/spanien/barcelona/forum/26046.aspx/spanien/barcelona/forum/26046.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona fc_2002
2004-03-21 23:30
Förövrigt.

Reijkards *host* taktiska *host* byten höll på att kosta oss segern. Han skulle direkt tatt ut Saviola/Overmars å satt in Enrique/Quaresma.. OCH låtit Erique spela center!!!
Istället började han experimntera när gick så bra ...
Barcelona Majsan
2004-10-25 20:54
Vill bara lägga in min röst angående kommentatorerna, de påverkar ju trots allt matchupplevelsen avsevärt. Jag stör mig nåt fruktansvärt på t.ex. Glenn Hysén som suttit med vid CL-matcherna, han är fruktansvärd! Han är likt de allra flesta i media helt inriktad på att de Italienska lagen alltid är bäst, han tog ju t.ex. endast ut Milanspelare som "matchens kanoner". Dessutom tror jag att han helst skulle se att alla matcher slutade 0-0 med ett evigt undannickande från mittbackarna anfall efter anfall. Thomas Nordahl ska vi inte tala om, hans passion för Milan är ju i det närmaste pervers. Och ja, jag är väl medveten om hans bakgrund. En ytterligare sak som verkligen stör är dessa eviga referenser till spelare som i stort sett är döda idag och som mer än hälften av de som ser programmet varken hört talas om eller vill höra talas om. Exempelvis hur det var att vinna svenska cupen 1962, eller hur Pontus Kåmark markerade Romario i en match och inte kan prata om annat 12 år senare. Nej, då föredrar jag killen som satt med igår. Lite känsla från Fab-5, men han talar rikssvenska och hade enligt mig relativt sunda åsikter, och att han dessutom inte sa "Majorna" och "Fiskekörka" i varje mening var ett stort plus.
Barcelona Eto´o
2004-10-25 18:19
Herregud!! hur kunde jag glömma Xavi!!!!

Då var det sju egna produkter på plan..

Valdez, Puyol, Navarro, Oleguer, Xavi, Iniesta Och Messi!!
Barcelona Frazzé
2004-03-21 23:20
SKILNADEN MELLAN ZIDANE OCH RONALDINHO:
RONALDINHO ÄR SNABBARE MED BOLL ELLER UTEN BOLL
BÅDA HAR EN FANTASTIKT YEKNIK MEN RONALDINHO E SNABBARE
ZIDANE E NOG LITE BÄTTRE PÅ ATT GÖRA DOM AVGÖRANDE PASSNINGARNA
RONALDINHO KLASSAR ZIDANE PÅ STRAFFAR OCH FRISPARKAR
BÅDA E INTE KÄNDA FÖR NÅGOT BRA HUVUDSPEL SÅ DE E LIKA DÄR
ZIDANE E BÄTTRE ME BÅDA FÖTTERNA ÄN RONALDINHO
RONALDINHO GÖR MER MÅL

4-4 BLIR DE I POÄNG MEN JAG GILLAR MER RONALDINHO OCH SEN MÅSTE MAN SE VILKET LAG DOM PASSAR BÄST I OCH ROLL MEN JUST NU SÅ E RONALDINHO BÄTTRE ÄN ZIDANE

Barcelona marcus_keta
2004-03-21 23:06
3 saker om matchen...

Ronaldinho.. som idag ÄR barcelona enigt mej.. puyol o xavi i all ära.. men alla har sin överman.. Ronnie visade idag att han är snäppet bättre än Zidane..

2. Puyols skada... e den allvarlig tro?

3. Quaresma o overmars vara

Overmars visade att han hade lika mycket vilja som ronaldinho e dålig.. INGEN VILJA ALLS

Quaresma gjorde däremot ett fint inhopp o hade några pigga löpningar.. tror att Rijkaart ger han start till nbästa match
Barcelona BARCA BLOD
2004-03-23 14:13
har ett skol arbete som måste lämnas in nu i veckan, jag har valt att göra om barcelona och real madrid rivalit, jag kan ju mycket men inte kanske tillräckli. SKULLE VARA TACKSAM om ni kunde hänvisa mig till nån bra sida......
Real Madrid Dani
2004-10-25 20:36
Den heter "Tot el camp"
Barcelona Dani
2004-10-25 20:36
Den heter "Tot el camp"
Real Madrid carlos.
2004-03-24 19:04
Vet nån vart Amunike tog vägen efter sin skada????:
Barcelona Barca_91
2004-04-04 21:34
Någon kanske kan vara Dinho?Saviola?Valdes?!;)
Barcelona Johan Cruyff
2004-04-04 13:52
Gabri blir borta 3 veckor och Marquez 10 dagar. Det låter inte bra att vi ska få så mycket skador, kanske vi går runt på för lite folk?

Förstår inte varför Luis Garcia blev utbytt tidigare igår, han hade inte ett rätt under hela matchen. Jag tycker Luis Garcia varit bra under säsongen men håller med om att det var först när han flyttad till högeryttern då det var "lättare" att pasera vid dribblingarna. Om han ska få vara kvar tills nästa säsong måste han träna mer inlägg, dom brukar vara under all kritik. In med Quaresma......

Adeu
Barcelona Barca_91
2004-04-04 18:32
Vilka ska spela backar nästa match?
Marquez,Gabri,GVB,Cocu är alla borta dom 2 första är skadade.
Dom 2 sista har 5 gula kort.

Hmm?
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-10-25 14:38
Davidsito//
Det var inte jag som uppfann "smeknamnet" van Bronckshit, men jag använde det flitigt och tyckte det var riktigt roligt. Jag vet inte om det var jag som använde det namnet i någon artikel, men det är inte omöjligt. Kalla mig gärna fjortis om du mår bättre av det.
Han har lyft sig i år, och jag är inte sen att erkänna det. Det förtjänar han beröm för. Förra säsongen var han dock, åtminstone de tre första fjärdedelarna, vår ständiga akilleshäl. Det läckte rejält på hans kant och han var ständigt ute och cyklade i försvarsspelet. Han var för dålig i en-mot-en-situationerna och för dålig i positionsspelet. Han gjorde i mitt tycke en riktigt dålig säsong då, men nu ser det bättre ut och det gläder mig. Att hans kritiker har tystnat är väl bara naturligt. När en spelare är dålig får han oftast kritik. När han sedan lyfter sig finns det inte längre någon anledning att kritisera honom. Vad var det du ville bevisa?
Barcelona Tompa
2004-04-04 18:22
Valdés:
Mycket bra analys om vad som behövs/inte behövs etc till nästa säsong. Det är bara att instämma. Spelare från canteran MÅSTE få en ärlig chans att visa vad de kan och de spelare som köps in måste tillföra något som inte finns i egna leden. Allt borde vara glasklart men precis som du så tvivlar jag på att Rijkaard inser det.
Barcelona Tompa
2004-04-04 18:22
Valdés:
Mycket bra analys om vad som behövs/inte behövs etc till nästa säsong. Det är bara att instämma. Spelare från canteran MÅSTE få en ärlig chans att visa vad de kan och de spelare som köps in måste tillföra något som inte finns i egna leden. Allt borde vara glasklart men precis som du så tvivlar jag på att Rijkaard inser det.
Aimar10
2004-04-04 08:21
Izquierda

Helt rätt! Det krävs att spela bra från första till sista matchen!
Barcelona Valdés
2004-04-04 13:48
Precis som många andra redan skrivit så kommer vi med största sannolikhet att uppnå säsongens viktigaste mål - en placering bland de fyra främsta. Till nästa säsong krävs dock förändring för att vi skall bli vinnare;

- Ge talangerna chansen. De äldre spelarna är bara äldre - inte bättre. Vi har kanske den mest talangfulla spelartruppen i hela la liga.

Prognos - Rijkaard kommer fortsätta matcha de äldre spelarna tills antingen dessa eller han själv avlider...

- Positiv särbehandling - spelare från de egna leden måste få ordentliga chanser till spel i startelvan innan man värvar spelare ifrån andra lag. Först när canteraspelarna visat sig inte hålla måttet köper man in andra spelare, det "funkar" inte att köpa för att köpa.

Prognos - Rijkaard tycker om spelare som kommer ifrån holland ( inte ifrån Barcelona ).

- Laporta talar om ett "Förspanskande". Spanska fotbollsspelare känner mest för la liga och likadant så kan man spansk fotboll bättre än flertalet utländska spelare, därför ser man till att värva spelare från Spanien först och främst.

Prognos - Det får anses som mycket tveksamt om Rijkaard vet så mycket om spansk fotboll och spanska fotbollsspelare.

- Genomtänkta värvningar av spelare som verkligen gör en skillnad och är bland världens bästa på respektive position. Offensiva spelare bör vara snabba, tekniska med mycket god spelförståelse och vinnarskalle ( Arsenal, Milan och Real Madrid värvar bara spelare som tillhör denna kategori och varför skall vi vara sämre? Vi måste se till att få fler matchvinnare som med teknik, fantasi, mycket rörelse och styrka kan göra mål och skapa chanser för andra ). Defensiva spelare bör först och främst ha ordentliga defensiva kvalitéer ( inte släppa en j.l över bron, samtidigt som man bör ha en så pass god spelförståelse att man kan välja sina tillfällen att följa med upp i anfall ).

Prognos - En väldig massa rykten cirkulerar just nu. Laportas andra år blir hans viktigaste och svåraste för nu krävs det titlar. Det går inte längre att skylla på arvet efter Gaaspart och Van Gaal. Oavsett spelartrupp så gör han bäst i att se till och skaffa en ny tränare för Rijkaard har förvånat i antalet fattade felbeslut över en säsong.
Barcelona Barca_91
2004-04-04 08:00
Råka skicka den förra här kommer fortsättningen:
Barca 0-2 Depor
Barca 0-0 Valladolid
Barca 1-2 Real Madrid (Kluivert)
Barca 1-1 Celta Vigo
Barca 1-1 At.Bilbao (Kluivert)
Barca 0-0 Villareal

Det här är KATASTROFALA resultat.Om man spelar på hemmaplan mot lag som Osasuna,Villareal,Celta Vigo,Valladolid osv då ska man vinna med 3-4 mål!
Men vi kan inte ens göra mål på vissa av dessa lag därför är vi DESPERATA för att få en straffområdes spelare,och vem är bättre än Trezeguet?Som vi har råd med?
BigBoi
2004-04-04 11:20
Jag läste på SVT-text att David Treziguet skulla vara klar för Barca, stämmer det eller?
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-04 14:20
Lite fel stavningar, men ni fattar nog;)
Real Madrid Ike
2004-03-22 18:47
Ham$inho11:
Kluivert är en stilla ståenda spelare, som inte alls är svår att markera (desutom sätter han sällan sina chanser när han väl får dom).
Saviola springer, skapar kaos i straff området.
Även om han inte gör så många mål, så skapar han oreda i straff området som leder till att barca gör fler mål, laget har mer rörlighet i anfallat med saviola än med kluivert.
(va jag tycker iaf.)
Barcelona Rivald0
2004-04-04 00:10
Puyol=hjärta ??..vadå inte ett mål på 4 matcher..de gjorde juh mål mot sociedad juh..
Real Madrid Dani
2004-03-22 22:52
ashkan!
De kanske gör som vår käre (nåja...) Rijkaard; sätter dem på läktaren - eller bänken i bästa fall...
Barcelona Dani
2004-03-22 22:52
ashkan!
De kanske gör som vår käre (nåja...) Rijkaard; sätter dem på läktaren - eller bänken i bästa fall...
Barcelona Gabriel
2004-03-23 00:02
mishino

tack så hämskt mycket för att jag fick läsa det!:D
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-22 17:52
fc_2002:
För det första, VART ÄR RONALDINHO???
sen Rekarte kan bara spela till höger, igår försökte han spela med vänstern och det va misslyckande skott o passningar.
Laget borde se ut på dettas sätt:

------------valdes-------------
-------Marquiz--Milito---------
Puyol-----------------Zambrotta
--Xavi----Davids---Vandervart--
-Luque---Treziguet--Ronaldinho-

Van der vart vore underbart att ha speciellt om han får spela på samma kant som ronaldinho för att Ronaldinho går oftast in i mitten och släpper sin kant så han förblir som en vänster ytter men mer i mitten.
Barcelona El Nino De Barcelona!
2004-04-04 12:48
jag måste bara komentera att det går så mycket ryckten om att barcelona ska köpa den och den spelaren..själv tycker jag att vi inte ska göra för många värvningar utan mer satasa på att spela ihop ett bra lag som jobbar tillsammans...

//barcelona fann deluxe
Barcelona JORGE
2004-03-23 00:23
Hoppas att Barca klarar av Celtic o Betis, jag tror att de kommer klara det.
Barcelona Klint
2005-03-02 00:31
Ämne: trisst att spelare a....
Hehe alla tycker vi olika om Billy. Men Rijkaard måste ta kritik eftersom han tar ut Maxi när Barcelona behöver just den spelaren i andra halvlek. Hoppas de spanska medierna uppmärksamar det så att han kan få sig en tankeställare.
Barcelona ackish
2005-03-01 22:10
Varför känns det nu i förhand som en riktig dålig investering att använda Oleguer som högerback när man har den snabbare och passningssäkre Damía som tillgång?

Aja, vinst ikväll!

Visça!
Annons: