/spanien/barcelona/forum/26070.aspx/spanien/barcelona/forum/26070.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nr 10
11/20/2005 16:53
RONALDINHO ÄR GUD
MESSI ÄR MESSIAS

BARCA ÄGER
Barcelona Chancho
11/20/2005 16:52
Bildbevis från igår. Den lille Ronaldo visade att han är världen utan tvekan bästa spelare. Och det var 20 år sedan en spelare var så överlägsen på denna toppnivå. Sättet han gör målen förvånar mig inte. Passningarna han slog igår, finterna mot Salgado som höll honom jävligt hårt och hans glädje, ett av mina bästa fotbollsminnen igår. Början mot en era som vi allt för sällan får se. Hoppas bara att ronnie kan hålla uppe sin motivation mot de mindre lagen. Då kommer vi få se snyggare mål än de två vi såg igår.

JAg tänker inte ens kommentera de som skriver o påstår att Ronaldinho är överskattad. Enda frågan som återstår för mig i hans karriär är om han kommer bli bäst genom tiderna. Tack för att jag fick se matchen igår, jag älskar fotboll!!!
Barcelona Nr 10
11/20/2005 16:51
Susacao;

jag ska nita dig!!
Barcelona Kapten11
11/20/2005 16:37
Fantastisk match av Barca igår!
Troligtvis har vi för tillfället världens bästa anfall. Messi gör en otrolig insats, bara ett mål som fattas. Rätt kul att se Kåmark ifrågasätta laguttagningen innan matchen. Messi eller Giuly spelade tydligen ingen roll, och Henke Larsson hade ju form(?). Jag gillar Henke och hans chans kommer, men har inte Messi visat form? I övrigt en bra insats av samtliga spelare. Förutom en som får knappt godkänt. Jag vet inte hur många felpass Deco slog i första halvlek. Han är livsfarlig med sin nonchalans. Xavi och Marquez dock världsklass, men Deco, nej tack.
Barcelona Gamba10
11/20/2005 16:30
Har ni läst Gravesens inlägg i AS idag. Hur skall man kunna ta en sån lirare på allvar efter detta????
"Fue el equipo equivocado el que ganó. Pudimos haber hecho uno o dos goles, aunque no tuvimos la suerte necesaria, pero sí el Barcelona, porque su primer tanto fue muy afortunado y luego hicieron dos al contraataque. Fueron actuaciones individuales", declaró hoy Gravesen a la agencia Ritzau.
se gärna mer blunders av honom under länktipset.

Och att säga att vi vann enbart pga dinho så är det också fel. vi var bättre på alla positioner. OCH dinho räknas väl in i laget också eller?!?! precis som casillas räknas in i RM och han har räddat dem MÅNGA ggr.
Barcelona Gamba10
11/20/2005 16:26
Allt är säkert redan sagt men jag måste bara säga att man är så glad å stolt idag. Dinhos och övrigas konster kan man inte hylla nog, men jag är nästan mest glad över det sätt vi genomför matchen. Vilken disciplin, rm skapade ingenting. Vi ägde!!! vi verkar ha lärt oss av misstagen från förra året (i madrid och london). Nu börjar jag riktigt kunna se framför mig barca stå med en CL buckla i maj också. Härligt.
Barcelona BatiGoal_!
11/20/2005 16:22
Alla barca fan kan ni motstå frestelsen med att inte gå in till Madrids forum så gör ni en stor grej.

Tack på förhand
Barcelona AlexC
11/20/2005 16:17
Man svävar fortfarande på moln efter uppvisningen igår. Ronaldinho, Eto'o, Xavi, Puyol, Deco, Messi, Marquez.. vilka spelare, vilket lag!

Men Gabriel, du är nog lite väl euforisk när du säger att Barça är odiskutabelt världens bästa lag. Nog skulle folk från Turin, Milano, London och München vilja ha med ett ord i den debatten, men som vi spelar igår har vi inte många av de 4 andra framför oss.

Deco visade igår att han är vår startman bredvid Xavi. Med all respekt för Van Bommel's lyckade insatser senaste månaden så är Deco ändå snäppet bättre. Vidare kommer Beletti få det tufft att ta tillbaka högerbacksplatsen. Visst är han bättre offensivt men så stabil defensivt som Ole har varit så tycker jag att han skall starta när vi möter lite tuffare motstånd.

Skall man hitta något negativt idag så är det väl att det är över 2 dygn innan man får se Barças fotbollskonst igen.
Spanien donroosen
11/20/2005 16:03
Jag har planer att åka ner och se El Clasico till våren i Barcelona!

Jag skulle uppskatta om någon kunde skicka ett meddelande till mig med tips om biljetter hotell och andra intressanta saker.

Grattis till segern! ;)
Barcelona La Rambla
11/20/2005 16:01
Susacao//
Det är möjligt att han står på hälarna. Men att kalla Ronaldhino för överskattad är att som att säga, solen går bara upp var annan dag. När jag tror mig ha sett honom prestera vad som är möjligt, då visar han en ännu högre nivå och man bara häpnar. Jag skulle sen vilja hävda, att när han kommer rättvänd, ovsett om er stjärnback står på hälarna, står rätt eller om han tom står på händerna så räcker de inte till. Han är helt enkelt för snabb, för oberäknelig med bollen fast vid skosnörena och det i en fruktansvärd fart. Så att skylla på att försvararna står på hälarna är lite att skylla ifrån sig. ;)
Barcelona baarca
11/20/2005 15:48
är det nån som tycker att maxi borde få spela..??
han får liksom alldrig spela och enligt mig så är han en bra fotbollsspelare.!

så vad tycker ni..?
Barcelona Gabriel
11/20/2005 15:47
Susacao

Barcelona är odiskutabelt världens bästa lag och Ronaldinho är odiskutabelt världens bästa spelare. Det var inte bara han som hade show mot er igår, utan det var hela laget som du sa. Men han är simply the best.

Vi har världens bästa back - Puyol, världens bästa speldirigent - Xavi, världens bästa spelare - Ronaldinho världens mest lovande stjärna - Messi och afrikas bästa spelare och snart världens bästa anfallare - Eto'o.

Vill inte säga för mycket nu när jag lever i min euforivärld men detta kan bli hur bra som hällst. Det här laget vi har idag kan bli som det bästa Barcelonalaget genom tiderna - tom bättre än The Dream Team, men det är mycket kvar att bevisa för det. Förutsättningarna finns defenitivt !
Barcelona Ghazza
11/20/2005 15:29
Fy f-n vilka underbara spelare Xavi och Puyol är. Speciellt Puyol.
Barcelona Blaugrana_1899
11/20/2005 15:27
Susacao // haha, en helg som denna så bryr jag mig inte om sånna inlägg som du nyss skrev! :D

Ojoj så skönt att vakna upp idag! Vilken känsla, fast real va riktigt keffa så bjöd vi på showen, spelet och målen.. Ronaldinho visa varför han valdes till världens bästa och hela laget spela bra, kung Puyol va som vanligt bäst där nere och stoppade den enda spelaren i real som jag fruktade, mr Ronaldo.. aja ni flesta såg matchen så det finns inte mycket mer att säga.

FUTBOL CLUB BARCELONA ! ! !
Kaká#8
11/20/2005 15:26
Ronaldinho överskattad?De nog Real Madrid spelarna som underskattar Ronaldinhos teknik.Han har lekt med Real Madrid varje år.Leder han Barcelona till Liga guld och CL guld och Brasilien till VM guld(vilket som der ser ut att han kommer göra) så e han minst bland top 10 bästa fotbollspelarna genom tiderna.Glöm inte att fotbollen är annorludna sen Maradona,Pele o Platini spela.
Barcelona Sonde
11/20/2005 15:22
Susacao: Ytterst illa valt tillfälle att kalla Ronaldinho för överskattad...
Real Madrid Susacao
11/20/2005 15:21
La rambla.

Du verkar vara en av dom få som vet vad fotboll handlar om. Inte för att dissa ronaldinho. Men att komma rättvänd med fart mot en back som står på hälarna är inte direkt nåt svårt. Det som gör Barcelona är att HELA laget är tekniska, snabba, och sliter nåt fruktansvärt. barcelona kombinerar finess med en stor vinnarvilja. Ronaldinho tycker jag är överskattad. Det var inte han som hade show igår utan det va Barca som hade det.

P.S Ronaldinho har mil kvar för att bli världens bästa spelare genom tiderna
Barcelona Killa
11/20/2005 15:08
Somsagt jag förstår inte vad som har hänt med Real Madrid. Dem är inte ens ett hot längre.
Barcelona Bopi
11/20/2005 14:59
Dagensord: RONALDINHO

Tack för mig!
Barcelona Lampan
11/20/2005 14:51
Hur många mål har Ronaldinho gjort i årets La liga?
Barcelona (catalonia barca)
11/20/2005 14:45
Tompa ///
det är ingen som ska tro at RONALDINHO är världens bästa fotbolls spelare.
DET ÄR EN PÅSTÅENDE SOM ALLA SKA LÄGGA I MINNET.
TILL OCH MED OM MAN HAR EN FISK MINNE.
Barcelona Tompa
11/20/2005 14:39
Peder:
Håller verkligen med angående deras jämförelse Zidane vs Ronaldinho. Den var komisk...

Någon mer som tycker att Ronaldinho redan nu är en av världens bästa spelare någonsin?
Barcelona (catalonia barca)
11/20/2005 14:39
salgado såg ut igår som en forward igår.haha
Barcelona Chavez
11/20/2005 14:14
var är han som gör alla ronaldinho movies... snälla kan du inte göra en med gårdagens finter o mål, skulle gärna vilja se... tack på förhand.
Barcelona Peder
11/20/2005 14:12
HAHAHA, grymt skön kille! :D
håller med La Rambla, det är ju trots hela laget som vann matchen! Pressen på Reals bollhållare var mäktig, dom passade ju fel hela tiden!!!
Barcelona La Rambla
11/20/2005 14:09
Haha, kul! Då såg jag fel igår, trodde det stod något med Guti. Det gick lite fort som sagt.
Tack för länken gallan. ;)
Barcelona gallan
11/20/2005 14:08
Ämne: vad stod det på han ....
här ser ni vad det stod på han som sprang in naken: http://www.elmundo.es/albumes/2005/11/19/clasico/index_11.html
Barcelona Peder
11/20/2005 14:07
Valdés, jag håller med!
"RM-redaktionens artikel "Inför el clásico;Duellerna" måste vara något av det mest ironiska som någonsin skrivits här på svenska fans."
största skämtet var väl ändå jämförelsen mellan Ronaldinho och Zidane, plus att den skulle bli oavgjord :D
ruggigt kul att läsa deras spelarbetyg.
Barcelona La Rambla
11/20/2005 13:58
Börjar bli lite tröttsamt att andra bara ser och tror vi enbart har Ronaldhino och att utan honom skulle vi inte vara någonting. Bah, vi har Eto'o, vi har Messi som kommer att bli ännu bättre än vad han redan är. Vi har ett grymt mittfält som jobbar kopiöst både i defensiv och offensiv. En lagom stabil målvakt, en mittback i ypptersta världsklass. Men framför allt så har vi en fantastisk LAGMORAL och glädje i laget. Det betyder mer än Ronaldhinos showmål igår. Tänk på det!
Spanien TheNExTDeLPieRo
11/20/2005 13:53
Måste bara berömma er. NI spelar så bra och det bara att ta av hatten och grattulera att ni har en sån spelare som Ronaldinho. Längtar matchen mellan oss 2 lagen. Skulle bli en dröm och se finalen mellan Barcelona -Juventus

Forza Juve
Annons: