/spanien/barcelona/forum/26121.aspx/spanien/barcelona/forum/26121.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messí
2005-03-06 15:44
Fan också! Márquez är inte med mot Chelsea! Se länk.
mw
2004-04-12 21:38
BARCA BLOD, skoj med 5st(6st med rocky) i din startelva...

ska det vara så svårt att inse att man bara får ha 3?
Barcelona Barca Barca
2004-04-12 20:38
Kollade på Ajax matchen igår och jag kollade in Maxwuell extra. Kille är grymt bra. Han täcker upp vänster kanten mycket bra. Det ända problemet med honom är att han har ingen EU-pass. Men om Saviola får det så tycker jag att vi ska värva honom. På höger kanten så bör Mr. Rijkaard köra med O.Lopez. På mittback postionen så har Puyol och Marquez sköt sig bra..det ända problemet är att de har varit skadade och har inte spelat ihop på ett tag.
Back linjen --O.Lopez-Marquez-Puyo-Maxuwell

Mittfältet. Än så länge så ser det bra ut så. Cocu har sköt sig utmärk tycker JAG. Visst han är osynlig, men han vinner nickdueller vilket Xavi har svårt med och Davids är rätt så kort. Han styr laget, många tror att Cocu inte är så viktig men han är bland de viktigaste i laget. Men kan säga så, Cocu tar hand om luftrummet Davids tar han om grovjobbet och Xavi tar hand om passningspelet.

Anfallet. Luis Garcia håller inte alldeles för ojämn. En ny anfallare, Van der Vaart vore en intresant eller varför inte Robinho(Icke EU) KANSKE Reyes han har inte fåt så mycket speltid. Men han(Reyes) lär bli riktigt dyr eftersom Arsenal köpte honom för 300 mili och tror knappast att Arsenal säljer han mindre än den suman. Saviola har sköt sig bra han gör mål och till och med assist. Ronaldinho given självklart.

-Reyes,Robinho,Vaart-Saviola,Torres-Ronaldinho

Men det återstår att se. Men en sak säger ja bara Trezeguet kommer inte att hamna i Barca nästa säsong, för han själv vill till Arsenal plus att Barca verkar ha dragit sig ur affären. Och läste nyss att Arsenal är ute efter Trezeguet. Vem vet kanske vi får se Torres.

Visca EL Barca
Barcelona Tompa
2004-10-31 22:10
Någon annan som såg marängernas match mot Getafe? Åtminstone jag fick inte gåshud precis...
Barcelona Barca Barca
2004-04-12 20:38
Kollade på Ajax matchen igår och jag kollade in Maxwuell extra. Kille är grymt bra. Han täcker upp vänster kanten mycket bra. Det ända problemet med honom är att han har ingen EU-pass. Men om Saviola får det så tycker jag att vi ska värva honom. På höger kanten så bör Mr. Rijkaard köra med O.Lopez. På mittback postionen så har Puyol och Marquez sköt sig bra..det ända problemet är att de har varit skadade och har inte spelat ihop på ett tag.
Back linjen --O.Lopez-Marquez-Puyo-Maxuwell

Mittfältet. Än så länge så ser det bra ut så. Cocu har sköt sig utmärk tycker JAG. Visst han är osynlig, men han vinner nickdueller vilket Xavi har svårt med och Davids är rätt så kort. Han styr laget, många tror att Cocu inte är så viktig men han är bland de viktigaste i laget. Men kan säga så, Cocu tar hand om luftrummet Davids tar han om grovjobbet och Xavi tar hand om passningspelet.

Anfallet. Luis Garcia håller inte alldeles för ojämn. En ny anfallare, Van der Vaart vore en intresant eller varför inte Robinho(Icke EU) KANSKE Reyes han har inte fåt så mycket speltid. Men han(Reyes) lär bli riktigt dyr eftersom Arsenal köpte honom för 300 mili och tror knappast att Arsenal säljer han mindre än den suman. Saviola har sköt sig bra han gör mål och till och med assist. Ronaldinho given självklart.

-Reyes,Robinho,Vaart-Saviola,Torres-Ronaldinho

Men det återstår att se. Men en sak säger ja bara Trezeguet kommer inte att hamna i Barca nästa säsong, för han själv vill till Arsenal plus att Barca verkar ha dragit sig ur affären. Och läste nyss att Arsenal är ute efter Trezeguet. Vem vet kanske vi får se Torres.

Visca EL Barca
Barcelona BARCA BLOD
2004-04-12 21:36
självklart räknar jag med att både saviola och riquelme får eu pass
Barcelona Tompa
2004-10-31 22:10
Någon annan som såg marängernas match mot Getafe? Åtminstone jag fick inte gåshud precis...
Barcelona SLIM
2005-03-04 12:50
Barça_best_forever:
Håller helt klart med dej om nyförvärv. Jag tycker inte det behövs något nyförvärv överhuvudtaget...nästan. Ska vi köpa in något ska vi ha en vänsterback. Ashley Cole vore drömmen.
Barca_Best
2004-10-31 22:42
TILL ALLA REAL fans som skriver i detta forumet:
1) Varför skriver ni här?
2) Säg inte att vi e sämst (kolla på er innan ni snackar)
3)1-1 mot bilbao. (va gjorde ni da?!?!?)
4)Om ni klagar på Ronnie (kolla på erat lag innan ni snackar).

PS:Vilka ska spela på tisdag vet någon truppen.
Barcelona Puyol
2005-03-06 15:42
Iniesta och ronnie var sämst igår....

hoppades att Gjuly var med igår han behövs när motståndarna spelar med hög backlinje... han skulle åtminstone sätta minst en av de tre chanserna som Iniesta hade.....

la ni märke till att Iniesta inte syntes nästan hela matchen (utom de sista fem minuterna)...hade det varit Gjuly hade ni inte slutat klaga på honom !!!!!
Real Madrid Madridolos
2005-03-06 12:25
Ämne: Ämne: Ämne....
Ja vi vet att ronaldinho var bra FÖRRA året! Nu gäller det detta år då ronaldinho knappast har varit bra. Motta är inte bättre pivote än Marquez! Edmilson är ett alternativ bredvid puyol istället för oleguer men marquez ska spela pivote!
Barcelona Puyol

hoppades att Gjuly var med igår han behövs när motståndarna spelar med hög backlinje... han skulle åtminstone sätta minst en av de tre chanserna som Iniesta hade.....

la ni märke till att Iniesta inte syntes nästan hela matchen (utom de sista fem minuterna)...hade det varit Gjuly hade ni inte slutat klaga på honom !!!!!
Barcelona Puyol

Señor Laporta
2005-03-06 14:43
Gårdagens match kunde slutat på vilket sätt som helst. Barça var riktigt dåliga stundtals och andra stunder såg det riktigt lovande ut, som minuterna runt målet. Xavi och Deco hittade både Eto'o och Marquez flera gånger väldigt snyggt i djupled med precisa passningar. Sen att Andres Iniesta inte gör ett mål är en gåta. Första chansen är det ren otur att han inte gör mål, andra är det olyckligt att han tar det där lilla extrasteget. Tredje friläget han har är rent klumpighet. Vad gör han?
Carles Puyol gör som vanligt en stabil insats i mittlåset och räddar Barça en gång i matchen. Men det är inte Puyol vi ska tacka utan Victor Valdes. Visar han upp det spelet som han gjorde kommer inte Chelsea få in bollen.

Segern var riktigt viktig för självförtroendet. Men spelet var inget att hurra för. Vårt annars så fina passningspel var som bortblåst och framför allt Andres Iniesta, som alltid lyfter passningspelet i sina inhopp, var den som slarvade mest igår. Ingen kan klaga på underlaget, visst var det svårspelat men om det är så blött och kortpassningspelet inte fungerar måste man hitta ett annat sätt att spela på. Ronaldinho måste lyfta sig till Chelseamatchen och jag är säker på att han gör det. Jag vill se Maxi från start mot Chelsea! Saknade han igår, hans fysik och hans förmåga att hålla bollen på motståndarnas planhalva. Det saknades igår, Barça hade alldeles för korta anfall.

Tillsist, gårdagens betyg från Mundo Deportivo. Målvakten Victor Valdes bäst på plan.
Valdés (4), Belletti (2), Puyol (3), Oleguer (2), Sylvinho (2); Deco (3), Márquez (2), Xavi (2); Iniesta (1), Eto'o (3), Ronaldinho (2) y substituciones Gerard (2).

Visca el Barça
Barcelona Kickboxer
2005-03-04 14:30
Señor Laporta

Om du syftar på att jag var inne och diskuterade på Reals forum igår och tycker det är störande, så måste jag klargöra för dig vad det var som vi diskuterade.

Jag såg att en av dem på madridforumet kom med en kurdisk hälsning efter ett av sina inlägg. Då blev jag glad och hälsade tillbaks. Men så kom redaktionen in och skrev att "här ska det pratas svenska och all annan smörja undanbedjes".

Det tycker jag var lite klumpigt sagt och även lite små rasistiskt. Om man bara får prata svenska på forumen då ska man inte heller få säga några spanska ord. "Hala Madrid" mm är inte speciellt svenskt. Jag förstår självklart att detta är en spansk avdelning på svenskafans och att man kan säga spanska ord, men då ska man respektera andra språk och inte kalla Kurdiskan för "smörja". Vi skrev trots allt några fraser medan man varje dag ser spanska ord som majoriteten av besökarna på svenskafans inte förstår.

Så, det var därför jag var inne och diskuterade med dem igår på forumet, just för att de kallar kurdiska för smörja.

Visca el Barça!!!
Barcelona Kickboxer
2005-03-04 14:22
Håller med Lucho om vänsterbacks platsen. Men en sådan värvning känns lite orealistiskt. Tror ej som Garbriel säger att han efter bara ett år vill flytta. Men skulle sitta fint med Del Horno nästa säsong.

Visca el Barça!!!
Barcelona Puyol_21
2005-03-06 15:20
Luiz Nazario De Lima Ronaldo:
Ni förtjänade inte ett lika resultat igår!

Iniesta missade lägen o tilldelas en 1a i betyg för det? var han dålig för att han missa? hans jobb är att skapa chanser till andra,gör han mål så är det ett bonus och säkert ett priveligium för honom själv tycker inte vi ska vara för hårda mot våran super sub. Ligan börjar komma till sin slut ja förstår dem som vill att vi vinner med flera mål för att kunna andas men thats fotboll for ya spänning är en del av fotbollen även om den inte alltid gynnar.

Därimot har ronni vår stora aktör inte nått sin prime på långa vägar,medecinen mot det kanske undras? svaret är inte att bänka honom absolut inte låt smilefeysen ronni forsätta spela så kommer de släppa!

Barcelona Messí
2005-03-06 16:07
Ämne: Gjuly underpreterade....
Men det kan inte bara vara därför han underpresterar. Barça är nog helt fel lag för honom, de flesta lagen vi möter backar hem med hela laget. Chelsea, Celtic, Espanyol är bara några exempel på extremdefensiven vi har mött. I och med att lagen backar hem så får han inga ytor som han behöver, tyvärr.

Hoodie//
Tror att det blir Gerard jag med eftersom Rijkaard slängde in honom istället för Albertini igår.
Barcelona Börje
2005-03-06 15:18
Adaminho// Det står att han gjorde Barcelonas båda mål!
Aftonbladet har koll som vanligt!
Barcelona Jontteee
2004-10-31 20:59
Jag fattar inte vad tränaren ser i Deco??
En smart tränare fattar efter 10 matcher att deco är inte så bra som man alla tror. När Rivaldo gick till Milan så va han värsta spelaren han va superbra och allt.. men efter några matcher blev han bänkad för att han va dålig i matcherna han spelade i. Men Deco spelar hur dåligt som helst men ändå får han spela match efter match. Varje gång jag ser en Barca match på tv så blir Deco sämsta spelare hela tiden.. Bort med Deco in med Iniesta.. Iniesta åt andra sidan passar med många i laget, när han och xavi spelar så känns det som om de har spelat hela sitt liv tillsammans. Iniesta funkar bättre med Ronaldinho och Eto'o.
Sluta klaga på Ronnie inte lätt att spela fotboll när du får sparkar på dig hela tiden och det är 5man som täcker dig hela tiden!
Barcelona Gabriel
2004-10-31 20:53
Tompa

Förstår det, men det bästa vore ändå att göra det som jag sa. Då tröttnar dom !!!
Real Madrid Madridolos
2005-03-06 12:14
Ämne: Ämne: Ämne....
Ser du inte själv hur ronaldinho underpresterar nästan varje match? Som släpande forward är han mer fri än vad han är på vänsterkanten. Marquez är en given pivote du har väl sett hur han spelar? Motta tycker jag inte är särskilt bra som pivote eller ens tillräckligt bra för att plats i startelvan
Barcelona Puyol_20
2004-10-31 16:51
RC_3 : Ronaldinho är söndermarkerad??,,varför bryr du dig om han blir det?? vi vinner ändå våra matcher lr får med oss poängen för vi behöver ju inte bara förlita oss på ronaldinho,,vi har ju nåra match vinnar typer i laget,,ni har väl zidane bara o han därimot börjar komma upp till åren,,men vad gör det lr hur släng in eran hår modell beckham..
Barcelona Damia
2004-10-31 18:22
Asso jag tycker att det är mkt dålig stil av många real-anhängare så att man blir helt irriterad. Jag tycker att vi stryket ett stort streck över det här och ignonerar dem real-fans som fortsätter med den här låga stilen.

FORCA EL BARCA ! ! !
Barcelona E.S
2004-04-14 22:58
Va blev det i matchen!?! Jag kom precis hem från träning och har inte haft möjligheten att se matchen....Skulle någon kunna berätta lite om matchen eller bara skriva resultatet snabbt... tack på förhand
Barcelona Xaviola
2004-04-15 13:12
Kan beskriva vad som hände i matchen mot Betis. Såg den inte och min media player fungerar inte.
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-10-31 20:12
Målvakt Victór Valdés
Backar Belletti Puyol Oleguer,Presas Gio
Mittfältare Marquez Deco Xavi
Anfallare Giuly Eto'o Ronaldinho

Jag är lite missnöjd med ronaldinho han ahr bara jort straffmål..! man märker nu att ronaldinho är bättre på att göra allt själv ..som förra säsongen så gjorde han i stort sätt allting själv..! och framsod mycket..! men iår har man värvat Deco och Giuly som vill ha mycket boll och vill ta sig in i mitten..!liksom ronaldinho.
Så man ser att ronaldinho inte får lika mycket boll när man har värvat dessa OTROLIGA bollhållare..! ändå om rijkaard säger till spelarna att spela mycket på ronaldinho så värkar dm inte lyssna :S men hoppas det ordnar sig..! ronaldinho värkar inte heller vara i storform..!

Det värkar som att Oliver Dacourt, Alessio Tacchinardi, edu, bonera och Bovo värkar vara på väg till barca..laporta har sagt själv att han kommer satsa på edu för att hans kontrakt går ut ,,och han har erbjudit ett lån till tacchinardi och tacchinardi värkar vara OTROLIGT glad med budet..På Dacourt har man lagt ett bud på 4milj euro..! Bovo och bonera finns nmycket kvar om =)
Barcelona Rivald0
2004-10-31 11:56
RC_3 snälla tyst, ni fick fan stryke mot bilbao om ja inte minns fel ?
Valencia Kapo
2004-04-15 09:32
hahahahahhab Valencia är ju bättre i år grabbar utan ronaldinho det går inte va!!!!!!!!!!!!!11
Barcelona Lucho
2005-03-04 13:02
Ashley Cole? Nej tack! Lägg slantarna på del Horno som förmodligen är hundra miljoner billigare och dessutom bättre och mer lämpad för spel i Barça.
Annons: