/spanien/barcelona/forum/26060.aspx/spanien/barcelona/forum/26060.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2004-03-24 16:40
Juanito:
Jättebra om Saviola får EU-pass. Jag gillar Saviola starkt och vill inte att han ska säljas. Men däremot anser jag inte att man får ut max ur "kaninen" när han spelar längst fram. För mig är Saviola en idealisk "andreanfallare" som fiskar strax bakom spjutspetsen.
Barcelona Andreas
2004-03-24 16:46
Tomasz//
Tycker att din analys angående Quaresma är klockren. Han har det tufft nu och det känns inte som om Rijkkard gör det lättare. Liksom mycket annat hos Rijkaard kan hans hantering av unga talanger ifrågasättas kraftigt, tyvärr.

Tompa//
Jag tror också att Trezeguet skulle lyckas bra i Barcelona. Precis som många säger behöver Trez kraftigt med understöd. Och understöd är precis vad Barcelona kan ge massor av. Spelare som Ronaldinho, Xavi, Luis García, Saviola, Quaresma och Iniesta är alla kapabla att slå den avgörande passningen. Förresten Mexes kommer att bli S T O R! Köp!!

Det har snackats om Xabi Alsonso som ersättare till Cocu. Om nu verkigen en ny mittfältare är önskad skulle jag hellre vilja se en gammal Barça spelare där, nämligen Arteta. Han spelar just nu i Rangers men vill tillbaka till Spanien och allra helst Barcelona. (Enligt www.planetfootball.com)
Barcelona Ronaldinhio_bäst_
2004-03-24 16:34
ska bli spännade barcelona- celtic om 23timmar och 30
Barcelona Andreas
2004-03-24 16:46
Tomasz//
Tycker att din analys angående Quaresma är klockren. Han har det tufft nu och det känns inte som om Rijkkard gör det lättare. Liksom mycket annat hos Rijkaard kan hans hantering av unga talanger ifrågasättas kraftigt, tyvärr.

Tompa//
Jag tror också att Trezeguet skulle lyckas bra i Barcelona. Precis som många säger behöver Trez kraftigt med understöd. Och understöd är precis vad Barcelona kan ge massor av. Spelare som Ronaldinho, Xavi, Luis García, Saviola, Quaresma och Iniesta är alla kapabla att slå den avgörande passningen. Förresten Mexes kommer att bli S T O R! Köp!!

Det har snackats om Xabi Alsonso som ersättare till Cocu. Om nu verkigen en ny mittfältare är önskad skulle jag hellre vilja se en gammal Barça spelare där, nämligen Arteta. Han spelar just nu i Rangers men vill tillbaka till Spanien och allra helst Barcelona. (Enligt www.planetfootball.com)
Barca_BEST
2004-04-03 22:05
SWAT:
fortsätter vi vår finna form så tror jag faktisk att vi kommer 2 o real börjar losa så kommer de 3:a det jag hoppas jag tippar slutet så här:

1.Valencia (tveksam...bror på Barca)
2.Barca (beror på formen)
3.Real (oxå formen)

idag blir det seger
Barcelona Tompa
2004-03-24 16:11
JAG:
Tror personligen att Trezeguet kan bli en hitt i Barca. Kan man trycka in 24 mål på en säsong i defensiva Serie A så kan man ösa in mål i vilken liga som helst. Som du skriver så så kan man dock inte veta förrän han "är på plats" (om nu Barca verkligen köper honom)

Du nämner att Trezeguet inte kan avgöra en match på egen hand (eller åtminstone har svårt för det). Det är sant att han behöver understöd men med ett geni som "Ronnie" bakom honom kommer han nästan garanterat att få de chanser han behöver. För inne i straffområdet finns det inte många spelare som är giftigare.

Något som ev. skulle tala mot honom är att fransmänn brukar ha svårt att lyckas i Barca. Vet inte vad det beror på men om Barca köper Trezeguet ser jag gärna att man även värvar Mexes från Auxerre. Tror att det fungerar bättre socialt (åtminstone för de allra flesta) för nya utlänningar om det finns en landsman i laget.

Men språket skulle kanske inte vara något problem. Trezeguet är ju "halvargentinare" så han kan nog spanska. Någon som vet?
Barcelona Tompa
2004-03-24 16:11
JAG:
Tror personligen att Trezeguet kan bli en hitt i Barca. Kan man trycka in 24 mål på en säsong i defensiva Serie A så kan man ösa in mål i vilken liga som helst. Som du skriver så så kan man dock inte veta förrän han "är på plats" (om nu Barca verkligen köper honom)

Du nämner att Trezeguet inte kan avgöra en match på egen hand (eller åtminstone har svårt för det). Det är sant att han behöver understöd men med ett geni som "Ronnie" bakom honom kommer han nästan garanterat att få de chanser han behöver. För inne i straffområdet finns det inte många spelare som är giftigare.

Något som ev. skulle tala mot honom är att fransmänn brukar ha svårt att lyckas i Barca. Vet inte vad det beror på men om Barca köper Trezeguet ser jag gärna att man även värvar Mexes från Auxerre. Tror att det fungerar bättre socialt (åtminstone för de allra flesta) för nya utlänningar om det finns en landsman i laget.

Men språket skulle kanske inte vara något problem. Trezeguet är ju "halvargentinare" så han kan nog spanska. Någon som vet?
Spanien RONALDINHO
2004-03-25 16:40
klööl
Barcelona Barca_91
2004-03-25 20:43
Alx:
Overmars är grymt snabb men som du säger så springer nästan på sidlinjen.
Om han bara kunde använda sin snabbhet till något bra.

Ikväll vinner vi med 3-1.
Celtic kvitterar i sista minuterna.
Barcelona Andreas
2004-03-24 18:43
Alx//
Angående Arteta så kanske du har rätt. Men angående Mexes har du fel. Jag har sett honom spela ett antal gånger och läst en hel del om honom. Låt mig säga så här: Mexes är tillsamans med Chivu den idag största backtalnangen. Han har nästan allt: styrka (82 kg), bra huvudspel (187 cm), sanbbhet, rutin (trots sin ålder), ledaregenskaper, fin teknik, bra placeringsförmåga samt fin bolldistribution. De gånger jag sett honom har han sannerligen inte varit nonchalant.

Många säger att han är oerfaren men Mexes har varit ordinarie i Auxerre i nästan fyra säsonger. Lägg sedan till han har spelat Champions League (mot bland annat Aresanl och PSV), UEFA Cupen och i franska A-landslaget.
Barcelona Andreas
2004-03-24 18:43
Alx//
Angående Arteta så kanske du har rätt. Men angående Mexes har du fel. Jag har sett honom spela ett antal gånger och läst en hel del om honom. Låt mig säga så här: Mexes är tillsamans med Chivu den idag största backtalnangen. Han har nästan allt: styrka (82 kg), bra huvudspel (187 cm), sanbbhet, rutin (trots sin ålder), ledaregenskaper, fin teknik, bra placeringsförmåga samt fin bolldistribution. De gånger jag sett honom har han sannerligen inte varit nonchalant.

Många säger att han är oerfaren men Mexes har varit ordinarie i Auxerre i nästan fyra säsonger. Lägg sedan till han har spelat Champions League (mot bland annat Aresanl och PSV), UEFA Cupen och i franska A-landslaget.
Real Madrid henke_n
2004-03-25 16:49
visar det matchen på någon kanal ?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-25 16:46
Om nån söker skada Dinho blir jag arg.
Jag tror dock inte det är så lätt då han verkar väldigt stabilt bygg, och sen tror jag inte något som spelar fotboll kan tänka sig att skada en sådan spelare.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-25 16:46
Om nån söker skada Dinho blir jag arg.
Jag tror dock inte det är så lätt då han verkar väldigt stabilt bygg, och sen tror jag inte något som spelar fotboll kan tänka sig att skada en sådan spelare.
Barcelona Tompa
2004-03-29 18:02
Poängteras ska dock att om Juve vill ha Xavi som delbetalning så säger jag bestämt NEJ! Så bra är inte Trezeguet att han är värd att offra Xavi.
Barcelona Tompa
2004-03-29 18:02
Poängteras ska dock att om Juve vill ha Xavi som delbetalning så säger jag bestämt NEJ! Så bra är inte Trezeguet att han är värd att offra Xavi.
Spanien Grumpy
2004-03-25 16:07
Haha, en hun på forumet. Larsson filma? Ja, det bevisar ju vad du vet.

16 poäng...
Barcelona Los Culés
2004-03-29 22:22

Grabbar kan nån berätta lite om Gabriel Heinze
har läst ( Barcelona are determined to sign Gabriel Heinze from PSG )
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-29 21:16
Tompa;
Tevez är väl mellanting mellan off mitt o forwad.
MEr av en Saviola typ.
Men detta är inte heller något vi behöver!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-29 21:16
Tompa;
Tevez är väl mellanting mellan off mitt o forwad.
MEr av en Saviola typ.
Men detta är inte heller något vi behöver!
Barcelona juanito
2004-03-29 18:55
Om Arsenal kan köpa spanska ligans, vid sidan om Torres då, största talang för runt 300 miljoner (någon som har en exakt siffra? Hittar flera olika uppgifter) så borde det inte vara omöjligt för Barça att köpa Torres för en liknande summa? Liksom Sevilla så har Athletico Madrid inte den bästa ekonomin och dom har nog inte råd att stå emot ett bra bud (kan man ju hoppas).

Appropå Torres så hoppas jag verkligen inte att han går till något lag utanför Spanien. Italien vore självmord för hans karriär och Premier Leauge är en sämre liga.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-29 21:09
c.gälman :
svara ärligt, har du sett tevez i CM 03-04.
Det har iallafall jag.
Eller vet du nåt om kille i verkligheten?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-29 21:09
c.gälman :
svara ärligt, har du sett tevez i CM 03-04.
Det har iallafall jag.
Eller vet du nåt om kille i verkligheten?
Barcelona JAG
2004-03-29 01:57
Ja, Rekarte verkar vara väldigt het bland de som tänkta nyförvärv. Jag läser också att han kan spela som vänsterback och blir då mer övertygad att han är tänkt som ersättare för Van Bronkshit. Skulle bli väldigt förvånad om man på allvar vill förstärka högerbackplatsen isf. Rekarte blir också billigare än att köpa loss Van Bronk från Arsenal.

Laporta har sagt att Barça för tillfället har tillräckligt gott om unga talanger och då enbart ska köpa etablerade spelare till sommaren (undantag Torres isf). Det kan vara just den anledningen att man inte ville ha Del Horno. O. Lopez tror jag också man vill ha i framtiden.

Precis som Gabriel skrev så ser jag mer fördelar med att matchen ställdes in. Dels för att vi får Puyol, Saviola tillbaka, dels för att jag inte tror att Celtic-matchen är riktigt glömt än. Jag har inte glömt den iaf...
Barcelona Barca_91
2004-03-25 15:59
Luis García,Puyol,Mario och Sergio Garcia är med i truppen.

L.Garcia,Mario och S.Garcia lär börja på bänken.
Barcelona rico
2004-03-29 20:55
Ni som inte har sett hemsidan www.ronaldistyle.com
borde göra d genast ...finns en länk där man kan se ronnie videos + dom senaste typ 9 vunna matcherna...fett grymma....
Barcelona c.gälman
2004-03-29 21:02
Tompa - kluivert gjorde ju mål mot Real Madrid.. öhh en av världens bästa klubbar.. fan de e ju bara tvinga Trez att spela på höger om kluivert och dinho eller dinho som släpande forwad. Eller så värvar dom bara Joaquin från betis och sätter han på höger
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-25 14:17
Valdés; du har helt rätt angående individuella prestationer.
Det är ofta stjärnorna som gör skillnaden mellan vinst o förlust.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-25 14:17
Valdés; du har helt rätt angående individuella prestationer.
Det är ofta stjärnorna som gör skillnaden mellan vinst o förlust.
Spanien RONALDINHO
2004-03-25 16:39
vem är världens bästa dribbler??????
Annons: