/spanien/barcelona/forum/26072.aspx/spanien/barcelona/forum/26072.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien MorrisW
2004-04-03 13:46
Holländaren:
Hm....har alltid varit förtjust i pierre van hooijdonk, han har fotbollsvärldens ÖVERLÄGSET bästa frisparkar, och e som sagt en stabil målskytt.....MEN: om han ska spela för barca borde han ha gjort det för 2-3 år sen, oavsett om han är bättre nu än någonsin.....barca har nytta va honom i HÖGST 2 år, sedan e man tillbaks på ruta ett......dock: van hooijdonk är en av mina absoluta favoritspelare....
Barcelona juanito
2004-04-03 11:37
Holländaren: Hets mot folkgrupp? Tänk efter innan du använder så starka ord! Men använder man ditt tänkande så är det väl lika rasistiskt med Rijkaards klara favorisering av sina landsmän i Barça?

Ett aktuellt exempel: Gabri har varit bra i dom senaste matcherna och har tom blivit uttagen i landslaget. Ändå blir han förpassad till bänken så fort Van Bronchshit är tillbaka. Det är nästan komiskt. Barça har inte direkt varit överrepresnterade i spanska landslaget på sistone och när vi har en spelare som får vara med där så platsar han inte ens i klubblaget för att tränaren favoriserar sina landsmän. Jag säger bara en sak: SKANDAL!

En till fråga.. Kan du inte tänka i andra banor än holländare? Har nog aldrig sett dig föreslå något annat än holländska spelare.
Barcelona Gaucho
2004-04-03 14:03
Det här är truppen till dagens match:
Cocu, Reiziger, Valdés, Márquez, Gabri, Saviola, Xavi, Gerard, Iniesta, Luis Enrique, Kluivert, Oleguer, Davids, Motta, Rustu, Ronaldinho, Van Bronckhorst, Overmars and Luis García.

Ingen Quaresma, Oscar Lopez och Sergio Garcia ;=(

FY F#####################N ASSÅ !Vad håller Rijkaard på med? Han tar med dig spelare som Overmars, Reiziger och Luis Enrique men inte de först nämnda spelare... Sergio G. skulle ha startat förra vecken pga att Saviola va inte me och idag är han inte ens med i truppen....
Jag är rädd att vi kommer göra samma sak om vi får spelare som 3CG, Vicente och Luque
Barcelona Chavez
2005-03-02 16:30
på ztv.se står det att dom visar Milan - Man. U.
Barcelona Zardiac
2004-04-02 23:05
Dett är en MYCKET tidig version av den eventuella webchatten..Skulle gärna vela ha lite förslag på färger och eventuelt om layouten är helt fel.. men framför allt tipps på färger. Ni kan skriva vad ni tycker direkt i chatten.. alla medelanden sparas så jag kollar vad ni tycker sedan.
Barcelona Barca_91
2004-04-03 15:20
Bopi:
Vilken talang?
Real Madrid Ronaldo_#1
2004-04-03 00:03
jag vet inte men jag hoppas han inte gör det för han passar verkligen i barca han e en mycket bra huvudspelare som barca kan ha nytta med som mot real!!
kluivert
BigBoi
2004-04-03 12:16
Jag läste på SVT-text att David Treziguet skulla vara klar för Barca, stämmer det eller?
Barcelona Relay
2005-03-02 14:32
Tompa ett varningens finger vi vann inte igår. Och gapet mellan oss och real är för litet för att jag ska känna mig lugn. Cedhamre är inte ett dugg pessimistisk bara lite mer realist än dom flesta av oss. Hade barcelona haft en fullgod ersättare för Pouyl så skulle jag känt mig lugnare.
Barcelona kubala
2005-03-02 16:44
Ämne: Otroligt mycket att ....
Pelayo
Håller med dig om det mesta. Igår så trodde man innan matchen att det handlade om en vänskapsmatch, så avslapnade som spelarna var.
Angående Ronaldinho, så lider han av "andrasäsongssyndromet". Alltså killen har magin och det är få förunat men måste förstå att det handlar om ett lagspel. Så som det är nu så stannar han oftast upp spelet. Men hans kapacitet är så enormt att jag tror att han kommer att BLI något riktigt stort.
Däremot så har Barcelona fantastiska frisparkskyttar som Xavi, Deco och Gio, som är ett klass bättre en Dinho. Tycker att det är svagt av F.R. att inte sätta sakerna på plats.
Vad gäller Maxi, så har du helt rätt. Det var ett taktisk misstag. Och F.R. brukar inte göra sådana. Till och med det omtalade Dream Team hade sin Julio Salinas, en straffömrådetsspelare som satte dit vinnande bollar i sådana matcher och jag tror efter vad jag har sett att Maxi är/kan bli ett par klasser bättre än vår käre J.S.
Barcelona Bopi
2004-04-03 15:03
barca snodde en jani talang mitt framför ögonen mellan madrid o santander..killen snackade me stoickhov under en tid o sen bestämde han sig att välja barca
Barcelona Tomasz
2004-04-02 23:13

Izquierda...

Ja det blev bara två (och några mindre viktiga matcher), mest pga han själv faktiskt. Rijkaard valde att satsa på turken när laget var inne i en negativ trend, inte alls Valdés fel enligt mig. Hade Rüstü spelat bra hade han naturligtvis fått fortsatt som förstekeeper, eller hur? Gör man tabbar som han gjorde så går det bara inte ha kvar han i mål. Det mot Celta blev direkt avgörande och vi tappade två viktiga poäng.

Med de punkterna du tog upp så verkade det som om Rüstü överhuvudtaget inte hade en chans att påverka sin situation. Jag säger att han hade det.

Få målvakter klarar hantera pressen som målvakt i Barça. Valdés klarar det och Rüstü klarar det inte, därav är Valdés enligt mig den bäste målvakten av de två.
Barcelona Xavi
2004-04-03 10:27
Holländaren//

Vem ska han peta?
Barcelona Gaucho
2004-04-03 13:53
Van Hooijdonk?????????????????????? ALDRIG I LIVET ! inte ens för tre är sen....
Barcelona Izquierda
2004-04-02 22:20
Tomasz//

"4. Rüstü gjorde flera tavlor när han väl fick chansen att spela."

Japp. I alla två matcherna.
Barcelona Majsan
2004-04-03 10:48
Blev glatt överaskad när jag läste att Barcelona är intresserade av Vicente. Är väl kanske inte precis samma spelartyp som Luque, men jag tror inte jag tycker han är sämre. Jag tror att Barca är helt rätt ute när de försöker knyta till sig en starkare kantspelare. Luis Garcia är enligt min mening en bra spelare, men tyvärr inte tillräckligt bra för att vara någon stjärna i Barcelona. Han är en jämn spelare, men liksom inte riktigt bra på nåt, varken teknik eller snabbhet, även om han för den skull inte är oteknisk eller långsam. Bara inte riktigt, riktigt bra på nåt. Men vad gäller värvningar tycker jag egentligen att det räcker med en riktigt etablerad anfallare för att skapa ett komplett lag. I backlinjen finns bra material på sikt i canteraspelarna, på mittfältet finns helt klart intressanta spelare och i anfallet tror jag på unge Sergio Garcia som verkligen gjort pigga inhop. Visst utrymme för värvning av yttermittfältare om nu Luis Garcia ska vara den som räknas som bäst och får spela, och att Quaresma inte heller i fortsättningen ges någon chans till upprättelse.
Barcelona barcapimp
2005-03-02 16:20
BigBadOla
Tackar
Barcelona Puyol
2005-03-02 15:27
eller marquez.....

felet ligger i barcas spel och inte i motståndarnas taktik....chelsea spelade med 9 försvarare men ändå hade vi många chanser och spelade riktigt bra.......när motståndaren backar hem så är det vår chans att anfalla.......
Barcelona Puyol
eller marquez.....

felet ligger i barcas spel och inte i motståndarnas taktik....chelsea spelade med 9 försvarare men ändå hade vi många chanser och spelade riktigt bra.......när motståndaren backar hem så är det vår chans att anfalla.......
Barcelona Gaucho
2005-03-01 21:58
Maxi och Gerard kommer att starta.
Barcelona Puyol
eller marquez.....

Las Palmas edvard
2004-04-05 16:21
Jag glömde Arteta! Har ju gjort nån säsong på Miniestadi och spelar underbart i Rangers nu.
(--MadriEntes--)
2005-03-02 15:22
ett härligt citat av Jose Mourinho:

"Barcelona är en storartad klubb. Men i deras 200-åriga historia har de bara vunnit Europacupen en gång. Jag har bara varit manager i några år och redan vunnit lika många."
(--MadriEntes--)

"Barcelona är en storartad klubb. Men i deras 200-åriga historia har de bara vunnit Europacupen en gång. Jag har bara varit manager i några år och redan vunnit lika många."
(--MadriEntes--)

Barcelona Maxi Lopez
2005-03-02 13:30
Det känns som att Barca spelar inte så som de gjorde förra året.
Barcelona Adaminho
2005-03-02 14:38
Gud vad mycket fel Claes sonde skriver i senaste "match berättelsen".
Barca_BEST
2004-04-02 20:00
Juanito:

jag menar.....du vet redaktionen har ju skrivit på en artikel(butt INte till barca!) då stog det att du hade komit på skämtet :P
Barcelona c.gälman
2004-04-05 16:31
som vänster back bode Barca värva Gael Clichy från Arsenal. han är rikitgt bra. född 1985
Barcelona Xavi
2004-04-03 10:21
Izquierda//

Kan inte göra något annat än att hålla med dig. Qauresma fick faktiskt speltid i början av säsongen.
Annons: