/spanien/barcelona/forum/26096.aspx/spanien/barcelona/forum/26096.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona TheFan
2004-04-08 23:08
Ett tips: gå in på nikes hemsida och ladda ner exempelvis kola skärmsläckare som man får se dinho och dom andra i reklamen fast på datan!!
Man kan också se all nya grejer och liknande prova!
Barcelona juanito
2004-04-10 18:24
Wow.. Barça spelar någon form av 4-3-3 men ändå använder man åtta mittfältare. Måste vara någon form av rekord. Rijkaard = komisk.
Barcelona Holländaren
2004-04-11 11:41
Konstigt att man byter in Iniesta (även om jag gärna ser honom på plan) när man tar ut Saviola. Jag tror till och med ni inser att Kluivert behöver vara på plan när inte Saviola är det.

Xavi: Tror du på det så är du lättlurad.
Barcelona Gabriel
2004-04-08 17:18
Alx

Du har rätt, jag läste aldrig artikeln utan bara rubriken och med det så trodde jag att Morintes skuller ersätta Trez alltså i Barca.
Barcelona Davidsito
2004-04-08 22:59
Juanita:)//
Motta skulle jag hellre vilja se som vänsterback än Peña!! Motta tycker jag skötte sig bra på vänsterkanten säsongen 02.. och han är bra defensivt! Har faktiskt tyckt det varit konstigt att inte motta fått chansen som vänsterback, när varken bronchen eller Gabri!! Ska Rijkaard spela honom där eller? Dom två matcherna jag har sett med Peña så har han verklligen inte imponerat.. kasta inte sån obefogad skit på rijkaard, och om du nu måste göra det så kan du ju utveckla ditt resonemang tack! Tycker för övrigt många härinne förstorar upp U21 landslagen.. Så jävla högklass är det inte.. Tänk bara på att Sverige tog dem relativt enkelt..
Barcelona Ham$inHo11
2004-04-08 15:46
Gabriel / tack...

jag håller med om att hälre se Morientes eller Drogbaa i barca än trez....Jag gillar trez men ja tycker att Drogba e farligare....han kan hålla i boll leverera dribbla allt möjligt rör sig 100 % under en match som inte trez gör......också så blir det juh billigare så att vi har råd med fler spealre...som kanske Del Horno o v Vaart....vill inte ha någon mittback för att ja vill spela med egna pruducter som Oleguer.....Oleguer o Marquez kan skapa ett bra och Mordänt (stavning) mittlås...sen kan vi skicka ut Puyol på högerbacksplatsen.....sedan Del Horno på vänster....där har vi en backlinje som e snitt 23 år.... och kan spela ihop i många år o kanske bli bland dom bästa...(ingenting omöjligt DET SÅG VI JUH IGÅR..syftar på milan deportivo)..... Rochemback kan vi ta tillbaka eftersom han har visat stor klass i Sporting o även fått spela i landslaget.....försöka hålla kvar davids vilket jag tror kommer ske.... o vår lilla spelfördelare Xavi.....sedan har vi juh Ronaldinho och 2 nya nyförväv v Vaart o Drogbaa.....cocu säljer vi så då får vi ge bindan till Xavi eller Puyol....så om man kollar e juh laget väldigt ungt...

Valdes 22
Puyol 24
Marquez 24
Del horno 25 (inte säker)

Xavi 25
Rochemback 23 (inte säker)
Davids 32 (måste ha nån rutinerad i mitten)

Ronaldinho 24
Vaart 21
Drogbaa 22 (itne säker)

och sisst men inte minst vill jag ha KOEMAN!!!!!.....tror många håller med...han kan bygga upp detta unga lag....med den här uppstälningen...

-------Valdes--------
-Marquez----Oleguer-
Puyol---------Del Horno
---Rocky---Davids---
--------Xavi-------
-Gaucho------v Vaart-
------Drogba-------

Coach: Koeman.....

Barcelona Andreas
2004-04-10 14:32
En riktig skräll; Rijkaard tar åter ut framtidslöftet Overmars i truppen samtidigt som han låter gamle Quaresma stanna hem. Man börjar ju snart gråta.

Dagens citat är hämtat från Soccerage.com och det den generösa och målfarliga Kluivert: "I'm not ready to re-negotiate my contract; I don't even want to earn a Euro less than what I'm getting."
Barcelona Andreas
2004-04-10 14:32
En riktig skräll; Rijkaard tar åter ut framtidslöftet Overmars i truppen samtidigt som han låter gamle Quaresma stanna hem. Man börjar ju snart gråta.

Dagens citat är hämtat från Soccerage.com och det den generösa och målfarliga Kluivert: "I'm not ready to re-negotiate my contract; I don't even want to earn a Euro less than what I'm getting."
Real Madrid Ike
2004-04-10 19:44
Vem vare som diskuterade med mig om iniesta inte platsar?? :))
Real Madrid JRC
2004-04-10 23:12
Tjena alla barcafans, grattis till segern!

Är det någon här som har webadresser där man kan ladda ner Barcamål och "Ronaldinho teknik/fintar"?

Mvh
J
Barcelona Gaucho
2004-04-08 23:04
rårårå: Jag tror att Ronnie har Nike AIR ZOOM TOTAL 90 II, och bilden på den har du i länken här ovan...

Jag är inte 100% säker på om han har de! Kanske de andra kan se å säga??
Barcelona Rivald0
2004-04-08 16:00
hallo såg att ni prata om Rothen han hade lekstuga men de är inte första ggn han har de...ja brukar kolla på när han lirar i Franska ligan..studera honom lite extra han är en riktigt bra spelare, men vi har redan e sådan spelare Xavi så ja tror inte vi skulle ha så stor nytta av honom...//Mako
Barcelona Super-Barca
2004-04-08 13:31
Är du säker på att de där e listan på tänkbara anfallare i Barca inför nästa säsong?. Varför står inte Dider Drogba me för killen e stekhet spelar ingen roll vad motståndet heter han gör mål ändå jag ser hellre en hunngrig Drogba i Barca nästa säsong än pengakåt spelare som Trez som blir skadad stup i kvarten så mitt råd e värva Drogba lr nån ung hungrig spelare som tex Zlatan lr Van der vaart Passsssssssss på Trez
Barcelona Izquierda
2004-04-08 13:09
Enligt Quaresma så pratar inte Rijkaard med honom. När han nu äntligen öppnar munnen, så är det för att ge Q en offentlig utskällning.
Rijkaard förstår sig uppenbarligen inte på vare sig kommunikation eller psykologi.
Ny tränare nästa säsong!
Barcelona Alx
2004-04-08 12:45
janne8: Där har du fel, Rijkaard skällde ut Quaresma efter noter på träningen. Han tog honom inte avsides eller något sånt utan skällde ut honom inför alla kamrater och journalisterna. Jag tror att Rijkaard tröttnade på allt gnäll (Mario och Quaresma samma vecka) och ville statuera ett exempel.
Barcelona juanito
2004-04-08 11:34
Rijkaard funderar på att använda Motta som vänsterback. Vad fan har han för problem?! I Barça B spelar Peña som är ordinarie i u21-laget som vänsterback. Den här säsongen har han inte ens suttit på bänken med A-laget.

Fernando Navarro, Peña, Sergio Garcia, Iniesta, Oscar Lopez (säkert glömt någon).. Allt snack om ekonomiskt tänkande är bullshit så länge som man inte satsar på dessa spelare. Vi har tre egna produkter som kan spela på den positionen men ändå kommer man nog lägga ner ett antal miljoner på nån halvdan vänsterback. Rijkaard är en idiot och så länge som Laporta inte gör något åt Rijkaard och dennes agerande så är han också en idiot!
Barcelona the_dog
2005-03-04 02:02
hoddie: här är ett bevis på att dem inte visar matchen så att du inte har några förhoppningar

http://www.tvmatchen.se/
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-10 13:12
Det som talar för Zlatan är att han är en riktig karaktär som skulle kunna lära sig älska barca o hata Real i sann Stoichkov-anda.
Trez är enligt mig mer av en legosoldat.
Det vore kul o se Zlatan i barca, i synnerhet om vi får Koeman!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-10 13:12
Det som talar för Zlatan är att han är en riktig karaktär som skulle kunna lära sig älska barca o hata Real i sann Stoichkov-anda.
Trez är enligt mig mer av en legosoldat.
Det vore kul o se Zlatan i barca, i synnerhet om vi får Koeman!
Barcelona Barca_91
2004-04-10 12:44
Zlatan är inte direkt någon målspottare.
Visst han gör mål, men han är ingen för Barca just nu.
Och Zlatan har också varit skadad i ljumsken en längre tid och kanske kommer få samma skada igen om han köps till Barca.
Men Trezeguet är också skadad ganska ofta men han gör mer mål!
Real Madrid Ike
2004-04-10 14:07
Tycker att det är löjligt att köpa en spelare som Quaresma för att bänka honom.
Alla som säger att han inte platsar och att han inte har gjort några bra matcher, kan tydligen inte mycket om fotboll.
Killen har aldrig fått chansen, och när han väl fått spela 10 minuter har den varit i en annan roll än han är van vid, desutom HAR han gjort bra insatser.
Tror inte Ronaldinho hade spelat mycket bättre än vad Quaresma gjort, om han fått lite få chanser.
In med Quaresma på höger kanten och ge han en lite firare roll.
Så skulle nog vårat anfall förbättras.
Blir mer passningar efter marken från spelare som är mer innåt banan än kant slickare som skjuter inlägg, mot en saviola på 1.65.
Barcelona cheito_guacho
2004-04-10 11:07
jag vet inte om nån håller med mig men nu saknar jag mycket van brockhost, när han va inne på plan hade barcelona mycket bättre anfallspel, han är kanske inte den bästa bakåt men jag tycket han är duktig framåt.
Barcelona emmaeriksson
2005-03-02 22:07
Ang Ronaldinhos frisparkar: Jag tycker det känns som att han saknar kraft i frisparkarna. När han väl lyckas knorra sig över/förbi muren och äntligen får bollen på mål är den ofta så lös att målvakten bara kan fånga den i famnen. Och vice versa när han krämar på ordentligt så drar bollen iväg fem meter över ribban. Det är som Gabriel sa, dags att börja fila lite mer på träningarna.
Barcelona ronnie10
2005-03-02 22:03
Ronnie visar upp en del av de kämpatakter man oftare vill skåda

Angående frisparkarna borde det oftare ske att någon "kliver över" bollen då dom ska slås, så muren hoppar. Efter de i muren har hoppat brukar det bildas lite luckor i muren och de kan heller inte hoppa upp direkt efter de landat.
Barcelona Gabriel
2005-03-02 22:01
jaa självklart har jag msn: barca_gabbe@hotmail.com, vi hörs där då ;)

Angående frisparkarna så måste jag bara hålla med Majsan. Ronaldinho har verkligen slarvat med dom denna säsongen. Jag börjar också tappa hoppet när det kommer ett bra frisparksläge.. Jag tycker Deco borde ta dom flesta så kan han variera då och då med Marques. Gio har en bra vänster faktiskt, jag har sett han skjuta vissa frisparkar i ribban då och då. Neej ronaldinho får ta och stanna kvar lite på träningarna pch pricka in sig tycker jag.

Straffarna har han också börjat slarva med!
Barcelona Awinho
2005-03-04 01:30
Angående att se Chelsea-Barça i Göteborg:

Var ligger Plain Kitchen? Finns det inga andra barer som visar HELA matchen? Detta är ju en match man helst inte vill missa något av (och inte se med en massa hockeynördar!) :)
Barcelona Barça_best_forever
2005-03-04 01:07
Jag tycker att vissa härinne på forumet är lite för kåta ( ursäkta uttrycket) när det gäller nya spelare! Så fort en spelare gör mål eller spelar en bra match så ska vi ha hit honom till Barça !! När Kuranyi målar för sitt Stuttgart så ska vi direkt ha honom hit, när Baptista gör mål för Sevilla så är han ett måste för klubben, när Oliviera i Betis målar ska vi köpa in han också. Hörde för ett tag sen att vi borde köpa Helguera från Real bara för att han gjorde mål i den matchen mot Osasuna där Real var helt usla. Och nu sist Pizarro från Bayern som gjorde 4 mål. Visst, alla dom här är mkt duktiga fotbollsspelare och alla har vi rätt att säga vad vi tycker om olika spelare osv. Men det jag vill säga är att vi REDAN NU har en bra trupp och när vi får tillbaka våra nu skadade spelare (Henke, Edmilson, Motta, Gabri) så kommer vi få en ännu bredare trupp. Nu när vi har köpt in Maxí och Albertini också. + att vi har Saviola och Riquelme på lån som vi kan knyta till oss igen. Jag vill inte att vi ska värva 10-15 spelare sen när ligan är slut och när Champions League ska köra igång år 2005/2006 nu i höst. För mig räcker det med 3-4 spelare max. Vill ha in en ny mittback med lite längd och styrka som komplettering till Puyol och så vill jag hockså ha in 1 ny vänsterback och möjligtvis 1-2 offensiva spelare ( möjl. Torres lr Gilardino ) som jag tycker är mycket bra. Ni kanske nu anser att jag har dubbelmoral men det jag menar är att när en spelare gör 1 lr några bra matcher så säger vissa att vi direkt ska ha honom till oss. Jag vill ha Torres för att jag alltid tyckt att det är en mycket bra spelare och jag tror att han skulle passa in i vårt spelsystem. Fast det är ju såklart upp till Barça-ledningen att fatta dom besluten men hursomhelst så tror jag på framgång detta året både i La Liga och Champions League och så hoppas jag att vi ocksaå under sommaren köoar en 3-4 spelare på dom positionerna som sagts. Men nu tänker jag bara på Osasuna matchen och mot 3 nya friska poäng. O sen ska vi mala sönder Mourinhos "armé" genom 2 mål av Eto´o.. På återseende. Visca El Barça
Barcelona Izquierda
2004-04-11 18:55
Andreas//
Sant, men då det ofta är Trez och Torres som jämförts, så valde jag att placera honom i den "spelande" kategorin. Han är en bollskicklig anfallare, även om han inte har ett lika stort bollinnehav som Henry. Om det sedan beror på honom eller på Atletis spelsystem är en annan fråga.
Barcelona hammabarça
2005-03-03 23:03
Ämne: Visste inte att det ....
Du vet, alla tänker inte lika långt som du. Är det då olagligt att fråga här på forumet?
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-03 23:04
Tror att kvalitén på forumet kan vara på väg att sjunka.

hammabarça

Det händer att man blir irriterad när folk frågar samma fråga i var tredje inlägg. Om man inte orkar, har lust, eller har kunnande så kan man väl åtminstone läsa forumet lite genom att scrolla ner några rader.

För övrigt så läste jag någonstans att Robben själv sa att det var 10% chans att han spelar i returmötet.. Tror knappast Chelsea riskerar det då de behöver honom i slutspurten av PL.

Gött att Barcelona vann el-Clasico.. Börjar bli lite utav en vana det här!

bona nit
Annons: