/spanien/barcelona/forum/26053.aspx/spanien/barcelona/forum/26053.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-08 00:16
AlexC

Tack for din uppskattning att jag har bra engagemang, och ska verkligen gora bettre av mig ner jag skriver.
Spanien La oreja de van gogh
2005-08-08 00:10
Carles Puyol Saforcada

Varför vinklar du mina påståenden?

1. Jag jämförde knappast Forlan med dem! Jag skrev om du påstår att Eto'o är bättre än Ronaldo för att han har gjort fler mål än honom så kan du likagärna tycka att Forlan är bättre än dem båda.
Sedan skrev jag detta också:
"Om du också menar att Eto'o gör mer nytta för sitt lag än vad Ronaldo gör så har du fel igen. Ronaldo gör minst lika mycket nytta som Eto'o, om du tror att alla Ronaldos mål är enkla så kan du likagärna ansöka till Arrigo Sacchi och Mister Perez om att du vill ta Ronaldos plats om du tror att vem som helst kan göra det bättre."

2. Att du påstår att Ronaldo bara petar in bollar och inte gör någon mer nytta är helt vad man nu ska säga "okunnigt". Inte för att jag tror att du är det, jag dömmer dig inte. Där fick du svar på din fråga.

3.Ronaldo gjorde inte mål på egenhand och han behövde det inte heller, inte för att bevisa att han inviduellt är bättre än Eto'o. Som jag skrev innan, som du och jag verkar vara överens om; Eto'o kommer att gå om Ronaldo så småningom. Inget mer med det.

Jag tycker bara att det är för tidigt att påstå att Ronaldo är på väg att vara slut som spelare.
Barcelona JAG
2005-08-08 00:07
Var tog El Vestuario vägen?
Barcelona Messi
2005-08-08 00:07
Ämne: Messi:
Det stämmer ....
Jag tycker att det är mer av en chatt än en liverapportering. Ska vi ha liverapporteringar här på forumet ska en person rapportera inte 10 st. Jag menar hur kul är det att läsa samma sak 3 ggr? Jag hoppas att folk kommer använda chatten, som är fullt okej, nästa säsong under matcherna. Men då krävs det att Redaktionen länkar till sidan.
Barcelona AlexC
2005-08-07 23:50
Abo Mteshar: Kul att du visar intresse och engagemang för klubben. Positivt.
Men prova att skriva allt i ett inlägg istället och "sträva efter att alltid posta inlägg som bidrar till en
pågående diskussion, alternativt en ny diskussion", jag kan inte se att alla dina inlägg gör så.
Tack.
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-07 23:40
Carles Puyol Saforcada

Jag leste ditt svar till killen, du loter jettelogisk. Du har helt rett, han gjorde fel och du gav bra exempel po Etoo. Det stemmer helt med Ronaldo, och han kommer inte ha mycket bra resultat med Real Marid.
Barcelona Carles Puyol Saforcada
2005-08-07 23:36
La oreja de van gogh: I mitt inlägg påstår jag inte ens att Etoo är bättre än Ronaldo. Det enda jag konstaterar är Etoo inom en snar framtid kommer att vara bättre än Ronaldo.
Vad menar du förresten med "Det låter väldigt logiskt..? Behövs nog ingen kommentar för den där åsikten, den talar för sig själv."?
Jag menar att Ronaldo saknar spelglädjen och motivationen för att skapa egna lägen och jobba för laget.
Förklara vad du menar med "Behövs nog ingen kommentar för den där åsikten, den talar för sig själv.", så kan jag överväga att inleda en diskussion med dig.
Att du ens jämför Forlán med Etoo och Ronaldo tycker jag är fånigt av dig. Jag vet mycket väl att en fotbollsspelare inte bara behöver kunna göra mål, och jag tycker att Etoo är ett utmärkt exempel på det. Om du såg Barca spela förra säsongen så vet du att Eto´o skapade en hel del lägen på egen hand. Det gjorde inte Ronaldo.
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-07 23:35
Jag ser det såhär, vi kommer vinna ligan och kanske med CL men det blir jobbigt. Vi kommer vinna mot Betis. Allt detta kräver bättre jobb an forra sesongen som man moste ge.
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-07 23:33
Gratulerar allihop för VINSTEN igår, jag ser det här som bra start på säsongen. Allmänt har bättre trupp än många lag specielt Real Mierda, vi har tillreckligt bättre form och nästan en del bättre spelare.
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-07 23:28
La oreja de van gogh

Men just nu, Ronaldo är inte samma Ronaldo. Han har tappat en del, typ han är inte lika snabb som förr.
Exempel där har vi Etoo just nu är snabbare, men så klart Ronaldo är mer teknisk osv men har inte formen som han ska ha. Etoo är ung och kommer gå om Ronaldo i den här säsongen.
Flames
2005-08-07 23:24
Inte för jag är någon stor Saviola fan, men vad har han gjort för att hamna såååååå långt från laget?
Spanien La oreja de van gogh
2005-08-07 23:19
"Han skapar ingenting själv nuförtiden, utan petar bara in bollen från enkla lägen. Varför? Jo, för att han saknar spelglädjen."

Det låter väldigt logiskt..? Behövs nog ingen kommentar för den där åsikten, den talar för sig själv.

"robinho_ronaldo_babptista: Vad du tycks ha missat är att Etoo är fyra (fem?) år yngre än Ronaldo. Ronaldo har sett sina bästa dagar, och är kraftigt på väg neråt formmässigt."

Det är en stor överdrift att påstå "Ronaldo är kraftigt nedgående formmässigt".
Det spelar inte heller någon roll om hur mycket äldre Ronaldo är, han är fortfarnade bättre än Samuel Eto'o. Om du grundar ditt påsående på att Eto'o är bättre för att han har gjort fler mål så kan Forlan lika gärna vara bättre än dem båda.
Både när det gäller högsta och lägsta nivån så är Ronaldo bättre än Eto'o.
Om du också menar att Eto'o gör mer nytta för sitt lag än vad Ronaldo gör så har du fel igen. Ronaldo gör minst lika mycket nytta som Eto'o, om du tror att alla Ronaldos mål är enkla så kan du likagärna ansöka till Arrigo Sacchi och Mister Perez om att du vill ta Ronaldos plats om du tror att vem som helst kan göra det bättre.
Jag håller med dig angående om "att Eto'o kommer att gå om Ronaldo" så småning om. Det kan iofs vem som helst lista ut.
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-07 23:19
Vet nån om vilken kanal som sänder nästa match?
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-07 23:18
Maxi Lopez

För säkert att du kanske eller nån annan från forumet vet, så jag bara undrade om du vet nåt om nästa match kommer sändas?
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-07 23:16
Maxi Lopez

jag hoppas att det blir den här kanalen som sände senaste match som sänder matchen. Kanalen heter Andalucia
Barcelona Maxi Lopez
2005-08-07 22:38
Känns som Barca forumet är igång som förut
Skönt
Barcelona Viking
2005-08-07 22:18
Vet ngn här inne om Barça-Betis kommer att sändas i svensk tv?

har mailat plusen utan att få ngt svar..
Barcelona Xavilicious
2005-08-07 22:05
Beautiful_ Barça

Är Motta borta lirar nog V. Bommel pivote och flyttar ner Marquez brevid Puyol, så Oleguer slipper du nog se nästa säsong. Lite tråkigt, han har framtiden för sig och skulle må bra av regelbunden speltid.
Barcelona PepS
2005-08-07 21:27
Messi:
Det stämmer att sms-språk och dyligt sånker "nivån" men varför en seriös "liverapportering" skulle göra någon skada kan jag inte begripa?
Det är ju som jag sagt bara kul för oss som inte kan se matchen!
Barcelona Puyolinho
2005-08-07 20:48
Sonde

Okej, nee tyckte bara det blev lite fel där, från Hans "Joan" Gamper till AIK :D
Señor Laporta
2005-08-07 20:44
Så är det väl på alla sidor på SvenskaFans.
Barcelona Sonde
2005-08-07 20:39
Pyolinho: Ja, det är mycket som inte stämmer sedan allting gjordes om, men det ska förhoppningsvis fixas inom kort. Det är dock inget iv i redaktionen har kontroll över.
Barcelona Puyolinho
2005-08-07 20:25
Har en fråga till Redaktionen, !

När man går in på Barça På Menyn till höger, ! Så kommer det massa info om Klubben o så,
Sen längre ner så står det Grundaren Joan Gamper, När man klickar på det så kommer det fram AIK betyg ?
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-08-07 20:20
Såg att våran första hemma match för säsongen är den 11 spetember.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-08-07 19:51
Tråkigt att motta missar inledningen på säsongen, hade hoppats ha med honom från start. Tyvärr så tror jag att det blir gammla Oleguer-Puyol som mittlås och Rafa som pivote. Hoppas åtminstonde att Rijkaard vågar spela på Edmilson istlääet för Oleguer. Gillar inte den killen, och dessutom verkar Edmilson ha fått upp formen igen och han börjar visa varför han värvades till Barca. Han var dock jävligt dålig direkt efter skadan.
Barcelona Petts_n
2005-08-07 18:54
test
Barcelona Xavilicious
2005-08-07 18:43
Messi

Håller helt med dig, man behöver inte direkt vara raketfysiker eller professor i Barcelonas historia för att kunna uppföra sig.
Barcelona Messi
2005-08-07 18:25
PepS

Man behöver inte vara 'fruktansvärt insatt' för att hålla en god nivå. Man behöver egentligen inte veta ett dugg om laget för att hålla en god nivå. Men när folk använder smsspråk, svordomar osv sjunker nivån, det måste du hålla med mig om.

Flertalet duktiga skribenter har lämnat vårt forum genom åren p.g.a dålig nivå, och trenden verkar fortsätta.
Barcelona Xavilicious
2005-08-07 18:12
FCB_Petterzzon

Okej, men jag tror inte Rijkaard vill chansa med Xavi som defensiv mittfältare i ligan. Då är det bättre att ha en utpräglad defensiv räv, typ Motta.
Barcelona PepS
2005-08-07 18:06
Messi:
Jag förstår inte varför alla är så fästa vi ordet "nivå", varför måste vi ha nivå på allt som sägs? Är detta ett forum som endast får användas av fruktansvärt insatta fans, får inte vanliga dödliga suportrar vara inne och diskutera sitt favoritlag? Jag håller med om att det är Fc Barcelona man skall diskutera,
"rapporteringarna" tycker inte alls jag är irelevanta på något sätt utan bara trevliga att läsa (om de inte går till överdrift och blir "spam")
Annons: