/spanien/barcelona/forum/26117.aspx/spanien/barcelona/forum/26117.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2004-04-15 20:21
BARCA BLOD: Vore jätte snällt om du gav oss länken???

Många har olika åsikter, och många tycker olika. Men den positionen som borde stärkas hos oss är Luis Garcias och Ytterback positionen. Maxuwell vänster back.
Barca
2004-04-15 11:49
är det nån som vet hur många gula kort Ronaldinho och Davids har.....jag vill inte att nån av dem missar Reals match.
Barcelona Tompa
2004-04-15 18:50
Vad gäller historien om Chelseas intresse för Ronaldinho glädjer det mig att läsa att lyckan att få spela Barca är mycket större för Dinho än att tjäna X antal procent mer i en an annan klubb. Jag tror faktiskt att han menar det också!
Barcelona Gustaf
2004-04-15 20:14
juanito//

Deta beror mycket på hur Puyol placeras. Fortsätter han i mitten är det en vänsterback som bör prioriteras, någon mer förstärkning i försvaret skulle vara onödigt. Om Puyol däremot flyttar tillbaka till sin gamla högerbacksplats vore det inte fel med en förstärkning i mittförsvaret också även om jag prioriterar anfallare och vänsterback mer, det är en fråga om pengar helt enkelt.

Oleguer har varit riktigt stabil den senaste tiden men jag skulle vilja se honom tillsammans med Márquez någon gång. Helt sjukt att Rijkaard flyttade ner Cocu i mittförsvaret och petade mexikanaren mot Betis. Márquez i backlinjen och Cocu istället för Motta på mittfältet skulle vara bättre för båda lagdelarna. Detta kan inte skyllas på att Márquez varit skadad, varför skulle då Rijkaard byta in istället för Davids trotts att det egentligen inte fanns någon anledning mer än att Davids hade en varning.
Barcelona juanito
2004-04-15 20:21
Gustaf: Håller med. Blir Puyol högerback nästa säsong så måste naturligtvis en mittback köpas in. Men nu har ju Rijkaard fått det att fungera väldigt bra med Puyol och holländaren vill nog gärna fortsätta med det vinnande konceptet så jag utgår från att Puyol är högerback nästa säsong.
Barcelona Barca
är det nån som vet hur många gula kort Ronaldinho och Davids har.....jag vill inte att nån av dem missar Reals match.
Barcelona Barca
Barcelona Barca
Barcelona Barca Barca
2004-04-14 21:49
Om det e sant så som Gabriel säger så vet jag fan inte i helvete vad ja ska göra med spanska m****s k****** domare, de e strönde fan. De avgör ju matcherna.
Barcelona Barca
Barcelona juanito
2004-04-14 23:59
Barca_91: Dyker inga skador upp på Saviola eller Ronaldinho så kommer det nog bestämmas utifrån behovet av Marquez. Spelar mexikanen så går det naturligtvis inte men sitter han på bänken så kanske vi får se Rustu.

Tre lätta poäng? Det finns inga sådana! Villareal-matchen är ett bra exempel på det. Senast vann Malaga mot Ath Madrid med 3-1. Där spelar Salva som ligger trea i skytteligan. Men visst, Barça är klara favoriter.
Barcelona Barca Barca
2004-04-14 21:49
Om det e sant så som Gabriel säger så vet jag fan inte i helvete vad ja ska göra med spanska m****s k****** domare, de e strönde fan. De avgör ju matcherna.
Barcelona Barca
Barcelona Nicolas
2004-04-15 13:33
Om Samuel kan tänka sig gå och ROma vill släppa honom tycker jag vi ska göra allt för att få honom till klubben..
Barcelona Barça-fan
2004-04-14 15:24
Man blir galen av alla transferrykten, undrar när man får veta vilken ny toppanfallare som bär barca-tröjan nästa säsong...
Barcelona Gaucho
2004-04-14 23:03
Nåra som jag sitter vid datorn och kollar runt här och på eurosport och läser liverapportena! :=(
Barcelona Rawazinho
2004-04-14 21:36
betis satte straffen
Barcelona Bopi
2004-04-16 02:30
BARCA BLOD : menar du Alex i Santos?
Barcelona Izquierda
2004-04-14 12:17
Utgår helt och hållet ifrån att Ronaldinho stannar i Barca, men OM han skulle dra till Chelski pga att Abramovich viftar med stora sedelbunten, så är jag helt inne på juanitos linje.
Varsågod att dra då, Ronaldinho! Dra åt h-vete när du ändå är igång. I Barca vill jag ha spelare som ser det som en ära att få dra på sig den blåröda tröjan, inte spelare som erbjuder sina tjänster åt högstbjudande.
Men, som sagt, han lär stanna.

JAG//
Kloka ord om Broncken! Förstår inte varför man skulle vilja ha en sån spelare i laget. Han är inte katalan, inte spanjor, inte ung, inte back och en ständig säkerhetsrisk bakåt. Att hitta en bättre OCH yngre vänsterback än honom bör inte bli dyrt. Det finns säkert redan i klubben, förresten.

Jönsson_A//
Kluivert het??
Jag förstår inte. Antingen har du varit nere och sett honom träna, eller så försöker du bara provocera. Jag kan nog inte komma på nån spelare som skulle vara mindre het just nu.
Eller ja...i real finns det ju några stycker förstås :)
Barcelona Barca_91
2004-04-15 18:50
Är det någon annan än jag som hade svårt att komma in på den här sidan idag?
Det gick inte och komma in.
em1l
2005-03-05 19:25
jag tycker itne vi har fått till frisparkarna något vidare iår ronnie har inte varit lika bra som förra året på sätta dom:(
Barcelona Tompa
2004-04-15 18:47
På backfronten håller jag med Nicolas om att Samuel (sportlsigt) vore ett kanonköp - utan tvekan en av världens bästa mittbackar. Med honom i laget skulle vi inte behöva bekymra oss för mittlåset längre. Då skulle dessutom Puyol kunna användas på den positionen jag anser att han är allra bäst - som högerback.

Men Samuel kostar givetvis en rejäl hacka och Barcas ekonomi är fortfarande riktigt ansträngd. Så frågan är om vi verkligen har råd med honom då köpet av "nian" också kommer kosta en hel del. Jag tvivlar... Vad gäller vänsterbacksplatsen är det givetvis önskvärt med en ny spelare även där.
Barcelona Tompa
2004-04-15 18:47
På backfronten håller jag med Nicolas om att Samuel (sportlsigt) vore ett kanonköp - utan tvekan en av världens bästa mittbackar. Med honom i laget skulle vi inte behöva bekymra oss för mittlåset längre. Då skulle dessutom Puyol kunna användas på den positionen jag anser att han är allra bäst - som högerback.

Men Samuel kostar givetvis en rejäl hacka och Barcas ekonomi är fortfarande riktigt ansträngd. Så frågan är om vi verkligen har råd med honom då köpet av "nian" också kommer kosta en hel del. Jag tvivlar... Vad gäller vänsterbacksplatsen är det givetvis önskvärt med en ny spelare även där.
em1l
2005-03-05 19:23
lr farligt lägen precis utanför straffområdet:)
Barcelona rårårå
2004-04-15 19:30
Zlatan ny anfallare, Samuel, ny back!

Puyol - samuel - oleguer - zambrotta

Xavi - ?(INTE COCU)? -- dAVIDS

Dinho lUQUE

zLATAN

JAAAAAAAAABA DABA DO!!!!!!!!!
Barcelona RiZzo
2005-03-05 19:01
Hej alla kul att vi leder me 1-0.
Men fan missade första halvlek;((
Va den bra??
Barcelona juanito
2004-04-15 14:06
Ständigt denna Cocu. Jag vet, han är en hyvens kille men det är samma sak som med van Bronchorst. Man ogillar honom för att han ständigt favoriseras. Varför är han så jävla helig? Vi har en 25 år gammal mexikanare som har gjort nästan 50 landskamper för det lag som rankas som det fjärde bästa i världen. Ändå får han inte spela då Rijkaard föredrar att flytta ner en mittfältare i försvaret. Vad irriterad jag blir! En till grej som är värd att beröra: Marquez kontrakt går ut 2007 medan Cocus kontrakt går ut i sommar. Undrar om styrelsen har hört talas om begreppet generationsväxling. Det verkar inte som det i alla fall. Även om Cocu får ett förlängt kontrakt kommer han att vara ordinarie ända tills det kontraktet går ut (åtminstone om Rijkaard är kvar). Sedan när han försvinner kommer det att uppstå ett rejält tomrum. Är det långsiktigt tänkande?
Barcelona BARCA BLOD
2004-04-15 19:54
hej allihoppa, jag har goda nyheter, det tycker jag iaf. på vems bekostnad vet jag inte (icke eupass). Alex har skrivit en förhands kontrakt med barcelona =)
Barcelona Holländaren
2005-03-05 19:55
Förstår inte varför vi ska vila spelarna när de inte jobbat något.
Barcelona juanito
2004-04-14 12:26
Majsan: Med tanke på Rosells uttalande tidigare om att Puyol inte skulle säljas oavsett summa så tycker jag inte att det känns speciellt realistiskt att han skulle ingå i ett byte med RVN. Tror inte att Barça har gett det förslaget utan snarare kan det väl vara Man Utd som vill se en sådan affär. Laporta inser nog hur förödande det skulle vara för hans populäritet om han sålde Puyol. Åtminstone kan man hoppas det..

Håller helt med dig om Torres men han är väl ungefär vad Puyol är för oss Barça-fans, dvs helig. Det var en del prat tidigare under våren men det har varit väldigt tyst på sistone. Ath Madrids president gick ju dessutom ut tidigare och lovade att han aldrig skulle sälja Torres. Näe, jag är nästan helt säker på att man värvar Trez. Det känns väl rätt okej trots allt. Han är kanske inte den spelare man helst av allt vill se men ändå ingen katastrofvärvning.
Annons: