/spanien/barcelona/forum/26094.aspx/spanien/barcelona/forum/26094.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pelada
2006-01-07 14:27
Ämne: Pelada//

Vem bryr....
Jag har inte heller sakt att en, två eller tre spelare gör laget. Gillar hellre att se till hela lagbygget. Och därför är det av den enkla anledning jag inte vill ha Henry till Barça, jag vill inte ha för många "Cracks" i laget (det räcker med Ronaldinho) som till exempel Real Madrid har. Där har du ett bevis på att 11 superstjärnor inte kan spela tillsammans.

I Barça är det annorlunda. Den absolut viktigaste spelaren är Carles Puyol, utan hans ledaregenskaper och försvarsspel skulle inte Barça vara samma lag som idag. På mittfältet är inte Xavi och Deco samma superstjärnor och överbetalada spelare som Beckham och Zidane, eller? Messi är ett underbarn, inte mer med saken. Han är inte någon superstjärna, inte än i alla fall, och vi har inte värvat honom för Figopengar eller liknande. De två spelare i laget som vi lagt ner mycket pengar på är Eto'o och Ronaldinho. Men, hör och häpna, det är bara Ronaldinho som är den stora superstjärnan i Barça.

Barça är ett kollektiv med inviduell skicklighet, utan den vinner du inga titlar.

Henry må ha varit bättre än Ronaldinho, men det var längesedan han imponerade på mig. Jag håller med dig när Henry börjar prestera igen, för det har Ronaldinho gjort i tre år nu. Kom tillbaka då. Adéu
Valencia Canizaaares
2006-01-07 14:26
e lampard bättre nu också..ni måste verkligen hata fotboll asså
Barcelona Suñol_
2006-01-07 14:24
vadå sänka ett lag på egen hand som han gjorde mot real?
Real Madrid Frasseparma
2006-01-07 14:22
Maldini blev 8:a hade jag för mig och han är inte ens i topp 15 bland försvarare!
Så då kan ju Etoó klart bli 3:a!
Ronaldinho är inte så grym som alla säger och ni ska inte överskatta honom för de Lampard gör för Chelsea kan aldrig Ronaldinho göra för Barcelona!
Barcelona Suñol_
den som säger att Henry skulle peta Ronaldinho har inte sett Ronaldinho spela...så enkelt är det.
Valencia Canizaaares
henry peta ronaldinho...hahaha aa visst på basket
Pelada
2006-01-07 14:21
Frodo

Jadu, konkurrensen är stenhård i Barça och Maxi har haft oturen att hamna i "frysboxen". Att han saknades senast berodde på att han inte kommit hem till Barcelona igen efter jul- och nyårshelgen han spenderade hemma i Buenos Aires...
Real Madrid _Puya_Arsenal
2006-01-07 14:19
Pelada//

Vem bryr sig om sånna priser!
henry har själv sagt man vinner som LAG 11st på plan inte inte en person!

Jag tycker Etoó är duktig men ni ska inte överdriva med honom!,

P.S Thierry Henry är bättre än Ronaldinho!
Barcelona Frodo
2006-01-07 14:19
Är det någon som har bra koll på varför Maxi inte får speltid? Det här med att han kommer få chansen börjar jag tvivla på allt mer i och med att han sällan blir uttagen till matchtruppen, inte ens när det gäller cupen. De få gånger han fått chansen har han förfaltat dem väl och jag börjar tro att Rijkaard har något emot honom. Någon som är insatt i hans situation?
Pelada
2006-01-07 14:16
Om du kanske läser vad jag skriver så klankar jag inte ner på Henry någonstans, så du borde inte göra det med Eto'o. Att jag skrev att han är världens tredje bäste spelare, är eftersom alla världens förbundskaptener säger det, alltså indirekt Fifa.
2006-01-07 14:14
Pelada//

Du måste skoja!, om du på riktigt tror på att Etoó är 3:a i världen eftersom FIFA säger de!!

Madridinho//

jag har hört att Henry har sagt att Adriano var bättre än Henry när Henry var i hans ålder men det betyder inte att Adriano kommer bli bättre NU eller utvecklas mer än han redan har!
Madridinho
2006-01-07 14:12
adriano är bättre än henry och det har henry oxå sagt en gång själv.
Pelada
2006-01-07 14:12
Förstår att du gillar Henry "Puya Arsenal" men det är speciellt med Barça. Det är typiskt Real Madrid att värva spelare av Henry kaliber, för dålig är han inte. Men har man världens bäste spelare, världens tredje bäste spelare och världens bäste ungdomsspelare i anfallet så ser man gärna att dom får fortsatt förtroende, hur bra Henry än må vara...
2006-01-07 14:08
Frasseparma//

håller med! han hade petat vem som helst där uppe!
Valencia parton
2006-01-07 14:07
Real Madrid Frasseparma
2006-01-07 14:07
hur kan ni säga att henry inte behövs han hade petat ronaldinho också ju
2006-01-07 14:03
La Rambla//

Ärligt talat så tror jag att alla supportrar vill ha Henry till de laget de hejar på!

Han är ju världens bästa spelare!
Barcelona Killa
2006-01-07 13:38
Hoppas det vissar sig att Barca har kvar sin underbara form och krossar Espanyol.
Barcelona La Rambla
2006-01-07 13:33
_Puya_Arsenal

Verkligen inte, eller det var inte vad Gabinho! syftade på. Han uttrycker signog lite klumpigt bara. De flesta fans här inne vill inte ha Henry till Barça, då vi anser oss ej behöva honom.
2006-01-07 13:29
finns de Barca fans som hatar henry?
Barcelona AlexC
2006-01-07 12:51
Nemo

Visst är det en OT-diskussion, men Simon Bank är, och har också blivit utsedd till Sveriges bäste krönikör på flera ställen.

Camparn på nou

Det officiella namnet på arenan är Estadi F.C. Barcelona.

I övrigt är det korrekt att arenan i folkmun kallas Camp Nou eller Nou Camp beroende på vilket folk det handlar om.
Real Madrid Gabinho!
2006-01-07 12:37
Goda nyheter till er som hatar Thierry Henry och hejar på Baarca :P:P:P:P

läs länk
Barcelona Jussinho
2006-01-07 12:10
Skulle inte alla bara kunna droppa snacket om Nou Camp/Camp Nou och typ snacka om något ''viktigare''...typ kvällens match??;)
Pelada
2006-01-07 11:41
Ämne: läste det i aftonbla....
Kommer du ihåg att du själv skrev det i ett inlägg från gårdagen?

Har själv haft en häftig diskussion om Camp Nou/Nou Camp med min farbror som besökte arenan under Dream Team... Camp Nou heter Nou Camp på engelska, bara så att alla vet...
Barcelona Camparn på nou
2006-01-07 11:37
Joensson

Camp Nou är det katalanska namnet.
Nou Camp är det castillanska namnet.
Camp Nou är också det officiella namnet på arenan.
Barcelona La Rambla
2006-01-07 11:02
Joensson//

Camp Nou är den katalanska versionen. Internationellt säger kanske de flesta Nou Camp.
Joensson
2006-01-07 10:58
Nuförtiden säger man Camp Nou. Men förr sa man och läste överallt att det hette Nou Camp. Kan någon redogöra vad som är korrekt?
Barcelona Verdú
2006-01-07 10:57
Kan nån ge mig en bild på Messis nya tröja ?
Barcelona !!BaRcA!!
2006-01-07 10:45
läste det i aftonbladet i nån artikel om att barca fansen inte vill ha zlatan i laget. dom hade röstat på spelare man skulle vilja värva och etta koma Henry, tvåa Lampard och trea (skumt nog) Casillas...
Barcelona Emperor of doom
2006-01-07 10:14
Undra hur det skulle vara att spela med en sådan boll?

Förresten det är tur att tröjan och märket har förändrats.
Annons: