/spanien/barcelona/forum/26097.aspx/spanien/barcelona/forum/26097.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bateman
2004-04-02 23:34
Läste för några månader sen att Kluivert var klar för Arsenal nästa säsong....stämmer detta eller e det bara bullshit??
Barcelona kjolle58
2004-04-05 16:09
Vet inte om ni tycker som jag lite för många holländare ilaget.Finns bara två som håller klass Philip Cocu och Edgar Davids möjligen Michael Reiziger också.Hoppas Davids stannar.
Barcelona c.gälman
2004-04-02 21:28
det måst ju vara många klubbar som är ute efter Trezeguet pga. hans kaliber. Rustu skulle säkert vara riktigt bra målvakt om han fick upp formen och självförtroendet.
Barcelona Holländaren
2004-04-05 10:52
van der Vaart vill hit
Although Premier league outfit Manchester United are preparing a 14 million euro offer for Ajax ace Rafael van der Vaart, the Dutch international midfielder has indicated once again that his preference goes out to Spanish giants Barcelona.
In the Englsih daily newspaper 'Daily Mirror' Van der Vaart explained that he would like to join fellow compatriots Phillip Cocu, Michael Reiziger, Marc Overmars and Patrick Kluivert on their books.
Van der Vaart: "I have made no secret of the feeling I have for Barca. They are the club I have supported all of my life for family reasons. They are the club of my mother's family. I do not know what the future holds, but I have played in Camp Nou for Ajax and it was a dream come true for me."

Vill ni ha van der Vaart?
Barcelona Holländaren
2004-04-05 13:38
Sneijder är förresten också ett Barcelonafan. De flesta holländarna i Ajax uppfostras till att bli Barcafans numera.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-07 11:40
Barca_91:
Det är skit snack det där, men Man Utd har visat stort intresse för honom och hoppas att han går dit så de kanske släpper Van nistroy.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-07 11:12
Jag har för mig att Barca visade intresse för Evra, vänsterbacken från Monaco och han skulle vara ett bra altenativ till nästa säsong.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-07 11:09
Jag tycker inte att det Cruyff säger är något idiotiskt, det är sant att vi behöver en anfallare av van nistroy eller Shevchenko typen. Lite snabbare och målfarliga och som kan avgöra matcher på egen hand också, men när vi inte kan få en sån så kan man satsa på Treziguet som är ett bra altenativ och den bästa av medel forwads.
Jag tycker att han säger kloka saker och är glad faktist att han finns i Barca nu och hjälper till.
Barcelona Holländaren
2004-04-07 10:10
Juventus har gått dåligt den här säsongen och likaså Trezeguet trots ganska många mål. Det finns klart bättre alternativ. Typ Kluivert i form.
Numancia Zeinedine
2004-04-06 11:39
Ps. Davids var bäst i Barca i helgen, men ingen CREDIT!, skärp er i redaktionen. Kom ihåg att Davids var den som vände hela Barca. Det är han med sitt defensiva jobb som lyft Barca och Ronaldinho. Utan Davids skulle Ronaldinho inte kunna spela med en så fri roll som han gör.

Barcelona Barca_^^
2004-04-05 16:28
Till han som tyckte vi skulle värva henry: du kan ju kanske låna barca pengar till den affären då eller hur hade du tänkt att det skulle gå till??
edvard: kan hålla med dig till viss del. grejen är bara den att Frank vägrar slussa in unga lovande spelare... han e livrädd!!
Barcelona fc_2002
2004-04-06 11:51
Har blivit imponerad av Iniesta i u-21.. och Quaresma har definitivt potential.. han har vatt bra så gått som varje gång han startat en match!!!!!!!!!

-------------Valdes----------

-----Oleguer-----Marquez--------
Puyol--------------------Ny/OLopez

----Iniesta----Davids-----Xavi-----

--Ronaldinho---Ny!!!!!!!!!----Quaresma

Ronaldinho till i höger i en ganska fri roll, eftersom han var så underbar i den positionen mot Sociedad.. när han lekte med försvaret (ja tror de va mot sociedad). Quaresma till höger, efter som han var grym på den positionen sist han startade en match för Barca. Gjorde även ett mål då!!!!!!!!!!!!!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-05 11:30
Skillnaden mellan Van der vart och andra spelare är att han kommer ge allt för klubben för att det är hans dröm.
Torres gjorde mål igår igen, synd att Barcas ekonomi inte är på topp för att nu så har de inte råd att lägga ett stort bud på Torres som athletico inte kan tacka nej till.
Spanien Zorro
2004-04-06 14:00
Hallå Barca supportrar! Har ni någon som heter Ante_ här? Isf stäng av honom då han skickar konstiga meddeland med svärord och diverse saker till många suppoprtrar.

Tack för hjälpen!
Barcelona Barca_91
2004-04-05 13:28
Tv4+ visar inte Valldolid-Barca nästa helg.
Real Madrid Ike
2004-04-06 12:10
FC_2002:
Mittbackarna är det absolut inget fel på.
Olguera och Marquez har båda bevisat att dom håller klass.
Iniesta Davids Xavi
Funkar nog inte heller, då varken Xavi eller iniesta håller speciel hög klass defensivt sett, båda är spelfördelare.
Iniesta ELLER Xavi åvanför Motta(Gerard)Davids som tar han om det defensiva, så Iniesta(Xavi) kan leka frammåt.
Sen Quaresma är höger mittfältare, och Ronaldinho har visat att han klarar vänster positionen, Så byt plats på dom 2.
Båda dom har ganska fria roller.
För att det ska hålla behövs en ny Vänsterback.
Som klarar extra jobbet som skapas av att Ronaldinho har fri roll och kan söka sig mer in i banan.
Puyol vet vi klarar av det hela på höger sidan.
Barcelona Rivald0
2004-04-06 11:58
----------------------Valdez----------------------

---Del Horno-----Puyol----Marquez---V.Bronkhorst--

-----------------Xavi-------Davids----------------

-------------------Ronaldinho---------------------

-----Saviola-------Trezeguet-------Van Deer Vaart-

..så här skulle de inte vara helt fel att ha laget nästa år..

Real Madrid Ike
2004-04-06 10:48
En fråga till alla som vill ha Robinho, deco, V.der vaart och alla tusen till som tagits upp.
Vart ska dom spela?
Vänster sidan har vi Ronaldinho, Centralt har vi xavi, iniesta, och till höger har vi Quaresma.
Att köpa en off.mittfälttare vore helt fel.
Men Puyol som höger back kan man sätta Quaresma som off mittfältare, med lite firare roll, som han hade i sporting, och har värdens bästa högerback som säkrar bakåt.
Olguer och marquez i mitt, och en ny vänsterback!(O.lopez för tillfället)
Motta(Gerard)och Davids def,mittfältet.
Med Xavi, iniesta beroende på form som spelförderlare..
Quaresma som off,höger Ronaldinho som off,vänster och saviola i mitten.
Självklart Valdez i mål då.

Valdez
Puyol Olguera Marques O.lopez(NY!)
Motta(Gerard) xavi(iniesta) davids
Quaresma Saviola(NY!) Ronaldinho

Möjlig bänk:
Saviola,S.Garcia,O.lopez,Gabri,Gerard,Joarque,iniesta,cocu,L.Garcia osv.

Sälj: Klüivert, Rüstu, Overmars, Reiziger.
Köp: Världsklass vänsterback, Världsklass anfallare.
Ex, Zambrotta, Torres
Barca_BEST
2004-04-06 19:11
Zeinedine:

asså vad snackar du om Robinho knäcker fan du har typ INTE sett han han har värsta tekniken o han drömmer om att spela i barca så barca måste köpa honom fort innan ett annat lag lägger bud på han

FORCA BARCA
Barcelona Patrik
2004-04-06 00:01
Clichy?! Lägg av!

Många på detta forum har en tendens av att vilja värva vilka spelare som helst bara de gör en bra match.

Saviola, synd att han inte utvecklats mer, hade stora förhoppningar på honom. Tyvärr måste han bort eller bänkas (När vi får vår nya forward). Upprörda? Inse fakta. De senaste matcherna har han inte kunnat ta emot en passning, gör inga mål, skapar bara halvchanser (vilket en bra målskytt gör mål på då och då, ej Saviola).

Gabri. Defensivt helt ok. Offensivt katastrof! Kan inte träffa målet, kan inte slå inlägg. Bort från startelvan.

Skönt, nu har jag skrivit av mig lite. Endast seriösa motargument tack.
Real Madrid Dani
2004-04-05 23:38
Jag begriper inte varför man över huvud taget funderar på Clichy, när Barca disponerar Navarro, Gabri och Oscar....

Den enda anledningen till att Clichy spelar "bättre" är att han inte bidar sin tid på bänken/läktaren och i B-laget som canteraspelarna får göra p.g.a. en inkompetent tränare...

Clichy är inte en bättre fotbollsspelare!
Barcelona Dani
2004-04-05 23:38
Jag begriper inte varför man över huvud taget funderar på Clichy, när Barca disponerar Navarro, Gabri och Oscar....

Den enda anledningen till att Clichy spelar "bättre" är att han inte bidar sin tid på bänken/läktaren och i B-laget som canteraspelarna får göra p.g.a. en inkompetent tränare...

Clichy är inte en bättre fotbollsspelare!
Barcelona Patrik
2004-04-06 00:01
Clichy?! Lägg av!

Många på detta forum har en tendens av att vilja värva vilka spelare som helst bara de gör en bra match.

Saviola, synd att han inte utvecklats mer, hade stora förhoppningar på honom. Tyvärr måste han bort eller bänkas (När vi får vår nya forward). Upprörda? Inse fakta. De senaste matcherna har han inte kunnat ta emot en passning, gör inga mål, skapar bara halvchanser (vilket en bra målskytt gör mål på då och då, ej Saviola).

Gabri. Defensivt helt ok. Offensivt katastrof! Kan inte träffa målet, kan inte slå inlägg. Bort från startelvan.

Skönt, nu har jag skrivit av mig lite. Endast seriösa motargument tack.
Barcelona Loran
2004-04-05 20:33
Angående jakten på nr 9:

Barca bjuder 10 milj euro på Leverkusens nr9 Dimitar Berbatov, 23 åringen har gjort 11 mål på 19 matcher för Leverkusen den här säsongen, efter att ha varit småskadad ett tag... Berboo har också gjort 18 mål på 26 matcher i landslaget (Bulgarien)... (se länktips)

27 milj Euro är vad jag tycker alldeles för mycket för en Trezeguet som klart kan floppa i Barca... När man också tänker på att de Franska spelarna som spelat i Barca har floppat nästan allihop... Jag själv tycker inte att Trez hade passat i Barca...

Barcelona Andreas
2004-04-05 16:52
Clichy till Barça? Nja, när han fått chansen i Arsenal har varit riktigt bra. Men är tveksam till att Arsenal släpper honom fast det är ju klart Ashley Cole är väl förstavalet och han är ju född 1980 och lär väl förbli det flera år framöver. Då vill förmodligen inte Chichy stanna. Men man kanske, precis som Edvard skrev, först ska se inom de egna leden. Tänker då främst på Navarro, Oscar och Peña.
Barcelona Andreas
2004-04-05 16:52
Clichy till Barça? Nja, när han fått chansen i Arsenal har varit riktigt bra. Men är tveksam till att Arsenal släpper honom fast det är ju klart Ashley Cole är väl förstavalet och han är ju född 1980 och lär väl förbli det flera år framöver. Då vill förmodligen inte Chichy stanna. Men man kanske, precis som Edvard skrev, först ska se inom de egna leden. Tänker då främst på Navarro, Oscar och Peña.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-05 23:02
Va sägs om en sån elva:

----------Valdes----------
---Marquiz---Oleguer------
Puyol---------------Clichy
-----Xavi-----Davids------
Quaresma-Ronaldinho-VD.Vart
----------Torres-----------
Barcelona juanito
2004-04-05 16:46
c.gälman: vilken superidé. Vi ratar Navarro, Oscar Lopez, Peña och Gabri och satsar på en okänd ung engelsk spelare.
Barcelona Raschalbotu
2004-04-05 17:01
amen andreas amen. varför lägga ut en massa pengar när man har bra spelare redan.
Barcelona Barca_91
2004-04-05 22:22
Haha...Reijkard får ge sig.
Nu är det upp till bevis för våra unga spelare.
Om inte Puyol hinner återhämta sig innan matchen ska Reijkard ställa upp med följande backar.
Reiziger,Mario,Oleguer och Oscar Lopéz.

Det är inte jag som säger det utan det står så på fcbarcelona.com.
Nu får vi hoppas att dom inte sumpar sin chans.

Men vilka backar ska vi ha på bänken?
Annons: