/spanien/barcelona/forum/26123.aspx/spanien/barcelona/forum/26123.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Valdés
2003-12-06 17:37
Stämmer de laguppställningar som Xavi och Pélé har skrivit så ÄR Reijkaard mer defensivt inriktad än Lars-Tommy. Om Van Bronch finns med ute på planen idag så kommer Judas att ha riktigt roligt och då blir det förlust med minst 2 - 0.
Barcelona Cabbage
2004-04-17 21:22
zlatan? Glöm det grabben. Han är inte en utpräglad målskytt. Skulle max göra 10 mål per säsong. Saviola är bättre
Barcelona Tompa
2004-04-17 15:05
Valdés:
Min kommentar att Ronaldo är överviktig betyder inte att jag någonsin har sagt att han är dålig. Jag tycker faktiskt han är ganska rund om magen men det hindrar inte att han är en av världens absolut bästa avslutare- kanske den bäste. Adrino? Utan tvekan en av mina favoriter med en enorm potential. Hade gärna sett honom i Barca men då Inter redan lagt beslag på honom är det knappast troligt att vi kan värva honom, Inter skulle kräve en enorm summa.

Visst katten är vi beroende av Ronaldinho, väldigt beroende! Åtminstone jag har aldrig påstått något annat. Och med eller utan Trez skulle vi fortfarande vara beroende av honom. Till skillnad från dig tror jag dock att Trez skulle ha mycket goda chanser att göra succé, därför att han kan inte få mycket bättre uppbackning än om han har Ronaldinho som förser honom med "ammunition".

Men visst, blir Dinho + Xavi (som jag tycker höjt sig avsevärt efter Davids ankomst) så får Trezeguet antagligen problem, liksom hela Barcas anfallsspel. Visst spelar de flesta lag väldigt defensivt mot Barca men ärligt talat - hur offensivt spelar botten och mittenlagen mot Juve på Delle Alpi? Trots att Juve varit ovanligt bleka den här säsongen har han faktiskt ändå gjort 15 mål och det skulle placera honom högt i spanska skytteligan. Och det är inte omöjligt att han kommer upp i 20 ligamål. Som Gustaf säger - gör man 24 mål i Serie A är man en målskytt i abslout världsklass, det finns inget vettigt argument mot det.

Återigen Trezeguet är inte mitt förstaval men tusen så mycket bättre än en bedrövligt inneffektiv Kluivert längst fram.
Barcelona Tompa
2004-04-17 15:05
Valdés:
Min kommentar att Ronaldo är överviktig betyder inte att jag någonsin har sagt att han är dålig. Jag tycker faktiskt han är ganska rund om magen men det hindrar inte att han är en av världens absolut bästa avslutare- kanske den bäste. Adrino? Utan tvekan en av mina favoriter med en enorm potential. Hade gärna sett honom i Barca men då Inter redan lagt beslag på honom är det knappast troligt att vi kan värva honom, Inter skulle kräve en enorm summa.

Visst katten är vi beroende av Ronaldinho, väldigt beroende! Åtminstone jag har aldrig påstått något annat. Och med eller utan Trez skulle vi fortfarande vara beroende av honom. Till skillnad från dig tror jag dock att Trez skulle ha mycket goda chanser att göra succé, därför att han kan inte få mycket bättre uppbackning än om han har Ronaldinho som förser honom med "ammunition".

Men visst, blir Dinho + Xavi (som jag tycker höjt sig avsevärt efter Davids ankomst) så får Trezeguet antagligen problem, liksom hela Barcas anfallsspel. Visst spelar de flesta lag väldigt defensivt mot Barca men ärligt talat - hur offensivt spelar botten och mittenlagen mot Juve på Delle Alpi? Trots att Juve varit ovanligt bleka den här säsongen har han faktiskt ändå gjort 15 mål och det skulle placera honom högt i spanska skytteligan. Och det är inte omöjligt att han kommer upp i 20 ligamål. Som Gustaf säger - gör man 24 mål i Serie A är man en målskytt i abslout världsklass, det finns inget vettigt argument mot det.

Återigen Trezeguet är inte mitt förstaval men tusen så mycket bättre än en bedrövligt inneffektiv Kluivert längst fram.
Barcelona Izquierda
2004-04-17 14:49
Gabriel//

Jag är väl medveten om att Xavi jämförts med Guardiola alldeles för många gånger, och detta måste vara tröttsamt för honom.
När jag skrev att han nog aldrig blir nån ny Guardiola, syftade jag förstås på diskussionen om vilken position Xavi behärskar bäst. Jag ville m.a.o. ha sagt att han nog inte kommer att ha den roll som Pep hade på sin tid. Trodde det framgick av mitt inlägg.
Barcelona Zlobban
2004-01-09 09:24
NU MÅSTE DEN DÄR JÄKLA HOLLÄNDAREN PÅ BÄNKEN FÖRSVINNA....Alltså, jag kan inte förstå att Laporta helt tyst sitter och ser på hur vårt kära lag förstörs alltmer av en totalt oduglig och inkompetent tränare som, trots att han tar tillgång till ett flertal världsstjärnor, inte kan förmå laget att prestera......Jag börjar ärligt talat bli rosenrasande!!!!
Barcelona Viking
2004-03-06 18:24
vet nån om man kan se matchen på någon TV kanal?
Barcelona Zlobban
2004-01-09 09:25
Och visst, det är jättebra att Davids eventuellt kommer till klubben för det är en mkt bra spelare som alltid ger 100 %, men en sak ska alla ha klart för sig...DET SPELAR INGEN ROLL VILKA SPELARE MAN HAR OM DET SITTER EN MASSA SKIT PÅ BÄNKEN!! Med en bra tränare så hade vi nått bra resultat redan i år, med den trupp vi redan har
Barcelona Patrik
2004-04-17 01:49
Andresinho

Vilka mäktiga argument, pajas.

I alla matcher jag sett Saviola i år har han haft otillräcklig teknik i såväl passningsspelet som i bollmottagningarna. Dessutom gör han inte många mål. Är det en forward värdig Barcelona? Andresinho, är det en forward värdig Barcelona som inte gör mål? Andresinho, ska Barcelonas förstaval av forward göra 5-10 mål per säsong?

Sen att Trez kanske inte har bättre teknik och är mer "spelare" (vilket jag aldrig påstått ändå) än Saviola spelar ingen roll, han gör fler mål och det är det enda som räknas.

barca
2003-12-14 18:00
6RÖDA KORT!!!!!!!!!!!!!! HEHE
Barcelona Patrik
2004-04-17 01:49
Andresinho

Vilka mäktiga argument, pajas.

I alla matcher jag sett Saviola i år har han haft otillräcklig teknik i såväl passningsspelet som i bollmottagningarna. Dessutom gör han inte många mål. Är det en forward värdig Barcelona? Andresinho, är det en forward värdig Barcelona som inte gör mål? Andresinho, ska Barcelonas förstaval av forward göra 5-10 mål per säsong?

Sen att Trez kanske inte har bättre teknik och är mer "spelare" (vilket jag aldrig påstått ändå) än Saviola spelar ingen roll, han gör fler mål och det är det enda som räknas.

Barcelona rårårå
2004-04-17 21:12
Anfallarna ska se ut såhär!

Totti Ronaldinho

Zlatan
Barcelona fc_2002
2004-04-17 01:23
Faktist inte.. förutom här på forumet :)

Drogba tycks snarare va på väg till italien
Barca_BEST
2004-03-06 18:58
det ser bra ut nu får luis enrique visa upp sig
hehe hoppas det går bra för han för det e hans sista säsong,bra laguppstälning :)

valdes

Reiziger - Puyol - Oleguer - Bronckhorst

Xavi - Cocu - Davids

Luis García - Luís Enrique - Ronaldinho

redaktionen:
fan vvad skönnt ni sprider många nyheter fan va bra fortsät så här =)

Racing Santander Dave W
2003-12-04 11:30
Det blir ingen Figo på Camp Nou på lördag. Han är avstängd.
Barcelona Ronaldinho_Eliten
2003-12-04 06:39
han ska bli sparkad efter Real matchen
Barcelona Barca_91
2004-01-07 20:00
Även OM Barca förlorar imorrn så är det säkert med 1-0 inte mer!
Sen är det retur på Camp Nou veckan efter och där tror Barca vinner och stort.
Barcelona Gustaf
2004-04-17 19:52
Valdés//

Jag tror alla här skulle vilja se Adriano i Barça men vad tror du han skulle kosta? Knappast troligt att Inter släpper han för mindre än 500 miljoner kr. Som sagt, Trez är det bästa vi kan få.
Barcelona Andreas
2004-01-07 21:12
Opartisk Ronaldinho Fan//

Kaká vem då......
Barcelona Andreas
2004-01-07 21:12
Opartisk Ronaldinho Fan//

Kaká vem då......
Real Madrid Ronnie
2004-01-07 22:47
Barca_91,

Tack tack

Nån som har en tauering?
Barcelona Ronnie
2004-01-07 22:47
Barca_91,

Tack tack

Nån som har en tauering?
Barcelona Mr. Barcelona
2004-01-07 22:41
Jag fattar inte varförr tjattar Rijkaard om att få Davids. Vi har ju redan spelare som Xavi och Motta, även Iniesta, Marquez eller Gerard kan spela bättre på den positionen. De är yngre och bättre och de kna bli ännu bättre i framtiden. Varför kan han inte satsa på en anfallare eller en mittback istället för Davids.

Jag kommer inte ihåg vart jag läste det eller hörde de ifrån, men det är så här att Rijkaard är intresserad av Feynoords 19-årige anfallaren Robben. Jag har inte sett så mycket av den här killen men, är han bra ? Duger han för Barca? Han lär kosta 9-15 miljoner euro.
Real Madrid Ronnie
2004-01-07 21:25
Bopi,

Nej de har lyckats betala allt för honom nu tror jag om jag inte är helt ute och cycklar.

Opartisk Ronaldinho Fan,

Ronaldinho är bättre än Kaká alla dagar i veckan, skillnaden mellan dem idag är att Kaká splear med mkt bättre spelare runt sig än vad Ronnie gör i Barca.

PS. nån som vet vart man kan hitta tatueringar med Barca motiv?
Barcelona Ronnie
2004-01-07 21:25
Bopi,

Nej de har lyckats betala allt för honom nu tror jag om jag inte är helt ute och cycklar.

Opartisk Ronaldinho Fan,

Ronaldinho är bättre än Kaká alla dagar i veckan, skillnaden mellan dem idag är att Kaká splear med mkt bättre spelare runt sig än vad Ronnie gör i Barca.

PS. nån som vet vart man kan hitta tatueringar med Barca motiv?
Barcelona Bopi
2004-01-07 19:12
Ronnie:chivu e inte Romas spelare..han e utlånad tror jag ELLER???
Barcelona Barca Barca
2004-01-07 21:17
Vilken säsong!! Vi kan absolut inte vara stolta över nånting. Jag kan säga er att den hära säsongen blev värre än förra, åtmistone förra säsongen så var vi jävligt grymma i Champions League och vi kunde skrytta med att vi har slagit rekordet att vinna mest matcher i rad. Men vad ska vi skrytta med i år??

Rijkaard verkar överskatta sig själv för mycket. De spelarna som han satsar på är Puyol, Ronaldinho och Van.B resten skiter han i. Om Saviola eller Quaresma gör en dålig så bänkar han de tre matcher i rad. Vi har inte vunnit över EN ENDA storlag i år då snackar jag om Real Madrid, Valencia och Depor matchen. Barcelona har blivit ett mycket svagare lag ser det ut som, så fort motståndarna börjar trycka på lite så dör hela vårat spel.

Så här borde vi spela imon:

-----------Valdes
O.Lopez--Marquez--Puyol--Van.B

-----------Cocu

Quaresma---------------Luis.G
----------Iniesta

--------Sergio.G------Saviola

Visca EL Barca
Barcelona Ronaldinho_Eliten
2003-12-03 20:40
vårt försvar suger hårt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

min pappa hejar på real han tycker att vårt försvara e lika uselt som deras
Barcelona Barca Barca
2004-01-07 21:17
Vilken säsong!! Vi kan absolut inte vara stolta över nånting. Jag kan säga er att den hära säsongen blev värre än förra, åtmistone förra säsongen så var vi jävligt grymma i Champions League och vi kunde skrytta med att vi har slagit rekordet att vinna mest matcher i rad. Men vad ska vi skrytta med i år??

Rijkaard verkar överskatta sig själv för mycket. De spelarna som han satsar på är Puyol, Ronaldinho och Van.B resten skiter han i. Om Saviola eller Quaresma gör en dålig så bänkar han de tre matcher i rad. Vi har inte vunnit över EN ENDA storlag i år då snackar jag om Real Madrid, Valencia och Depor matchen. Barcelona har blivit ett mycket svagare lag ser det ut som, så fort motståndarna börjar trycka på lite så dör hela vårat spel.

Så här borde vi spela imon:

-----------Valdes
O.Lopez--Marquez--Puyol--Van.B

-----------Cocu

Quaresma---------------Luis.G
----------Iniesta

--------Sergio.G------Saviola

Visca EL Barca
Barcelona Tomasz
2004-01-07 19:41
Fatta om man väljer att ta in Davids, han paras ihop med Mr.Untouchable, Cocu. Då har vi Gerard, Motta och Xavi på bänken. Är verkligen en matchotränad Davids så mycket bättre än dom vi har? Mitt förslag är att försöka få det att funka med de pivoter som finns att tillgå. Sen kan ju inte Davids spela i UEFA-cupen så man måste få igång någon av dom man har redan i vilket fall.

Rijkaard har för övrigt bekräftat att man bett Laporta om nyförvärv i januari. Då blir det väl Davids, förstår att han vill ha in någon som kan hålla han i handen när de vita näsdukarna översvämmar Camp Nou. Det tydliga budskapet är att Rijkaard fortsätter allt på spelarna, hans självkritik är verkligen lika med noll.
Annons: