/spanien/barcelona/forum/26057.aspx/spanien/barcelona/forum/26057.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Aimar10
2004-04-04 08:21
Izquierda

Helt rätt! Det krävs att spela bra från första till sista matchen!
Barcelona Valdés
2004-04-04 13:48
Precis som många andra redan skrivit så kommer vi med största sannolikhet att uppnå säsongens viktigaste mål - en placering bland de fyra främsta. Till nästa säsong krävs dock förändring för att vi skall bli vinnare;

- Ge talangerna chansen. De äldre spelarna är bara äldre - inte bättre. Vi har kanske den mest talangfulla spelartruppen i hela la liga.

Prognos - Rijkaard kommer fortsätta matcha de äldre spelarna tills antingen dessa eller han själv avlider...

- Positiv särbehandling - spelare från de egna leden måste få ordentliga chanser till spel i startelvan innan man värvar spelare ifrån andra lag. Först när canteraspelarna visat sig inte hålla måttet köper man in andra spelare, det "funkar" inte att köpa för att köpa.

Prognos - Rijkaard tycker om spelare som kommer ifrån holland ( inte ifrån Barcelona ).

- Laporta talar om ett "Förspanskande". Spanska fotbollsspelare känner mest för la liga och likadant så kan man spansk fotboll bättre än flertalet utländska spelare, därför ser man till att värva spelare från Spanien först och främst.

Prognos - Det får anses som mycket tveksamt om Rijkaard vet så mycket om spansk fotboll och spanska fotbollsspelare.

- Genomtänkta värvningar av spelare som verkligen gör en skillnad och är bland världens bästa på respektive position. Offensiva spelare bör vara snabba, tekniska med mycket god spelförståelse och vinnarskalle ( Arsenal, Milan och Real Madrid värvar bara spelare som tillhör denna kategori och varför skall vi vara sämre? Vi måste se till att få fler matchvinnare som med teknik, fantasi, mycket rörelse och styrka kan göra mål och skapa chanser för andra ). Defensiva spelare bör först och främst ha ordentliga defensiva kvalitéer ( inte släppa en j.l över bron, samtidigt som man bör ha en så pass god spelförståelse att man kan välja sina tillfällen att följa med upp i anfall ).

Prognos - En väldig massa rykten cirkulerar just nu. Laportas andra år blir hans viktigaste och svåraste för nu krävs det titlar. Det går inte längre att skylla på arvet efter Gaaspart och Van Gaal. Oavsett spelartrupp så gör han bäst i att se till och skaffa en ny tränare för Rijkaard har förvånat i antalet fattade felbeslut över en säsong.
Barcelona Barca_91
2004-04-04 08:00
Råka skicka den förra här kommer fortsättningen:
Barca 0-2 Depor
Barca 0-0 Valladolid
Barca 1-2 Real Madrid (Kluivert)
Barca 1-1 Celta Vigo
Barca 1-1 At.Bilbao (Kluivert)
Barca 0-0 Villareal

Det här är KATASTROFALA resultat.Om man spelar på hemmaplan mot lag som Osasuna,Villareal,Celta Vigo,Valladolid osv då ska man vinna med 3-4 mål!
Men vi kan inte ens göra mål på vissa av dessa lag därför är vi DESPERATA för att få en straffområdes spelare,och vem är bättre än Trezeguet?Som vi har råd med?
BigBoi
2004-04-04 11:20
Jag läste på SVT-text att David Treziguet skulla vara klar för Barca, stämmer det eller?
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-04 14:20
Lite fel stavningar, men ni fattar nog;)
Real Madrid Ike
2004-03-22 18:47
Ham$inho11:
Kluivert är en stilla ståenda spelare, som inte alls är svår att markera (desutom sätter han sällan sina chanser när han väl får dom).
Saviola springer, skapar kaos i straff området.
Även om han inte gör så många mål, så skapar han oreda i straff området som leder till att barca gör fler mål, laget har mer rörlighet i anfallat med saviola än med kluivert.
(va jag tycker iaf.)
Barcelona Rivald0
2004-04-04 00:10
Puyol=hjärta ??..vadå inte ett mål på 4 matcher..de gjorde juh mål mot sociedad juh..
Real Madrid Dani
2004-03-22 22:52
ashkan!
De kanske gör som vår käre (nåja...) Rijkaard; sätter dem på läktaren - eller bänken i bästa fall...
Barcelona Dani
2004-03-22 22:52
ashkan!
De kanske gör som vår käre (nåja...) Rijkaard; sätter dem på läktaren - eller bänken i bästa fall...
Barcelona Gabriel
2004-03-23 00:02
mishino

tack så hämskt mycket för att jag fick läsa det!:D
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-22 17:52
fc_2002:
För det första, VART ÄR RONALDINHO???
sen Rekarte kan bara spela till höger, igår försökte han spela med vänstern och det va misslyckande skott o passningar.
Laget borde se ut på dettas sätt:

------------valdes-------------
-------Marquiz--Milito---------
Puyol-----------------Zambrotta
--Xavi----Davids---Vandervart--
-Luque---Treziguet--Ronaldinho-

Van der vart vore underbart att ha speciellt om han får spela på samma kant som ronaldinho för att Ronaldinho går oftast in i mitten och släpper sin kant så han förblir som en vänster ytter men mer i mitten.
Barcelona El Nino De Barcelona!
2004-04-04 12:48
jag måste bara komentera att det går så mycket ryckten om att barcelona ska köpa den och den spelaren..själv tycker jag att vi inte ska göra för många värvningar utan mer satasa på att spela ihop ett bra lag som jobbar tillsammans...

//barcelona fann deluxe
Barcelona JORGE
2004-03-23 00:23
Hoppas att Barca klarar av Celtic o Betis, jag tror att de kommer klara det.
Barcelona Klint
2005-03-02 00:31
Ämne: trisst att spelare a....
Hehe alla tycker vi olika om Billy. Men Rijkaard måste ta kritik eftersom han tar ut Maxi när Barcelona behöver just den spelaren i andra halvlek. Hoppas de spanska medierna uppmärksamar det så att han kan få sig en tankeställare.
Barcelona ackish
2005-03-01 22:10
Varför känns det nu i förhand som en riktig dålig investering att använda Oleguer som högerback när man har den snabbare och passningssäkre Damía som tillgång?

Aja, vinst ikväll!

Visça!
Real Madrid Dani
2004-03-22 16:53
En av dem som förtjänar mest respekt i truppen är Rüstü! Trots all skit han fått i truppen gnäller han inte, han börjar inte kritisera vare sig ledning eller Rijkaard i pressen, han är en pådrivare från bänken (minns hans överlyckliga min och följande applåd när Valdes gjorde en kanonräddning matchen efter hans Rembrandt med efterföljande petning) och är alltid strålande glad när Barca spelar bra och vinner. Kort sagt, en lagspelare som inte sätter sig själv i första rummet. Respekt!
Kluivert#9
2004-03-22 16:41
Vilken kung Ronaldinho är!!
Barcelona Dani
2004-03-22 16:53
En av dem som förtjänar mest respekt i truppen är Rüstü! Trots all skit han fått i truppen gnäller han inte, han börjar inte kritisera vare sig ledning eller Rijkaard i pressen, han är en pådrivare från bänken (minns hans överlyckliga min och följande applåd när Valdes gjorde en kanonräddning matchen efter hans Rembrandt med efterföljande petning) och är alltid strålande glad när Barca spelar bra och vinner. Kort sagt, en lagspelare som inte sätter sig själv i första rummet. Respekt!
Barcelona Klint
2005-03-02 00:14
För helvete!!! Det borde varit 3 säkra poäng som förvandlades till en fattig poäng! Och varför tar han ut Maxi när man kunde förstå vilken matchbild som skulle komma!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-22 18:11
Föresten barca va har ju tidigare visat intresse för monacos unga vänsterback Evra, vet någon nåt om honom?
Real Madrid Dani
2004-04-04 00:03
Tack för att det inte blev straff i slutet när Cocu fällde Villarreal - förseelsen skedde innanför boxen... Å andra sidan borde (nog) Barca haft straff när Saviola gick förbi Coloccini (?) fick bollen på handen. Så det jämnade ut sig...

van Bronckhorst - Reiziger - Oleguer - Gabri känns definitivt inte som en säker backlinje...

Som P=H säger, är det fruktansvärt uselt att inte göra ett enda spelmål på fyra matcher. Den som inte tycker att Trezeguet behövs får nog snart tänka om...
Barcelona Tompa
2004-04-04 11:09
0-0 mot Villarel - där rök nog chanserna till ligaguld. Men ärligt talat så tycker jag inte vi ska deppa för mycket. Sanningen är ju den att med tanke på det bedrövliga spelet i höstas har laget gjort en sensationellt bra uppryckning men chanserna till ligaguld (var realistiskt sett) inte särskilt stora ens inför gårdagens match, även om den givetvis fanns.

Huvudmålsättningen den här säsongen var att fixa en plats till C.L kommande säsong och det är jag fortfarande övertygad om att Barca klarar. Nu ser vi framåt mot säsongsavslutningen och hålla tummarna avsluta på att säsongen avslutas på ett bra sätt. En seger mot Real skulle sitta riktigt fint...
Barcelona Dani
2004-04-04 00:03
Tack för att det inte blev straff i slutet när Cocu fällde Villarreal - förseelsen skedde innanför boxen... Å andra sidan borde (nog) Barca haft straff när Saviola gick förbi Coloccini (?) fick bollen på handen. Så det jämnade ut sig...

van Bronckhorst - Reiziger - Oleguer - Gabri känns definitivt inte som en säker backlinje...

Som P=H säger, är det fruktansvärt uselt att inte göra ett enda spelmål på fyra matcher. Den som inte tycker att Trezeguet behövs får nog snart tänka om...
Barcelona Tompa
2004-04-04 11:09
0-0 mot Villarel - där rök nog chanserna till ligaguld. Men ärligt talat så tycker jag inte vi ska deppa för mycket. Sanningen är ju den att med tanke på det bedrövliga spelet i höstas har laget gjort en sensationellt bra uppryckning men chanserna till ligaguld (var realistiskt sett) inte särskilt stora ens inför gårdagens match, även om den givetvis fanns.

Huvudmålsättningen den här säsongen var att fixa en plats till C.L kommande säsong och det är jag fortfarande övertygad om att Barca klarar. Nu ser vi framåt mot säsongsavslutningen och hålla tummarna avsluta på att säsongen avslutas på ett bra sätt. En seger mot Real skulle sitta riktigt fint...
Barcelona Izquierda
2004-04-04 10:45
Vill be om ursäkt för mitt lite onödigt bittra inlägg i natt. Jag skyller på den sena timmen och på besvikelsen över 0-0 på hemmaplan mot ett lag som Villareal.
Bortsett ifrån den sista raden om Alvaro Recoba (som jag gärna ser i Barca) så instämmer jag i Skarphedens inlägg.
Real Madrid Ike
2004-03-22 18:34
Jag saknade luis garcia, tycker han ger mer djup i anfallet med sina löpningar.
Barcelona Frazzé
2004-03-22 22:16
Trez värkar vara så gott som klar!..men man vet aldrig de kan alltid klydda till sig något!..forca barca!"
Barcelona Barca_91
2004-04-04 07:54
Izquierda:
Jag trodde på ligaguld ett tag, men nu är det helt kört Real och Valencia kommer inte tappa så mycket poäng.
Om vi ska vinna ligaguldet måste vi för i h*lv*t* VINNA på hemmaplan.

Såna här resultat räcker inte för att vinna ligaguldet:
Barca 1-1 Sevilla (Dinho gjorde mål)
Barca 1-1 Osasuna (Dinho igen)
Barca 0-1 Valencia
Barcelona Barca_91
2004-04-04 00:08
Tuut Tuut
Barcelona juanito
2004-04-04 00:26
Om jag inte minns helt fel så tackade Van Gaal nej till Coloccini efter dennes succésäsong i Alavés.

Barca Barca: Det finns en spelare som vi borde slänga bort totalt och det är Luis Garcia. Den människan vet inte vad fotboll är.

Undrar just vem det är som inte kan något om fotboll.
Annons: