/spanien/barcelona/forum/26086.aspx/spanien/barcelona/forum/26086.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2005-03-02 18:28
Ps. Förlåt alla för mitt långa inlägg, jag borde ha delat upp det i mer än ett men jag glömde av det.
Barcelona Rivald0
2005-03-02 15:26
aa han kanske säger så..men han kommer inte vinna något i europa i år iaf..
Barcelona Barça_best_forever
2005-03-02 17:39
Jag gick just in på ZTV hemsida och där står det såhär, (tis. 8 mars) : DIREKTSÄNDNING: Fotboll: Uefa Champions League kl.20.30 AC Milan - Manchester United !!! Faan va dåligt det är om det verkligen stämmer.. Dom borde ju visa vår match eftersom det är den i särklass bästa och mest intressanta och om dom inte gör det så är det ju skam. Men vi hittar säkert någon lösning fram till dess. =) Visca
Barcelona Relay
2005-03-02 15:27
Hmm Jose Murinho är inte speciellt bra i att räkna Barcelona har bara funnits i 105 år. för 200 år sedan fanns ingen av dagens existerarande klubbar.
Barcelona Tompa
2005-03-02 15:41
MadriEntes:
Tycker du inte Murinho borde hålla bättre ordning på hur länge Barcelona och alla andra storklubbar existerat?

Barcelona Tompa
2005-03-02 15:41
MadriEntes:
Tycker du inte Murinho borde hålla bättre ordning på hur länge Barcelona och alla andra storklubbar existerat?

Barcelona Barca_91
2004-04-03 13:56
Sluta snacka om Van Hooijdonk!
Barcelona Puyol
2005-03-02 15:30
jag menade att marquez kunde ta frisparkarna...och inte ronladinho.......barca har gjort bara ett mål hittils på frispark....låter inte som att vi kommer att vinna nåt iår....för laget som vill vinna nåt ska sätta minst 3 av 10 av sina frisparkar.....
Barcelona Puyol
jag menade att marquez kunde ta frisparkarna...och inte ronladinho.......barca har gjort bara ett mål hittils på frispark....låter inte som att vi kommer att vinna nåt iår....för laget som vill vinna nåt ska sätta minst 3 av 10 av sina frisparkar.....
Barcelona Puyol
Barcelona Tompa
2005-03-02 13:17
Cedhamre skriver mycket bra krönikor, dock tycker jag han är lite för pessimistisk angående vårsäsongen. Real imponerar inte det minsta och trots att Barca tappar poäng tar man inte in någonting. Tvärtom har ju försprånget ökat inför den här omgången jämfört med 3-4 veckor sedan då det bara skiljde 4 poäng.
Barcelona Tompa
2005-03-02 13:17
Cedhamre skriver mycket bra krönikor, dock tycker jag han är lite för pessimistisk angående vårsäsongen. Real imponerar inte det minsta och trots att Barca tappar poäng tar man inte in någonting. Tvärtom har ju försprånget ökat inför den här omgången jämfört med 3-4 veckor sedan då det bara skiljde 4 poäng.
Barcelona Tompa
2005-03-02 13:12
Var ett tag sedan man besökte den här sidan då jag tillbringat drygt två veckor på mycket varmare breddgrader än våra.

Nåväl, tillbaks till Barca. Riktigt trist att vi inte tog tre poäng. Borde givetvis vunnit den här matchen. Hitills har Real inte kunnat utnyttja Barcas poängförluster i någon större omfattning precis så vi får hålla tummarna för att Betis ficar minst oavgjort i kväll.
Barcelona Tompa
2005-03-02 13:12
Var ett tag sedan man besökte den här sidan då jag tillbringat drygt två veckor på mycket varmare breddgrader än våra.

Nåväl, tillbaks till Barca. Riktigt trist att vi inte tog tre poäng. Borde givetvis vunnit den här matchen. Hitills har Real inte kunnat utnyttja Barcas poängförluster i någon större omfattning precis så vi får hålla tummarna för att Betis ficar minst oavgjort i kväll.
Barcelona juanito
2004-04-03 11:46
Majsan:..men liksom inte riktigt bra på nåt, varken teknik eller snabbhet

Inte bra teknik? Herregud! Vad räknar du som bra teknik? Jag tycker att han är en bra dribbler och en grym framspelare och som du säger väldigt jämn. Vad mer kan man begära? Dessutom rör han sig bra. Samspelet mellan honom och Ronaldinho har fungerat riktigt bra den här säsongen.
Barcelona Izquierda
2004-04-03 11:11
Holländaren//

Varför ska vi hålla på och skriva en massa ettårskontrakt med 35-åriga spelare?
Dels kan man utgå ifrån att de inte är bättre än förra säsongen, utan snarare sämre, men framför allt undrar jag var poängen ligger.
Är det inte bättre att satsa på en spelare som vi vet att vi kommer att ha några år, och som vi kan bygga något kring?
Om vi ska hålla på och värva "ettårsmaterial" kommer vi aldrig att få någon kontinuitet.

Dessutom: Att vinna skytteligan i Turkiet är verkligen inte samma sak som att göra det i La Liga. Pierre van Hooijdonk är för dålig för Barcelona. Vi ska sikta högre än så!

...och nej, jag bryr mig inte ett dugg om han kommer ifrån Holland, Tyskland, Kambodja eller Långtbortistan.
Señor Laporta
2005-03-02 17:16
Högersidan var innan Belletti kom in igår, obefintlig. Vänstersidan såg däremot lovande ut och Gio kom på offensiva utflyckter gång på gång, synd bara att Ronaldinho inte släppte ut bollen mer till honom. För övrigt var det ett ganska loj insats av Barça och Rijkaard. Suck, uttagningen var konstig och bytena kändes ännu konstigare. Barças bänk såg inte allt för offensiv ut igår, bara Iniesta framåt. Varför får inte Messí sitta på bänken? Det är lätt att klaga efter en dålig insats men vi har gjort så många bra sådan i år också...

Visça
Barcelona Messí
2005-03-02 17:06
Jag var efter Numanciamatchen förbannad på Rijkaard och hans coachning, jag blev inte gladare efter matchen igår.

Förstår inte hur han tänker. Oleguer som högerback? Oleguer är värdelös offensivt, och nästan alla visste att Espanyol inte skulle anfalla speciellt mycket, ändå spelar Rijkaard med 3(!)mittbackar + pivote. Otroligt...

Det är rätt att han byter in Iniesta men vad tänker han på? Byta ut Maxi när han vet att Espanyol bara kommer att backa hem ännu mer. Otroligt...

*Inställningen hos spelarna var inte bra igår. Det är ett derby och ändå så spelar de som om det vore en träningsmatch. Vem är det som ska se till att spelarna kommer in i en match med rätt inställning? Jo, tränaren. 49 000 på läktarna imponerar inte heller, var dock bra stämning ibland.

-

Undrar precis som Pelayo, är Rijkaard en vinnare? Börjar tvivla på det.

De enda som förtjänar beröm är väl Puyol och Iniesta. Puyol hade inte mycket att göra men han var ju bra när det väl hände något. Iniesta rörde om matchbilden [som vanligt] och hjälpte oss in i matchen.

Rijkaard börjar tappa mitt förtroende...
Señor Laporta
2005-03-02 15:49
"Puyol"

Ronaldinho känns självklar som förste frisparksskytt men han har inte lyckats få bollen in i mål från den distansen i år. Deco eller Xavi är väl dem som får försöka annars, och de har väl det tillslaget som påminner mest om Ronaldinhos. Gio har även fått försöka med sin vänsterfot några gånger i år. Marquez har gjort mål på frispark men Marquez är en hårdskjutare.
Sen 3 av 10 frisparkar är omöjligt att sätta. Det är ingen som sätter 30% av alla frisparkar, inte ens David Beckham som rankas som en utav de bästa frisparksskyttarna i världen. Jag tycker det känns allt svårare att göra mål på frispark.
Barcelona barcapimp
2005-03-02 15:57
Någon som vet om var returmatchen mot Chelsea sänds?
BigBadOla
2005-03-02 15:16
Scorpius_Cx
Japp eller Gio....skaplig bössa mellan varven
Barcelona Chavez
2005-03-02 16:27
fan vad sur man blir, det står på viasats hemsida att barcas match mot chelsea kommer visas eftersänt på viasatsport 1
Barcelona Holländaren
2004-04-03 10:24
Läste att van Hooijdonk var aktuell i början av förra året. Jag tror fortfarande att det skulle vara en vettig värvning, ett ettårskontrakt med en målskytt av yppersta världsklass är bra oavsett hur gammal denne är.

Kom nu inte och säg att "nej, han är holländare", det skulle fan kunna tolkas som hets mot folkgrupp.

Pierre van Hooijdonk, född 1969, har spelat 469 ligamatcher och gjort 309 ligamål vilket ger ett snitt på 0,65 mål per match. Det är ligor av bättre klass än den skotska som han gjort målen i, han har vunnit skytteligan fem gånger och håller just nu på att vinna en sjätte gång nere i Turkiet. De senaste säsongerna har varit ännu bättre, 119 mål på 146 matcher är sjukt bra.

van Hooijdonk är 193 cm lång och han är, i alla fall om man ser i statistiken, världens bästa frisparksskytt. Nu tycker jag att Ronaldinho ska fortsätta ta frisparkarna som är mellan 16-30 meter, men van Hooijdonk har satt hela 33 av sina ligamål på frispark de senaste säsongerna.

Han ska värvas, i alla fall om Henrik Larsson är alternativet.

En annan fördel är att han är van vid den holländska 4-3-3'n som Rijkaard använder sig av.
Makedon_JUVENTUS
2005-03-01 22:02
Lycka till mot Espanyol! Vill inte se att ni förlorar så att Real Madrid svinen kan komma ikapp ngn fång i framtiden!

Mvh Forza Juventus
Barcelona Hadinho
2005-03-02 12:44
seriöst, jag tycker inte gio är den svaga länken. Oleguer där emot, han är aldrig stabil. Har läst på forumet att Puyol och Oleguer är ett bra backpar. Jo visst är dom bra men det är precis inte Oleguer som höjer kvalitén. Mycket bättre som Rijkaard körde igår (Marquéz), synd bara att Belleti inte var 100% skadefri.

Synd att Rijkaard tog ut Maxi också, lite mer speltid borde han ha fått dessutom borde Dinho fått vilat och Iniesta börjat.
Real Madrid Ike
2004-04-05 15:45
Barca_91.
Håller med dig om att cocu är någ lite underskattad.
Men start elva material är han nog inte för nästa säsong. Skulle mycket heldre vilja ha Motta där.
Som Offensiv höger vill jag däremot se Quaresma inte ett nyförvärv.
Trezeguet är en underbar anfallare, enda jag oroare mig över honom är att han är skade benägen.

Trezeguet och en Absolut världsklass vänsterback är allt vi behöver.
(även Davids)
Barcelona Izquierda
2004-04-03 15:41
Holländaren//

Aha, så om man vinner så MÅSTE laggutagningen ha varit "rätt"?
Men om man vinner med olika laguppställningar då? Vilket är då rätt?
Jag tycker det är imponerande av Barca att ha en så lång vinstsvit trots att vi inte spelar med bästa laget.
Spanien MorrisW
2004-04-03 13:46
Holländaren:
Hm....har alltid varit förtjust i pierre van hooijdonk, han har fotbollsvärldens ÖVERLÄGSET bästa frisparkar, och e som sagt en stabil målskytt.....MEN: om han ska spela för barca borde han ha gjort det för 2-3 år sen, oavsett om han är bättre nu än någonsin.....barca har nytta va honom i HÖGST 2 år, sedan e man tillbaks på ruta ett......dock: van hooijdonk är en av mina absoluta favoritspelare....
Barcelona juanito
2004-04-03 11:37
Holländaren: Hets mot folkgrupp? Tänk efter innan du använder så starka ord! Men använder man ditt tänkande så är det väl lika rasistiskt med Rijkaards klara favorisering av sina landsmän i Barça?

Ett aktuellt exempel: Gabri har varit bra i dom senaste matcherna och har tom blivit uttagen i landslaget. Ändå blir han förpassad till bänken så fort Van Bronchshit är tillbaka. Det är nästan komiskt. Barça har inte direkt varit överrepresnterade i spanska landslaget på sistone och när vi har en spelare som får vara med där så platsar han inte ens i klubblaget för att tränaren favoriserar sina landsmän. Jag säger bara en sak: SKANDAL!

En till fråga.. Kan du inte tänka i andra banor än holländare? Har nog aldrig sett dig föreslå något annat än holländska spelare.
Barcelona Gaucho
2004-04-03 14:03
Det här är truppen till dagens match:
Cocu, Reiziger, Valdés, Márquez, Gabri, Saviola, Xavi, Gerard, Iniesta, Luis Enrique, Kluivert, Oleguer, Davids, Motta, Rustu, Ronaldinho, Van Bronckhorst, Overmars and Luis García.

Ingen Quaresma, Oscar Lopez och Sergio Garcia ;=(

FY F#####################N ASSÅ !Vad håller Rijkaard på med? Han tar med dig spelare som Overmars, Reiziger och Luis Enrique men inte de först nämnda spelare... Sergio G. skulle ha startat förra vecken pga att Saviola va inte me och idag är han inte ens med i truppen....
Jag är rädd att vi kommer göra samma sak om vi får spelare som 3CG, Vicente och Luque
Annons: