/spanien/barcelona/forum/26082.aspx/spanien/barcelona/forum/26082.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona juanito
2004-04-02 14:27
Trezeguet är INTE klar för Barcelona.

Om nu inte spansk media missat det men hur troligt är det?

Däremot är alla inne på samma linje att förhandlingarna går sämre. Jag tror att det är så här: Juventus kan mycket väl tänka sig att sälja Trez men dom vill ha mer pengar än det Barça erbjudit. Därför går dom ut och säger att Trez ska stanna. Men säljer dom inte honom så måste dom höja hans lön och det verkar Juve inte speciellt sugna på (eller har jag fel?).
Barcelona Barca_^^
2004-04-01 16:39
Jag vill inte heller ha nicky röv... har vi inte spelare på den positionen som är minst lika bra?? gerard, motta, cocu och kanske davids?
Barcelona Barca_91
2004-04-01 20:52
c.gälman!
Varför vill du att han ska stanna kvar?!
Har du sett honom spela?Han gör inga mål!

P.S Det är inte Reijkard som bestämmer vilka spelare som säljs/köps.
Barcelona Izquierda
2004-04-01 16:13
Jag håller fast vid att det är ett aprilskämt. Jag vägrar helt enkelt tro att Barcaledningen är så fullständigt, orimligt, helhjärtat dumma i huvudet så att de på allvar försöker ersätta EDGAR DAVIDS med NICKY BUTT. Ett sånt tänkande finns inte i min värld. Det spelar ingen roll vilken dag på året det är, för jag kan helt enkelt inte förmå min hjärna att acceptera något så absurt.
Varför inte värva Sabri Lamouchi? Eller Håkan Mild? Eller mig?
Real Madrid madridista
2004-04-01 14:18
vet någon när den inställda matchen mellan barca och betis ska spelas
Barcelona Skarpheden
2004-04-01 16:54
Finns fler aprilskämt idag: Real M har lagt bud på Emile Heskey, Chelsea ska satsa svenskt på tränarbänken. I stället för Svennis så blev det "Pirla Olofsson" från FC Göteborg.
Barcelona Gabriel
2004-03-30 23:54
marcus_keta

Jag såg matchen mellan Spanien - Danmark U-21 som blev 3-0 till Spanien. Ganska klar vinst är det men det kunde faktiskt runnit iväg mer än vad resultatet visar.

I inledningen av matchen spelade Danmark överaskande bra faktiskt. De kom högt upp i Spaniens planhalva och fick också till avslut på mål i vissa tillfällen, dock utan resultat.

Som vanligt så spelade spanjorerna med ett mycket skickligt bollinnehav och i den 25 minuten fick man också utdelning efter en perfekt djupledspass av Iniesta till Sergio Garcia som går förbi två danska försvarare och placerar in bollen med vänsterfoten. Därmed ett perfekt sammarbete mellan de båda barcaspelarna.

Det andra målet stod också våran Sergio Garcia för även om han fick mycket imponerande hjälp av racingspelaren Jonathan Valle. Jonathan avancerade förbi högerbacken och slog ett perfekt inlägg för Sergio garcia som inte hade mer än att sätta dit bollen. 2-0 är ett faktum för ett Spanien som fått ett bekvämt resultat utan att direkt överanstränga sig.

2-0 stod sig till halvlek och när den andra halvleken skulle börja igen fick Sergio Garcia till min egen besvikelse tyvärr lämna planen för Arizmendo som för övrigt stod för en ganska tam insats.

Men den stora spelaren var utan tvekan Iniesta. Som han imponerade på mig idag. Det var som att det inte gick att ta bollen från honom. Han spelar som han har spelat i den spanska ligan i flera säsonger redan. Utmärkt spelsinne, perfekta passningar, bra dribbler och en underbar lagspelare. Så fort han kom upp i Danmarks planhalva var det farligt. Han stod också för ett skott, eller om man kan kalla det för ett skott(mer av en liten fösning på bollen)i stolpen.

I vilket fall som hällst så överanstrände sig inte Spanien i andra halvleken utan gjorde 3-0 i mitten av andra halvleken efter en frisparksvariant av Jonan Garcia på retur.

Jag är grymt imponerad av både Sergio Garcia och Iniesta även om den senare verkligen är något att ha ögonen på. Man kan iofs diskutera motståndet men ändå så gjorde de båda barcaspelarna mycket bra ifrån sig och helt klart är att de förtjänar mer minuter än vad de får.
Barcelona Batman666
2004-04-01 17:52
Om det stämmer att Milan skall signa Davids och anledningen till att de får honom är att vi inte matchar deras bud då blir jag smått sur på Laporta och ledningen för att de inte tar fram plånboken och satsar pengar på en viktig kugge.

Davids har blivit en utav våra viktigare spelare under våren och en stor anledning till att vi ligger så bra som vi gör i tabellen.

Butt rykte låter som ett dåligt April skämt. Butt istället för Davids? Skrattretande...
Barcelona Barca_91
2004-04-01 16:50
Jag tror ändå inte att han kommer till Barca.

Skitsnack säger jag bara!
Real Madrid madridista
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-02 11:29
Jag måste erkänna att det var som mailade Alex och frågade om han inte ville lägga in ett Aprilskämt.
(mitt förslag var Bogarde)
Juanito kanske också har varit delaktig=)
Barcelona Rivald0
2004-04-01 21:15
Barca_91...det är visst Reijkard som säger vilka spelare han vill ha..kolla bara på när Trezeguet diss. va uppe..då sa Laporta att det är tränaren som säger till mig så köper jag.
Real Madrid madridista
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-04-02 11:29
Jag måste erkänna att det var som mailade Alex och frågade om han inte ville lägga in ett Aprilskämt.
(mitt förslag var Bogarde)
Juanito kanske också har varit delaktig=)
Barcelona JAG
2004-04-01 15:35
Det är ingen skämt killar. Jag hörde det också!
Det finns ingar ord om affären skulle bli av...
Barcelona Skarpheden
2004-04-01 16:39
Har man aprilskämt i Spanien? Lite för läskigt att skämta om så allvarliga saker. Jag har snabbkollat de vanligaste fotbolls-relaterade sidorna och inte hittat någonting om Butt och Barça.

Juve verkar måttligt intresserade av att sälja Trez. Diffusa rykten gör gällande att en Real-spelare har "sökt jobb" hos Barça. Vad sägs om Morientes på topp?
Barcelona Barca_91
2004-04-01 16:16
Är det någon som har hört om det på Catalunya radio?
Spanien RONALDINHO
2004-04-01 15:36
HJÄLP MIG INTE NICKY BUTT HAN SUGER RÖV FÖR HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Gustaf
2005-03-01 20:41
Bra att du tog upp det om Miltios huvudspel Lucho, det är bra men inte världsklass. Puyol har det mesta som en försvarare ska ha men mot de bästa huvudspelarna räcker han inte till. Därför tycker jag det är något man ska titta på när man köper in en ny mittback. Puyol och Milito är lite för lika som spelare även om jag inte skulle sörja om argentinaren värvades i sommar.

Om Kompany är bra på huvudet eller inte har jag ingen aning om, jag är dock tveksam till att han är en spelare som kan gå in och ta en plats direkt. Men tillskillnad från när vi köpte Christanval har vi bra alternativ och kan låta en talang som Kompany sakta men säkert växa in i kostymen.
Barcelona JAG
2004-04-02 13:13
Barça bör nog skaffa sig ett plan B. Den här affären med Trez verkar inte alls vara så "säker" som media har framfört den. 27 miljoner för en spelare som lika gärna kan bli en flopp i Barça låter ju riktigt dumt. Som sagt är han ingen "crack".

Barcelona juanito
2004-04-02 17:39
kazam: om han nu är klar. Varför har i så fall ingen spansk tidning skrivit om det? Tror att antingen så har Soccerage dragit ett april-skämt eller så har kanske tipsaren dragit ett april-skämt för Soccerage..
Barcelona Alx
2004-04-02 12:03
Puyol=Hjärta: Så det var du? Du fick inge creds eftersom du var anonym :). Såhär var det: PH tipsade om att något absurt skulle skrivas och Juanito hjälpte till med att ta fram en spelare som skulle få de flesta att skrika NEEEEJ :D. Så, nu har alla fått creds.

Enligt SPORT vill Juve ha 27 miljoner euro för Trezeguet, är de tokiga? Det skulle vara samma pris för Ronaldinho och som SPORT skriver så är Ronaldinho en "crack" medan Trezeguet bara är en utomordentlig spelare.
Barcelona Camparn på nou
2004-04-02 16:20
Puyol=Hjärta

Din uppställning får det att brumma behagligt i min mage...
Barcelona Batman666
2004-04-02 13:02
27 miljoner för Trez?

Man börjar undra vad Khaddafi och lagets tränare röker för att vilja ha så mycket för Trezeguet?
Barcelona juanito
2004-04-02 11:10
Barca_BEST: Vad menar du?
Barca_BEST
2004-04-02 07:30
Juanito:

bra april skämt visste det vafan ska vi ha en sån där keff spelare :)
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-02 16:22
PUYOL=Hjärta
Det är sant att de har sagt att vi ska få ett crack, men vi har inte råd och kan inte få som sagt Sheva,Ronaldo, vanistory,Henry och Torres. Va finns det då för bättre altenativ än Treziguet? Vet du hur mycket Chelsea har lagt bud på Torres?
Det va ca 300 miljoner kr plus Makelele och Hasselbank. Barca tycker att det är mycket att betala 150 miljoner +nån av våran bänk. Jag tycker att det är helt rätt att de har lagt ner mycket jobb på Treziguet.
Sen är marquiz dubbelt så bra som mexes och det visade han förra året i den franska ligan och jag tycker att han förtjänar en plats i startelvan. Navarro är inte heller att ha efter att ha blivit bänkad av Van bronchost. Men jag ser honom gärna nästa år i Barca på bänken på hopp att han ska komma i sin gamla form och bättre så att han kan ta en plats i framtiden.
Iniesta och xavi har precis samma spelstil och kan inte båda spela på plan för vårt lags offensiva spels bästa. ska vi bara ha Ronaldinho och Torres som mål görare som din uppställning?

Men det skulle vara kul att ta in några unga spelare i vårt startelva.
Barcelona Viktor Munoz
2004-04-01 00:34
Skarpheden:
Tror också på Rochemback. Dock behövs en annan spelartyp bredvid davids och xavi men jag gillade Rocky. Hoppas verkligen inte Trez kommer. Stor besvikelse tror jag. Giggs är bra. Klart kreativaste spelaren i Man U. (säger iofs kanske ingenting). Dock som ni säger ingenting som värvas för framtiden. MEN det viktigaste att komma ihåg är hans skadebenägenhet. Han har varit mycket skadad. Det diskvalificerar honom för oss.
Barcelona Viktor Munoz
2004-04-01 00:34
Skarpheden:
Tror också på Rochemback. Dock behövs en annan spelartyp bredvid davids och xavi men jag gillade Rocky. Hoppas verkligen inte Trez kommer. Stor besvikelse tror jag. Giggs är bra. Klart kreativaste spelaren i Man U. (säger iofs kanske ingenting). Dock som ni säger ingenting som värvas för framtiden. MEN det viktigaste att komma ihåg är hans skadebenägenhet. Han har varit mycket skadad. Det diskvalificerar honom för oss.
Barcelona Viktor Munoz
2004-03-30 23:58
Sund debatt.
En mittback eller vänsterback måste vara prio ett. Helst båda. EU pass är prio två. Tyvärr faller inte Robinho inom de ramarna men för honom kan det vara läge att göra undantag. Har sett flera gånger och tror han skulle passa i en ytterforwards roll och då självklart till vänster dit han ofta drar sig. Oerhört kvick och snabb, bra teknik och dessutom duktig målskytt. MEN som många ritkigt påpekar har ligorna i sydamerika ett klart annorlunda spel som ställer helt andra kvaliteér på spel. Nu såg jag ju inte Geovanni i Brasilien men han lär ha varit riktigt bra där. Lite av en supertalang. Därför bör en prislapp på 600 miljoner(inskrivet i kontraktet enligt media iofs) avskräcka rätt rejält. Förresten kan man inte värva spelare bara för att de säger att de vill spela i Barcelona...
Annons: