betydligt bättre spel än det som visades idag.
Barcelona Tompa
2005-03-05 22:50
Puh...
Det blev tre poäng men det satt långt inne. 8 poäng före Real i alla fall. Mot Chelsea krävs dock betydligt bättre spel än det som visades idag.
Barcelona Kickboxer
2005-03-05 22:16
BigBadOla

Det handlar inte om att Rijkaard vet eller inte vet vilka som behöver vila. Vår mister är väldigt feg av sig därför han inte vågar vila vissa spelare.

Håller med om att Iniesta borde specialträna sina avslut. Han har visat detta i flertalet matcher i år.

Visca el Barça!!!
BigBadOla
2005-03-05 21:55
För att citera Carman när han hade sitt Cartmanland: I´m so happy

Tack till Valencia för en grym match
BigBadOla
2005-03-05 22:26
Kickboxer
Kan väl hålla med men det hade nog sett annorlunda ut om alla varit hela. Kört fast lite i samma hjulspår kanske. ´Får verkligen hoppas att det inte straffar sig nu i slutet

Nu njuter vi åt de 3 poängen tills på tisdag =)
Barcelona Messí
2005-03-05 22:19
Ajdå, Márquez ska undergå en undersökning imorgon. Han fick en smäll och fick byta just p.g.a den smällen. Tänkte väl, Rijkaard byter inte ut en så pass viktig spelare under halvlek. Vi behöver verkligen Rafa mot Chelsea!

Deco_Barça
2005-03-05 22:09
Vad har hänt med Iniesta?
Barcelona Barca Barca
2005-03-05 22:01
Jag kan förstå att vissa här inne är irriterade. Men kom ihåg att vi har varit i en liten formsvacka. En sak som gör mig galen, Klubben FC Barcelona är så ineffektiva. Iniesta ska göra mål på de lägen han får. Ja måste också berömma alla spelare Ronaldinho också. Nu tar vi nya tag och skickar ut ryska miljard bygget, Chelsea.

Visca EL Barca
Barcelona Barca Barca
2005-03-05 22:01
Jag kan förstå att vissa här inne är irriterade. Men kom ihåg att vi har varit i en liten formsvacka. En sak som gör mig galen, Klubben FC Barcelona är så ineffektiva. Iniesta ska göra mål på de lägen han får. Ja måste också berömma alla spelare Ronaldinho också. Nu tar vi nya tag och skickar ut ryska miljard bygget, Chelsea.

Visca EL Barca
BigBadOla
2005-03-05 22:12
Förstår inte varför vissa personer här inne är så sugna på att "vila" vissa spelare. Borde inte Rijkaard som har koll på dom varje dag veta det bättre.

För övrigt borde han specialträna avslut med Iniesta ikväll direkt efter matchen =)
Annons: