/spanien/barcelona/forum/26119.aspx/spanien/barcelona/forum/26119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pep Guardiola
2004-10-30 12:59
Barca's fixstjärna Ronaldinho om unge argentinaren Lionel Messí.

Messi en för framtiden

Unge argentinske forwarden Lionel Messi, som tog Ronaldinho's plats i startelvan i onsdags, jämförs redan med den brasilianske superstjärnan. Ronaldinho berömde Messi för dennes insats och sa att det är viktigt att inte trötta ut honom. "Messi är en bra spelare. Han har en stor talang men han är väldigt ung och fansen måste ha tålamod med honom så att han kan stegvis kan bli van att spela med oss".
Barcelona Andreas
2004-03-06 16:45
Håller med Camparn på nou. Verkligen kul!
Barcelona mishinio
2004-11-01 18:58
har nån high lights från matchen
Barcelona Andreas
2004-03-06 16:45
Håller med Camparn på nou. Verkligen kul!
Barcelona Xaviola
2004-04-13 11:18
Shagi//

Om man ser på Barcas anfallspel dom senaste säsonger med Kluivert och Saviola har man sett hur delaktiga dom har varit i uppbyggnaden av anfallen. Båda två är väldigt tekniska och säkra i Barcas passningsspel. Jag är tveksam om DRogba eller Kezman är tillräkligt spelskickliga för Barca. Jag tror säkert att dom kan prestera hyfsat men jag tror inte dom kommer att platsa så jätte bra. Men men det kan ju vara så som du säger att dom behöver lite komplenterand djupledsspelare.
Real Madrid R9 Ronaldo
2005-03-06 19:54
Klint

Milan - Manchester United är en bättre match än Chelsea mot Barcelona!!

HALA MADRID!
Barcelona Izquierda
2004-03-06 11:38
Jag sitter här och pratar lite med mig själv :)
Kom på att mitt önskande av Juanfran mest går på rutin. Han har varit aktuell för Barca inför både den här och den förra säsongen, och det känns som att jag nämner honom som önskemål bara för att jag är van vid att göra det. I sanningens namn skulle nog någon av Deportivos Capdevila eller Romero göra jobbet minst lika bra. En annan fullt kapabel vänsterback är Raúl Bravo. Det skulle vara skönt om Barca kunde knäppa marängerna på näsan genom att sno honom, men så länge han står under kontrakt lär det nog inte bli tal om det. Dessutom vill vi ju ha spelare som VILL lira i Barca, och just därför är nog Raúl Bravo inget bra förslag.
Synd att vi inte la vantarna på del Horno när vi hade chansen. Verkligen synd.
Barcelona Tompa
2004-11-01 09:38
em1l:
Det beror säkert på att Atletico vill ha väldigt mycket pengar för att släppa honom, Fernando Torres är deras stora guldklimp! Det handlar om så mycket pengar att ytterst få klubbar skulle ha råd att lösa honom.
Pep Guardiola
2004-11-01 19:02
Varnånstans har Gerard försvunnit?

Han hoppade in i halvtid mot Mallorca borta och sen har han inte spelat? Är han skadad? Och i så fall hur länge är han borta?
Barcelona Tompa
2004-11-01 09:38
em1l:
Det beror säkert på att Atletico vill ha väldigt mycket pengar för att släppa honom, Fernando Torres är deras stora guldklimp! Det handlar om så mycket pengar att ytterst få klubbar skulle ha råd att lösa honom.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-13 10:47
Skulle Ronaldinho dra så är vår finasiella situation ytterst beklaglig.
Dock tycker jag isåfall att vi hellre skulle behålla Dinho och LÅTA BLI att värva en ny nummert nio.
Jag skulle ta mig fan hellre se Dinho-Saviola på topp än ingen Saviola-van N.
Dinho har blivit en symbol för barca som vi inte kommer hitta på närmsta 10 åren.
Säljs Puyol, Xavi eller Dinho så är det ett hårt slag för Barca......
Och Chelsea...... JAG HATAR DEN KLUBBEN!!!!!!!!!!!!!!

Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-13 10:47
Skulle Ronaldinho dra så är vår finasiella situation ytterst beklaglig.
Dock tycker jag isåfall att vi hellre skulle behålla Dinho och LÅTA BLI att värva en ny nummert nio.
Jag skulle ta mig fan hellre se Dinho-Saviola på topp än ingen Saviola-van N.
Dinho har blivit en symbol för barca som vi inte kommer hitta på närmsta 10 åren.
Säljs Puyol, Xavi eller Dinho så är det ett hårt slag för Barca......
Och Chelsea...... JAG HATAR DEN KLUBBEN!!!!!!!!!!!!!!

Barcelona Ostholm
2004-04-13 02:55
Angående spelsystem så läste jag en kommentar av Rijkard , gjord nu i dagarna där han antyder att spelsystemet kan komma att ändras till nästa säsong, då med plats för två forwards. Vad det innebär är jag inte helt hundra på men jag utgår från att han inte räknar Ronnie som en forward. Jag tror då att det blir ett 4-4-2 eller kanske 4-3-1-2. Det spelar egentligen inte så stor roll det viktigaste är att det blir två renodlade forwards. (Något som jag propsade på för sisådär en månad sedan i ett monster-inlägg)

Sedan vad det gäller backlinjen, såg att någon önskade en trebackslinje för att få ett offensivare lag. Dumheter säger jag, finns många exempel på lag som med innförandet av en trebackslinje snarare har spelat mer defensivt då mittfältare får ta större defensivt ansvar. Sedan ett 3-2-3-2, vem skall täcka upp kanterna och slå inlägg? på en plan som Nou Camp är det snarare viktigt att ha ett lag med tydliga kantlöpare. Ett offensivare lag skapar man genom att t.ex. ha offensiva ytterbackar, se på laget när t.ex. Gabri spelar, han är inblandad i mycket av offensiven. Eller ta Real-Madrid som exempel, man kan knappas anklaga dem för att vara defensiva, eller? Marängerna är iaf. bra på något och , ytterbackarna är väldigt duktiga offensivt, kanske för offensiva emellanåt...

Inlägg i Back-debatten:

Jag utgår ifrån Izquierda's disposition av backar, dvs två på varje ytterback och fyra mittbackar.

V. Ytterback:
NY, här tror/hoppas jag vi får se en nyförvärv, vem det blir vettetusan men någon tror jag vi köper.
Navarro, som backup

H. Ytterback:

Gabri, en av mina favoriter i Barca, offensiv och spelar med hjärta. Synd bara att han är så skadebenägen.
O. Lopez, som backup

Mittbackar:

Puyol, hur gärna man än vill se honom på högerbacken så är han en given mittback.
Marquez, min andra startman, har växt under säsongen och när han varit skadefri riktigt duktig, en typisk barca spelare, passningssäker.
Oleguer, inhopparen, väldigt duktig och lugn, en framtidsman.
Mario, tror kanske att han kan bli utlånad om inte så hoppas jag han slutar skada sig och får lite speltid.

Det finns även duktiga cantrera spelare att använda på alla positioner, så vi behöver inte köpa in kvantitet till någon position. Stannar dessutom Reiziger så har vi en back som kan spela på alla positioner, en av anledningarna förutom det faktum att han spelat väldigt stabilt i år, till varför jag vill ha kvar honom nästa säsong.
Barcelona Jontteee
2004-11-01 11:53
Nemo: Du kan inte gemföra deco med Ronnie. Ronnie har det lilla extra som alla spelade vill ha, men det har inte deco. Deco kan inte avgöra en match själv, men det kan Ronnie. Deco är slö Ronnie är snabb. Ingen stor lag ute i Europa bänkar sin STJÄRNA. Men deco är inte barcas stjärna han är bara en i mängden, och alla klubblag ute i europa bänkar sina en i mängden spelare :==)
Barcelona Gustaf
2005-03-06 19:35
Tror precis som Kickboxer att Márquez kommer saknas. Tycker varken Albertini eller Gerard lyckats lika bra som Rafa på mitten. De två alternativen saknar Márquez fysik. Svårt att säga vem som får ersätta. Gerard har fått mer speltid den senaste tiden och eftersom han hoppade in igår borde han vara det logiska valet. Men jag är ändå inte så säker, Rijkaard vill nog gärna ha italienarens rutin på Stamford Bridge. Svårt val är det hur som helst, hoppas Rijkaard gör rätt.
Barcelona FORZA BARCA!!!
2004-11-01 00:09
Jontteee...Jag håller med dig till 100%. Deco är så j-la överskattad. Jag jublade när han blev utbytt mot Bilbao. Ut med Deco, in med Iniesta. Deco samlar bollar men han gör så j-la många felpass. Killen söker för mkt boll så att det ibland går ut över Xavis spelupplägg.
* Ronnie e på gång. Han kommer snart var bara lugna.
* Damia...killen e soft.
* Puyol...Kung (like always)
* Deco...fyll på vattenflaskorna och sätt dig på bänken!!!
* Motta...Jag saknar dig!
* Vi kommer käka Milan på Tisdag. Bara vänta och se. Jag ger alla Barcafans ett löfte på vinst. Vinner vi inte så kan ni såga mig hur mkt ni vill.
FORZA BARCA!!!
mw
2004-10-31 23:01
Helguera, Marquez, Eto'o och Ronaldinho. Det får jag till 3?
O vad jag vet så har Messi spanskt pass...
vem får du till den 5e då?
Barcelona Puyol_21
2005-03-06 17:20
Señor Laporta:

Okej i see ur point. Inte mycket gick hans väg lr Barças för den delen. Fel spelar typ som kom in? maxi kanske hade varit att föredra aja vi fick 3 fina poäng allt annat är ovissentligt just nu.
Giuly har i stort sett varit ordinarie i sin kant, iniesta har fått hoppa in. Tycker ändå kritiken e för hårda lynch me all u want
Señor Laporta
2005-03-06 15:27
Puyol_21

Du kan väl inte mena att Andres Iniesta var bra igår. Han gjorde sin sämsta match i Barça. Sista missen är ett riktigt bra exempel på det. Men sen hans passningspel var under all kritik. Iniesta är den som brukar slå flest passar rätt, men igår var det inte många sådana. Han satte helt enkelt inte foten bakom bollen, passningarna var loja. Visst gjorde han en hel del bra saker och att han fick en etta i betyg kanske var fel. Men i det stora hela gör Iniesta en riktigt dålig insats.
Barcelona Puyol
2005-03-07 13:21
jag tror inte att Robben blir klar till matchen mot oss....Morinuo försöker bara förvirra Rejkard...

han har dessutom inte spelat på en månad ...så låt honom komma in ....jag tror inte att han kan göra väsen av sig
Barcelona Hoodie
2005-03-06 16:00
Aj då, det är inte alls bra att Marquez inte kan vara med mot Chelsea. Vi hade verkligen behövt honom på plan. Det lär ju bli hyfsat fysiskt spel och då hade det känts tryggt med honom bakom Deco och Xavi. Men men, antar att albertini lirar istället? Eller Rijkaard har bestämt sig för Gerard, precis som han gjorde igår?

Forca Barca!!!
Barcelona Puyol
jag tror inte att Robben blir klar till matchen mot oss....Morinuo försöker bara förvirra Rejkard...

han har dessutom inte spelat på en månad ...så låt honom komma in ....jag tror inte att han kan göra väsen av sig
Barcelona Puyol

Barcelona the_dog
2005-03-06 15:21
hahaha dem har skrivit helt fel..dem blanda ihop denna match med Athletic Madrid matchen där vi förlora med 0-2
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-06 20:17
Välbehövliga 3 poäng. Som vanligt, dålig effektivitet. Vad har hänt med Iniesta? Riktigt tungt att Kejsaren inte kan vara med, tycker att han varit något utav en nyckelspelare den här säsongen. Nästan som en ny Jose M Bakero. Tror ändå att vi klarar av Chelsea utan honom.

R9 Ronaldo

Beror på hur man ser det. Historiskt kanske, men i nuläget så är Chelsea-Barça mycket mer intressant.

Awinho

Är inte säker (är ej katalan.. :-P), men jag tror att det är som i riksspanska, dvs uttalas mer som ett "b" än som ett rent "v", i alla fall i början av ett ord. Någon som vill bekräfta? Paco Buyo eller kubala kanske..?

emma

Jag har också haft problem med det där förut. När man klickar på "skicka" så kommer "sidan kan inte visas" upp i meddelandefönstret. Är inte riktigt 100 på vad det kan bero på, men kanske är det något tecken(font) som krånglar..? Hur som helst fixades allt till slut. Om det fortsätter så kan du ju kontakta Svenskafans huvudadmin.
Barcelona Tompa
2004-10-31 22:05
Nemo:
Angående Ronaldinho menar åtminstone jag att han inte nått upp till fjolårsssäsongens nivå men usel? Inte en chans i världen om du frågar mig. Faktum är att det som gör att vi inte tycker Dinho är jättebra är enbart att han inte lyckas med de riktigt spektakulära grejorna f.t. Sådana saker som kanske bara han kan göra i dagens världsfotboll. Är själv övertygad om att vi snart får se Dinho i högform igen.

Håller med om att Deco inte alls varit dålig. Kan nog ännu bättre men absolut inte dålig
Barcelona Tompa
2004-10-31 22:05
Nemo:
Angående Ronaldinho menar åtminstone jag att han inte nått upp till fjolårsssäsongens nivå men usel? Inte en chans i världen om du frågar mig. Faktum är att det som gör att vi inte tycker Dinho är jättebra är enbart att han inte lyckas med de riktigt spektakulära grejorna f.t. Sådana saker som kanske bara han kan göra i dagens världsfotboll. Är själv övertygad om att vi snart får se Dinho i högform igen.

Håller med om att Deco inte alls varit dålig. Kan nog ännu bättre men absolut inte dålig
Barcelona Giuly!
2005-03-06 20:18
R9 Ronaldo//
Serienledarna i Spanska och Engelska ligan möts, medans ligatvåan i England mot ligaettan(delad ledning med Juve) - säger det mesta vilken match som är den bättre.

EDIT: Kickboxer// Fixat :P
Real Madrid Helguera
2004-10-31 22:37
Hur många icke eu-medborgare har ni?? Kollade in spanska förbundets hemsida (lfp.es) och där hade ni 5 st om man räknar med messi. Så, hur ligger de till??
Barcelona Tompa
2004-11-01 10:40
em1l:
Kommer inte ihåg alla rykten i somras men om jag inte minns fel var det några klubber som (enligt ryktena alltså) försökte värva honom. Chelsea var en av dem
Annons: