/spanien/barcelona/forum/2609.aspx/spanien/barcelona/forum/2609.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-05-06 17:00
* Första gången Real fick bra motstånd i årets CL.
* Det blev förlust direkt.

Barcelona Barcelonistas
2015-05-06 16:53
Så otroligt gött att Real förlorade igår. Går ej att beskriva att glädjen över att något som man hatar så mycket åker på en förlust!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana són els colors!
2015-05-06 16:40
Haha ja men självklart! Tänkte helt fel. Tack för upplysningen :)
Barcelona DM1982
2015-05-06 16:33
; )
Barcelona neymar JR
2015-05-06 16:29
Nu är du ute och cyklar
Barcelona DM1982
2015-05-06 16:28
[QUOTE=Blaugrana són els colors!]Kollade tabellen nyss och vissa får det till att vi måste vinna borta mot Atletico för att vinna ligan? Vi behöver bara kryss och sen vinna mot Deportivo sista matchen. Kan vi inte få kryss borta mot Atletico så har vi bara oss själva och skylla på. [/QUOTE] Om Barcelona kryssar en match och Real vinner alla sina så hamnar vi på samma poäng. Real har bättre inbördes och blir således mästare.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2015-05-06 16:26
Kollade tabellen nyss och vissa får det till att vi måste vinna borta mot Atletico för att vinna ligan? Vi behöver bara kryss och sen vinna mot Deportivo sista matchen. Kan vi inte få kryss borta mot Atletico så har vi bara oss själva och skylla på.
Barcelona knoxxx
2015-05-06 15:59
Fasiken att Llorente inte lyckades sparka (eller nicka för den delen) in ett tredje mål för Juventus igår. 3-1 hade varit ett bra utgångsläge för dem. Nu är jag övertygad om att Real Madrid vänder detta på hemmaplan.

Men, vad gör det? För där kommer vi stå att vänta på dem!
Barcelona dinho the artist
2015-05-06 15:49
Vi diskuterade alena senast igår tror jag, deu! Kul att se dig!
Barcelona Erik Satie
2015-05-06 15:48
aaah jag kan knappt bärga mig alltså :)
Barcelona Treyh
2015-05-06 15:25
Luis Suarez videochattar med cancersjuk pojke (tryck på "undertexter" för engelsk sub) Grande Suarez!
Barcelona Liunil Masse
2015-05-06 15:06
That moment when you realise Messi has more Ballon D'Ors than number of forward passes completed by CR against Juventus. Och ändå finns det idioter som jämför... Helt sjukt.
Barcelona Deulofeu
2015-05-06 15:02
1-0 kaptenen Alena på straff!

Barcelona the cameroonians
2015-05-06 15:00
@Deulofeu:

Härligt att du, som vanligt, också har koll på talangerna!

Nu är även Carles Perez inbytt, vass anfallare från Juvenil B-laget.
Barcelona Deulofeu
2015-05-06 14:28
Koeman 92 har ett jobb som inte ger mig så mycket tid över...

Håller ändå rätt bra koll ; ) Generation 98 är ju den nästa fina kullen efter 95 som inte riktigt slagit igenom ännu.
Barcelona neymar JR
2015-05-06 14:21
Matheiu var ute och härjade på vänsterkanten pga maches direktiv. Mascherano tog täckte upp och sedan försvann han, MAGIC
Barcelona Liunil Masse
2015-05-06 14:16
Baha - Tres amigos Fast han var ju defensiv mittfältare den matchen. Vart var mittbackarna Piqué och Mathieu när det ståra hålet bildades?
Barcelona Liunil Masse
2015-05-06 14:16
Baha - Tres amigos Fast han var ju defensiv mittfältare den matchen. Vart var mittbackarna Piqué och Mathieu när det ståra hålet bildades?
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-05-06 14:01
Kollar på höjdpunkterna av El Clasico på Camp Nou och Madrids 1-1 är inget annat än ren tur och taktiskt miss av masken. Vårt lag var samlat. Alla sprang tillbaka och intog sina positioner. Vad gör Mascherano? Han är lika lättlurad som ett barn. Modric väntar på att masken ska stöta på Ronaldo och lurar honom genom att indikera på att han ska passa Penaldo. Masken sväljer betet och flyger på Ronaldo. Han lämnar sin yta och Benzema löper in i ytan och Modric passar den till honom som han direkt passar till Ronaldo som har lämnat masken i samma stund som Modric passa Benzema. Något Bayern kommer utnyttja. Hoppas Pique håller koll på honom.
Barcelona koeman92
2015-05-06 13:56
@Deulofeu:

Som man har saknat dina inlägg!
Barcelona Deulofeu
2015-05-06 13:55
Har ni inget för er så börjar u-17 em om 5 minuter på Eurosport 2!

Två av våra största talanger spelar matchen vi snackar om Maradona samt nya Puyol!

Alena på mittfältet nummer 6 samt vänsterbacken Cucurella som påminner mycket i spelstil om en ung Capi inte minst håret...

Vi har även högerbacken i laget Morer ingen jag känner till närmare dock.
Barcelona Excellence
2015-05-06 13:18
Grabbar, jag bet i det sura äpplet och införskaffade två biljetter till ikväll! Min andra match på Camp Nou och debut CL-match. Jag är som det kanske har framgått en stor beundrare av Messi och väldigt imponerad av Barcelona som klubb sedan barnsben. Dessutom gillar jag Guardiolas fotbollshjärna otroligt mycket och har positiva känslor för Bayern så jag har allt att vinna ikväll!!! Visca Barca - Vi-ska vinna! :)
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-06 13:17
skit nice gjort av LE att ta med vermaelen till matchen..tror inte han hoppar in men det här kmr att betyda en hel del för belgarens moral, att få vara med laget i en så viktig match. o händer det att vi vinner så kommer han få en rejäl moral boost vilket är bra för honom...

grymt LE!!
Barcelona knoxxx
2015-05-06 13:08
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Att han är med i truppen ser jag enbart som en självförtroendehöjare och möjligtvis kan han agera backup om Pique OCH Mascherano går sönder. Inget annat. Det finns liksom inte så många andra defensiva spelare att slänga in i truppen.

Att han skulle gå före Bartra i ett eventuellt byte ser jag som 350% omöjligt.

Nåväl.
Barcelona L10
2015-05-06 13:05
oj vad nervös jag är inför matchen ikväll... men jag har ändå en känsla av att vi vinner 2-0
Barcelona Essienesque
2015-05-06 13:04
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Kom igen, killen har inte spelat en tävlingsmatch sedan han gick ut med skada mot Ryssland i VM, och du tror han får hoppa in i en CL-semifinal mot Bayern? Det låter ju helt galet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-05-06 12:56
Ja, på tilläggstid med 3-5 min kvar klarar han nog av att nicka bort ett par bollar. Annars hade han inte varit med i truppen. Antar att tränarna som ser honom träna ser vissa möjligheter och är nöjda med vad de sett. Att han bredvid Pique och Mascherano ska hålla i 5 min och markera deras starkaste huvudspelare vid ev ledning borde vara ett möjligt alternativ iaf.
Barcelona NeymarJ11
2015-05-06 12:54
Senast vi började en cl-semi på hemma plan så vann vi CL. Chelsea 2009
Barcelona knoxxx
2015-05-06 12:44
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Men. Alltså. Ni kan inte vara seriösa? Tror ni på allvar att Vermaelen slängs in i en semifinal i Champions League mot Bayern München? Att han gör debut, efter att inte ha spelat en match på jag vet inte hur många månader, i den viktigaste matchen på säsongen för att han "är bra på att nicka"?

Jisses.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-05-06 12:35
Belgaren är truppens bästa huvudspelare, skulle inte förvåna mig om vi vid ledning slänger in honom sista minuterna för att nicka bort bollarna och att det är anledningen till att just han är med i kvällens trupp.
Annons: