/spanien/barcelona/forum/26066.aspx/spanien/barcelona/forum/26066.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valencia Valencianista
2004-03-26 00:39
Gabriel!! jag vill GÄRNA köpa dina biljetter om du har hyfsade eller bra platser!!!
Atlético Irish Rover
2004-03-26 09:27
Tufft grabbar.. Men Celtic är trots allt ett bra lag.. Gick till final förra året och slog ut två starka engelska lag på vägen dit... Blackburn o Liverpool om jag inte minns fel. Bra kämpat förgäves utan mål och jag måste säg spektakulärt spel från 19 åringen Marshall i Celtic kassen
Señor Laporta
2005-02-28 21:27
Ämne: Ämne: Men vad....
Messí

Det ser sannorligen inte ljust ut. Detta är ju en match vi måste vinna för att hålla Real bakom oss. Vi hade svårt senast i derbyt och Deco rädda oss med skott utanför straffområdet innan klockan var över tio minuter.

Men nu med skadora kan Rijkaard lufta några bänkvärmare, som dom har blivit ju längre säsongen har blivit, och det kan man ju se som positivt. Men bänken ser ju inte allt för stark ut, Sylvinho, Navarro, Jorquera och Albertini är ju dom som är ordinarie i truppen. Sen finns väl Damià och Messí säkert med på bänken. Och så finns det plats för ytterligare en canteros. Jag tror vi får se antingen Cristian, Juan Verdu, Rodri eller Javito, är väl de som har chans på en plats till truppen.

Tror att vi startar så här.
Valdes
Oleguer-Marquez-Puyol-Gio
Xavi-Gerard-Deco
Maxi-Eto'o-Iniesta

Albertini vilade ju senast, kanske startar. Men tror dock att Rijkaard kommer att chansa med Giuly eller Ronaldinho om någon utav dom blir friska.

iVisça el Barça!
Albacete Fudge...
2005-02-28 21:57
Messí:

Vad för kriterier krävs för att kunna klassas som en fem-stjärning arena? Om Nou Camp klassas som fem stjärnigt, vad ska man då klassa dem nybyggda arenorna i Portugal och Tyskland som. Nou Camp är vacker, men inte lika modern som t ex Estádio do Dragão och Arena AufSchalke.

Nemo:

Barcelonas publik är inget att hänga i Julgranen, hur kan så mycket låta så lite? Även Real M "fans" är inga stämningshöjare precis. Det enda som duggar tätt är hånen mot dem svarta spelarna i motståndarlagen.
Barcelona Jocke
2005-02-28 20:08
Hej. Försöker än en gång.....
jag och en polare ska åka till barcelona i slutet av mars och jag undrar bara om nån av er har något förslag på billigt boende, som ligger centralt. Vi hade väl tänkt att gå och se Barca-Real Betis också, tror ni att man behöver beställa billjetter innan eller kan man fixa det där för en billigare summa? Tack på förhand, tja.
Albacete Fudge...
2005-02-28 21:57
Messí:

Vad för kriterier krävs för att kunna klassas som en fem-stjärning arena? Om Nou Camp klassas som fem stjärnigt, vad ska man då klassa dem nybyggda arenorna i Portugal och Tyskland som. Nou Camp är vacker, men inte lika modern som t ex Estádio do Dragão och Arena AufSchalke.

Nemo:

Barcelonas publik är inget att hänga i Julgranen, hur kan så mycket låta så lite? Även Real M "fans" är inga stämningshöjare precis. Det enda som duggar tätt är hånen mot dem svarta spelarna i motståndarlagen.
Malaga Jocke
2005-02-28 20:08
Hej. Försöker än en gång.....
jag och en polare ska åka till barcelona i slutet av mars och jag undrar bara om nån av er har något förslag på billigt boende, som ligger centralt. Vi hade väl tänkt att gå och se Barca-Real Betis också, tror ni att man behöver beställa billjetter innan eller kan man fixa det där för en billigare summa? Tack på förhand, tja.
Krönika Rangers FC
2004-03-26 03:37
"Jag kommer hata Celtic så länge jag lever! "

Bra talat. Join the club kompis.
Barcafansen måste förresten ha kliat sig i huvet när de såg celticfansen, ett lag från skottland som endast viftar med irlands flagga!
Nåt är snett med dom.
Barca ska för övrigt slå celtic 9 gånger av 10, minst, typiskt att det inte gick igår kväll:(

Förhoppningsvis så sorterar loyal rangers ut dom på Söndag.
Here's hoping.
Señor Laporta
2005-02-28 21:08
Nemo

Helt onödigt att svara på helt oseriösa inlägg, som "pysen" skrev. Han vill bara få oss irriterade och frustrerade.
Barcelona Gabriel
2004-03-25 23:40
Denna matchen påminer mig så himla mycket om förra årets mötte mellan Barcelona - Juventus. Det var verkligen inte mycket skillnad, jag lovar er att ifall dom hade gjort den gröna randen på celtic spelarnas tröjor till svarta hade jag trott att det var en ripris av förra årets cl-match.

Det snackas hela tiden om att Barcelona är i behov av en riktigt bra anfallare. Visst,jag kan inget annat än att hålla med er om att vi inte her den dr riktiga måltjuven som gör dom här 25 ligamålen på en säsong. Men hur jävla lätt är det att gör amål på ett lag som har alla sina 11 spelare på deras egna mållinje.

Det syntes tydligt att Saviola saknades idag. Luis Enrique var riktigt bedrövlig! Förtjänar inget annat än ett minus för denna insatsen, inte på grund av att han inte gjorde något mål men han sprang nästan aldrig i djupled utan lurades av celtics försvarare att spela fysisk närkampsfotboll. Det blev mycket bättre efter det att Sergio Garcia kom in och jag ser verkligen att han har kvaliteer för en framtid i Barcelona.

Även om det var riktigt tråkig fotboll av Celtic idag så måste man berömma deras spelare som gjorde helt rätt. Dom vet att det skulle vara som ett självmord att gå ut på Camp Nou och spela offensiv fotboll emot Barcelona(även om jag inte förväntade mig denna extrema defensiven). Celtic spelarna spelade smart och taktiskt. Dom rykte sönder barcas mittfält och man kom ingenvart. Man kan egentiligen inget annat än att applådera dom, bra gjort Celtic!

Nu gäller det för barcaspelarna att bevisa sin psykiska förmåga. Man kan inte grämla sig vidare på denna matchen utan redan imorgon måste man gå igenom misstagen och sikta vidare mot Betis. Gör man inte det så är det risk för att våran svit bryter sig och det vill väll ingen eftersom det i stort sätt skulle betyda att säsongen är över för våran del.

Sedan ser jag ingenting possitivt i att barca åkte u idag för att kunna sträva efter andraplatsen i ligan som "Barca_91" sa. Nej vi måste satsa för ligan nu. Det kommer såklart att bli svårt eftersom man inte har det i sina egna händer, men man kan aldrig ge upp speciellt inte när detta är enda chansen i år.

För övrigt så får jag väll sälja mina Uefa-cupsfinal biljetter eftersom jag inte ser någon anledning till att betala när inte barca är i finalen.

Mina vänner, hoppas ni orkade läsa detta, jag har inte tagit mig tid för att läsa igenom det men jag antar att det blev rätt mycket. Men det fanns mycket att säga.

Det är bara att gå vidare nu - VISCA EL BARCA!
Barca_BEST
2004-03-26 06:32
jag tcyker att det var så där att vi förlora nu har vi ju ligan att fokusera på så jag tror vi tar 2:a platsen i ligan till och med 1:a om rela o valencia börjar losa det som jag tror....men nu får vi inte losa =)
Atlético Jimmy Johnstone
2004-03-26 04:34
Rangers FC

Du vet säkert varför de har irländska flaggor...

0 mål på 3 matcher i år, det räcker väl med att säga det!

Come on you Bhoys!!

Barcelona juanito
2004-03-25 23:40
Dani: Det finns EN anfallare i truppen tillgänglig till matchen. Han har gjort mål i Barça B, han har gjort mål i spanska u21, han har gjort mål för det katalanska landslaget. Med tanke på att han slagit igenom på dom flesta fronterna är det ganska sannolikt att han inom kort även gör det i Barças A-lag också. Det jag sett av honom tidigare styrker också detta. För mig är det en självklarhet att han får chansen istället för Lucho som blir sämre och sämre för varje match.
Barcelona SportingC
2004-03-26 01:07
Vad ger det att slänga in bollar i straff området när det inte finns någon barcaspelare där som kan göra nåt med den?
Barcelona juanito
2004-03-26 00:23
Davidsito: Det är klart jag vet att han räknas som forward. Tycker dock mer att han besitter en offensiv mittfältares egenskaper.
Barcelona Alx
2004-03-26 18:35
Cesc - Arsenal
Barcelona Dobermann
2004-03-26 01:04
Ni kan inte ha köpt biljetterna på samma ställe som jag (www.uefa.com) för då kan man för det första inte sälja biljetterna för dom är personliga, och för det andra så kan ni inte veta om ni fått biljetterna ännu eftersom alla "neutrala" biljetter lottas ut bland dom som anmält intresse...
eller så har jag missförstått allt =)
Barcelona Barça_best_forever
2005-02-28 20:32
Barca :
Real Madrid - FC Barcelona spelas den 10 april på Santiago Bernabeu i Madrid! =)

Messí :
Håller med dig, vill också se mer rotation. Utslitna spelare, dom ser man på slutet av säsongen och för att undvika det så kanske man bör vila dom redan nu? T.ex så skulle Iniesta och Maxi göra ett lika bra jobb som Giuly och Xavi, dels för att Giuly har en liten formsvacka och för att Xavi verkligen behöver vila så mycket som han har spelat denna säsongen!! Men som sagt, nu håller det ju men jag tycker att Rijkaard behöver börja rotera lite mer i laget för att vi ska uppnå maximal prestation både i ligan och i Champions League ! Imrgon får vi se hur han resonerar men jag tror som vanligt att Rijkaard kommer ställa upp med den "vanliga" startelvan om man bortser från skador. Men nu ska vi inte spå för mycket här, hoppas Barça vinner imorgon, jag har tippat 3-0 till Blaugrana och det både tror och hoppas jag på. =)
Visça El Barçelonismo
Spanien Jonte
2004-03-26 00:13
Beklämmande att se hur vissa anklagar Celtic, min enkla motfråga lyder: Vilka gick vidare ?
Barcelona juanito
2004-03-25 23:26
Dani: Sergio Garcia har gjort flera inhopp i A-laget den här säsongen (gjorde ett inhopp mot Newcastle förra säsongen också) och han har gjort det bra då. Den enda som inte har sett det är Rijkaard.
Barcelona cheito_guacho
2004-03-25 23:22
grabbar ärligt talat rijkard behöver inte få nästan all skit, för några dagar sen va luis garcia,ronaldinho,xavi,luis enrique kungar i våra mun , samma sak idag har dom inte spelat så bra så dom bär största ansvaret, tror ni rijkard sa till ronnie att han skulle gömma sig i den här matchen nää men så blev det, sen vi kan inte kräva att dom här spelarna ska vinna varje match,sen det här med quaresma killen har kanske talang, men den som prestera på match får spela, alla säger overmars e skit j***la holländera men han lyckades endå med nånting mot murcia nånting quaresma inte har gjort, jag litar på quaresma men han har ingen plats just nu i barcelonas elva.
Barcelona Messí
2005-02-28 19:56
Ämne: Ha ha ha
Snacka om....
"Snacka om medgångs fans här så det skriker."

Finns inte så många medgånsfans här just nu, vi diskuterar bara...

"Nu, vågar han inte vila spelare och då är han feg för vi tappa poäng? är det så ni tänker?"

Jag säger inte att han borde vila spelare bara för att vi tappade poäng mot Numancia. Jag har redan från första matchen velat se rotation i laget!

"För det första, det där med vila spelare kanske ni borde fundera över. Tänk på Frank Lampard?
Liga cup, FA, Liga och CL.. klagar han på vila? "

Frank Lampard är speciell, han har en fysik som är mycket bra. Själv tror jag inte han skulle klaga om han fick vila heller.

"Sen, Barca är med, i CL och Ligan.. nog borde
vi överleva utan att vila 3-4 spelare här o där?"

Det blir ju snarare svårare att överleva utan att rotera om man spelar i både ligan och CL, förstår inte hur du tänker. Utslitna spelare visar sig i slutet av säsongen, inte riktigt än.

"Visst 1 poäng mot numancia va ej bra, men Rijkaard, satsade 100% på 3 poäng, är det inte viktigare. Men tänk, Dedo, Ronnie, eto, balleti osv, är inte typen som vill frysa när de spelar fotboll, och vädret det va i helgen,"

Just därför ska han rotera. Belletti gillar precis som du säger inte kylan, sätt in Damiá, han skulle knappt bry sig om kylan eftersom han får chansen från start. När spelare inte kan prestera 100% p.g.a t.ex vädret så sätter man in spelare som tål vädret och kan ge 100%...

Barcelona Davidsito
2004-03-26 00:19
Helvete vads surt att barca åkte ut!! som grädden på moset förlorade jag 500 spänn och mina biljetter till finalen är värdelösa.. Vi hade inte alls bara med en anfallare i truppen Lucho räknas som forward! även fast han spelat på mittfältet och som back tidigare... García gjorde ett bra inhopp men tyvär inga mål och det är det som räknas.. Fan vilken match Celtic gjorde alltså helt fenomenalt..Hoppas barcaspelarna lärde sig ett o annat om kämparglöd.. Tycks vara allt för få i truppen som verkligen ger allt i matcherna.
Barcelona Sonde
2005-02-28 20:50
Jocke: Boende får du nog kolla upp själv. Vad gäller biljetter brukar det gå alldeles utmärkt att köpa på plats. Kan inte tänka mig att det skulle vara slutsålt mot Betis.

Audri: Jag är medveten om att variationen bland artiklarna har varit lite si och så den senaste tiden. Det beror främst på att en hel del är borta, resor och så vidare. Det kommer dock att bli ändring på det väldigt snart, det lovar jag.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-25 23:08
DAni; antar att du är Ironisk.
Däremot har du rätt om GVB.
Tycker att han hade kunnat uträtta mer än nån annan.
Men nu känns mitt älskade Barca som att lag fyllt till bredden med sopor.(försvare är andra bredden, alltså inte sopor)
För att inte sjunka djupare ska jag gå o lägga mig och hoppas att Betis inte såg matchen.
För isåfall lär de väl bygga mur a´la Celtic.
Eller kanske spanska lag har mer heder än Skottarna?
MEN INTE MED NYA ANFALLARE?
ÄR DET ACCEPTABELT att bara ha mittfältare på planen?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-25 23:08
DAni; antar att du är Ironisk.
Däremot har du rätt om GVB.
Tycker att han hade kunnat uträtta mer än nån annan.
Men nu känns mitt älskade Barca som att lag fyllt till bredden med sopor.(försvare är andra bredden, alltså inte sopor)
För att inte sjunka djupare ska jag gå o lägga mig och hoppas att Betis inte såg matchen.
För isåfall lär de väl bygga mur a´la Celtic.
Eller kanske spanska lag har mer heder än Skottarna?
MEN INTE MED NYA ANFALLARE?
ÄR DET ACCEPTABELT att bara ha mittfältare på planen?
Barcelona - Xaviii -
2005-02-28 20:33
Barca

Den 10/4 är matchen mellan Real - Barça på Estadio Santiago Bernabeau.

Det skadar inte att kolla länkarna, ligamatcher, där står alla kommande matcher.

Edit:

Barça_best_forever

Du kom visst först.
Håller med dig där, Xavi har inte riktigt kommit i sin form han hade i början på hösten och därför tycker jag man borde vila honom och in med Iniesta istället.
Det vore ju ovanligt om Rijkaard har två "nya" spelare från start, så jag tror han gör sina byten på slutet av matchen, som vanligt med andra ord.

A por todos, Visça El Barça !
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-26 16:51
JAg ska kolla på målen från igår nu på fcbarcelona.dk..............

äää.... just fan
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-26 16:51
JAg ska kolla på målen från igår nu på fcbarcelona.dk..............

äää.... just fan
Barcelona Barca_91
2004-03-25 23:20
Men killar vi får försöka att se det positiva i det hela.Nu kan vi bara sikta på att vinna ligan eller ta andra platsen.
Men vi fick den värsta lottningen man kan få Celtic om vi mött Inter,Roma,Villareal,Mallorca,Socchoux eller Borduax skulle vi gått vidare.

Jag visste att det skulle bli väldigt tufft utan Davids,Kluivert,Saviola och Motta i den här matchen men när jag fick veta att deras 3:e målvakt stog i mål trodde jag på vinst men icke sa Nicke han går in och storspelar.

Men som sagt vi får sikta på liga guldet, och hoppas på att spelarna inte tappar självförtroendet helt och hamnar i den där j**la svackan igen.
Annons: