/spanien/barcelona/forum/26112.aspx/spanien/barcelona/forum/26112.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-16 11:01
De spelarna som borde värvas om vi vill vinna saker till nästa år nu som är möjliga att värva oxå är van nistroy, Luque, Maxwell eller Evra, Någon bra medel back som Heinze som laporta har sagt att han kommer att slå Chelsea för den spelarn och sist att ta hem Rocky som kan ersätta Cocu. Då kommer vi att ha ett komplett lag.
Barcelona Skarpheden
2004-04-16 13:11
Di Vaio uppges vara Rijkaards val som toppanfallare. Trez är Rosell/Txikis man - inte Rijkaards. Och till Juanitos lista måste läggas Luque. Sportledningen vill ha en kärna av egna pojkar: Valdez, Puyol, Xavi, Iniesta - och Luque. Knepiga förhandlingar med Depor dock.
Barcelona Bopi
2004-04-16 02:33
BARCA BLOD läst...du behöver inte svara...
Barcelona juanito
2004-04-16 13:52
Skarpheden: Tänkte att Luque och Trez var så självklara så jag lämnade dom utanför.

Zlobban: Vad händer den dag Saviola drabbas av en allvarlig skada då? Även om vi bara använder en renodlad anfalare så måste det finns fler alternativ än Saviola och Sergio Garcia.
Barcelona BARCA BLOD
2004-04-15 23:43
det är en mittfältare från början men har "omskolats" till forward. teknisk o snabb, bra spelförståelse. det är han i cruzeiro
Barcelona juanito
2004-04-16 12:33
Några notiser från El Mundoe Deportivo...

** Quaresma, Sergio Garcia och Iniesta lånas förmodligen ut nästa säsong för att dessa ska få mer erfarenhet.

** Reiziger och Cocu erbjuds en förlängning med ett år på sina kontrakt (förhoppningsvis tvingas Reiziger gå ner i lön. Trettio miljoner per säsong är alldeles för mycket för honom).

** En ny mittback verkar inte vara aktuell. Oleguer får fortsatt förtroende.

** Andra spelare som intresserar klubben är Romas Emerson och anfallaren Luis Fabiano.

** Dom spelare som verkar mest aktuella att försvinna är Overmars och Kluivert. Det ryktas inte längre om några vänsterbackar. Förmodligen ett tecken på att van Bronchorst spelar för Barça nästa säsong. Tyvärr..
Barcelona *Guardiola*
2004-04-16 09:42
funderade lite över några övergångar i sommar.
Prioriteringar till nästa säsong tycker jag borde vara en vb och en rent avslutande toppforward.
Nu när Celta åker ner kan man väl köpa
Juanfran som ju är en skicklig vänsterback som jag gärna skulle vilja se i Barca. Eller Mario Melchiot som går gratis från Chelsea. Om man inte får någon bra back utan vänder sig til nödlösningar som Gio kan man lika gärna satsa på nån egen talang som Oscár Lopez. På topp skulle jag gärna vilja se Tréz faktiskt, har sett vad han gör i straffområdet och han är alltid med i toppen av skytteligorna.
Barcelona Loran
2004-04-15 19:58
Värkar som om Leverkusens Nr 9 Dimitar Berbatov har signerat ett förtidskontrakt med barca... Kul, han är verkligen en mycket bra anfallare, SOM VET HUR MAN GÖR MÅL ! (se länktips)
Barcelona Rivald0
2004-04-15 22:24
shiiiiiiiiit vad glad ja blev när ja läste att Ronaldinho nobbar Chelsea..fittryss tror att han kan få allt för sina fittpengar...Ronaldinho: Det är alltid trevligt att veta att folk tycker om det jag gör och att det finns ett intresse. Men jag tänker inte flytta, inte för några pengar i världen. Min lycka är viktigare, avslutar han.

Barcelona juanito
2004-04-15 00:53
Barça - Malaga på tv4+ på söndag!
Barcelona JAG
2004-04-16 00:05
Juanito;"Real Madrid har knappast bättre mittbackar än Barça men ändå är dom med och krigar om ligaguldet. Problemet för dom är snarare ett otroligt dåligt innermittfält (defensivt sett åtminstone). I dagsläget tycker jag att ytterbackarna håller lägre kvalitet än innerbackarna. Vad säger du?"

Real Madrid har däremot jämfört med Barça och de flesta lag ett av världens bästa offensiv. De har levt på sin offensiv men i längden håller det inte. Madrid är i större behov av en mittback än vi. Deras backlinje har kostat de spanska cupen, CL och de kommer kosta de La Liga också. Det kostar de hårt. Madrid har förvånat mig över att det har gått så bra trots "inga" mittbackar. De har väl många problem bl.a. har de allt för tunn trupp och de förlitar sig för mycket på sina fixstjärnor. Barça har inte de anfallarna som Madrid. Barças prioritet nummer ett ska fortfarande vara en klassanfallare utan tvekan men en bra försvarare behövs också om man ska gå hela vägen i alla turneringar. Förutom Real är Milan, Depor, United bra exempel.

Sen stämmer det bra att det beror mycket på var Puyol placeras till nästa säsong. Mittbackar håller högre klass så länge Puyol spelar i mitten..
Barcelona BARCA BLOD
2004-04-16 00:01
som jag sa tidigare så har fenarbahce varit efter honom sedan för säsongen utan att lyckas värva honom. de värvade 2 av hans lag kamrater. och nu försöker de igen och de använder sig av hans gammla lagkamrater. men nu har han gjort klart för de att han inte vill dit dessutom har han skrivit förhands kontrakt med barcelona. sen vet jag inte hur mycket sanning det finns i det. men för mig låtter det som tro värdigt. han själv hade tidigare sagt att han gärna vill spela i spanien och barcelona.
Barcelona juanito
2004-04-15 20:01
JAG: Ska vi slåss om La Liga och CL nästa år måste man värva en bra mittback. Andrade, Lucio, Samuel, Milito är för att nämna några.

Real Madrid har knappast bättre mittbackar än Barça men ändå är dom med och krigar om ligaguldet. Problemet för dom är snarare ett otroligt dåligt innermittfält (defensivt sett åtminstone). I dagsläget tycker jag att ytterbackarna håller lägre kvalitet än innerbackarna. Vad säger du?
Real Madrid Madridolos
2005-03-06 11:55
Hejsan. När ni är ordinarie igen borde ni spela såhär:
------------------------Valdes-------------------
------Belleti-----Puyol-------oleguer-----Silvinho
------------------Marquez (stavning?)-----------
------------Deco-------------------Xavi---------
------------------Ronaldinho-------------------
-----------------Eto---------------Larsson-------
Vad tycker ni?
Ps: Om larsson INTE kommer tillbaka ska maxi spela på hans plats
Barcelona Valdés
2005-03-07 15:45
Eutomologiskt (språkligt) har namnet José Mourinho två betydelser dels "den lilla" alternativt "den bajsnödiga". Förklaringarna har uppstått då den arroganta José själv anser att han redan som liten var stor - faktiskt såpass stor att han inte som oss vanliga dödliga kom ut den vanliga vägen utan istället på något annat sätt.

Förra året hade Fergueson ett våldsamt utspel mot Mourinho där han anklagade den senare för att ha försökt påverka domaren under halvlekspausen i deras första kvartsfinalmöte. Mourinho reagerade starkt på detta och ansåg Fergueson osportslig...

Chelseafansen verkar tycka att Barcelonaspelarna är fjolliga men vad är mer fjolligt än att komma med ursäkter såväl innan som efter match för att förringa ett matchresultat.

Drogbas första varning går att ifrågasätta men han var under hela sin tid på Camp Nou överdrivet aggressiv vilket förr eller senare gör att man samlat ihop till en varning och detta går bara att förklara med anabola steroider, liten hjärna och svag karaktär eller övertändning. Den andra varningen är solklar, utfall med dubbarna i brösthöjd.

Att Chelseamålet föregicks av en offside har inte diskuterats alls och inte heller att Duff som döende svanen vid två tillfällen försökte filma till sig frisparkar vid vårt straffområde.

Frisk gjorde inte en bra match men en ok insats.

Imorgon tror jag att Chelsea kommer lyfta upp spelet något men fortfarande satsa på att göra mål på våra misstag efter snabba spelvändningar eller på fasta situationer. Som vanligt är jag orolig för hur Belletti, Gio/Sylvinho och Oleguer skall klara sina uppgifter.

Jag hoppas och tror att den underhållande, fantasirika och kreativa fotbollen vinner.

Chelsea 1 - Barcelona 3
Barcelona cheito_guacho
2004-04-15 19:52
jag tycker att inter`s colombianske back cordoba är jävligt grym han kan bådde spela som mittback och vänster back, han spelar lika bra på bådda positioner nästan, han är otroligt snabb och är brytningsäker, men det jag inte vet är om han har eu-pass, men han tycker jag skulle passa bra barcelona.
Barcelona Kickboxer
2005-03-06 00:38
Var det bara jag som la märke till hur dålig Belletti var i den här matchen? Han var en säkerhetsrisk och upphävde offsiden flera gånger under matchen. Han låg även för högt upp på plan, eller så var han för långt in i mitten av planen. Detta ledde till att Osasuna fick massa gratis yta på våran högerkant och de hade flera farligheter därifrån.
Han är väldigt duktig offensiv och bidrar mycket med sina löpningar. Han drar isär motståndarförsvaren när han löper så friskt på sin kant.
Men defensivt är han absolut inte bra. Han måste förbättra sitt försvarspel ganska rejält.

Men kul att vi tog hem alla 3 poäng.

Visca el Barça!!!
Real Madrid Madridolos
2005-03-06 12:04
Ämne: Ämne: Hejsan.....
Motta i mitten? Näj inte bra tycker jag.Marquez passar mycket bättre som defensiv mittfältare och ronaldinho är bättre om han spelar som släpande forward.
Barcelona Messí
2005-03-06 11:51
em1l//
Slutet av mars tror jag att de ska vara i matchform.

Betyg från EMD.
FC Barcelona, 1
Valdés (4), Belletti (2), Puyol (3), Oleguer (2), Sylvinho (2); Deco (3), Márquez (2), Xavi (2); Iniesta (1), Eto'o (3) y Ronaldinho (2)
Sustituciones
Gerard (2) por Márquez (46')
Entrenador
Frank Rijkaard (2)
Barca_BEST
2004-03-06 22:31
håller med PUYOL!!!
Barcelona Gaucho
2004-04-15 23:50
Den Alex som spelar för Santos är mittback oh han har redan skrivit på för Chelski. Men han skall vara utlånad till PSV de närmaste 2-3 säsongerna! Chelsea köpte honom och sedan gick med på att låna honom direkt. Nästa säsong spelar han med PSV.

Den här Alexa från har jag iaf inte hört nånting om! är han bra eller? och hur säker är din källa BARCA BLOD?
Barcelona Messí
2005-03-06 11:53
Collina dömer matchen på Stamford Bridge.
Real Madrid Ike
2004-04-15 12:37
sånna djävla skit dommare det finns asså...
Såg klippet från Tomasz.
Det där gick ju inte ens se fel på.
Att ge rött kort och straff för det där, går bara inte.
Förstår inte hur dom kan dömma så fel HELA tiden.
La liga måste ha bland dom liger som har sämst dommare i Europa och sydamerika.
Barcelona JAG
2004-04-15 19:44
-Juanito-

Visst har hela backlinjen spelat upp sig, hela laget för den delen men alla vi vet hur sårbart vår backlinje kan vara ibland. Det svänger snabbt, ena dagen är det en riktig måltjuv som Barça behöver andra dan är det två nya mittbackar som ska köpas in. Som jag ser det så har Barças backlinje blivit bättre mycket beroende på att Riijakard har ändrat spelsystem och Davids ankomst till klubben. Att ha tre stycken mer eller mindre defensiva mittfältare framför backlinjen gör väldigt mycket och backlinjen får chans att jobba i lugn och ro. Tvivlar på att Valencias backlinje hade varit så bra om de inte hade varit för Albelda & Baraja. Nackdelen för oss blir att vi inte skapar många chanser framåt eller gör överdrivet många mål.

Ska vi slåss om La Liga och CL nästa år måste man värva en bra mittback. Andrade, Lucio, Samuel, Milito är för att nämna några.

F.ö. får du gärna bomba med dina inlägg, de är alltid lika uppskatade ;)
BigBadOla
2005-03-07 16:30
I morgon ska vi visa hur man spelar fotboll, istället för sparka och spring.
Barcelona Barca
2004-04-15 11:49
är det nån som vet hur många gula kort Ronaldinho och Davids har.....jag vill inte att nån av dem missar Reals match.
Real Madrid Riki
2005-03-07 15:40
Måste man ha VISA eller Master Card på Expekt för att föra över pengar till kontot?
Barcelona Barca
är det nån som vet hur många gula kort Ronaldinho och Davids har.....jag vill inte att nån av dem missar Reals match.
Barcelona Barca
Barcelona Gustaf
2005-03-07 15:38
Det hade varit betydligt värre med Robben på Camp Nou, där hade han fått ytorna. På Stamford Bridge blir de inte lika stora. Som sagt, han är inte Maradona och det är hans första match på ett bra tag. Dessutom slipper vi ju Drogda. Här pumpar vi upp optimismen =).
Annons: