/spanien/barcelona/forum/26062.aspx/spanien/barcelona/forum/26062.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messí
2005-03-01 19:19
Pelayo och Sonde//
Puyol är en av världens bästa mittbackar precis som ni säger, men. Själv tror att jag att Puyol inte alls skulle vara lika bra om han spelade i något annat lag än Barça, han spelar med mycket hjärta och hans hjärta tillhör Barça. Som tur är så kan han använda hjärnan också. :-)

Tror att han är en av de få i dagens Barça som kommer stanna karriären ut, möjligen Xavi också.
Barcelona Rivaldinho9
2005-03-01 18:41
Jag fick en liten uppenbarelse nu:

Vad sägs om detta spelsystemet?

4-4-2 typ

------------Valdes
Belletti-Puyol-Edmilson-Ashley Cole
-----------Marquez
Joaquin----Deco------Ronaldinho
-------Eto'o(Ligger lite bakom)
-------------Maxi(spjutspets)

Deco eller Xavi spelar kanske ingen större roll.
Reserver:

------------Jorquera
Gabri-Oleguer-(Någon)-Sylvinho
----------Motta
Guily-----Xavi-----Iniesta
------Henke(Lite bakom)
-----------(Någon)

Jag försöker bara få igång lite abstrakt tänkande, se inte det här som något allvarligt och börja kritisera mig...hehe

Snart match.....
Barcelona Aubri
2005-03-01 19:23
För det första, Tack för en bra krönika: Anders Cedhamre, den väcker en från drömmen om att vi redan vunnit.

Tanken att de nämnda borta matcherna är kvar för barca är inte kul, särkilt då alla kommer att vara extra tända för att fälla oss
Valencia, Deportivo och Real .. SHIT alla borta

Det som jag ser, vore dröm för Barca är, de två kommande omgångarna, inklusive den ikväll

Real M, möter om jag minns rätt Real Betis hemma
och valencia borta, drömmen vore 5p förlust i de matcherna för real madrid, eller minst 3

Medan vi förhopningsvis, tar de 6p mot Espanyok och Osasuna, .. sen får man ta resten en match i taget..

Barcelona Barcaängel
2005-03-01 19:30
Någon som vet om det är 100% att matchen blir av ikväll... lr om den blir inställd.
Spanien Cedhamre
2005-03-01 19:17
Majsan och barcapimp//
Inser att krönikan leder till förvirring. Den finns en mycket enkel förklaring; den är skriven vecka 7 (mitten av feb) och inte publicerad förrän nu. Anledningen torde vara att en av redaktionens medarbetare har varit på en lååång scoutingresa i Västindien...
Barcelona Sonde
2005-03-01 19:29
Kharles: Det var ett tag sen. Du som brukar vara så aktiv:)

Angående den "underliga" forumutvecklingen så är det väl först och främst kul att allt fler insett att det är Visca som gäller och inte Forza eller Forca eller varför inte Força. Det börjar arta sig härinne :)
Barcelona Izquierda
2004-04-02 16:31
Raul//

Jag håller inte alls med Tomasz, utan ser tre bidragande orsaker som lett fram till att Valdés nu står i stället för Rüstü.

1. Vi har en icke-EU-spelare för mycket i truppen, och varken Ronaldinho, Saviola eller Márquez har haft tuff konkurrens på sin position.

2. Frank Rijkaard är dum i huvudet.

3. Victor Valdés har trots allt gjort en mycket bra säsong.
Barcelona kazam
2004-04-02 17:44
Kolla länken... Möjligt att det är ett skämt men i så fall är det inte tillverkat av mig! Hursomhelst tycker jag att det vore grymt skönt att signa Trez, han är en ruggigt bra avslutare!
Barcelona Barça_best_forever
2005-03-01 00:20
Dom sa väl ingenting om att Txiki har blivit reporter på el mundo deportivo, om jag inte missade nånting under den 10 sek. paus som jag tog för att hämta yoghurt i kylen? ;) Jag såg däremot någon annan spansk reporter som pratade om de rassitiska påhoppen som förekom under matchen La Coruña - Real Madrid på R. Carlos ! men iaf, ser verkligen fram emot att se hur vår käre Rijkaard lägger upp startelvan idag mot lokalkonkurenterna Espanyol! Tror dock att Ronnie
kommer spela ändå då han som "Gaucho" innan sa drar på sig markering och alltid tillför med kreativitet i anfallsväg. Vi får se hur det blir. Jag tror som sagt på visnt med 3-0 ;) ! Visça
Señor Laporta
2005-03-01 18:28
barcapimp

Tanken som fanns hos Barças ledning och i Frank Rijkaards hjärna var att Sylvinho och Gio skulle spela ungefär varannan match. Detsamma gällde med Belletti och Gabri. Men två olyckliga skador på Sylvinho och Gabri har gjort att Rijkaard inte kunnat genomföra detta. Nu har ju Sylvinho kommit tillbaka, och Gabri är på väg, men Gio har gjort allt som allt en bättre säsongen än vad Sylvinho har gjort. Gio har dessutom gjort tre mål denna säsongen. Själv tycker jag att det kvittar vem utav dom två som spelar, men de flesta har med Gio eftersom han är den ur duon som spelat mest denna säsongen och att Rijkaard lite av favoriserar sin ende landsman.

Läste för övrigt en intervju med Henrik Larsson i Aftonbladet idag. Där stog det att Henke kan komma tillbaka redan i slutet av maj.

Barça startar så här ikväll?
Valdes
Belletti-Puyol-Oleguer-Gio
Xavi-Marquez-Deco
Maxi-Eto'o-Ronaldinho

Belletti kommer i vantar och långkalsonger och Ronaldinho skippar långkalsongerna men väljer att värma sina händer med ett par vantar.

Força Barça
Señor Laporta
2005-03-01 17:39
Bra krönika Anders, som alltid! Det är alltid lika kul och intressant att läsa det som du har skrivit med din penna. Fortsätt och skriv för oss!

danne.e

Puyol har något som de andra spelarna du har räknat upp inte har, ledaregenskaper. Puyol är den ende utav dessa tre du räknar upp som är lagkapten. Coloccini har inte visat mycket denna säsongen, dels för att han inte platsade i Milan. Visst är han lovande men han har mycket kvar att lära och än når han inte upp till Puyols klass. Perea är också en lovande mittback, men han har varit bra en match denna säsongen, just mot Barcelona. Ayala har inte visat upp något stabilt mittbacksspel i år och är en utav anledningarna till att Valencia floppar i år. Puyol har varit klart bäst denna säsongen och med blåröda ögon måste jag säga att Puyol är den klart bäste mittbacken i La Liga.

Gaucho

Glädjande nyheter du kommer med.
Barcelona barcapimp
2005-03-01 19:08
Majsan
Jag tror också att det är så det är räknat men det ska inte tas på för stort allvar då Real bla har Valencia borta kommande helg.Där räknar jag med 3 säkra Valencia poäng.
Barcelona Maxi Lopez
2005-03-01 19:06
Jag skulle kunna gärna se Milito eller Kompany som mittbackar bredvid Puyol, eller vad tycker ni?
Barcelona Hoodie
2005-03-01 18:38
Señor Laporta

Din laguppställning ser trolig ut, tycker dock det är lite synd att Rijkaard inte vågar gå runt lite mer. Hade gärna sett Sylivnho och Gerard på banan idag istället för Gio och Oleguer.

Tips för kvällen: 2-1

Forca Barca!!!

Barcelona barcapimp
2005-03-01 18:02
Detta lag vill jag se idag mot Espanyol
Valdez
Damia Poyul Marquez Sylvinho

Gerard
Xavi Iniesta
Maxi Etoo Ronaldinho

Jag förstår inte på vad alla ser hos Gio,som har honom i sin start uppställning.Sylvinho är bättre än honom på alla sätt.Gio och Giuly är dem enda i startelvan som jag inte tycker borde få spela från start.Dessutom tycker jag att Gerard ska prioriteras före Albertini,
Deportivo danne.e
2005-03-01 17:09
puyol är inte la ligas bäste mittback.
här är några mittbackar som är bättre: perea, coloccini och en ayala i form därefter kommer puyol
Barcelona Hoodie
2005-03-01 18:30
Barcapimp

Det dom flesta, mig själv inkluderad, ser i Gio är erfarenhet och stabilitet. Gio gör sällan en dålig insats. Däremot håller jag med om att Sylvinho borde få mer speltid. Dels för att vi behöver gå runt mer på våra spelare, dels för att han är en mycket kompetent fotbollsspelare!
Barcelona Sonde
2005-03-01 18:43
Señor Laporta: Jag är ganska övertygad om att det blir Iniesta som får starta. Hade varit intressant med Maxi, men man får inte glömma att Iniesta redan har bevisat sina kvaliteter för Rijkaard gång på gång under säsongen.
Barcelona Lucho
2005-03-01 02:37
Barça_best..: Dummade mig bara. Av någon anledning var det sportchefen Txiki som var på bilden som skulle föreställa MD-reportern. Eller så har Txiki en dubbelgångare..
Señor Laporta
2005-03-01 16:05
Le_boss

Det är kvalitén som räknas på inlägget inte hur många du skriver. Vi vill inte ha ett forum, a la Real Madrid, där det skrivs fem inlägg i minuten som alla handlar om David Beckham fick duscha ensam efter träningen eller vad Ronaldo åt till lunch i går. Kom ihåg den gamla klyschan, kvalité går före kvantitet. Men visst är det roligt när det händer lite på forumet.
Barcelona Izquierda
2004-04-02 00:10
Jónathan//

Bra förslag! Ferarri kommer att bli mycket bra. Fast helst skulle jag vilja ha en spanjor.
Barcelona Jónathan
2004-04-01 22:52
Givetvis så bör vi även om vi har möjlighet, locka till oss Davids för gott.
Barcelona Tompa
2004-04-02 18:09
Juanito:
SVT-Text TV hävdar också att Trezeguet är i princip klar för Barca och hänvisar vidare till Marca...

Vi får se hur det blir med Trezeguetaffären. Jag litar inte på något innan det är bekräftat att kontrakten är underskrivna. Har hur som helst svårt att förstår de, åtminstone nästintill antikänslor som vissa här antyder mot Trezeguetaffären. Man kan givetvis inte vara 100 % säker men jag tror att han skulle lyckas riktigt bra i Barca. Han är den spelartypen Barca saknar, dv s en riktig straffområdesspelare och det faktum att han behöver en hel del understöd för att göra mål tror jag inte skulle vara några påroblem. Vi har ju Dinho, Xavi och även Iniesta kan slå underbara passningar och jag tror mycket på Quaresma bara han får ordentligt med speltid. Kommer Trezeguet in i laget skulle han utan vidare kunna göra 25 ligamål under en säsong.

Sen är det så att Torres fortfarande är mitt förstaval men vi får inse fakta. I dagsläget har Barca inte råd att knyta till sig spelare som Henry, Sjevsjenko, Ronaldo mfl. Och ska vi få Torres tror jag Laporta o CO måste punga ut minst 50 milj. euro innan Atletico går med på en försäljning, det är nästan dubbelt mot vad Ronaldinho kostade.
Barcelona Tompa
2004-04-02 18:09
Juanito:
SVT-Text TV hävdar också att Trezeguet är i princip klar för Barca och hänvisar vidare till Marca...

Vi får se hur det blir med Trezeguetaffären. Jag litar inte på något innan det är bekräftat att kontrakten är underskrivna. Har hur som helst svårt att förstår de, åtminstone nästintill antikänslor som vissa här antyder mot Trezeguetaffären. Man kan givetvis inte vara 100 % säker men jag tror att han skulle lyckas riktigt bra i Barca. Han är den spelartypen Barca saknar, dv s en riktig straffområdesspelare och det faktum att han behöver en hel del understöd för att göra mål tror jag inte skulle vara några påroblem. Vi har ju Dinho, Xavi och även Iniesta kan slå underbara passningar och jag tror mycket på Quaresma bara han får ordentligt med speltid. Kommer Trezeguet in i laget skulle han utan vidare kunna göra 25 ligamål under en säsong.

Sen är det så att Torres fortfarande är mitt förstaval men vi får inse fakta. I dagsläget har Barca inte råd att knyta till sig spelare som Henry, Sjevsjenko, Ronaldo mfl. Och ska vi få Torres tror jag Laporta o CO måste punga ut minst 50 milj. euro innan Atletico går med på en försäljning, det är nästan dubbelt mot vad Ronaldinho kostade.
Valencia Picazzo
2004-04-01 18:07
Hinchada: Det glädjer mej!
Barcelona Bopi
2004-04-01 15:18
jag tror att nick butt e 1 april skämt..annas vet jag inte vad jag gör!!!
Barcelona El Hincha
2004-04-01 21:42
Tjo alla Barcafans. Ska till Barcelona i sommar, tyvärr så e d ju inget lir just då men man vill ju ändå ta en titt på camp nou... hursomhelst så undrar jag om någan har ett humm om hur man enklast tar sig ut dit från city...
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-02 15:47
Det är bra att man får höra att treziguet är nästan klar och att Barca är ute efter Vicente ifall affären med Deportivo om Luque inte skulle lyckas. Fan va skönt att höra att man satsar och vill köpa bra spelare nu ochh alla spelare som har ryktats till barca nu sista tiden är stjärnor som skulle gå in i startelvan.
Känns som att Barcas gamla tid då de vann det mesta kommer snart.
Spanien Raul
2004-04-02 14:44
Angående det här om Nicky Butt till Barcelona så tycker jag att ni kan få Forlan på köpet:)
Barcelona kazam
2004-04-02 17:35
RÄTTELSE
, i alla FALL muntligt.
Annons: