/spanien/barcelona/forum/26090.aspx/spanien/barcelona/forum/26090.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gustaf
2005-03-04 19:00
Pelayo//
Anledningen till att datumet är satt till 1990 är att jag inte vill att alla tre ska finnas på startsidan och ta plats, inte så lämpligt nu framförallt då inför-artiklar börjar trilla in.
Pep Guardiola
2004-10-30 17:02
puyolinho

skulle väll vara möjligt med Navarro på högerbacken också
navarro-oleguer-puyol-gio
Barcelona Holländaren
2005-03-04 17:53
Jag har svårt för personer som tror att de kan mer om rotationssystem än en välutbildad fotbollstränare som dessutom varit professionell fotbollsspelare. Rijkaard vet precis vad han gör.
Barcelona Sonde
2005-03-04 17:02
*Jag ser fram emot ett slående kantspel med den där formationen:)
Barcelona Gabriel
2004-04-13 14:34
Nu är det klart att vi kommer att få klara oss utan Puyol emot Betis. Våra två bästa spelare kommer alltså inte att delta emot ett normalt sätt hemmastarkt Betis. Barcelona är inte heller rejält bortskämda på senare tid med bra resultat på deras arena då man framför allt tänker på förra årets 3-0 förlust.

Även om man har överklagat Ronaldinhos andra gula kort så finner jag det svårt att dom ska ändra beslutet. Om det nu är sant att Chelsea har bjudit 75M Euro för Dinho blir jag vansinnig. Den här ryssen tror han kan koma in och köpa allt och alla. Det hela kommer att sluta med att alla dom bästa kommer att finnas i Chelsea och det kommer inte finnas någon konkurens tillslut. Vad är det för skoj med det. Ambramovich håller med sina pengar på att förstöra sporten. Jag skulle vilja säga att pengar inte kan köpa allt men det verkar som att det tyvärr bara skulle vara en vit lögn ifall jag sa så.

Abramovich är det bästa som någonsin har hänt Chelsea och det värsta som någonsin har hänt fotbollen!
Barcelona Super-Barca
2004-10-30 16:26
Dags att peta Deco nu så han känner att han måste spela bättre låt Iniesta få cahansen från start idah!!!!

FORCA BARCA
Barcelona Underbarn_N1
2004-10-29 18:53
härlig fakta där pep.. fortsätt att lagga fram sånt då och då. Tycker fortf inte att vi ska sätta någon ful bolagsreklam eller något sånt skit. Vår tröja ska vara ren. (ifrån reklam);)
Kynos
2004-04-13 13:31
varför inte köpa Joaquin? så vitt jag vet så vill han inte gå till Real och real lär ju prioritera defensiven nästa säsong om de ska ha någon chans til l titeln ( räknar med att valencia tar det iår)

Att ronaldinho skulle gå till CFC ser jag som rena spekualtioner och illa förankrat i verkligheten
Barcelona Alx
2004-10-29 15:37
Ämne: Barcelonas nya spons....Pep: Du har förstått rätt. Betandwin.com erbjuder 15 miljoner euro i tre år enligt bl.a. SPORT. Om detta är sant så är det ett erbjudande som Barcelona inte kan tacka nej till. 45 miljoner euro för tre år är mycket pengar. Bara för att åskådliggöra det: 1 Ronaldinho, 1 Giuly, 1 Márquez och 1 Edmilson (alt Quaresma) för att bära reklam i tre år. Medlemmarna har redan röstat i ärendet och det är endast upp till styrelsen nu. Tror ni att de tackar nej? Det tror inte jag, om det nu är så att Barcelona verkligen fått erbjudandet.
Barcelona Gotlandsälg
2004-04-14 10:07
B_a_r_c_a

Och göra en Real Madrid? (försvar bort, anfall in)
Tror inte det, hoppas inte det, förstår inte det.
Pep Guardiola
2004-11-01 18:29
Ämne: När kommer artikelt ....
denna länk kanske kan roa dig å alla andra
Barcelona Messí
2004-10-30 17:01
Jag vet inte så mycket om backarna från b-laget, men jag tycker inte att vi ska rubba på Oleguer-Puyol. Tycker att Deco ska få vila lite och att Iniesta ska ta hans plats.

Mitt tips ikväll: 2-0 till Barça, Eto'o och Xavi gör mål.
Barcelona Barca_91
2004-03-06 11:55
Oscar Lopéz har förlängt sitt kontrakt till 2007 enligt fcbarcelona.com.
Det stog på spanska men jag översatte till engelska på en sida men den sidan kanske har översatt fel.
Kolla själva på länken.
Pep Guardiola
2004-11-01 17:57
Vad har hänt med detta forum?..

Det här med att till exempel Real-fans e inne på detta forum å ugglar...tycker *INTE* att det e okej...ni kan väll vänta tills dagen vi möts i La Liga å efter...som bekant vinner man inte matcherna på pappret...för då skulle Real antagligen vinna...om man kollar på namnen...utan på planen...den 21:e oktober möts vi å då ser vi vem som e bäst...Eto'o lr Ronaldo lr Ronaldinho lr Zidane...

Det här med dribblingslistor med mera? Varför?
Precis som redaktionen skriver gör det på msn eller liknande.
Och har ni inget annat att skriva om skriv ingenting då...utan kolla på olika hemsidor...efter övergångar eller kommerntarer av Barca-folk...det blir bättre klass på forumet och det blir en bättre diskussion.
Real Madrid RC_3
2004-11-01 10:50
Puyol_20

Först och främst de barca fansen som kan läsa här inne gjorde inga motargument mot mig för att de såg att jag inte smutskastade någon. Om du läser från början igen skrev jag att Ronaldinho börjar ses mer som en stjärna än förra året. Jag skrev inte att Ronaldinho var usel.

För det andra det var en annan som skrev att Ronaldinho söndermarkeras jag bara skrev till baks till han som skrev det.

För det tredje: Respekt till alla barca fan som kom och stödje Real Madrid när vi åkte på stryk mot Leverkusen men du ska även veta att Real Madridare stödjer ett spansk lag mer än Milan eller nån annan, men under hela förra året kom det in Barca fan och skrev skit om Real Madrid vilken Tompa som hänger här inne vet och bara efter 3 dåliga matcher för Real madrid börjar de med det här att man skulle skrota Zidane och så och jag skrev ska man göra samma misstag som er och skriva att Ronaldinhos tid är över?!
Barcelona Xaviola
2004-04-13 10:53
Läste just att Chelski är efter Ronaldinho. Sandro Rosell säger att han vägrar släppa Ronaldinho men han är orolig för att Chelsea kan pumpa in så mycket pengar att Barca förlorar sin världsstjärna.
Hoppas verkligen inte dom släpper Ronaldinho även om dom har ekonomiska problem. Det vore tragiskt om dom gör samma sak som med Luis Figo.

Problemet med backsidan kvarstår även om det är som du säger Ike och att van Bronckhorst eventuellt stannar till nästa år. Om du skulle bli så tror jag fortfarande att Barca behöver värva två backar för att få bredd i backlinjen. Sedan på dom kvarstående platserna kan man fylla på med talanger som Dani Tortlero och Mario. Hoppas man behåller Gabri i backlinjen som jag gillar mycket också. Navarro lär väl också ta upp en plats i a-laget nästa år om han är skadefri.

På innerbackspositionerna tycker jag det ser relativt stabilt ut. Även om många gärna vill se Puyol på en högerbacksplats så tror jag att han får agera innerback nästa år också. Oleguer har ju visat dom senaste matcherna att han är en man för a-laget och Marquez tycker jag har varit ganska bra detta året.

Asier del Horno vore en mycket bra värvning till nästa år även om jag tror det blir ganska svårt att ta han från Bilbao. Lopez Rekarte vore också en bra värvning för att han kan både spela höger och vänster back och är bra offensivt.

Van Nistelrooy vore en ganska bra värvning tycker jag för man får han relativt billigt (395 milj har Man Utd sagt). Helst skulle jag vilja ha en spelskickligare anfallare som t.ex. Torres men han blir nog ganska svår att värva.

Det är en hel del värvningar som behövs nästa år om Barca ska ha en chans i Europa

Visca El Barca
Barcelona fc_2002
2004-04-13 15:11
För att få råd me dessa lönemässigt kan man göra sej av me vissa av de yngre.. haha bara skämta..
Cocu, Overmars, Kleuvert, Reiziger, Gerard, LEnrique får ju gärna offras. Dessa har ju löner som knäcker !!!
Barcelona Xaviola
2004-04-13 15:57
Det verkar nästan som att Laporta verkar lite desperat. Han är ju interesserad av varje annfallare i Europa. Hoppas dom inte gör en idiot värvning igen. Det har vi sett nog av under Gaspart eran.
Barcelona *
2005-03-04 16:53
Hoppas vi spelar:

****************valdes*******************
belletti****puyol****oleguer*****sylvinho
****************marquez******************
**************xavi******deco*************
*****************ronaldinho**************
*********maxi*****************eto'o******

Eller Iniesta iställe för xavi och albertini för deco.Tror dom behöver vila. Btw var är messi? Han skulle spela i stället för ronaldinho som verkar behöva vila mer än någon annan.
Barcelona kubala
2004-11-01 12:24
Ämne: Nemo: Du kan inte ge....
Du har rätt i att det inte går att jamföra Deco med Dinho. I övrigt så håller jag inte med dig. En spelare som inte jobbar defensivt och laddar inför en boll var 10/15 minuter har lättare att explodera än en spelare som jobbar fram och tillbaks under hela matchen. Man kan inte kräva explosivitét av honom efter 35 sprungna km.
Dessutom så tror jag att Deco kommer att avgöra lika många matcher som Dinho. Hittils har han avgjort derbyt mot Espanyol och gjort det viktiga 0-1 målet mot Celtic.
Deco är inte min favorit i dagens Barcelona men jag tycker att ni är orättvisa mot honom.
Pep Guardiola
2004-10-30 12:59
Barca's fixstjärna Ronaldinho om unge argentinaren Lionel Messí.

Messi en för framtiden

Unge argentinske forwarden Lionel Messi, som tog Ronaldinho's plats i startelvan i onsdags, jämförs redan med den brasilianske superstjärnan. Ronaldinho berömde Messi för dennes insats och sa att det är viktigt att inte trötta ut honom. "Messi är en bra spelare. Han har en stor talang men han är väldigt ung och fansen måste ha tålamod med honom så att han kan stegvis kan bli van att spela med oss".
Barcelona Andreas
2004-03-06 16:45
Håller med Camparn på nou. Verkligen kul!
Barcelona mishinio
2004-11-01 18:58
har nån high lights från matchen
Barcelona Andreas
2004-03-06 16:45
Håller med Camparn på nou. Verkligen kul!
Barcelona Xaviola
2004-04-13 11:18
Shagi//

Om man ser på Barcas anfallspel dom senaste säsonger med Kluivert och Saviola har man sett hur delaktiga dom har varit i uppbyggnaden av anfallen. Båda två är väldigt tekniska och säkra i Barcas passningsspel. Jag är tveksam om DRogba eller Kezman är tillräkligt spelskickliga för Barca. Jag tror säkert att dom kan prestera hyfsat men jag tror inte dom kommer att platsa så jätte bra. Men men det kan ju vara så som du säger att dom behöver lite komplenterand djupledsspelare.
Real Madrid R9 Ronaldo
2005-03-06 19:54
Klint

Milan - Manchester United är en bättre match än Chelsea mot Barcelona!!

HALA MADRID!
Barcelona Izquierda
2004-03-06 11:38
Jag sitter här och pratar lite med mig själv :)
Kom på att mitt önskande av Juanfran mest går på rutin. Han har varit aktuell för Barca inför både den här och den förra säsongen, och det känns som att jag nämner honom som önskemål bara för att jag är van vid att göra det. I sanningens namn skulle nog någon av Deportivos Capdevila eller Romero göra jobbet minst lika bra. En annan fullt kapabel vänsterback är Raúl Bravo. Det skulle vara skönt om Barca kunde knäppa marängerna på näsan genom att sno honom, men så länge han står under kontrakt lär det nog inte bli tal om det. Dessutom vill vi ju ha spelare som VILL lira i Barca, och just därför är nog Raúl Bravo inget bra förslag.
Synd att vi inte la vantarna på del Horno när vi hade chansen. Verkligen synd.
Barcelona Tompa
2004-11-01 09:38
em1l:
Det beror säkert på att Atletico vill ha väldigt mycket pengar för att släppa honom, Fernando Torres är deras stora guldklimp! Det handlar om så mycket pengar att ytterst få klubbar skulle ha råd att lösa honom.
Pep Guardiola
2004-11-01 19:02
Varnånstans har Gerard försvunnit?

Han hoppade in i halvtid mot Mallorca borta och sen har han inte spelat? Är han skadad? Och i så fall hur länge är han borta?
Barcelona Tompa
2004-11-01 09:38
em1l:
Det beror säkert på att Atletico vill ha väldigt mycket pengar för att släppa honom, Fernando Torres är deras stora guldklimp! Det handlar om så mycket pengar att ytterst få klubbar skulle ha råd att lösa honom.
Annons: