/spanien/barcelona/forum/26064.aspx/spanien/barcelona/forum/26064.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-29 20:52
Jag hoppas att Barca värvar en spelare som fotfarande är talang.
HAr ni hört talas om topp, 2handkonsument-teroin i naturen?

Har vi bara canteras i klubben är vi producenter.
Värvar vi spelare som slagit igenom och är talanger i sina klubbar är vi 1a handskonsumenter.
Värvar vi spelare som redan är hyfsat stora, men som inte slagit i en toppklubb, är vi tredjehandskonsumenter.
Klubbar som Real Madrid och Chelsea är toppkonsumenter då de värvar stjärnor ifrån andra storklubbar.
Detta är ett nyanserat sätt, om än lite flummigt, sätt att se på saken.
Jag hoppas att barca aldrig blir en toppkonsument som vi blir i och med en värvning av Trez.
Jag hoppas att vi kan värva en spelare som gör oss till 2 eller 3e handskonsumenter. Tex Kezman.
Det är denna strategi vi har vunnit på genom alla år och jag hoppas att den får fortlöpa.
Spelare som Stoichkov, Rivaldo, Ronaldo, Ronaldinho mfl var alla 2 o 3:e handsköp och jag hoppas att det är ett sånt vi får se till sommaren.

Ajaj, förvirrat inlägg av mig.
Hoppas nån förstår =)
Barcelona Relay
2005-03-01 23:40
Neej hur kan Beletti missa det läget. Det luktar 0-0 nu.
Barcelona Rivald0
2005-03-01 23:56
Blir så förbannad..dom här ska vi slå med 3,4 - 0 helvete....viktiga poäng vi går miste om....skit match..
Real Madrid Ronnie
2004-03-29 19:21
S.W.A.T: det har väll gått hyfsat bra i franska landslaget för Trezeguet eller? och de spelar ganska snabbt vad jag minns...
Barcelona Ronnie
2004-03-29 19:21
S.W.A.T: det har väll gått hyfsat bra i franska landslaget för Trezeguet eller? och de spelar ganska snabbt vad jag minns...
Barcelona Barca Barca
2005-03-02 00:15
hmmmm... Vem ska man skylla på nu då?

Ja har alltid nån att skylla på typiskt mig. Ikväll skyller ja på Rijkaard. Vad håller den tränaren på med. Oleguer som högerback och Maxi Lopez innen. Ska man köra med Maxi, Eto och Ronaldinho inne så måste Beletti vara inne annars funkar det inte för att då tappar vi bredden på spelet eftersom Oleguer är INGEN högerback, sedan så hamnar Eto/Maxi alltid lång ute på kanten. Han chochar precis tvärtom. Istället för att vänta och se när Espanyol spelar Defensivt då ska 190 cm/89 kg Maxi Lopez in.

Eto har gjort 17 liga mål. Men tyvär ikväll visar han rena Kluivert klassen. Killen har Ronaldinho, Deco, Xavi plus Marquez bakom sig. Det är rena drömmen för en anfallare. Hade vi haft Van nister Roy i topp form så hade han redan hunnit med 25 liga mål. Asså våran anfallare blir frispelad gång på gång. Ibland älskar man Eto och ibland ogillar man honom, tyvär så var den en kväll där man ogillar honom. Han missade för mycket.

Nästa match mot Osasuna borta, ingen lätt uppgift. 3 poäng är ett MÅSTE annars börjar det likna Real Madrid 03/04.
Barcelona Gabriel
2004-03-29 16:40
Zoran

Förlåt fel av mig, jag trodde av någon konstig anledning att hans kontrakt gick ut 2008, men helt riktigt av dig så går det ut 2005.
Barcelona Barca Barca
2005-03-02 00:15
hmmmm... Vem ska man skylla på nu då?

Ja har alltid nån att skylla på typiskt mig. Ikväll skyller ja på Rijkaard. Vad håller den tränaren på med. Oleguer som högerback och Maxi Lopez innen. Ska man köra med Maxi, Eto och Ronaldinho inne så måste Beletti vara inne annars funkar det inte för att då tappar vi bredden på spelet eftersom Oleguer är INGEN högerback, sedan så hamnar Eto/Maxi alltid lång ute på kanten. Han chochar precis tvärtom. Istället för att vänta och se när Espanyol spelar Defensivt då ska 190 cm/89 kg Maxi Lopez in.

Eto har gjort 17 liga mål. Men tyvär ikväll visar han rena Kluivert klassen. Killen har Ronaldinho, Deco, Xavi plus Marquez bakom sig. Det är rena drömmen för en anfallare. Hade vi haft Van nister Roy i topp form så hade han redan hunnit med 25 liga mål. Asså våran anfallare blir frispelad gång på gång. Ibland älskar man Eto och ibland ogillar man honom, tyvär så var den en kväll där man ogillar honom. Han missade för mycket.

Nästa match mot Osasuna borta, ingen lätt uppgift. 3 poäng är ett MÅSTE annars börjar det likna Real Madrid 03/04.
Barcelona Gabriel
2004-03-29 16:06
För övrigt så gäller Trezeguets kontrakt med Juvenuts till 2008..
Chevantón
2005-03-02 00:18
Se där. Han går efter "öga för öga, tand för tand"-stycket ur bibeln då. Kanske skulle Ronaldinho ha ett litet nyp på örat efter sin solklara filmning, som en liten läxa.

Jag tror fortfarande på er i ligan när Real Madrid är så pass värdelösa som de är.
Mallorca Almiz
2005-03-02 00:01
//Chevantón

Det var fel Espanoyl spelare också...
Barcelona juanito
2004-03-29 16:41
ZonD: här har du en länk som säger att Trez kontrakt går ut 2005. Vart har du fått din källa ifrån? Ett tips.. om du inte är 100 procent säker. Kolla en extra gång!

Angående priset så står jag fast vid att det är på tok för mycket. Hade han kostat 200-250 miljoner hade jag varit nöjd men nu sägs det att även en spelare ska med. Hade det rört sig om Reiziger, Overmars eller liknande hade jag förmodligen inte heller sagt något. Men nu pratar vi om Xavi, Motta och Gabri. Inte vilka spelare som helst. Dom är hyfsat etablerade och skulle inte vara billiga att lösa ut om någon klubb vill köpa någon av dom.
Chevantón
2005-03-01 23:48
Jag som trodde Ronaldinho var mannen med det ständiga leendet...

Ronaldinho springer mot mål och faller som ett höstlöv i en duell med en ärlig Espanyol-försvarare. Av någon anledning känner Ronaldinho frustration mot den oskyldige försvararen och snärtar till honom med en handflata på huvudet.

Tre fel på tio sekunder gör Ronaldinho där. 1) Försöker filma till sig en frispark. 2) Snärtar till försvararen. 3) Han ler inte, han är sur som bara den.
Barcelona frío como el hielo
2005-03-02 00:01
fan vilken skitmatch vi gör där.. rent ut sagt! blir så jä**a besviken.

snacka om dålig effektivitet. som rivad0 säger. vi borde fan gjort minst 2 mål här.

ja, ja men d gäller bara å tra nya tag till nästa match och hoppas på förbättringar
Barcelona tru2da barca
2004-03-26 19:53
Jag fattar inte när ni jämnt snackar om Qauresma
borde få chansen har han inte fått tillräcligt med tid att bevisa vad han går för specielt
början av säsongen.men visst kan han utvecklas
bli bättre hans tid kommer.han borde sluta dra ned tempot med sina stillastånde finter som resulterar bara att han tappar bollen.
Att RIJKARD borde testa eller ge chansen till
SERGIO. garcia eller inesta håller jag med men
inte till bekostnad av Saviola. Saviola är vassare och har bra spelförstålse.sen tycker jag Inesta är närmast att spela i startelvan.
istället för overmars eller luis garcia
Barcelona Relay
2005-03-01 15:44
Jag tycker Ronnie ska få flera matchers vila. Det förtjänar han. Sedan tror jag vi klarar oss utan honom ikväll mot Espanyol.
Barcelona BARCA BLOD
2004-03-29 13:23
fyfan vad jag är förbanad kan inte släppa förlusten mot celtic.. det måste varit barcas sämsta match på länge. de som gnäller på saviola har nog ångrat sig, vi hade varken rörelse eller djup i spelet. alla stog stilla och ronaldinho fick inga ytor. har inte varit i skolan sen förlusten.....
Barcelona Viking
2005-03-01 08:19
Hallå

Jag och en kompis ska ner till Barceloba nu i april vi hade tänkt att se på Barça-Betis..
Senast vi var nere och såg Barça-Depor så reserverade vi biljetter genom Barças svenska penya.. Men då kostade också biljetter på långsidan 800kr styck.
Kan man åka ner och garanterat få biljetter samma helg/dag som matchen spelas?

Jag vet ju att Camp Nou sällan är fullsatt, snitten ligger väl på en ca 70 tusen. eftersom arenan tar 100 tusen så borde det ju innebära att det finns biljetter i överflöd!
Men så fungerar det väl inte med tanke på alla medlemmar, säsongskort lr?

Aja, 2-0 idag tror att Iniesta målar om han får starta. Etoò gör det andra!

Visca el Barça
Barcelona Gabriel
2004-03-29 16:05
Juanito

Angående Barcelonas eventuella köp av David Trezeguet så ryktas det om att man kommer att erbjuda Juventus 25 miljoner Euro med chans till 30 beroende på hur bra Trez gör från sig under sin första säsong i Barca, plus en av Xavi, Motta och Gabri. Ifall man skulle köpa Terz så hoppas jag personligen på att det blir Gabri som får lämna.

Jag håller defenetivt med dig. Det är på tok för mycket. Personligen hade jag inte erbjudit mer än 15 miljoner Euro och kanske någon spelare för honom, då jag inte ser honom som en av de bästa i världen. Dessutom har han varit skadad väldigt ofta, och att han är en diva gör inte heller speciellt mycket för att jag ska ändra min uppfattning av honom.

Vad som däremot talar för honom är att han har vunnit Serie A:s skytteliga med sammanlagt 24 mål på en säsong. I år har det gått lite sämre med 14 mål, men som vi alla vet återstår det också en hel del matcher i Serie A, så det finns en stor chans att han ökar på hans målskörd. Att han dessutom varit skadad anningen mycket i år och gjort 14 mål måste ändå ses som starkt gjort.

Men det negativa överväger det positiva i fallet Trez:

Possitivt:
* Vunnit skytteligan i Serie A
* En typisk målskytt (9) som vi saknar
* Verkar vilja spela i Barcelona
* Känner sedan tidigare Davids
* Kan redan spanska då han är hälften från Argentina

Negativt:
* Mycket stor diva
* Står ofta väldigt stila på planen, löper inte mycket.
* Skadad mycket sedan tidigare
* Inte lika het längre !?

Diskutionen angående Trezeguets vara eller icke vara kan hålla på länge då det finns många argumenat i båda fallen. Själv håller jag mig till att man inte borde köpa honom och speciellt inte för så mycket pengar.
Barcelona Maxi Lopez
2005-03-01 16:10
hoppas att vi startar så här idag:
Valdés
Oleguer-Puyol-Marquez-Gio
Xavi-Albertini-Deco
Iniesta-Maxi-Eto'o
Deportivo Chris Härenstam
2005-03-01 23:18
Kamini är en clown men han göra ju helt sjuka räddningar!
Det var något av det värsta jag sett! Gordon Banks klass!
Barcelona maximilliano_iniesta
2005-03-01 16:26
Valdés, Belletti, Márquez, Puyol, Xavi, Eto'o, Ronaldinho, Maxi, Gio, Gerard, Sylvinho, Fernando Navarro, Deco, Albertini, Oleguer, Iniesta, Jorquera i Damià.\\\ så det e klart att giuly inte ska vara med ida
Barcelona Kluivert9
2004-10-28 13:46
Ämne: Ämne: tunn tr....men nu gick du ju ännu längre bak.
Och trots att det inte gick så bra för barca så gick de om real tillslut. Säger inte att real inte kan göra samma sak iår men får se.

Håller med dig Fenomeno gällande vinna cupen
Barcelona ackish
2005-02-28 23:34
Tråkigt att Ronaldinho ska gå och bli sjuk.
Dock tror jag Rijkaard kommer att klara av ersättningen av honom och Guily i just "Tysken" och Iniesta.
Ett alternativ är att Iniesta spelar bredvid Xavi och Deco tar Guilys ordinarie plats.

Mittfält och framåt :

Xavi--Gerard--Iniesta
Deco--Maxí---Eto´o

Kommer också bli kul att se Damía spela från start på högerbacken om inte Belleti är fit-for-fight, det kommer nog Damía visa att HAN är.

Visça!
Real Madrid Max
2004-10-28 12:11
Jag är glad att en opponent till Real Madrid åkt ur cupen, men är fullständigt övertygad om att det inte var en början till en nedgång, utan bara ett olycksfall i arbetet som kan drabba vem som helst.

En sak tycker jag dock är intressant. Barca åker ur cupen mot ett division tre-lag. El Mundo Deportivo godkänner samtliga barcaspelare och sätter betyget bra på flera stycken. Jag fattar bara inte hur det går ihop. Gör ni?
Barcelona la saeta rubia
2004-03-26 17:41
Sjatte delen i var kurs i fotbollsspanska.

Barcelona O Fenômeno
2004-10-28 13:37
Däremot säger jag inte att det inte är härligt att vinna Copa del Rey. Det är underbart om man gör det. Men inte på bekostnad av dom mer prestigefyllda cuperna.
Barcelona hammabarça
2005-03-01 23:09
herregud vilken räddning
Makedon_JUVENTUS
2005-03-01 23:07
Varför bytar han ut Maxi!?!?!?
Valencia Marcus Widgren
2004-03-26 18:19
Tycker ni på fullaste allvar att Juventus var lika dåliga som Celtic var i går?
Annons: