/spanien/barcelona/forum/26073.aspx/spanien/barcelona/forum/26073.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hadinho
2005-03-02 12:57
Haha kommentatorn var ju ägg, han sa att Belleti hade en svaghet. Jag trodde att han skulle säga inläggen! Han säger: Belleti kommer aldrig förbi när det är 1mot1 situation. Haha vilket skämt, dags för TV4+ att skaffa en ny "expert" kommentator
BigBadOla
2005-03-02 08:11
Tror Kameni sover gott nu =)
Fast jävla tråkigt lag han står för
Som spelar 1-9-1-0
Barcelona Adabisi
2004-03-26 21:30
Hade vi haft Trezuget, Vieri eller någon annan centertank på plan igår hade vi vunnit klart. Avsaknaden av en riktig målskytt är total, får vi en sådan är vi bland de fem i europa. Efter matchen igår fårstår man hur Argentina kände sig efter VM-matchen mot sverige. Celtic var om möjligt än defensivare än Sverige, tror faktiskt aldrig jag har sett ett så defensivt lag, har ni?
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-03-02 00:54
Asså helt ärligt man tappar lusten att se på fotboll nu förtiden.Det spelar ingen roll om vi spela hemma eller borta så spelar alla lag med 9-10 backar och jag tycker att det är tråkigt för oss och för fotbollen. Va har hänt med offensiv fotboll? och det är inte bara de här botten lagen som spelar så, alla gör det nu mera mot Barca. i hela europa så är det bara Barca och Arsenal som spelar offensivt ALLTID.
Barcelona Barca_91
2004-03-26 22:26
Tro det eller ej men jag tror vi är på väg mot en svacka-igen.
Först förlorade vi med 1-0 borta mot Celtic.
Sem spelade vi "bara" 2-0 borta mot Murcia utan att övertyga.
Sen vann vi mot Real Sociedad med 1-0 efter ett sent mål av Dinho.
Sen igår spelade vi lika trots 70-30 i bollinnehav och 2-5-3 uppställning större delen av andra halvlek.

En vinst på söndag är viktigt för att inte hamna i en ny svacka.
Barcelona Izquierda
2004-03-30 07:04
När det gäller köpet av 3cg, så är jag nog inne på B_a_r_c_a's linje. Vi får inse att det inte blir någon Henry eller Sjevsjenko, och min gissning är att förhandlingarna om Torres strandade för flera veckor sedan. Det var snack om Torres ett tag, men det har varit tyst länge nu, och jag misstänker att Atleti håller fast vid en allt för hög prislapp.
Adriano och Makaay är också orimliga alternativ.
Därmed återstår anfallare i klassen under den absoluta världseliten. Här finns, som jag ser det, för tillfället t.ex. Cissé, Drogba, Vieri, och så då Trez. Kan vi få hit den sistnämnde så får vi nog vara nöjda. Dock är jag absolut inte övertygad om att succé i Serie A per automatik innebär succé i La Liga. Tvärtom.
Ligorna är väsenskilda eftersom försvarstänket är ett helt annat i Italien. Där har lagen en klart mer defensiv grundtanke och som anfallare möter man oftast "färdiguppställda" försvar, och då kan man göra som Trez brukar göra, dvs ställa sig i straffområdet och vänta på att nån annan ska servera.
I La Liga är det ett mycket mer öppet spel, och här krävs det att anfallarna jobbar över betydligt större ytor och har större bollinnehav. Passar detta David Trezeguet? Jag är faktiskt skeptisk. Av samma skäl som jag är skeptisk till att Saviola skulle lyckas i Italien.
Nåja, nu tror jag ändå att Trez är tillräckligt vass framför motståndarmålet för att göra hyggligt ifrån sig i Barca. Får vi inte Torres, så är Trez det bästa rimliga alternativet jag kan se.

Nu kommer jag väl att dränkas i motargument, men av samma skäl som jag tror att Trez skulle få svårare i La Liga, tror jag att Inters Alvaro Recoba skulle lyfta sig rejält om han fick komma hit. Han är en passningsspelare av yppersta världsklass, har ett mycket bra skott och en fantastisk spelförståelse. Han har EU-pass och Inter har för många anfallare. Jag tror att han skulle göra sig perfekt i spegelposition till Ronaldinho. En vänsterfot på vår offensiva högerkant skulle funka bra tror jag, han skulle kunna släpa lite bakom Trez och skära inåt i banan på samma sätt som Ronaldinho.
Men prislappen är förmodligen hög.
Barcelona stinsen
2005-03-02 00:34
Ämne: Ämne: trisst ....
Haha klint.

Visst måste Rijkaard ta kritik när han byter ut maxi. tycker personligen att ronaldinho eller Eto skulle ha gårr ut, vilket bidrar till Maxis styrka som target i mitten. Ronaldinho behöäver vila. Allrahelst nu efter sininfluensa.
Barcelona juanito
2004-03-30 12:35
Låt säga att Barça får köpa Robinho för 100 miljoner (Santos skulle nog kräva mer än så) och sedan skickar iväg honom till någon europeisk klubb. Vore det en bra lönsning? NEJ! Varför köpa spelare som vi förhoppningsvis får användning för om två år? Vi ska alltså offra pengar som behövs till viktiga övergångar för att värva en sydamerikansk talang som är helt oprövad i europeisk fotboll och hoppas att han utvecklas rätt? En dag kanske han kommer att bli världsbäst men så tänkte väl alla om Riquelme också.

Näe, jag säger som förr. Ska man värva spelare så ska det vara sådana som kan gå direkt in i startelvan.
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-03-02 00:43
Assså Barcas problem är just nu är att deras offensiva spel gör att de får minst 9 backar i mot sig varje match som står som en mur runt det egna målet och det enda sättet att spräcka det är att sätta in långa spelare och mata in inlägg för våra spelare kör teknisk och bra passning spel men de kan komma förbi 3-4 spelare och sen stoppas dem.

vi spela så där på alla våra matcher just nu
------------Valdes------------
------------------------------

---------(mitt plan )---------
-----Puyol--Mots--Marquiz-----
-----------Xavi---------------
Belletti----Deco-----------Gio
--Giuly-----Etoo--------Dinho-
---Mots--Mots---Mots--Mots----
Mots--Mots----Mots--Mots--Mots--
------------Mots--------------
Hur fan ska de förbi om vi inte tar in minst 2 huvudspelare som kan bryta lite i försvaret och ge lite ytor till de andra.
Barcelona kubala
2005-03-02 00:30
Ämne: Skall inte komma här....
Dem "gnäller" möjligen för att de är övertända, för att de vill vinna. Andra gnäller mest när dem ska förhandla sina kontrakt, medan de skrattar när deras lag ligger under med 2-0.
Barcelona Andreas
2004-03-27 10:43
PUYOL=Hjärta//
Saviola på kanten? Nej tack! Vi har sett det förut och då blev det fiasko. Det är ett enormt slöseri att sätta ut Saviola på någon jäkla kant. Positionen som passa Saviola allra bäst är när han får spela som en s.k. andreanfallare bakom en riktig center. Ungefär som Raúl eller Del Piero. På så sätt slipper Saviola att stångas med stora backar och han kan springa på skarvnigar från centern. I 4-3-3 finns inte den rollen som jag nämnde men om Barça skulle spela 4-4-2 skulle det passa Saviola perfekt. Tänk er till exempel Saviola-Trezeguet på topp med Ronaldinho i en fri roll på ena kanten.
Barcelona ZonD
2004-03-30 11:11
Varför just PSG. Jag anser det finns andra lag som är betydlit bättre på att utveckla talanger. AJAX vore ett utmärkt alternativ och inte helt omöjloigt heller med tanke på den goda kontakten algen emellan. Jag tillhör de som anser att en värvning av Robinho skulle vara utmärkt, även om den sker nu. Tänk er 3-manna anfallet:

Ronaldinho-Trezeguet-Robinho/Saviola

-----Motta---Davids---Xavi-------

NY!!!!----Marquez----Oleguer--Puyol

-------------Valdes-------------

Ett mycket bra lag, men det skulle kräva mycket offensivt duktiga ytterbackar då både Robinho och Ronaldinho skulle lämna kanten ofta. Tur att Puyol finns då:)
Barcelona SLIM
2005-03-02 01:08
Angående klagandet. Det är väl ändå precis likadant i alla ligor för alla lag från och till. Varken mer eller mindre.
Dagens match, självklart är 0-0 en besvikelse, man kan tycka att vi borde vunnit med 3,4 mål. Men Espanyol hade faktiskt en målvakt i Kameni som tog minst ett par avslut som han inte borde tagit. Skulle dom gått in skulle det inte vara samma tongångar här på forumet.
Barcelona Hoodie
2005-03-02 00:18
Jaha, det var det det. Magiska räddningar Kameni gör idag, dock hade dom ju flyt, Espanyol. Å andra sidan måste man ha flyt för att åka ifrån Camp Nou med poäng. Sen spelar det ingen roll vilket lag det är som är på besök.

En sak jag stör mig på är Billy Olsson. Allvarligt talat, TV4 MÅSTE kunna hitta en bättre expertkommentator. Ibland känner jag mig tvungen att stänga av ljudet för att slippa höra fåntratten.

Forca!!
Barcelona Andreas
2004-03-27 10:43
PUYOL=Hjärta//
Saviola på kanten? Nej tack! Vi har sett det förut och då blev det fiasko. Det är ett enormt slöseri att sätta ut Saviola på någon jäkla kant. Positionen som passa Saviola allra bäst är när han får spela som en s.k. andreanfallare bakom en riktig center. Ungefär som Raúl eller Del Piero. På så sätt slipper Saviola att stångas med stora backar och han kan springa på skarvnigar från centern. I 4-3-3 finns inte den rollen som jag nämnde men om Barça skulle spela 4-4-2 skulle det passa Saviola perfekt. Tänk er till exempel Saviola-Trezeguet på topp med Ronaldinho i en fri roll på ena kanten.
Barcelona Messí
2004-10-26 20:16
Finns även en mycket bra guide här på svenskafans.

Se länken.
Barcelona giovani
2005-03-02 03:08
Ärligt jag tycker inte problemet är motståndarnas taktik. Även om det suger att dom spelar på det sättet alltid så är det inget nytt det har varit så sen jag kan minnas fotboll. Problemet är vårat eget spel. Och ett väldigt stort problem är rena mål chanser som resulterar i mål. Barcelona missar extremt mycket.

Och det är ett problem som jag inte har någon som hällst ide på hur man fixar. Det kan bara Rijkard göra.

Första delen av säsongen backa lagen hem lika mycket. Men det var det inga problem för Barcelonas spel vart av en helt annan klass. Det måste på nått sätt höja sig och det är inte alltid så lätt. Lagen spelar som dom alltid gjort.

Ett annat problem är pressen. Så fort Barca missar en poäng så är alla på dom. Fan dom leder ligan med 8 poäng, just nu har dom all rätt att tappa lite poäng här o där utan att få sämre självförtroende. Inte allt för mycket men nån. Men så är inte fallet.

Antic sätt att jobba med spelarnas psyke skulle kännas rätt nu. Kanske ett samarbete mellan Rijkard o Antic skulle vara rätt :) . Man kan drömma eller hur.
Barcelona Camparn på nou
2004-03-30 11:04
Ett genidrag av Barcaledningen vore att köpa Robinho och låna ut honom till PSG alternativt dela på priset eller låta PSG köpa honom ensam för att senare ha köpoption på honom.
Då skulle han få chans att utvecklas i Frankrike under ett par år och när Barca ledningen sen anser att han är tillräckligt bra på ett smidigt sätt kunna ta över honom till Barcelona.
Barcelona Camparn på nou
2004-03-30 13:32
juanito.

Har också hört det tidigare men Levante är en nära grannstad med Valencia så det är nästan som om han skulle ha kommit därifrån.
Barcelona Camparn på nou
2004-03-30 13:20
JAG

Vicente är fostrad i Valencia och en stor publikfavorit sannolikheten att dom säljer honom är lika stor som att vi skulle sälja Puyol och det vet Barca
Barcelona Gabriel
2004-03-30 08:40
Det blir rätt mycket skrivit här inne nu från min sida. Haha, det beror på att jag inte har något att göra för tillfället, jag hoppas ni står ut.

B_a_r_c_a

Jag vet vem Robinho är och var han kan användas i för position. När jag skrev "vem är egentligen Robinho?" menade jag var han kan användas i för position. Jag vet att det lät lite konstigt. Även jag själv har på efterhand märkt det.

Visst kan man hämta honom om två år men frågan är väll bara då ifall inte någon annan klubb redan köpt honom. Det finns ju trots allt en väldigt stor risk för det.

Jag håller fast mig om att det inte vore smart att köpa Robinho till dagets Barca då vi redan har många talanger i offensiva slag i laget. Nu behöver vi istället redan etablerade världsstjärnor så som Davids.

Däremot ser jag gärna ett köp av Robinho om två år då med risk att Overmars, Luis Garcia och Kluivertförsvunnit. För jag håller med dig Robinho kommer att bli en av de största, bara det att jag har svårt att få in honom i vårat lag just nu.
Barcelona Gabriel
2004-03-30 07:32
Trezeguet har givit sin OK för att gå till Barcelona nästa säsong. Barcelona kommer att betala som högst 15 Miljoner Euro pch en spelare. För tillfället intresserar Juventussig av Gabri,Motta och Kluivert och en av dom kan ingå i operationen.

Det är alltså inte snack om några 25M Euro som det sades tidigare utan nu betydligt mycket mindre 15M Euro.

Laporta skulle ha åkt idag tillsammans med Sandro Rossel till Paraguay för att kolla på Paraguay - Brasilien, men Joan Laporta inställde detta eftersom det sägs att han och Juve representatörer skall förhandla om Trezeguet imorgon.

Andra som intresserar Barca förtillfället är Van Bronckhorst, Gilberto Silva, Rekarte, Capdevilla och Luque.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-30 00:40
Gabriel:
hahaha jag skrev också fel;).

Jag har inte sagt att han ska komma nästa säsong men kanske om två år när han har blivit lite större som spelare. Och om du vill veta vem han är så säger jag bara dubbelt så bra teknik som Ronaldinho men han saknar spelförståelse som Ronaldinho har, men killen är ung och tänk dig en Ronaldinho till på plan i barcas lag. Han spelar både som ytter mittfältare och anfallare så nå¨n plats kommer man att ha för honom. Och tro mig att köpa honom nu eller om ett tag innan alla andra lagen som är ute efter honom fångar honom skulle göra att vi tjänar mycket. Han drömmer att spela för Barca så det är extra bra.

Sen kan man om man nu hämtar honom senare om ett år eller två spela med två deffensiva mittfältare och honom på ena kanten så platser kan man skapa på plan beroende va man har för spelare i truppen.
(--MadriEntes--)
2004-10-27 23:10
barcelona måste vinna denna match allt annat vore skandal!!!

Barcelona Aubri
2005-03-01 20:12
Tack för tipset..
va är då billigt? hur mycke ska man räkna med?
Fattig student, här som dessutom vill STOR handla när jag väl är där..
Barcelona Lucho
2005-03-02 02:44
Ingen lyckad match av Rijkaard..

Iniesta visar för femtioelfte gången den här säsongen att han är något för startelvan. Tycker inte att han ska användas istället för Xavi eller Deco men det är bra underligt att han får chansen från start så sällan.

Sedan känner man igen förra säsongens Rijkaard när han omotiverat plockar ut Maxi Lopez. Det är klumpigt av vår tränare. Det självförtroende som argentinaren fick efter Chelsea-matchen lär ha fått sig en törn. Visst, han gjorde misstag men till skillnad från exempelvis Ronaldinho så visade Maxi Lopez lite vilja och kämpaglöd. Tror att han hade kunnat göra betydligt mycket mer nytta den sista delen av matchen. I dessa typer av matcher är han utan tvekan ett av våra vassaste vapen.

Det känns som att vi har samma problem som förra året då laget var beroende av Ronaldinho. Nu är det istället tre spelare som Rijkaard envisas med att använda så mycket som det bara går. Går någon av dom sönder så får vi feta problem.

Sluteligen tycker jag att det är fånigt att folk klagar på huruvida Ronaldinho ler eller inte. Det är ju för fan bara normalt att spelare ser frustrerade ut när det inte går bra!

En sista sak. Nästan så att jag vill börja kalla Gio för van Broncshit igen.
(--MadriEntes--)

(--MadriEntes--)

Barcelona Barca_91
2004-03-26 18:21
Spelare i laget som har kapaciteten att blir stora spelare:
Sergio Garcia
Iniesta
Quaresma
Oleguer
Valdes(är redan stor)

Av alla dessa "små stjärnor" så är det bara en (!) som har en ordinarie plats i a-laget(Valdes)
Oleguer har spelat några matcher i Marques frånvaro och om han spelar nån säsong till kommer han kanske bli riktigt stor.

Förresten vet nån om vi sålt någon riktigt ung talang till något lag dom senaste åren?
Barcelona Gabriel
2004-03-29 23:26
Los Culés

Gabriel Ivan Hienxe är från Argentina.
Han kan spela både som vänsterback och mittback men gör det vanligast till vänster.
Barcelona ville redan från i somras köpa honom och Gabriel Hienze krävde av presidenten att de skulle sälja honom. Hans önskan gick dock inte i uppfyllelse på grund av att tränaren Vahid Halihidzic sa att det inte skulle gå att utmana om ligan genom att tappa två av de bästa spelarna under samma säsong. Den första var Ronaldinho som vi vet.
Han har medlemskap från EU, närmare bestämt ett från Italien, hur han fått det vet jag inte mkt om.
En intressant back är han som både är bra offensivt och defensivt. Om du vill se han lite oftare kan du följa PSG och Hieze på Eurogoals på canalen Eurosport, jag tror att dom sänder den just nu.
Han är dock inte med idag eftersom han var med och spelade med Argentina, tillsammans med våran Saviola.
Annons: