/spanien/barcelona/forum/26105.aspx/spanien/barcelona/forum/26105.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Smuts
2004-10-29 02:04
Ämne: Ämne: De spel....Jag är tyvärr ingen Valenciafan, valde bara den som såg relativt neutral ut och för att de spelar en hel del italienare där ;-)

Spansk fotboll är ingen höjdare, vad spelar det för roll om man gör fem mål framåt när man ändå släpper in 7 bakåt? :-P

Anti-Barca, Anti-RM, Anti-Valencia, OSV, OSV.

AC Milan per sempre!
Barcelona Kluivert9
2004-10-28 22:35
Ämne: Ang. Kluivert

Det....jo helt rätt att Kluivert och Etoo är olika typer att spelare, då som du säger kluivert oftast kommer ner och möter(spelaren bakom nr9 egentligen). Då många förväntar sig av honom att han ska snitta på 25 mål tex och inte gör det. Men problemet är att vissa tror att eftersom han inte gör så värst mycket mål är han ingen bra anfallare men han gör många assister. Han håller inte i bollen lika länge som Etoo gör.
Vet inte nån anfallare som är bättre på att passa än Kluivert. Och jag säger inte det bara för att han har spelat i barca.

Min dröm är att få se honom spela i barca nu bara 2 matcher...1 iaf! :(
Pep Guardiola
2004-10-28 21:03
mr_mago

vad menar du??? Barca utan "fix"stjärnor är som en ostfralla utan ost!
Hur skulle vi annars kunna anfalla??? Vem skulle kliva fram på mittfältet Iniesta. Skulle Henke kunna spela ensam på topp??? Henke's och Ronaldinho's samarbete har ju fungerat riktigt bra senaste månaden. Och Samuel Eto'o har ensam gjort mer mål en vad hela Real Madrid har gjort tillsammans??? mr_mago än en gång vad menar du???
Barcelona el magico
2004-10-28 17:30
av alla spelare som vi har sålt och lånat ut bryr jag mig bara om två ,saviola och quaresma ,båda börjar gå bra ,saviola har börjat bra ,quaresma däremot har både blandade resultat ,han har fortfarande mycket ego i sig men när han är bra så håller han världsklass,enligt portuguisisk media håller chelsea ett öga påquaresma under säsongen likaväl man u,intresseant och följa denne mans utvekling
Barcelona Kharles_Puyol
2004-10-28 20:30
Mot Gramenet ska man vinna, om man heter FC Barcelona och ligger klart etta i en utav världens bästa, om inte den bästa ligan. Punkt slut.

Sen håller jag verkligen inte med "mr_mago". Din logik verkar aningen bristande, vad är det som talar för en sådan storförlust? Jag tippar antingen 1-2 eller 0-2 och 1-1 i värsta fall...

Visca!
Real Madrid Dani
2004-04-12 13:47
Farhanio11!
Om man har en högerback och behöver spela med en högerback är det väl inte bättre att sätta in en innermittfältare???

Eller för den delen, om en yttermittfältare skadas, och alternativen är en ung lovande talang eller en 32-åring som har sin bästa tid flera år bakom sig, så varför tar man in den sistnämnde???

Man kan - möjligen - förstå detta om det händer någon enstaka gång, men när Rijkaard gör sådana fel hela tiden är det inte undra på att man blir irriterad...

Visst har Rijkaard skärpt sig lite grann på sistone, men karln är fortfarande en katastrof som måste bort...
Barcelona Dani
2004-04-12 13:47
Farhanio11!
Om man har en högerback och behöver spela med en högerback är det väl inte bättre att sätta in en innermittfältare???

Eller för den delen, om en yttermittfältare skadas, och alternativen är en ung lovande talang eller en 32-åring som har sin bästa tid flera år bakom sig, så varför tar man in den sistnämnde???

Man kan - möjligen - förstå detta om det händer någon enstaka gång, men när Rijkaard gör sådana fel hela tiden är det inte undra på att man blir irriterad...

Visst har Rijkaard skärpt sig lite grann på sistone, men karln är fortfarande en katastrof som måste bort...
Spanien mr_mago
2004-10-28 19:14
Nej, nu väntar första motgången i ligan, jag tippar 4-0. Vi kommer inte göra ett mål. NU är det dags att hålländaren petar Deco, Dinho och Eto'o. Låt dem sitta dem här säsongen på bänken. Så har vi bara lagarbetare kvar på planen.
Barcelona Gustaf
2004-04-12 18:53
Jag ser och hoppas att Puyol får spela till höger nästa säsong OM man köper in en topp-10 mittback. I annat fall tycker jag han ska stanna i mitten, jag tror inte Oleguer och Márquez skulle hålla.

Det har inte snackats så mycket om en ny mittback så risken finns att Puyol blir kvar i mitten. Om Celta åker ur borde man kunna få Juanfran ganska billigt men Lopez Reakarte verkar vara det hetaste namnet just nu till vänster i fösvaret. Han har spelat till höger i La Real men jag är ganska säker på att han är bra med vänsterdojjan också och att han spelat en del som vänsterback. Traditionen med "felplacerade" spelare i försvaret fortsätter...

Frågan är om Márquez är tillräckligt bra för att ta upp en icke-EU-plats. Om Rijkaard fortsätter (lär han väll göra) kan man lika väl sälja honom för där har han inget förtroende verkar det som.

Är det nån som vet hur det gått för vår canteraback i Albacete? David Sanchez eller hur var det?
Barcelona juanito
2004-04-12 14:54
Majsan: Om nu Rijkaard ínte alltid tar besluten själv så borde väl rimligtvis spelare som Reiziger, Kluivert och Lucho inte användas? Alla tre försvinner förmodligen till sommaren och här finns det inget marknadsvärde som spelar in iom att dom går gratis (28 miljoner för Kluivert är nästan "gratis").
(--MadriEntes--)
2005-03-03 12:53
jag tror jag vet varför dom inte sänder eran match live.

den kan vara så att hysen och hans polare är på platts i matchen man u-milan live och kan kommentera den så d blir huvudmatchen och sen nästa dag så åker dom till turin och kommenterar real matchen.
(--MadriEntes--)

den kan vara så att hysen och hans polare är på platts i matchen man u-milan live och kan kommentera den så d blir huvudmatchen och sen nästa dag så åker dom till turin och kommenterar real matchen.
(--MadriEntes--)

Barcelona MrDeco20
2005-03-03 12:16
men fanns det ingen sida som hette footballstreams eller nånting?
Barcelona MrDeco20
2005-03-03 12:13
ja..och? gar fan ingen viasat..asså det här suger...inte många som har tillgång till matchen då
Barcelona MrDeco20
2005-03-03 12:09
Vet nån om barca-chelsea sänds efteråt eller någonting?
Barcelona MrDeco20
2005-03-03 21:46
Vet någon nåt nytt om chelsea-barca. matchen
????????????????????????????????????????????
några nya skador? startuppställning för båda lagen,,m.mm säg till om ni hittar nåt..och om det är från aftonbladet så skriv ej.de brukar inte ha rätt på mycke..Peace!!!!!!
Barcelona Gabriel
2005-03-02 23:16
Red.

Haha kom igen nu, att ta bort inlägget var inte så himla nödvändigt, lite med revaliteten Barca-Real har med detta att göra inte sant ?

Men aja det var inte precis något viktigt sagt i det så ni gjorde nog rätt ändå!
Pep Guardiola
2004-10-29 15:51
deco_äger

nu är det så att betandwin kan och vill betala betydligt mycket mer än bmw. håller med dej att tröjan är finast utan reklam
Barcelona Der Afro
2004-10-28 11:30
Jag är inte så besviken med tanke på skadeläget (men lite pinsamt är det förstås). Ska man åka ur så är det ändå bäst att göra det i första matchen.
Jag tröstar mig genom att tänka på alla matcher Real fick spela förra året bara för att få stryk i finalen. Det slet förstås en hel del på deras lag, helt i onödan.

Fast Gustafs argument liggger det ju förstås en del i :o(
Barca_BEST
2004-04-12 20:36
för det första börja inte snacka om matchen mot real vi måste ta en match i taget inte en match om 2 veckor vi måste snacka först o främst om betis matchen
Barcelona Der Afro
2004-10-28 11:30
Jag är inte så besviken med tanke på skadeläget (men lite pinsamt är det förstås). Ska man åka ur så är det ändå bäst att göra det i första matchen.
Jag tröstar mig genom att tänka på alla matcher Real fick spela förra året bara för att få stryk i finalen. Det slet förstås en hel del på deras lag, helt i onödan.

Fast Gustafs argument liggger det ju förstås en del i :o(
Barcelona juanito
2004-04-12 14:27
Kan bara hålla med Dani. Detta kortsiktiga tänkande måste utplånas om Barça ska bli bäst. Och jag vill än en gång påpeka Laportas ansvar i detta. Han får bara inte sitta och kolla på Rijkaards kortsiktiga agerande! Vad kommer att hända den dag då gamlingarna försvinner? Om man agerar smart ser man till att undvika dom problem som uppstår vid genrationsväxlingar men ledningen verkar inte bry sig om det. Istället för att spela in dom befintliga spelarna som ska stanna börjar det tom diskuteras om att köpa in nya spelare. Hur puckat är inte det?

Sedan tycker jag, med tanke på det spelarmaterial som finns i klubben, att man kan förvänta sig en topposition. Som sagt, målet för säsongen är att som sämst komma på fjärde plats.
Barca_BEST
2004-04-13 07:29
barca_91

Anledning till att Ronnie nicka borten är att man får nicka bort bollen när målisen bara har den med 5 fingrar han måste hållla i med 10 fingrar.........men jag vet inte varför han fick gul kort för det..........varför har barca de där svarta tröjorna i år igen?
mw
2005-03-03 12:12
MrDeco20: Ja på Viasat.
Barcelona Kickboxer
2005-03-03 12:56
(--MadriEntes--)

Exakt vad vi också har sagt om du går ner lite i forumet och läser...

Visca el Barça!!!
mw
2005-03-03 12:09
Viking: Vad spelar det för roll om du gör så när du iaf inte kan se eftersändningen på ZTV?
Den går också på Viasat...
Barcelona Hoodie
2005-03-04 00:02
Ville bara meddela att på första sidan på svenskafans.com står det nedan tider... INTE på Barcasidan utan på "spaniensidan". Kan kanske vara lite förvirrande....

Ons 23/2, 20:45
Barcelona - Chelsea
ZTV
Barcelona Gabriel
2004-10-28 17:44
Ang. Kluivert

Det känns som vi har haft temat eller diskussionen 'Kluivert' ett antal hundra gånger på detta forumet. Dom första åren som han spelade för Barcelona så hållde han värdsklass som spelare, men han var och kommer aldrig heller att bli någon riktig 9, dvs en spelare som snittar på 25 mål i ligan per säsong just för att han vill ha alldelles för mycket boll.

Han klarar helt enkelt inte av att hålla sig i ett straffområde matchen igenom och enligt mig så är det helt rätt av honom att tänka så här då han faktiskt är en väldigt bra och teknisk spelare när han väll är som bäst. Det vore som slöseri att tvinga honom spela uppe i ett straffområde, framför allt för att han ändå skulle missa många av chanserna och också på grund av att han inte skulle klara denna rollen alls.

Klarar man att få ut det bästa av en Patrick Kluivert i sitt lag så är han en rejäl tillgång, det tvekar jag inte på. Men då gäller det också vilket lag han spelar i. I Barcelona så har vi redan dribblings och bollskickliga spelare i massviss, orkar inte ta upp namnen här men ni vet säkert vilka jag menar. Därför behöver vi ingen sån spelstil som Kluivert. Han får helt enkelt inte plats, en Kluivert-Em2000 är en helt annan sak. Han ligger mest bakom den riktiga anfallaren (som ska göra målen) för att sedan göra väggspel eller dribbla och det Barcelona behövde-ska jag säga, var en riktig anfallare som gör målen.

Därför måste jag säga att det var bäst både för honom och Barcelona att han gick.

I Kliverts fall känns det som att han hade tappat motviationen på senare tid att spela i Barcelona. Det var som att han hade stannat i sin utveckling, ibland trodde man även att han utvecklats neråt.

I Barcelonas fall fick man bort en omotvierad Kluivert, med problem (slagsmål, tjaffs, m.m.) och fick in Samuel Eto'o. Jag säger inte att Eto'o är en bättre spelare än vad Kluivert är, för enligt mig är dom så olika i sin spelstil så att man inte kan jämföra dom. Eto'o är dock helt klart bättre avslutare än vad Kluivert är och det är därför Eto'o kommer lyckas (redan på väg) och Kluivert misslyckades mestadels (även om han var rätt bra i början!) Att vi även fick in Larsson var tom det bättre än att hålla kvar Kluivert.
Barcelona Gabriel
2004-10-28 17:31
Ämne: Hej! Vaf*m håller vi....
Det värsta är att vi ställde inte upp med något dåligt lag..Det var ett bra lag som spelade, med Henke,Puyol m.m. Etoo var med i matchen också även om det inte var från start.
Det är bara att ta nya tag, oavsett om copa del rey inte är det viktigaste så var detta en rejäl pinsamm förlust. Det går inte att skylla ifrån sig på att vi inte "satsar" copa del rey på grund av att vi ska vila våra spelare till ligan och Champions League, för det tror jag att vi alla vet att det är en stor lögn. Det är bara något som vissa säger för att försvara laget. Men det är bara att acceptera detta och gå vidare.
Tror knappast att det här kommer att påverka självförtroendet i laget. Detta är vårat år!
Annons: