/spanien/barcelona/forum/26085.aspx/spanien/barcelona/forum/26085.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid alex163
2005-08-01 22:20
Ämne: Madrid fansen är så ....
De tar er lätt också. Vi tar er lätt också.
Real Madrid Ronnie
2005-08-01 23:28
Damiá., Det är just vad han menar, det är inget... och därför kommer det antagligen bli ett jävla snack om det. Därför vore det bättre att spela på en neutral plan för att slippa snacket och smutskastningen.
Barcelona Ronnie
2005-08-01 23:28
Damiá., Det är just vad han menar, det är inget... och därför kommer det antagligen bli ett jävla snack om det. Därför vore det bättre att spela på en neutral plan för att slippa snacket och smutskastningen.
Barcelona Sonde
2005-08-01 22:20
4000 euro!? Ojojoj vad det kommer att snackas i huvudstaden nu.

Personligen hade jag på sätt och vis föredragit att spela de där två matcherna på neutral plan. Det är inga problem rent sportsligt för Barça, vi ska vinna mot vilket lag vi än möter på vilken plan vi än spelar på. Givetvis hade det gått ut över biljettförsäljningen, men det hade inte skakat om ekonomin märkbart.

Nu kommer det isället att snackas hit och dit om vad Laporta har gjort för att mildra straffet så pass. Inte bra för ryktet, verkligen inte. Barcelona är inte den typen av klubb som gnäller på varenda domslut och domstolsbeslut. Barça är en klubb som spelar fotboll framför allt annat. Tyvärr anser jag att Laporta ödslar för mycket tid på att dra tillbaka gula kort och avstängningar, framför viktigare saker. Dags att tappa ur advokatblodet snart va?
Real Madrid alex163
2005-08-02 14:43
Ämne: Är det bara jag som ....
Tycker också det.

Real Madrid alex163
2005-08-01 21:27
Grattis ni får Thierry Henry. "haha"
Barcelona Messi
2005-08-02 16:38
Arkivgrejen i menyn är riktigt bra! Massor av info, och bilderna vid varje år är ju ganska talande. ;-) Plantilla-sidan har blivit den snyggaste på Svenskafans.com, utan tvekan. Sponsorerna har också smygit in... ;-)

Mycket bra redax!
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-08-01 19:58
Van Bommel är ett fantastiskt bra nyförvärv, en stor stark ledargestalt på mitten är precis vad vi behöver (+ytterbackar, hehe, jag drömmer om Zambrotta). Absolut i klass med (minst) värvningar av Robinho och Baptista.

Åldern spelar inte en jätteviktig roll i en storklubb som Barca, mer i smålag med dålig ekonomi.28 år är perfekt! Vi får se hur mkt speltid det blir i konkurrens med Xavi, Iniesta, Deco och Motta, det beror såklart på skador, form osv.

Men det ska bli hur kul som helst att se den flygande holländaren i klubben!!!
Barcelona Younies
2005-08-01 19:41
Hoppas bara han inte hittar någon klubb.
Jag vet att han kommer peta Giuly om han får chansen.
Barcelona Messi
2005-07-31 15:57
Valdés

Word!

Sylvinhos kontrakt går ut nästa sommar och lär väl inte förlängas. Gios kontrakt går väl ut om 2 år och lär inte heller förlängas. Så jag tror vi får stå ut med våra horribelt dåliga vänsterbackar en säsong till innan en förstärkning möjligen kommer. Jag hoppas på att Sylvinho lämnar nästa sommar och vi köper in en megacrack... vem det nu blir.
Raul-7
2005-08-02 14:40
Är det bara jag som tycker att ni har än väldigt tunn trupp aldrig i livet att ni kan gå bra i ligan och långt i champions league
Real Madrid El_dorado
2005-08-02 15:33
Ämne: El_dorado

Gnäll h....
Du kanske inte riktigt läste vad jag skrev.
man vågar inte fullfölja och utdela höga böter eller spel på neutral plan för storklubbar vars publik missköter sig.
Rasismen är ett stort problem men det äe även ett stort problem att klubbarna inte bedöms likvärdigt.
Heter man Barcelona eller Real Madrid så har man givetvis fördelar av det.
Hade det exempelvis varit Getafe, Cadiz eller någon annan liten klubb som hade haft supportrar som agerat som dom gjorde i Barcelona-Madrid matchen så hade dom garanterat fått ett kraftfullare straff
Barcelona Messi
2005-08-01 20:44
Spanska fotbollsförbundet, RFEF, har bötat FC Barcelona för incidenterna under El Clásicomatchen på Camp Nou 2002. 4.000 euros får Barça böta, och inga matcher inför tomma läktare/på neutral plan alltså.
Barcelona Bopi
2005-08-02 14:37
Real Madrid signing Baptista: I never wanted Arsenal, Barcelona

fan va LÅNG!
Barcelona Patrik
2005-08-02 15:20
Vi har tre landslagsspelare på mittbackspositionen. Plus Oleguer som är underskattad enbart för sitt okända namn. Så vadå bara en bra mittback?
Barcelona Patrik
Vi har tre landslagsspelare på mittbackspositionen. Plus Oleguer som är underskattad enbart för sitt okända namn. Så vadå bara en bra mittback?
Spinbad
2005-07-31 15:35
Det är ju inte direkt något nyhet att Van Bommel inte kommer spela som defensiv mittfältare. Om man kollat lite i de spanska tidningarna hur tränarstabben har pratat om hononm har det varit klart ganska länge att han inte kommer att spela där. Sedan kom ju den slutgiltiga bektäftelsen med det direkta citatet om vilka som konkurrerar om pivoteplatsen.
Barcelona Gabriel
2005-07-31 15:10
Det verkar som att dom flesta håller Van Bommel utanför startelvan. Är det bara jag här som tror och även vill att han ska starta ?

Van Bommel är en spelare av riktig bra kaliber som vi införskaffat oss i år dessutom helt gratis, varför skulle vi inte dra nyttja av honom ? Det vore helt urdumt !

Jag ser till skillnad från dom flesta andra här inne att han utan tvekan skulle klara av att spela i en "marques-position". Då skulle mittfältet bestå utav Deco-Van Bommel-Xavi. Och nej va inte så enögda och tro att han bara kan spela offensivt och konkurrera med Deco och Xavi, för han är såppas bra att han kan spela med defensiva kvaliteér likaså. Om jag inte minns fel så hade vi samma diskussion när Ballack ryktades vara på väg hit, och innan dess Deco.

Ifall anledningen till att ni vill se Van Bommel bänkad att ni vill ha Motta från start så förstår jag det då även jag räknar med honom, men Van Bommel kommer inte bli bänkad och jag kan lova er att han kommer tillföra grovt mycket till vårat mittfält både som bollvinnare och playmaker.
Barcelona Kharles
2005-08-02 14:32
El_dorado

Gnäll hur mycket du vill, men gör det med Ochaitas flaggor och banderoller i åtanke. Det det är ett större problem - rasismen (kommer någon ihåg Atleticos och Zaragozas böter?).

Rättvisa har skipats. Den madrilanska pressen är fortfarande inte van vid att de inte lever i diktatur, utan att det är demokrati som gäller nu.

Jorge 10

USSR.
Barcelona Fotbollsfreak_92
2005-08-01 19:32
Thierry henry kommer inte till Barca. Det tror jag knappast. Arsenal behöver skit mycket. Enligt mig Arselas viktigaste spelare nu när Viera gått till Juve.
Barcelona Stoichkov
2005-08-02 13:59
Som jag har fått för mig så är det inte Van Nistelrooy som kallas den flygande holländaren. Jag har för mig att det är Marc Overmars som kallades för det. =)
Barcelona Kharles
2005-08-02 15:37
Många av de mindre klubbarna är de som har mest apljud-fans. Och de får böter i stil med 300-500 euro. Pinsamt även för dessa klubbar. Och sen har vi ju Redondo, och RC som sponsrar Ochaitas nazister på Bernabeu.

Anton Tornberg

Är alla culés handikappade? Eldorado borde nog se över sin anförvant innan han börjar snacka generalisering.
Barcelona Litauen
2005-08-01 18:52
"Thierry Henry (Arsenal):
Arsenalfavoriten sägs vara Rijkaards våta dröm nummer ett i sommar. Eftersom hans kontrakt går ut 2007 och då är 29 år ska övergångssumman inte behöva bli onödigt stor, omkring 15 miljoner euro."

15M euro??? Tillåt mig småle...

Henry svär sig trogen arsenal, är nyutsedd kapten och en av världens 5 bästa forwards.

Snarare 50M euro.
Real Madrid Raúlmania
2005-08-01 18:12
förresten är det nån som kan länka till barcas nya bortaställ? har sett det förut men skulle vilja kolla närmare...
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-08-02 14:54
Real och Barca har väl ungefär lika breda trupper med 23-25 spelare av klass.

I "PLANTILLA" här på Barcas sida kanske det ser tunt ut med 5 mittfältare men tänk då på att vi kör med 4-3-3 och att ett par av anfallarna kan spela mittfält, likaså ett par av de som står under backar (Edmílson, Marques, Gabri mfl.)
Barcelona Kharles
2005-08-02 14:48
Vi har bredare trupp än er, så jag fattar inte vad ni gnäller om.
Barcelona Puyol_90
Raul-7: Du säger att vi bara har en bra mittback. Ni har ingen.

Dessutom så har vi en mycket bredare trupp än marängerna. Alla Realanhängare (som för övrigt nästan uteslutande är antingen mansfjortisar eller dyslektiker) tror att värvningarna av Robinho och Baptista gjorde deras trupp komplett. Pavón-Helguera som mittbackspar säger väl det mesta?
Barcelona Kharles
2005-07-22 14:51
Jag älskar Barca av hela mitt hjärta

Tog de bort Xavi_the greatest?
Barcelona Jag älskar Barca av hela mitt hjärta
2005-07-22 15:08
Skillnaden är att Robinho är egoistisk och bara tänker på sig själv medan Messí är en förebild för andra ungdomar då han inte är egoistisk och spelar för rätt klubb.
Barcelona Jag älskar Barca av hela mitt hjärta
2005-07-22 14:38
Sonde:

Du borde nog tänka efter alla orättvisor som du utsätter oskyldigt folk för innan du anklagar Madridfans.
Annons: