/spanien/barcelona/forum/26129.aspx/spanien/barcelona/forum/26129.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARCA BLOD
2004-03-19 00:37
kaka är en av serie a s bästa spelare så varför skulle inte robinho lyckas. enda fördelen med kaka är att han är rätt så stor o stark. men jag tror ändå att robinho skulle klara sig rätt så bra i la liga, eftersom den inte e så hård plus att försvaret i laliga är väldigt dålig. om vi får robinho sen har vi redan ronni.quaresma, l.garcia saviola.xavi får vi då byta namn på camp nou till "estadio CIRKUS" =) eller nåt liknande.
Barcelona Blaugrana_1899
2004-10-25 07:13
Ämne: Real Madrid 05/06

....beckham7-23: haha antingen är du komiker eller så drömmer du !

Tror att du har tagit ut ditt eget drömlag, men att du har beckham som högermittfälltare istället för t.ex C.Ronaldo bevisar hur lite du kan om fotboll.

Stabil seger igår, Força Barça!
Barcelona Ostholm
2004-03-19 01:21
juanito: Varför jag vill ha kvar Kluivert, hmmm skrev en del av förklaringen i mitt tidigare inlägg men kan utveckla resonemanget...

Som jag antydde i min bedömning angående Saviolas vara eller icke varande så vill jag se Barca spela med två renodlade forwards. Dvs. ett klassiskt 4-4-2 eller någon annan formation som ger plats för detta. Utifrån detta synsätt bör vi ha minst fyra forwards att tillgå, något vi har med Kluivert, en ny #9, Saviola och Sergio Garcia. Som vi alla vet ät forwards skadebenägna och deras form varierar, därav antalet och fördelningen dvs. två av varje spelstil.

Jag vill se Barca spela med en Saviola-typ och en #9, om man däremot vidhåller den nuvarande formationen kan jag tänka mig att gå ner på tre renodlade forwards i truppen, helst två #9 och en Saviola-typ. Dvs. antingen sälja Saviola eller låna ut Sergio Garcia.

Varför två #9? Jag ser helst att man har en forward som är bra att byta in när motståndarna backat hem (juventus i CL-semin ༿) och man försöker forcera in ett eller flera mål. Saviola gör inte mycket nytta i sådana lägen med sina 168 cm och spröda kropp, då ser jag hellre två nickstarka spelare i straffområdet som kan göra mål.

En spelare med de kvalitér som Kluivert har är svindyr och så vitt jag vet har vi ingen cantrera-spelare som besitter egenskaperna heller. Nej, spara honom som reserv eller inhoppare, vi får ändå inga fantasibelopp vid en försäljning.
Barcelona JAG
2004-03-19 01:13
Säkra kort ja! Barça är inte i det stadiet där man kan värva spelare som kan bli bra om ett par år, spelare som inte har provat på spel i Europa och defenitivt inte lägga ut 150 miljoner för de! Man har inte råd att chansa längre. Robinho kommer att komma till Barça när hans tid är inne och när Barças behöver honom..

Tydligen kommer inte Barça som sist att spela i 2004 ChampionsWorld Series i USA denna sommar. Någon som har hört om någon eventuell träningturne?
Barcelona Ostholm
2004-03-19 01:24
JAG, har inte läst något definitivt men kanske ligger det något bakom vad som står i länken jag posta...
Barcelona juanito
2004-03-19 00:33
Ostholm: Håller i stort med dig. Ett frågetecken bara.. Varför ha kvar Kluivert? Den odågan ska bort från klubben. Den inställning han visat denna säsong gör mig riktigt irriterad. Han förtjänar verkligen inte att vara den bäst betalda spelaren i klubben. Han hade nog inte haft en så bra lön om han hade fått betalt efter hur han presterade.
Barcelona Gabriel
2004-10-25 15:10
Davidisto

Jag var en av dom få som stod på Gios sida ifjol, tycker fortfarande inte han är dålig, tvärtom han är väldigt bra..
Skönt att det inte bara var jag som reagerade på det, han kommentatorn var ju rena sömnpillret och som sagt, när han började mimmla om momentspelare och dra det till Ronaldinho så ja, tvn åkte nästan då ;)
Barcelona Sonde
2004-10-25 14:41
Trodde ni förstod vad jag menade när jag tog bort de två tidigare "drömelvorna". Kom igen nu, det här är trots allt Barcas forum.

Davidsito: Upprepningshumor du vet :) Säger han det en gång till blir det nästan kul.
Barcelona juanito
2004-03-19 00:51
BARCA BLOD: Kaka är ett exempel på en spelare som lyckats. Geovanni, Rochemback, Riquelme och Saviola är dom senaste unga icke-europeiska spelarna som man värvat direkt från Sydamerika. Saviola är den enda som har lyckats någorlunda. Alla dom andra har mer eller mindre floppat. Jag tycker det räcker med chansningar. Satsa på säkra kort istället!
Barcelona Cabbage
2004-03-19 01:04
Är inne på samma spår som juanito när det gäller robinho!!!!
Barcelona Davidsito
2004-10-25 14:10
Allt skitsnack om GVB verkar ha tagit slut nu.. För 2 månader sen villa alla härinne inklusive "redaktionen" ha honom ifrån klubben och helst hängd..Allt skitsnack om "Van Bronckshit" har nu tystnat.. bedrövligt av er att ni inte kan ge era egna spelare tid att spela in sig.. Speciellt när man blir tvungen att spela in sig på en ny position,, Tur att Rijkaard inte var lika snabb i sitt fördömande.. shame on you, speciellt den på redaktionen som skrev artiklen här på barca sidan och förvrängde bronckhorst efternamn till Bronckshit, antagligen var det väl nån av fjortis, det är ju liksom inte ens kul.. u gotta be more creative amigo.. där fick man det sagt...
Föresten nån annan härinne som var på väg att slänga ut tv:n när 08:an till expertkommentator för tredje matchen i rad började snacka om momementspelare respektive fundamentspelare jag var iaf riktigt nära..
Barcelona Ostholm
2004-03-18 23:49
satan i gatan vad jag knappade på tangenterna då, undrar om någon orkar läsa....
Barcelona JORGE
2004-03-19 14:55
Jag tror att Barca ska skaffa sig en bra back o mittfältare.
Barcelona mikael_puma
2004-03-19 12:03
Verkar som Davids bara vill stanna om han blir bäst betald i laget. Se länk
Barcelona Kharles_Puyol
2004-10-25 13:45
Kickboxer:

Lite utav båda.. ;-)
Barcelona rico
2005-05-14 20:48
Är det nån som kommer ihåg länken till den spanska hemsidan där man kan lyssna på radio??
Cadanesar eller nåt sånt hette det??
Barcelona Jónathan
2004-03-19 16:11
Om ett köp av Aitor López Rekarte är på tal, så tror jag att Rijkaard tänkt använda honom på vänsterkanten. Rekarte är tvåfotat och trivs lika bra på både höger och vänster sida om mittbackarna. Han har även den rutin som behövs i Barcas relativt unga manskap.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-18 22:22
Barca Barca:
Du har rätt, barca borde köpa Robinho men tänk på att vi redan har en ung talang i laget(Quaresma) med en underbar teknik, men han får inte spela och han vill inte äns stanna längre fan. Sådana unga talanger borde köpas och utnyttjas så att vi får dem att bli till stjärnor. Och om vi ska köpa honom och bänka honom så kan vi lika gärna köpa Luque och ha en användning för. Men jag säger nu Quaresma, Torres och Robinho kommer att bli världsstjärnor. Hoppas att vi får alla 3 i barcelona.
Barcelona - Xaviii -
2005-05-14 23:34
Olé Olé, för varje pass, oooolé
Barcelona JORGE
2004-03-18 22:13
Jag håller med dig Barca Barca, du har rätt!
Barca_Best
2004-10-25 07:26
fortsätter Barça så här så vinner vi ligan =) det skulle va skönnt med liga-guld....=)
Levante Canary
2005-05-14 22:58
Ämne: Canary//
Han rör ju....
Spelar ingen roll hur hårt det tar. Man ska bli utvisad när man skallar en annan spelare. Sådant hör ej hemma på en fotbollsplan. Det hör du även den s.k experten i TV4+ säga. :)
Barcelona Giuly!
2005-05-14 23:32
Fan vad härligt att höra Barça supportrarna sjunga ... " Campione, Campione, Olé olé olé ! "
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-10-25 12:43
Kolla in snittlängden i Barca:
MÅlvakter: 184,3 cm
Backar: 179,8 cm
MItt: 178,6
Anfallare: 174,4 cm

Real Madrid:
M: 187 cm
B: 179,9 cm
M: 181,2 cm
A: 181,3 cm
Barcelona Mrs Marquez
2005-05-14 23:30
Jag längtar efter att se dom i Århus i juli...wow!!!

www.fcbarcelona.se
em1l
2005-05-14 23:05
fy fan
Barcelona Mrs Marquez
2005-05-14 23:09
Celeste...vilket svin..

Visit: www.fcbarcelona.se
em1l
2005-05-14 22:57
fan sverige åkte ut ur hockey vm=(
Barcelona Mrs Marquez
2005-05-14 23:07
Beautiful_ Barça: Vi går på Sir Tobys nästa match... :-)
Barcelona Majsan
2004-03-17 12:05
Om du tittar på länken står det ju att de redan har överklagat Mottas röda kort..

Förresten stör jag mig på att Ronaldinho vinner varje omröstning om matchens bästa spelare här. Kan man något om fotboll borde man inse att det finns fler duktiga spelare, och att han faktiskt inte är lysande precis varje match. Mot Murcia jobbade han långa stunder väldigt dåligt, och förtjänar verkligen inte de ovationer han alltid får i omröstingen här. Däremot blev jag glad för det aftonbladet skrev i måndags, det hade jag nog kunnat hålla med om även om jag hejat på kungens lag..
Annons: