/spanien/barcelona/forum/261.aspx/spanien/barcelona/forum/261.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-07-23 19:55
Ursäkta mitt ofrivilliga spammande..Skrev meddelandet när jag var på sida 3 och såg att meddelandet inte kom fram så skickade om flera ggr men meddelandet kom ju såklart på sida 1
Barcelona Caz
2017-07-23 19:52
@Barcelonistas:

Vad är det jag ska förklara?
Barcelona Barcelonistas
2017-07-23 19:51
Caz - förklara för jag förstod inte vad du menade?
Postat via SvenskaFans-appen
2017-07-23 19:49
2017-07-23 19:48
2017-07-23 19:48
2017-07-23 19:47
Om Neymar stannar:

Seri+Coutinho ca 120milj euro.

Ut: Gomes och Arda ca 65milj euro. Ev Rafinha minst 30milj euro.
Munir 20milj euro. (Ledningen verkar vilja ha kvar gomes och då ser jag att rafinha får lämna (förutsatt att seri och coutinho anländer)

Barcelona Caz
2017-07-23 19:45
@Soko:

Helt olika uppgifter... Och i offensiven ska ytterbackar tillföra inlägg och instick, från offensiva spelare är det oftast högre krav än så om det inte är spelare som typ Jesus Navas som har levt på inlägg hela sin karriär. Varför tror du man så sällan ser kreativa vänsterfotade spela till vänster? För att det är mer naturligt för dom när de får vika in från höger, om de spelar till vänster kan de mest hota på inlägg.
Barcelona Soko
2017-07-23 19:41
Alla är inte Messi och Robben för att de ska spela höger och vika in för att skjuta direkt på mål.
Barcelona God is a five letter word - Messi
@Soko:

Ja, om man är ett lag där man matar in inlägg. Våra "yttrar" viker ju inåt för att avsluta. Ska dyba vika in från vänstersidan för att avsluta med sin höger som är sämre än Podolskis?
Barcelona Mr Culé
@Rambla~:

Håller med dig fullständigt. Är trött på den här cirkusen, vill Neymar tjäna mer pengar - låt han, och då är han inte värd att bära världens vackraste tröja.

In med Dybala. Dessutom varför ska vi inte köpa Dybala? P.g.a spelsystemet? Skulle gärna se ett 4-3-1-2 eller ett 4-3-2-1 med en Messi bakom Dybala och Suarez eller Messi och Dybala bakom Suarez.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-23 19:40
Caz - jag förstår att du inte fattar logiken. För hur kan Dybala ersätta Dybala som du säger? Blir lite svårt att ersätta Dybala med Dybala..
Barcelona Socrates
2017-07-23 19:38
Låt Neymar gå. Om det är pengar, marknadsvärde och sig själv han mest bryr sig om så är Paris en perfekt klubb. Låt Barca istället satsa på det som händer på planen och syssla med det som fotboll egentligen handlar om, nämligen fotboll. Låt oss inte längre vara "mer än en klubb", ty varenda jävla storklubb är det numera då de mer är företag som skall ge så stor avkastning som möjligt. Låt oss inte använda pengarna från Neymar till att köpa in en eller flera spelare som redan är hypade till max och som redan har ett entourage av gubbar(kanske gummor?) kring sig som skall ha så mycket pengar som möjligt och spä på cirkusen som idag har blivit i fotbollsvärlden. Låt oss istället använda pengarna till att värva en/flera personer som mer än allting annat är en fotbollsspelare och inte heller har intresse av att vara så mycket mer än det och ett gott föredöme för ungdomar med sunda värderingar. Ge oss det som Zlatan kallade skolpojkar, som inte ser någonting annat än att spela i Barca och få laget att göra så bra prestationer som möjligt. Låt oss gå emot strömmen. Visst vore det kämpigt i början, men efter att ha tragglat motströms ett tag så blir vi starkare än de som flyter medströms.

Hellre att vi nu låter Valverde bygga något nytt. Tydliggöra vårt arbetssätt igen med en tydlig rollfördelning, något som jag uppfattade Enrique för trött att göra under sin sista säsong. Förhoppningsvis så kan han väcka liv i vissa spelare genom att se deras styrkor och ha en idé för hur de kan använda för att synkronisera med resterande spelare så att det ser ut att vara ett självspelande piano. Det är i tränaren som vi har nyckeln till huruvida en säsong blir bra eller ej. Spelarna i dagens trupp har potential nog att ta en trippel med rätt ledarskap.

Jag är trött på det bristande ledarskap och handlingskraft som Barcelonas nuvarande styrelse visar upp gång på gång. De visar hela tiden upp sin okunnighet kring fotboll och har ingen idé alls om vad Barcelona ska vara eller göra. Det enda de ser är ekonomi och så långt näsan räcker. De har dock ingen aning om vad en god ekonomi skall ge, förutom då en ännu bättre ekonomi. Det spelar heller ingen roll om hur en god ekonomi införskaffas, eller vilka konsekvenser handlandet ger. Problemet är väl att de medlemmar som röstat inte heller gör det och att det inte finns någon vettig som orkar/vågar/vill ta upp kampen helhjärtat mot nuvarande ledning.
Barcelona Caz
2017-07-23 19:38
@Cule4life:
Fattar heller inte logiken. Hur är Dybala en ersättare till Neymar och var har de tänkt han ska spela? Är det inte bättre att försöka få loss Mbappe då som hade varit en mer naturlig ersättare och kunnat göra det riktigt bra som ytterforward? Martial har visserligen inte varit så jättebra det senaste åren(möjligtvis pga Mourinho) men även det hade varit en mer logisk värvning än Dybala om tanken är att ersätta Neymar.
Barcelona Soko
2017-07-23 19:37
@Cule4life:

Fel
En vänsterfotad ska ju spela på vänster sida. Eller ska Alba spela högerback och Vidal vänster?
Barcelona the cameroonians
2017-07-23 19:28
Värre än FM det här. 4 playmakers i samma startelva. Jo men tjena. Snacka om ett lag utan djupledsspel, och stackars pivoten i den startelvan.
Barcelona II Barça II
2017-07-23 19:24
Ut Neymar - 2,2 miljarder. In Coutinho - 700 miljoner plus Rafinha. In Eriksen - 500 miljoner plus Arda In Dybala - 700 miljoner plus Gomes. Säljer vi Neymar, så kommer vi ha råd att bygga ett lag för framtiden. En försäljning av Neymar är det bästa som kan hända.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-23 19:21
Dybala är fortfarande ung, Neymar har vuxit pga Messis briljans. Hade Dybala haft Messi bredvid sig så hade han också blivit bättre. Titta på vilka Neymar har bredvid sig och titta vilka Dybala har bredvid sig. Neymar har mkt att tacka Messi för. Vem som helst hade slickat Messis fötter för dem fina passningar han får serverat av Messi. Hade Neymar varit en grym målskytt så hade Messi legat på typ 25 liga assister.
Barcelona Rambla~
2017-07-23 19:21
Vad fan är det med den här farsan egentligen? Hur jävla mycket mer pengar ska han ha innan han är nöjd? Neymar förlängde ju kontraktet så sent som förra säsongen med ett rejält lönelyft. Nu suktar gubbjäveln efter ännu mer, sanslöst hur man kan vara så girig. För de har ju det riktigt knapert med nuvarande inkomster. Förutom att PSG betalar en sjuk lön + bonus om Neymar väljer att skriva på, vad förutom det kan locka att skriva på för den klubben? Det är ju knappast någon vidare prestige att spela där kan jag tycka, de ligger snarare lång ner när det kommer till rankning och prestige av Europas elitklubbar. Då är det alltså bara det ekonomiska kvar? Det och säkert att bli bäst betald i världen, högsta transfersumman osv. Neymar SR går igång på dessa saker är jag övertygad om. Junior sen, är han fortfarande pappas lilla pojke? Han verkar ju inte ha någon stake verkar det som, först skulle han stanna för att i nästa stund dra igen för att pappan säger så? Seriöst, skicka iväg honom bara, så trött på den här såpan nu. Förresten hur kommer det sig att så fort Barca närmar sig en spelare, de gör det inte snyggt alla gånger det vet jag, så ska det anmälas till FIFA, Uefa och alla möjliga instanser, men PSG tillåts hålla på med sina vidriga saker utan att någon säger ifrån. Varför anmäler inte Barca dem till FIFA med en gång bara?
Barcelona Fcb88
2017-07-23 19:14
Är de bara jag som inte vill se Dybala som ersättare ifall neymar drar? Ser inget speciellt i han alls
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-23 19:07
Framtiden? haha nej då..
2017-07-23 19:05
Om nu allt det här är sant och Neymar verkligen är jättesugen på PSG. Undrar om han kollade deras match mot Tottenham? Visar ju vilket mediokert jäkla lag PSG är. Jag vet att det är träningsmatch och så, men mycket bättre blir det inte.
2017-07-23 19:03
@Barcelonistas:

Barca har väll "alltid" 60 miljoner som budget för transfers?
Så 2.8 mille då, och vi har redan värvat Semedo för 350 mille så 2.45 miljoner kvar. Kommer sluta med att Barca inte värvar någon och åker ut i gruppspelet i CL, hade ju varit komedi.
Barcelona Cule4life
2017-07-23 19:03
Dybala är vänsterfotad. Jag förstår inte hur man ser han som ersättare till Neymar. Det ska vara en högerfot där som kan vika inåt.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-07-23 19:01
Jaja, Neymar kan lämna men låt det gå fort för Guds skull. Vi måste få in Coutinho och Neymars ultimata ersättare - Dybala!
Barcelona Barcelonistas
2017-07-23 19:01
God is a five letter word - 2,2 miljarder + årets budget. Cirka 3,5 miljarder har vi ungefär.
2017-07-23 18:59
Folk tror vi kan få 3 spelare utav absolut högsta klass för 2.2 miljard?

Liverpool kommer kräva minst 1 miljard för Coutinho.
Juve kommer kräva minst 1.3 miljard för Dybala
och det värsta; Levy hade lurat Barca på alla de pengarna vi fick för Neymar, för att få Eriksen.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-23 18:56
Coutinho är långt från nära.

Och allt tyder på att Neymar lämnar. Mycket trovärdiga kontot Parisunited6 på twitter säger att avtalet mellan PSG och Neymar är klart och enda som fattas är utköpsklausulen. Hoppas bara det blir klart så fort som möjligt jävla dokussåpa.
Annons: