/spanien/barcelona/forum/26116.aspx/spanien/barcelona/forum/26116.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Cádiz RVN_10
2004-10-31 12:20
Är det ingen som har nån länk till highlights på gårdagens match?
Barcelona Holländaren
2004-10-30 20:02
Damía från start är kanon! Härligt att Rijkaard satsar!
Barcelona barcaanders
2004-10-31 13:02
alltså varför anser alla att ronaldinho inte spelat bra i år?
Visserligen såg jag inte gårdagens match, men i övriga matcher tycker jag han har varit fantastiskt bra, han har spelat enkelt och men ändå genialt, hittat passningsvägar som ingen annan osv.
Barcelona Martin89
2004-04-11 17:11
Jag kom just på en lysande ide:

Om Barca ska bli det bästa laget i Spanien och i Europa borde man satsa på unga spelare...
t.ex: Xavi, Ronaldinho, Iniesta, Lopez mf...

När dessa blivit bättre och mer rutinerade så
sitter spelare som Figo, Zidane, Ronaldo...
på ett ålderdomshem och käkar mat
i vätske-form...(lite överdrivet)...
Barcelona BARCA BLOD
2004-04-11 15:34
de som måste bort: kluivert är ett måste måste bort,overmars,enrique,cocu,l.garcia,reiziger,rustu,gvb. någon av motta och gerard måste väljas bort.
samtidigt borde vi ta hem riquelme framförallt rocky som är min favorit. köpa in luque alternativ Guily. mfl.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-13 15:11
Van nistroy är den bästa anfallaren som Barca kan få och om de får honom så skulle ha tillföra laget jätte mycket. Han är en stor, stark, snabb och riktigt grym avslutare.

Ronaldinho skulle aldrig lämna Barcelona för två saker. första är att han har lyckats så bra och det andra är att han spelar i sitt dröm lag. Chelsea har ju lagt sådana bud på Ronaldo också men han tackade nej till dem för de är inget lag som sånna spelare vill gå till.

Men jag tycker att Barca ledningen gör riktigt bra saker nu när det gäller att värvningar.
Real Madrid RC_3
2004-10-31 11:43
Ska vi börja snacka om att Ronaldinhos tid är över, skrota honom, eller vem ska ni ha som ersättare till Ronaldinho, preciis som ni gjorde när zidane spelade uselt i 4 matcher förra året.
Pep Guardiola
2004-10-30 20:52
Tankar över första halvleken.
Första kvarten var riktigt rolig att se. Chanser skapades åt alla håll. Barca tar ledningen efter 11 minuter genom Samuel Eto'o. Målet kommer efter ett inlägg som såg ut att inte bli någonting men Bilbao försvararen missbedömmer stutsen och Eto'o trycker in 1-0. Repliken kom efter tre minuter. Yeste gör ett mycket snyggt mål när bollen får en riktigt svår stuts.
Eto'o's dribblingar och tunnlar och Deco's ribbskott är något att ta med sig till andra halvlek.
Barcelona Der Afro
2005-03-04 21:40
På tal om Göteborg och att titta på matcher. Det här verkar ju intressant (Magi:s inägg). Någon som varit där?
Real Madrid Real_4ever
2005-03-04 20:14
Kharles_Kubala/
Sant vårt lag består bara av världsstjärnor. :) Världen är grym ibland emot vissa. Håller på laget först sedan kommer alla spelare. Men hur ska man låta bli inte gilla dem. Världens bästa spelare från alla hörn i världen har samlats hos oss. Såklart det bidrar till att mer börjar sympatisera med oss. Inget som jag kan göra något åt Real Madrid kommer alltid va stjärnornas lag.

Hala Madrid
Barcelona Der Afro
2005-03-04 21:40
På tal om Göteborg och att titta på matcher. Det här verkar ju intressant (Magi:s inägg). Någon som varit där?
Pep Guardiola
2004-10-30 17:20
Lite kuriosa

Giovanni van Bronckhorst, eller Gio som han valt att kalla sig själv, gjorde sin debut för Barca i La Liga för lite mer än ett år sedan mot Atletic Bilbao på San Mamés. Närmare bestämt den 31:a augusti 2003. Barca vann den gången med 1-0. Målet innickat av Philip Cocu efter ett inlägg av Gio.

Som bekant är sommarens nye vänsterback Sylvinho på väg tillbaka från sin skada och detta kommenterar Gio "Vi har haft många skador, så när han kommer tillbaka kommer vi ha fler möjligheter när det ska ändras på positioner och vila spelare för någon match."
Kanske får Gio då spela centralt på mittfältet någon match då i stället för Rafael Marquez.
Barcelona juanito
2004-04-14 10:55
Gabriel: hade skrivit ett monsterinlägg till dig igår men då hängde sig svenskafans. Dock gav signaturen JAG ett bra svar där han sammanfattade det jag skrev.. Det är inte personen van Bronchorst som jag är sur på. Han verkar rätt tillbadragen. Det är snararec situationen att en holländare får chansen på en för honom ovan position när det finns egna mer ekonomiska alternativ som inte ens får sitta på bänken, som irriterar mig.

Nej, den som ska ha skit är Laporta. Det är ju trots allt han som gett virrpannan Rijkaard klartecken. Allt snack om satsning på unga spelare var bara bullshit. Canteraspelarna verkar bara användas om det inte finns några andra alternativ.
Barcelona _FCBarcelona_
2005-03-04 21:20
Messí till Chelsea? Kolla länken.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-10-30 15:56
Ämne: Även Tribalfootball ....
Om Barca ska köpa honom så måste man nog sälja Saviola eller Sergio Garcia...
Barcelona Maxi Lopez
2005-03-04 22:17
Hoppas verkligen inte att Messi går till chelsea Men det skulle vara kul ifall Barca också köpte in lite talanger till laget.
Barcelona f-c-b
2004-04-14 11:01
eooooo vem är Rocky
vilken lag spelar han i
men om jag var barca tränare skulle jag köppa
laydyla från lyon
men skulle inte henke komma till barca
Pep Guardiola
2004-10-30 20:24
Någon som lagt märke till gräsmattan idag?
Tycker att bollen får väldigt underliga stutsar och det verkar väldigt blött för flera spelare har halkat eller har dom fel dubbar.
Pep Guardiola
2004-10-30 20:14
JAAAAA

Samuel Eto'o 1-0 efter 11 minuter. Assist Damía vilken debut.
Men tyvärr kom målet 34 minuter för tidigt;)
Barcelona - Xaviii -
2005-03-04 20:05
För det första:
Man blir otroligt trött på folk som ska vara så patriotiska hela tiden, att blanda in nationaliteter och religion när detta är ett fotbollsforum där man snackar vad? jo fotboll.

För det andra:
Alla lag har medgångssupportrar, vissa mer än andra med det får man acceptera.
Samma gammla visa från real supportrarna, henke hit o dit...Real har lika många medgångsupportrar dom med som idoliserar vissa kända spelare.
Fattar inte varför man äns lägger ned tid på ett lag och skriver i ett forum bara när det går bra för ett lag. Skit i dom isåfall, de stannar inte länge.

Visca El Barça !

Barcelona Xaviola
2004-04-13 15:39
Läste just att Barca var beredda att betala upp till 600 milj för van Nistelrooy. Även om han är bra så tycker jag att det är lite väl mycket pengar. Vad tycker ni?
Pep Guardiola
2004-10-30 20:13
Deco skadad?
Andres Iniesta värmer upp. Vi har inte råd att dra på oss fler skador och inte på nyckelspelare som Deco. Och ni som klagar på Deco's insats så här långt, kolla hur han blev tagen av Yeste. Så där har han blivit tagen varje match.
mw
2004-10-30 21:40
Jimmy Jump i farten igen?
Barcelona Messí
2004-10-30 21:57
Vad ska man säga? Rättvist resulatat som vi inte ska vara sura över. Mycket underhållande första halvlek. Damia var riktigt bra i sin debut, stjärnspelare?

Bäst idag:
Puyol
Valdes
Eto'o
Iniesta
Damia

Godkända:
Deco
Xavi
Oleguer
Gio
Marques
Henke

Vill se mer av:
Ronaldinho
Giuly
Barcelona Gabriel
2004-04-13 16:44
Xaviola

Jag tror att risken till att det skulle inträffa är minimal. Till skillnad från just Gaspart så har man lärt sig att inte bli stressad när man förhandlar med klubbar om nya spelare. Man väljer att istället göra långa förhandlingar och gå sakta men säkert steg för steg, vilket man väldihgt bra lyckades med när man köpte Ronaldinho.

Gaspart däremot var ju inte direkt känd för att göra långa förhandligar. Utan när klubbarna inte acceptarade budet så la han in ytterligare 10M euro på fatet. Vi alla ser vart det har lett till.
Lyckligtvis har vi en mycket smartare president och viceprecident nu som nästan fått oss ur den ekonomiska krisen. I vilket fall som hällst är dom på en mycket bra väg att göra det.
Real Madrid Real_4ever
2005-03-04 19:58
Kharles_Kubala/
Vill inte kommentera det sista för att inte ska bli problem i forumet. Men vill du ha lektioner i Religion ska jag ge dig.
Hälften av Barca Fansen börja hålla på Barca när de vissa matcherna i tv4plus. En del pga Henke, andra delen är sådana fan som håller på det laget som leder ligan. :p Dumt av mig hälften av era fan Existerar inte.

Hala Madrid & Kurdistan
Real Madrid Real_4ever
2005-03-04 19:59
Kharles_Kubala/
Kan tillräckligt mycket för att veta att man inte ska hålla på Barca.

Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-04 19:56
Real_4ever

Uppenbarligen kan du inte mycket om fotboll i allmänhet och FCBarcelona i synnerhet.
Barcelona Tompa
2004-04-13 16:34
Jag tror inte heller Ronaldinho är intresserad av att lämna Barca för t.ex Chelsea. Som sagt, han har drömt om att spela för Barca och nu är han där och supertstjärna dessutom. Och jag tror faktiskt han menar vad han säger

Chelsea? Vad har de att komma med? I fråga om histtorik är de ljusår från Barca och skulle den där ryssen (som suger å det grövsta) tröttna får de raskt sälja spelare igen. Jag tror således inte vi behöver oroa oss för att Ronaldinho försvinner till nästa säsong.
Barcelona Bopi
2004-10-30 20:02
hur gammal e Damía
?
Annons: