/spanien/barcelona/forum/2607.aspx/spanien/barcelona/forum/2607.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maykii
2015-05-05 12:07
Grabbar! Nu får ni lägga Alexis åt sidan (han är historia) och fokusera på Juventus matchen idag. Vad tror ni? Jag har följt Juventus ganska så bra den här säsongen och jag förstår verkligen inte hur de kan vara så underskattade! Jag har tom lagt spel på Juventus och det nästan enbart pga deras höga odds.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nesto
2015-05-05 11:04
Helt rätt Gabriel men tanken av att ha det bäst från Argentina,Brasilien,Uruguay och Chile får ju en att komma lite smått i byxan.
Den bredden tho 3

men.. om Suarez och Neymar redan nu blir irriterade över speltiden så skulle det säkert blivit kaos om Alexis befann sig i truppen.
Barcelona A good coach is everything!
2015-05-05 10:35
Alexis har vart super hela säsongen. Frågan är om han fortsätter med en formkurva som går uppåt. Svårt att säga om vi gjort rätt eller fel med att sälja Alexis. Men i det läget vi var i så var det nog rätt..
Barcelona ( Xaviesta )
2015-05-05 02:00
Gabriel Suveränt inlägg. Mer klockrent än så kan man inte få fram Alexis
Barcelona Erik Satie
2015-05-05 01:23
I mitt tycke så är Iniesta/busi/Rakitic bäst just nu. För någon månad sedan hade jag nog sagt Xavi/busi/Rakitic men nu har ju Iniesta kommit igång igen.
Barcelona Gabriel
2015-05-05 01:22
Verkligen jätte roligt att se att det går bra för Alexis, det är en spelare man har väldigt nära hjärtat och som jag personligen alltid kommer att önska allt gott. Att han skulle bli en dundersuccé i PL är väl knappast någon direkt chock heller, det är en klass spelare vi pratar om, dessutom i en liga där de flesta mediokra spelare ser ut som superstars - så att "vår"(ja, jag väljer att fortfarande se han som "vår") guldgosse är, inte bara snäppet utan flera snäpp högre i den ligan var något jag redan hade förväntat mig. Men ja, det är väldigt kul att se hur bra det går för Alexis, även om jag hade unnat honom ett bättre och mera konkurrenskraftigt lag än Arsenal. Angående huruvida vi begick ett misstag eller inte när vi sålde honom vet iaf jag vart jag ställer mig i den frågan. Saken är att vi förmodligen aldrig hade kunnat köpa Suarez om det inte vore för att vi hade cashat in på Alexis i somras. Och ingen kan väl argumentera något annat än att Suarez har varit hyper-viktig för oss den här säsongen, i mycket högre utsträckning än vad Alexis någonsin lyckades vara hos oss, eller? Och ja okej, vi hade kunnat valt att sälja Pedro istället för Alexis och förmodligen fått en relativt hög summa för Pedro också (alla Premier League klubbar verkar ju gå bananas för att locka till sig Pedro, bland annat Arsenal), men faktum är att Alexis hade fått nöja sig med att vara 4:e val hos oss. Då hade vi fått se 2 olika scenarion; en av Neymar och Suarez hade fått mindre speltid på bekostnad av Alexis, vilket dels inte hade gynnat oss som lag då både Neymar och Suarez är nivån högre än Alexis när de båda är i form, dessutom hade det inte gynnat spelarna i fråga heller. För när det väl kommer "down to it", som man gärna säger, så litar jag mycket mer på Neymar men framför allt på Suarez när vi pratar om att leverera mot bra motstånd och att kunna avgöra svåra matcher. Alexis hade kanske kunnat stanna, men han hade fortfarande inte blivit långvarig i Barcelona med tanke på vår super trio där framme. Det enda en fördröjning av Alexis försäljning hade inneburit hade varit att vi hade fått en mycket lägre summa för honom. Vi sålde honom faktiskt i precis rätt tillfälle - han kom från en strålande avslutning i Barcelona förra säsongen (där han var en av väldigt få ljusglimtar) samtidigt som han var riktigt bra i VM vilket självklart också trissade upp hans prislapp. Nu fick vi ändå ca 45m€ för Alexis vilket ändå måste ses som "bra" med Barça-mått inräknande, när man tänker på hur dåliga vi normalt sett är på att få hyfsade summor för spelarna vi säljer till andra. Tänk er att istället få 20-25m€ mindre för honom, för det är vad som hade hänt om vi hade väntat en sommar till och Alexis bestämt sig för att försvinna. Sanchez hade velat röra på sig efter denna säsongen pga utebliven speltid, och vi hade aldrig fått lika mycket pengar för honom nu som vi fick i somras. Jag älskar också Alexis och jag önskar honom bara det bästa. Jag är dessutom glad att han får en roll där han kan vara "the man", som Henry säger när han beskriver Leo Messi - Alexis förtjänar att få spela en avgörande roll i ett lag och inte att spela 4:e fiol bara för att han råkar ha världens bästa anfallstrio som lagkamrater. Det var en oundviklig situation att han skulle säljas, och vi gjorde det bästa av allt.
Barcelona S.Eto'o
2015-05-04 23:46
Eftersom Enrique har testat minst 8 olika mittfälts uppsättningar så undrar jag vilken är bäst respektive sämst enligt er (alla har rätt till sin egen åsikt) Vill minnas att ingen (inte så många...) gillade Masken-Busi kombinationen samt Iniesta-Rafinha. Mitt minne sviker men hur har Rakitic-Xavi funkat? Skulle verkligen se dem mot Peps Bayern.
Barcelona neymar JR
2015-05-04 22:44
Alexis är verkligen en spelare man har nära hjärtat. Nog den spelare som har lämnat som man har önskat mest lycka Fantastisk spelare men större människa
Barcelona Andrés V
2015-05-04 22:40
Håller med, Alexis är fan riktigt jävla grym! Man blir iaf glad att det går bra för han i Premier League, en lojal spelare som alltid gav 100%
Barcelona Davids3
2015-05-04 22:26
@Baha - Tres Amigos:

Du vill inte jämföra Suarez med Alexis men jämför honom med Pedro ? *facepalm*
Sen så är det Pedro som vill lämna inte Barca som vill bli av med honom, han är verkligen tillräckligt bra för att vara en inhoppare.
Barcelona >The Reporter<
2015-05-04 22:21
Lion24 Inte samtidigt. Messi först, Lucho efter
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-05-04 22:21
Varför jämföra Suárez med Alexis. Vi borde ha behållit Alexis och sålt Pedro. Nu vill man sälja Pedro för att han inte är tillräckligt. Stort misstag.
Barcelona the cameroonians
2015-05-04 22:09
nevermind.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-04 22:05
Ja sälja Alexis och värva Suarez var det dummaste vi gjort. Suarez har bara gett oss en ny dimension i spelet, spottar in mål och vi har chans på trippeln i år. Saknar inte Alexis ett dugg.
Barcelona Tchakap NJ11
2015-05-04 22:01
att sälja alexis sanchez var det dummaste barca kunde ha gjort! vilket djuur, vi har blivit av med.. Han har lekstuga med PL lagen
Barcelona Lion24
2015-05-04 21:46
@Barca4life98:

Mycket intressant..
Barcelona Det är jag som har tröja nummer 10, väl?
2015-05-04 21:26
@DM1982:

Detta hoppas jag att många tar till sig.
Det vi alla egentligen vill är ju, faktiskt, att må så bra som möjligt. Jag har märkt att det är mindre trevlig stämning i detta forum exempelvis när Ronaldo gör mål. Det är väldigt viktigt för var och en att bara släppa det och fokusera på någonting positivt istället. Att reagera negativt får ju oss självfallet att känna en negativ känsla (må dåligt), vilket vi egentligen inte vill. Så varje gång Ronaldo gör mål, släpp det bara, bli medveten om att din högsta önskan faktiskt är att vara glad och VÄLJ att vara glad istället. Varför? Jo, för att DU tjänar på det, forumet tjänar på det och även samhället tjänar på det. Varje gång någonting känns jobbigt, påminn dig själv om att du vill vara glad för då blir det lättare att välja att vara glad.

Mindfulness (meditation) + positivt tänkande så ofta som möjligt = Ett mycket glädjefyllt liv (och forum ^^), vilket är det alla vill ha. Så gör det bara.

Detta är inte OT då jag nämnde att det bland annat är för forumets skull. :)

Fred
Barcelona neymar JR
2015-05-04 21:25
Hur man stoppar Ronaldo? Man försöker stoppa dom 9 andra istället
Barcelona Davids3
2015-05-04 20:43
Reportern frågade Bonucci hur han ska stoppa C. Ronaldo. Då svarade han genom att spela som ett lag och alla i laget offrar sig.

Kan tänka mig att real-fansen hoppades på ett svar likt "Går inte, man måste skjuta honom med en bazooka för att stoppa honom" haha :')
Barcelona Andresito
2015-05-04 19:55
@FCB barcelona:

Klockan 11.00
Barcelona FCB barcelona
2015-05-04 19:53
Någon som vet ifall Barca tränar på ciutat esportiva imorgon och vilken tid ?
Tacksam för svar.
Barcelona Barca4life98
2015-05-04 18:46
Så Messi och Lucho samtidigt imorrn på presskonferensen. Blir intressant hahah...
Barcelona Cule4life
2015-05-04 18:11
@Liunil Masse:

Jag håller med fullständigt ! Sätt Suarez på kanten när vi försvarar, och låt dom skifta när vi anfaller, men etablerar vi ett tryck så ska Suarez in i mitten och Messi utanför med sina luriga instick.

Tror på seger förövrigt.
Barcelona dinho the artist
2015-05-04 18:04
Åslund sa något spännande i Eurotalk. Han nämner att han anser Dani Alves är underskattad i Sverige. Håller verkligen med. Känns som att det trendigt att hacka på honom. Han spelar ju även riktigt bra för tillfället.
Barcelona Suarez9
2015-05-04 18:04
A good coach

Han är ju frisk men har svårt att se honom spela en minut i år. Om inte vi vinner ligan med någon match i förhand.
2015-05-04 17:56
Förresten något nytt om Vermaelen ?? Tror starkt på denna spelare om det inte vore för hans skade helvete så var dom 16 mille va la på Vermaelen ett kap.. Nickstark,snabb bra teknik han har egentligen allt för att lyckas. Förtroende från LE och lite eget självförtroende och vi kan ha en klippa där bak..
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-04 17:32
peps största problem med ibra var pizza bagaren mino raiola
2015-05-04 17:03
the cametoonians // Tror nog inte själva problemet var att Z bänkades. Utan att problem var hur Z tog att han bänkades som störde Pep. Att Zs kontroversiella agent sa några grodor som störde Pep. Vet inte om Pep har svårt med kritik inifrån som sedan kommer ut till media. För Z kan vara en idiot i sina uttalande men hängivenhet verkar han inte sakna.. Jag personligen tycker att Pep kunde ha skött situationen annorlunda. För Z visade en fin försäsong trots allt bänkade. Tycker att vi hade gynnats med Z åtminstone något år till. Inte minst såg vi det i Milan säsongerna efter..
Barcelona the cameroonians
2015-05-04 16:50
@Bàckis - adoradors de Rivaldo:

Okej?
Är i princip helt säker på att Pep ville ha Neymar men eftersom Bayern har en historik med brassar som inte "beter sig korrekt" så valde de att köpá Götze i stället.

A good coach

Pep är långsint.
Spelar ingen roll om Zlatan var hans värvning, om du missbrukar Peps förtroende får du acceptera att bänkas - på gott och ont.
2015-05-04 16:29
Backis // Däremot var chyg så långt ifrån crack man kan komma!!! Det va nog den största blåsningen och floppen jag någonsin har sätt. Tappa faktist väldigt mycket respekt för Pep där. Zlatan var Peps värvning det gör det ännu mer konstigt att han inte kom överens med han. Visst kan Zlatan vara ett problem med sin attityd men än dock. Jag blev mäkta besviken över att vi sålde Eto'o men ännu mer besviken över att vi sen skeppar iväg killen som vi bytte ut Eto'o för. Inte nog med att vi säljer Z första året så säljer vi han för ett rea pris på avbetalning. Seriöst hur dum kan man vara vi kunde ha behållt Z ett år till oxh minst fått 50m för en 29 årig Z utan stress. Att vi sen vann dubbeln beror inte på att vi sålde Z. Vi hade helt enkelt lite mer flyt året efter. Inter förlusten var inte rättvis enligt mig Inter fick ett solklart offside mål. Jag tar inte med Boyans mål eftersom dem även fick ett felaktigt röttkort som jag tror gynna dem.. Så jaa Pep har några dåliga egenskaper som jag tror lär stjälpa han mer ju mer han jobbar med olika spelar typer..
Annons: