/spanien/barcelona/forum/26076.aspx/spanien/barcelona/forum/26076.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ham$inHo11
2004-03-30 17:18
E det nån som vet vart matchen mellan Holland o Frankrike visas, på tv lr på internet??????
Barcelona ZonD
2004-03-27 12:26
Man ska väl lägga till att Quaresma är bra bra dribbler men att han dock hamnar för lätt nere vid hörnflaggan. Jag tror att lösningen på det skulle vara att flytta över hn på vänsterkanten. Jag kan itne se något negativt med det
Barcelona Tompa
2004-03-29 21:15
c.gälman:
"- kluivert gjorde ju mål mot Real Madrid.. öhh en av världens bästa klubbar.." Vad bevisar det? Real Madrid är världens bästa lag offensivt men defensivt finns det många lag som är mycket bättre. Av Kluiverts 16 ligamål fjolårssäsongen kom två (just det, TVÅ) mot lag i toppskiktat , nämlingen Real och Valencia. Målet mot Valencia kom f.ö när matchen redan var avgjord sedan länge - Valencia ledde med 4-1.

Tevez är väs så vitt jag vet inte anfallare utan offensiv mittfältare. Och det är ingen position som måste förstärkas.
Barcelona Tompa
c.gälman:
"- kluivert gjorde ju mål mot Real Madrid.. öhh en av världens bästa klubbar.." Vad bevisar det? Real Madrid är världens bästa lag offensivt men defensivt finns det många lag som är mycket bättre. Av Kluiverts 16 ligamål fjolårssäsongen kom två (just det, TVÅ) mot lag i toppskiktat , nämlingen Real och Valencia. Målet mot Valencia kom f.ö när matchen redan var avgjord sedan länge - Valencia ledde med 4-1.

Tevez är väs så vitt jag vet inte anfallare utan offensiv mittfältare. Och det är ingen position som måste förstärkas.
Barcelona Jónathan
2004-03-29 21:14
Alla här vet nog vad Trezeguet går för, minns EM-finalen 2000, då han på övertid skoningslöst dunkade in avgörandet i nättaket. Precisionen och målfarligheten som han besitter är otrolig.

Han skapar kanske inte chanserna på egen hand, men det ska inte heller vara hans uppgift. Han är precis vad dagens Barcelona behöver. En huggande forward som sätter sina chanser.

Stog på www.as.com att Barca och Juve kommit överens om en prislapp på 25miljoner Euro. Huruvida detta är sant återstår att se, men jag skulle bli överlycklig om vi fick se honom i Barcatröjjan nästa säsong.

Barcelona Gabriel
2004-03-30 00:23
B_a_r_c_a

Jag hoppas inte att jag fick dig att tro att Hienze egentligen heter Hienxe, jag skrev bara fel. Hehe, du kanske också gjorde det.
Barcelona Gustaf
2004-03-29 21:29
Att kalla Tevez för en offensiv mittfältare i stil med Dinho och Totti vore inte riktigt korekt även om han ligger lite längre ner än t.ex Inzaghi och Trezeguet för att ta ett exempel. Mer av en Saviola som PUYOL=hjärta sa.

Detta är en av anledningarna till att han inte borde köpes. Dessutom är han icke EU-medlem och så tycker jag vi måste börja köpa etablerade spelare istället för chansningar som Riquelme, Saviola, Geovanni m.fl.

Självklart måste man tänka på framtiden men idag är det verkligen inte billigt att köpa sydamerikanska talanger som Robinho och Tevez t.ex. Vi har många talanger i canteran som först borde få chansen.
Barcelona Viktor Munoz
2004-03-26 19:18
Lite allmänna kommentarer:
Sett över två matcher borde vi ha vunnit lätt sett till de målchanser vi skapar, men sätter man inte chanserna så kan man inte vinna matcher, såklart. Vi ägde trots allt matchen igår men visst har vi anledning att vara besvikna. För vi skapade ändå inte de där riktigt vassa chanserna som krävs för att göra mål. Många spelare underpresterade igår men skulden bör ändå i första hand läggas på Motta och Saviola som gav bort segern till CEltic på Ibrox med sina idiotiska aktioner.
Sen kan man ju ändå vara besviken på Ronnie, Xavi, Cocu som borde ha presterat bättre. Många av de andra var såklart sämre men man kanske inte kan förvänta sig mer av tex: Luis Enrique(han räcker tyvärr inte rktigt till för oss längre, RIP) Luis Garcia(som visserligen varit ganska bra under våren men som inte är tillräckligt bra han heller), Gerard(har aldrig enligt mig presterat bra i Barcelona. En slitvarg men för dålig i spelet) och Overmars(ytterligare en spelare som inte räcker till längre, men som också har varit bra hos oss). Backlinjen är väl ingen idé att ens nämna så def som Celtic spelade.
Sedan håller jag med om att Sergio Garcia gått kunde ha släpps in tidigare och att inte Iniesta fick komma in var en stor besvikelse. Däremot Queresma har fan varit usel varenda gång han spelat som jag har sett (ganska många gånger trots allt) och har fått chansen nog i år.
Allt detta till trots tycker jag att Riijkard verkligen har gjort ett klart godkänt jobb hitills och ser verkligt intressant ut för framtiden. (Jag tvivlade också för några månader sedan men man måste ha tålamod, det tar tid att bryta nedåtgående trender).
Barcelona Barca_^^
2004-03-29 21:16
Tevez är lika gärna anfallare som mittfältare...
Barcelona c.gälman
2004-03-29 21:02
Carlos Tevez kan barca värva
Barcelona Viktor Munoz
2004-03-26 19:18
Lite allmänna kommentarer:
Sett över två matcher borde vi ha vunnit lätt sett till de målchanser vi skapar, men sätter man inte chanserna så kan man inte vinna matcher, såklart. Vi ägde trots allt matchen igår men visst har vi anledning att vara besvikna. För vi skapade ändå inte de där riktigt vassa chanserna som krävs för att göra mål. Många spelare underpresterade igår men skulden bör ändå i första hand läggas på Motta och Saviola som gav bort segern till CEltic på Ibrox med sina idiotiska aktioner.
Sen kan man ju ändå vara besviken på Ronnie, Xavi, Cocu som borde ha presterat bättre. Många av de andra var såklart sämre men man kanske inte kan förvänta sig mer av tex: Luis Enrique(han räcker tyvärr inte rktigt till för oss längre, RIP) Luis Garcia(som visserligen varit ganska bra under våren men som inte är tillräckligt bra han heller), Gerard(har aldrig enligt mig presterat bra i Barcelona. En slitvarg men för dålig i spelet) och Overmars(ytterligare en spelare som inte räcker till längre, men som också har varit bra hos oss). Backlinjen är väl ingen idé att ens nämna så def som Celtic spelade.
Sedan håller jag med om att Sergio Garcia gått kunde ha släpps in tidigare och att inte Iniesta fick komma in var en stor besvikelse. Däremot Queresma har fan varit usel varenda gång han spelat som jag har sett (ganska många gånger trots allt) och har fått chansen nog i år.
Allt detta till trots tycker jag att Riijkard verkligen har gjort ett klart godkänt jobb hitills och ser verkligt intressant ut för framtiden. (Jag tvivlade också för några månader sedan men man måste ha tålamod, det tar tid att bryta nedåtgående trender).
Real Madrid Que?
2005-03-02 00:41
Ämne: Ämne: Skall i....
stinsen,

Notera att jag inte någonstans i mitt inlägg har skrivet att Madrid-spelarna gnäller mindre. Det kanske kan kallas lite dubbelmoral, men det var bara en åsikt. Även jag, som Real-supporter, tycker att vissa av "mina egna" spelare gnäller alldeles för mkt.

Men jag måste säga att jag tycker Deco är i en klass för sig. Men du är inte beredd att hålla med, förstår jag? :)
Barcelona Johan #17
2004-03-26 22:37
Det kan nog vara så ja men nu har vi inte UEFA-cupen att bekymra oss över längre. Full fart i ligan bara. :)
BigBadOla
2005-03-02 09:35
Kharles_Kubala
Vann Espanyol??? Vilken match tittade jag på =)
Barcelona Valdés
Tompa; vi är fortfarande helt överens om att Trez är en betydligt bättre anfallare än vad Kluivert är.

Tomas Brolin var en av världens bästa fotbollspelare för 9 år sedan och Trez vann italienska skytteligan för 3 år sedan - mycket händer på bara 1 år. ( Förra året gjorde Trez 8 ligamål och i år har han gjort 14 ).

Jag fortsätter att hoppas på Torres.
Barcelona Tompa
2004-03-29 21:03
PUYOL=Hjärta:
Förstår vad du menar och tanken är givetvis god. Kezman tror jag dock inte är rätt man för Barca. Det faktum att han gör väldigt lite mål i Europacupspelet tyder starkt på att han inte håller på den allra högsta nivån. Men visst, kan man hitta riktigt bra spelare som inte kostar multor så är det givetvis bra.
Barcelona Valdés
2004-03-29 19:22
Tompa; jag håller helt med om att Trez är en bättre avslutare än Kluivert MEN hur ofta gör Trézéguet mål mot bättre motstånd?

Angående prislappar tycker jag att det är märkligt om Trez skulle kosta mer än Makaay som är en bättre forward än vad Trez är, Makaay gick till Bayern för ca 18 miljoner euro.

I mina ögon är inte Trez bland världens 10 bästa anfallare och om man väljer mellan att köpa honom för omkring 30 miljoner och Torres för 50 miljoner tycker jag att man skall välja den senare eftersom han har oändligt många fler kvalitéer än vad Trez har och någonsin kommer att få.

Förhoppningsvis slutar man att köpa in många dyra och halvbra ( i vissa fall usla ) spelare till varje säsong för att istället koncentrera sig på få men riktigt dyra nyförvärv av de bästa men som verkligen gör en skillnad.

Snacket om Rekarte, Luque och Trez är fortfarande märkligt. Behov av en ny högerback finns ju inte, att köpa in en vänsterytter för omkring 150-200 miljoner som ersättare för Overmaars som är avbytare verkar märkligt ( eller har man tänkt ändra spelsystemet och börja spela med två yttrar, eller skall L. Garcia säljas/bytas bort) och angående Trez så är det tveksamt om han håller som ensam forward. Det blir en spännande sommar....
Barcelona Tompa
2004-03-29 21:03
PUYOL=Hjärta:
Förstår vad du menar och tanken är givetvis god. Kezman tror jag dock inte är rätt man för Barca. Det faktum att han gör väldigt lite mål i Europacupspelet tyder starkt på att han inte håller på den allra högsta nivån. Men visst, kan man hitta riktigt bra spelare som inte kostar multor så är det givetvis bra.
(--MadriEntes--)
2005-03-02 00:30
varför är det sån äcklig bild från era matcher? suddig och mörk.....
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-02 09:03
Pelayo

Xavi får väl bevisa sin skicklighet nu när han fått chansen på riktigt.

Vidare tycker jag också att låtarna är perfekta.
(--MadriEntes--)
(--MadriEntes--)
Barcelona Blaugrana_1899
2005-03-02 08:47
Kommentatorn måste skojjat när han sa att Belletti typ aldrig kommer förbi motståndarnas back när han utmanar på högersidan!?!
Barcelona Tompa
2004-03-29 20:55
Valdés:
" håller helt med om att Trez är en bättre avslutare än Kluivert MEN hur ofta gör Trézéguet mål mot bättre motstånd?"

Ärligt talat såp har jag ingen koll på det. Men två saker vet jag i alla fall:
1)Trezeguet gör mycket mer mål än Kluivert
2) Kluivert gör nästan inga mål mot riktigt bra lag.

Slutsats? Trezeguet är en mycket vassare anfallare än Kluivert.
Barcelona stinsen
2005-03-02 00:44
JO Deco klagar på bra. tyvärr tycker jag det är genomgående i både den italienska och den spanska ligan. Ingen nämd, ingen glömd.
Där ser jag upp till Premier league. tyvärr brister den på så mycket annat =)
Barcelona Tompa
2004-03-29 20:55
Valdés:
" håller helt med om att Trez är en bättre avslutare än Kluivert MEN hur ofta gör Trézéguet mål mot bättre motstånd?"

Ärligt talat såp har jag ingen koll på det. Men två saker vet jag i alla fall:
1)Trezeguet gör mycket mer mål än Kluivert
2) Kluivert gör nästan inga mål mot riktigt bra lag.

Slutsats? Trezeguet är en mycket vassare anfallare än Kluivert.
Real Madrid Ronnie
2005-03-02 00:04
Chevantón,Almiz

Om ni inte uppfattar det så går Espanyols kapten fram att tar tag i Ronaldinhos öra när han sitter på marken, det är därför han går fram och puttar på honom! Så han gav bara tillbaka och det var mot rätt spelare.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-29 20:52
Jag hoppas att Barca värvar en spelare som fotfarande är talang.
HAr ni hört talas om topp, 2handkonsument-teroin i naturen?

Har vi bara canteras i klubben är vi producenter.
Värvar vi spelare som slagit igenom och är talanger i sina klubbar är vi 1a handskonsumenter.
Värvar vi spelare som redan är hyfsat stora, men som inte slagit i en toppklubb, är vi tredjehandskonsumenter.
Klubbar som Real Madrid och Chelsea är toppkonsumenter då de värvar stjärnor ifrån andra storklubbar.
Detta är ett nyanserat sätt, om än lite flummigt, sätt att se på saken.
Jag hoppas att barca aldrig blir en toppkonsument som vi blir i och med en värvning av Trez.
Jag hoppas att vi kan värva en spelare som gör oss till 2 eller 3e handskonsumenter. Tex Kezman.
Det är denna strategi vi har vunnit på genom alla år och jag hoppas att den får fortlöpa.
Spelare som Stoichkov, Rivaldo, Ronaldo, Ronaldinho mfl var alla 2 o 3:e handsköp och jag hoppas att det är ett sånt vi får se till sommaren.

Ajaj, förvirrat inlägg av mig.
Hoppas nån förstår =)
Barcelona Ronnie
2005-03-02 00:04
Chevantón,Almiz

Om ni inte uppfattar det så går Espanyols kapten fram att tar tag i Ronaldinhos öra när han sitter på marken, det är därför han går fram och puttar på honom! Så han gav bara tillbaka och det var mot rätt spelare.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-29 20:52
Jag hoppas att Barca värvar en spelare som fotfarande är talang.
HAr ni hört talas om topp, 2handkonsument-teroin i naturen?

Har vi bara canteras i klubben är vi producenter.
Värvar vi spelare som slagit igenom och är talanger i sina klubbar är vi 1a handskonsumenter.
Värvar vi spelare som redan är hyfsat stora, men som inte slagit i en toppklubb, är vi tredjehandskonsumenter.
Klubbar som Real Madrid och Chelsea är toppkonsumenter då de värvar stjärnor ifrån andra storklubbar.
Detta är ett nyanserat sätt, om än lite flummigt, sätt att se på saken.
Jag hoppas att barca aldrig blir en toppkonsument som vi blir i och med en värvning av Trez.
Jag hoppas att vi kan värva en spelare som gör oss till 2 eller 3e handskonsumenter. Tex Kezman.
Det är denna strategi vi har vunnit på genom alla år och jag hoppas att den får fortlöpa.
Spelare som Stoichkov, Rivaldo, Ronaldo, Ronaldinho mfl var alla 2 o 3:e handsköp och jag hoppas att det är ett sånt vi får se till sommaren.

Ajaj, förvirrat inlägg av mig.
Hoppas nån förstår =)
Annons: