/spanien/barcelona/forum/26047.aspx/spanien/barcelona/forum/26047.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rod
2004-12-01 23:08
Ämne: vet någon vart man k....
Imorgon kl 9:00 på Eurosport
Señor Laporta
2004-12-11 15:03
FC Barcelona 2005-2006 del 1
Kanske är det lite tidigt att börja spekulera i nästa års trupp men varför inte. Som bekant kommer ett antal spelare tillbaks från lån. Börjar med dom i tur och ordning.
Rustu Recber för närvarande på lån till Fenerbache klubben han kom ifrån inför 03-04. Med allra största sannorlikhet så stannar han kvar där så länge Frank Rijkaard är vid rodret. Fick bara förtroendet i fyra matcher ifjol.
Ramon Ros. Den unge försvararen bär denna säsong Numancias tröja. Spelade en match säsongen 03-04. Kan möjligen hämtas tillbaka som utfyllnad.
Oscar Lopez. På lån i Lazio där han har klarat sig okej. Spelade 6 matcher ifjol. Kan mycket väl ta en plats i nästa års trupp.
Juan "Roman" Riquelme. Utlånad till Villareal. Mycket bra spelare men platsar inte i Barcelona.
Fabio Rochemback. Om jag inte har fel så har han ett år kvar på lånkontraktet med Sporting. Rochemback kan få ett tyskt pass och kan på det sättet vara aktuell för spel i Barça. Jag tror dock han stannar i ett år.
Javier Saviola. Skulle jag gärna se tillbaks i Barça redan nu i januari. Mycket fantastisk spelare som jag tror spelar i Barça nästa säsong.
Sergio Garcia. Har överraskat i Levante i år. Går på lån även nästa säsong liksom Sergio Santamaria (Alaves), Mario (Mallorca), Sanchez och Tortoero.
Barcelona Scorpius_Cx
2004-12-01 22:45
är det ingen som tänker på Gilardino...mannen som gjorde succe i Italien förra året
Barcelona GeRrInHo
2004-12-11 16:40
startelvan, ifall valdes o dinho inte spelar pga sjukdom/skada

----Ruben-----
Damía--Puyol---Oleguer---Sylvinho
Marquez--Gio
Xavi
Iniesta--Eto'o--Deco
Barcelona Sonde
2004-12-03 15:19
Fanatico: Bara en intressefråga: Hur många gånger har du sett Vonlanthen spela? Vad är det som har fått dig att vilja ha spelaren till barça, medias upphaussning om att han var yngst i EM eller dina egna bedömningar?

Messí: Då hade ju nog som spelare föredragit att ta ett avstamp i ett mittenlag i europa, på samma sätt som D'alessandro har gjort i Wolfsburg. Han har ju utvecklats ordentligt där.
Barcelona Bopi
2004-12-11 14:57
ska inte Riquelme till Corintias!! hörde de!!
Spanien GalenNiko
2004-12-11 16:43
Senor Laporta har rätt,truppen ser rätt så tunn ut ,ja menar kolla bara på eran trupp mot Albacete Rodri,Jovito,Lolo och Ruben och Urko Vilka är de??
Barcelona Sonde
2004-12-11 14:38
Kharles: Jag vet inte vem som var inne och rensad inlägg senast, och jag vet inte heller vad du skrev. Ibland kan man dock råka ta bort inlägg utan att mena det. Antingen fanns det en anledning till att ta bort det, eller så var det ett ärligt misstag

Davidsito: Torres är kung i Madrid, så är det bara. Ser det dock som omöjligt att han kommer till barça. Vi har varken behov eller pengar för honom.
Barcelona El Greco
2004-12-11 20:06
Varför var det en tyst minut innan match?

Det gick fort...mål efter en minut
Barcelona frío como el hielo
2004-12-03 14:30
fanatico/

nä fan, ja va ju allvarlig ;)

jag hoppas åsså ryktet om Batistuta är ett skämt!! Som nån här inne sa "december-skämt" :P

Barcelona Sonde
2004-12-03 14:37
Messí: Är du säker på det? Jag har inte hört någonting om detta.

Stämmer det så undrar jag vad f*n han tänkte med. Juventus, barcelona, Milan, Manyoo, Bayern, Roma, Tottenham, Real Madrid och Lyon har alla visat intresse, och så väljer han Corinthians! Varför?!?
Barcelona Davidsito
2004-12-03 12:36
Tror batistuta skulle göra vara en mycket bra lösning.. batigol gör alltid mål, så är det bara. Har hört att han är i bättre fysisk form än vad han var de sista åren i Italien och det är ju inget negativt. Varför köpa Saha, tomasson, Carew eller nån annan dussinspelare som sedan bara får sitta på bänken när Eto'o, Saviola och Larsson är tillbaks? Nej låna batigol o vänta till sommaren o köp en "galacticó" istället eller iaf nån som kan utveckla sig till en.(Jag vill se Torres eller Adriano)
2004-12-03 11:59
Våran hemliga intreselista ang. anfallare som Rijkaard gett till Laoprta:

1. Batistuta
2. Singori
3. Roberto Baggio
4. Di Canio
5. Van Basten

OM inte nån av dessa kan så får vi ta kontakt me antigen me nån av de heta svenska kandidaterna Kennet Andersson, Martin pringle eller Yksel Osnmanovski.
em1l
2004-12-03 09:34
kolla länken..

vad ska barca med batistuta till han är ju fan gammal jag vill iaf inte ha han till barca..... då tar jag hellre tomasson...
Barcelona Sonde
2004-12-05 20:28
Av det ytterst lilla jag sett av Ljuboja tycker jag att han verkar gansla intressant. Han verkar vara en snabb teknisk spelare som löper mycket i ljupled. Skulle säkert kunna avlasta Giuly som kantspringare, men som anfallare är jag tveksam. Jag känner dock att jag har sett för lite av honom för att kunna bedömma.

gör en edit på det: Skysport brukar inte vara de mest tillförlitliga när det gäller spansk fotbol.
Deco_Barça
2004-12-05 21:29
Lista över de spelarna, en av de ska Barca värva?

Tomasson
Saviola
Batisuita
Anelka
Van Hooidonk
Saha
John Carew
2004-12-05 21:36
Jag tycker vi borde vila vissa av nyckelspelarna mot Shakatar!! Vila Deco eller Xavi, Beletti. Sylvinho kan få starta kanske..
Man kan låta Messi få spela mer än en 10 min..
2004-12-05 21:32
Mina hetaste kandidater till affalspositionen är :

1. Saha
2. Ljubolja
3. Batistuta
Sist. Tomasson :D
Señor Laporta
2004-12-05 19:54
Sonde

Måste hålla med dig. Inget kan gå fel och alla som spelar i startelvan ska vara där. Det är bara att tillägga att Oleguer är bra i stora matcher och har varit mycket duktig på sistone.
Det är bara synd att han inte får mer speltid, riktigt synd.
I dagsläget är det mycket viktigt att rotera då startelvan har fått spela i stort sätt varje match och inte får bli slitna.
Barcelona Messí
2004-12-05 21:31
Giuly spelar inte mot Shaktar Donetsk i CL under veckan.

De som är uttagna är:
Målvakter: Valdés y Rubén
Backar: Belletti, Oleguer, Puyol, Gio, Rodri, Fernando Navarro, Sylvinho
Mittfältare: Márquez, Xavi, Deco, Iniesta, Verdú
Anfallare: Eto'o, Ronaldinho, Javito, Messi
Deco_Barca
2004-12-01 20:50
killing:
Jag tror faktiskt matchen flyttas då till Lördag. Vilken otur för dig då men kan man inte ändra,men det är ju om vi kommer till CL-Final. En positiv sak är att vi är i final i CL o en negativ sak är att du missar matchen då om inte du ändrar resan dit :)
PS:HA så kul i Barca!
Barcelona Puyol_20
2004-12-06 19:26
Ingen batistuta o han lär inte komma då snacket om honom har tystnads ner ordentligt..Kom ihåg verklighet fungerar inte som spelet Championship manager!!! Tycker vi ska låna/köpa nån allround spelare som kan spela på kanten även som mitten helst en som är bra på huvudet..Tomasson får mycket kritik hära av de som tydligen inte följer italienska ligan..han är en måltjuv som e bra inne i straff området..vad mer kräver ni igentligen vi har iniesta ronaldinho eto som bjuder på slit/finesser runt hela plan ..en måltjuv skulle inte sitta dåligt..aja e mest sugen på 2 pivotes tacci o dacourt skulle ja vilja se då dem är i marknaden..Forca Barcelona
Señor Laporta
2004-12-05 20:57
Då var Villarreal-Real Madrid slut. Matchen slutade 0-0. Det var dock ingen dålig match. Villarreal pressade på och fick också ett mål bortdömt, ett mycket märkligt beslut av domaren. De gula ubåtarna vann skottstatistiken med 11-3. Försprånget ner till Real är nu nio poäng.
Barcelona Gabriel
2004-12-01 23:20
Gilardino

Självklart skulle nog vem som hällst vilja att man antingen lånade eller köpte Gilardino till uppehållet, men det är nog inte möjligt precis som i Baptistas fall så är nog inte Parma villiga att sälja honom och verkligen inte låna ut honom.

Det var även snack om honom i somras där jag rankade honom själv som en av mina största önskemål, tom högre än Eto'o, nu ångrar jag dock inte att Eto'o kom.

Det börjar tom att oroa mig nu med alla skador, jag har försökt att behålla lugnet men va fan är detta egentligen. Känns precis som någon sa att det enda som kan hindra oss från att vinna titlar är alla dessa skador. Innan säsongen började hade vi en otroligt bredd trupp, aj va tunn den känns nu!!

Jag litar som alltid på Laporta att han fixar detta, visca el barca !!!
Barcelona fanatico
2004-12-03 15:07
Jag tycker att barca borde köpa Johan Vonlanthen från psv o sen låna ut han ett par säsonger en spelare för framtiden.......va tycker ni
Barcelona Messí
2004-12-01 23:05
Jag vet inte varför, men på något sätt känns inte det här som vårat år. :-/ Alla de här skadorna är bara negativt, det känns som vi drar på oss en skada per match. Om inte skadorna slutar komma och om vi inte förstärker vårt lag så tror jag inte vi vinner något i år...
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-12-01 21:30
Hmm, man ska värva 3 spelare.. Låt spekulationerna börja!

Spelare som nämnts, mittfältare:
Edu-Arsenal
Tacchinardi-Juventus
Torrado-Sevilla(klubblös sen nån vecka)
Dacourt-Roma
Vagner-Celta(?)
Mascherano-River Plate

Anfallare:
Saviola-Monaco(tillbaka från lån)
Tomasson-Milan
Saha-ManU
Bojinov-Lecce

Kommentarer?

Edit: Förresten, är det bara jag eller kom Jorge Campos också in som utespelare igår(och således lagkapten efter Nakata)?
Barcelona kubala
2004-12-01 23:27
Ämne: Hmm, man ska värva 3....
Torrado har redan skrivit på för Racing Santander, tror jag.
Barcelona Kluivert9
2004-12-02 15:30
Ämne: Haha.. "Batigol....
ooohhh mitt hjärta slår snabbt nu efter att jag läst den artikeln...börjar undra om det kan hända... :D
Barcelona Xaviii
2004-12-06 20:44
Lucho//

Damiá är inte registrerad i CL så han får inte spela nån match i CL
Annons: