/spanien/barcelona/forum/26041.aspx/spanien/barcelona/forum/26041.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Señor Laporta
2005-01-16 21:28
Ämne: hoppas den här svack....
Utspelning av Racing? Jag är inte riktigt säker på detta. Varför? Jo, Racing kommer, med allra största säkerhet, spela på samma sätt som bland annat Numancia och nu senast Real Sociedad. Otroligt defensivt. Barça har otroligt svårt att spela mot lag som backar hem och tyvärr kommer Racing säkert backa hem, om inte lika mycket, så mer. Dom är stort behov av att ta poäng för att inte åka ur i år.
Señor Laporta
2005-01-19 17:08
Vad är det för tomtar som finns på detta forumet?
Frågor om Gravesen, Davids och Ronaldinho har länge varit kända. Varför kommer dessa frågor alltid tillbaka?

Gerard tränade på gymmet igår på La Masía. Där sågs han tillsammans med Giuly, Deco, Ruben, Marquez, Sylvinho, Puyol, Xavi och Larsson.
Barcelona Cricce
2005-01-16 21:41
Skön trea! Tack Valdes!
Barcelona Messí
2005-01-16 21:04
Ämne: Grattis för segern m....
Varför hade vi tur? :-/ Snarare otur. 2 stolpträffar och en missad straff.
Barcelona JAG
2005-01-18 23:36
Valdés; Delar helt klart alla dina åsikter om Ronaldinho och hans betydelse för laget, folket alla oss fans och fotbollen. GLÖM ALDRIG, att det var Ronaldinho som fick klubben FC Barcelona på fötter igen. Det var han som i stort sett bidrog så att allt vändes på rätt sida och jag kan inte se någon annan fotbollsspelare ersätta honom på det sättet, varken på eller utanför planen. Klubben grävde ner sig i djupare kris dag för dag men att en enda man kan göra så mycket som han har gjort trodde jag ej var möjligt. Då syftar jag inte bara på hans prestationer på plan.

Ronaldinho har svalnat lite men är helt övertygad om att han kommer tillbaka till sitt gamla form. Precis som med Kaká, och C. Ronaldo så tror jag på att det är Second Season syndrom som spökar..
Real Madrid Ronnie
2005-01-18 23:19
Får vi se några nyförvärv snart tror ni? Personligen hoppas jag inte på det, då spelarna som verkar vara aktuella inte ligger högt på min lista. Fasar för att behöva se på Barça med Albertini på planen, gubbens bäst före datum gick ut för flera år sen.

Som många andra tidigare nämnt skulle jag med vilja se Bojinov i Barça, har bara sett ett fåtal matcher med honom och jag tycker han verkar vara en mkt bra spelare för sin ålder. Tror även att han är en spelare som Barça ligger bra till att köpa då han vill spela för dem och dels för att jag inte tror att han skulle gå för överdrivet mkt pengar.

Sen har jag funderat på en sak, drömmer man om att spela i Barça så borde man inte fundera på att gå till Real som Robinho verkar göra... Det säger ju sig själv!
Barcelona Puyol_20
2005-01-19 13:56
Solari = Gud

var offensiv..roberto carlos blir alltmer deffensivare stannar kvar i sin kant juh...

Davidsito kanske sett reals ytterbackar =) o sen jemfört dem med Barcas..lite skillnad då vi använder ytterbackarna i uppspel.
Barcelona Ronnie
2005-01-18 23:19
Får vi se några nyförvärv snart tror ni? Personligen hoppas jag inte på det, då spelarna som verkar vara aktuella inte ligger högt på min lista. Fasar för att behöva se på Barça med Albertini på planen, gubbens bäst före datum gick ut för flera år sen.

Som många andra tidigare nämnt skulle jag med vilja se Bojinov i Barça, har bara sett ett fåtal matcher med honom och jag tycker han verkar vara en mkt bra spelare för sin ålder. Tror även att han är en spelare som Barça ligger bra till att köpa då han vill spela för dem och dels för att jag inte tror att han skulle gå för överdrivet mkt pengar.

Sen har jag funderat på en sak, drömmer man om att spela i Barça så borde man inte fundera på att gå till Real som Robinho verkar göra... Det säger ju sig själv!
Barcelona Bopi
2005-01-18 23:12
någon som vet , vad man kan få loss Ballack för, eller han kanske inte vill lämna Tyskland? humm.
Barcelona Rivald0
2005-01-16 23:33
All heder åt Valdes ida asså, vilka räddningar :)..hehe..Eto´o älskar honom :D..
Barcelona El Pais
2005-02-16 21:00
Är det nån som kan BCN som kan tipsa om nåt ställe att se Chelsea-matchen på? Är i trakten, ska träffa släktingar, vågar inte hoppas på att komma över matchbiljett...
Barcelona hammabarça
2005-01-16 21:17
hoppas den här svackan släpper nu efter den här segern. Racing hemma nästa, utspelning förväntar jag mig!

Força Barça!
Real Madrid Carlos3
2005-01-16 19:32
Ämne: Carlos3: Det är läng....
Tror knappast att ni hittar en lika bra spelare som Dinho inte denna säsong iaf
Real Madrid Carlos3
2005-01-16 19:23
Stackars er om Dinho drar till Chelski
Barcelona Il_Duce
2005-01-18 22:44
Man skojar med mig...? Deco - en 4:a?? Spelarna betygsätts alltså inte genom hela första säsongshalvan iom att Deco inte var så bra (jag väljer att inte skriva kass)?

Sen så är Valdés faktiskt bättre än Casillas (numer). Hela Real har gått utför sen Del Bosque sades upp. Se exempelvis Zidane, det enda bra han gjort för Real var att skriva kontrakt med dom.

Ja tack: Bojinov eller Torres
Nej tack: Carew och Anelka - hellre att Maradona gör comeback (iaf i Carews fall).
Barcelona Lucho
2005-01-16 19:56
ackish: Dock blir jag lite orolig när inte bara Mourinho är och spanar inför CL-matchen men utan att hans chef, Abram(???) är och spanar,

Den där ryska stollen har väl ledsnat på Mourinhos defensiva filosofi och helt enkelt åkt ner till Camp Nou för att få lite underhållning :-).

Carlos3: Spelar Ronaldinho som han gjort denna säsong blir han inte svår att ersätta. Om det däremot ryktades om att Puyol eller Xavi var på väg bort hade jag varit orolig. I mina ögon är dom viktigare..
Barcelona ackish
2005-01-16 19:32
Jag har inte tagit rykten angående Ronaldinhos övergång alltför seriösa.
Jag tror Ronaldinho stannar iallafall något år till.

Dock blir jag lite orolig när inte bara Mourinho är och spanar inför CL-matchen men utan att hans chef, Abram(???) är och spanar, kanske för nöjes skull men kanske också pga Ronaldinho?

Men för 780 milj får inte ryssen våran Dinho, han har en klausul på 150milj Euro första säsongen och typ 140 andra.
Rätta mig gärna om jag har fel på dessa siffror.

Notera, EURO!

Visca el Barça, 2-0 ikväll ?
Barcelona Messí
2005-01-16 19:58
Vad gör Eto'o på vänsterkanten igen? Ut med Ronaldinho där så att han får mer yta. Rijkaard måste göra något, det kan inte fortsätta så här...

Tror fortfarande på vinst! Inte med 4-0 som jag trodde innan, visste inte att Real skulle spela med 10 man på egen planhalva.

Vad gör de där äckliga männen på läktarn? Roman och Jose, blä.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-27 17:36
Är det någon som har koll på om Laporta närvarar vid presentationen av MaxiL/Den blonda Kempes/Tysken imorgon eller är han fortfarande i Kina..? Mera sydamerikanska/utländska spelare i spanska ligan, det lär Pelayo gilla.

När det gäller vänsterbreddarplatsen så tror jag att det finns ett litet dilemma. Om man nu värvar en spelare som kan avlasta Ronnie, så får det vara en spelare som är billig, proffesionell och inte klagar på bänken, men fortfarande bra nog att spela för klubben. Ronaldinho är en så pass viktig spelare för laget att han nog inte kommer "vilas" så mycket, trots problem med ankel, rygg och allt vad det är. Även om jag stödjer norpandet av Solari från RM så har han ju för höga lönekrav (Gaspar-eran är slut!). Är det då inte bättre att man satsar på unge Messí som ju redan avgör matcher i U20-VM för Argentina..? Killen har stor potential och borde få känna på mer A-lagsmatcher. Det borde i varje fall övervägas, enligt mig.
Real Madrid NazGûL
2005-01-16 19:13
Inget barca fan ska någonsin mer komma o säga nånting när Real Madrid får någon tveksam straff. Vilket "regeringslag" ni är. Ni måste ha mutat domarna. Tur att han inte satte den.
Barcelona Gabriel
2005-01-16 14:41
Nu har vi alltså kommit hit igen så onödigt egentligen. Jag har inte skrivit här på ett tag, vet inte varför men det känns verkligen som att nivån på detta forumet har sjunkit drastiskt och en massa bara upprepar sig hela tiden.

Jag är så himla trött på att folk tar sånna här rykten som att Chelsea ska köpa Ronaldinho på allvar, speciellt efter att man fått höra honom själv säga flera gånger att han trivs i Barcelona. När man säger saker som "Det jag har med Barcelona är som kärlek. Jag skulle kunna tänka mig att skriva ett nytt kontrakt med Barcelona som gäller för hela livet. Jag känner mig mer och mer som en katalan för varje dag som går", så betyder det också något.
Ronaldinho har dock rätt, Rosell är väldigt viktig för oss och han har rätt i att vi behöver en stark direktiv. Men snälla ta inte detta för på stort allvar, speciellt eftersom d inte ens står i några spanska sporttidningar utan i sportal..!

Nu till dagens match. Vi saknar ju Deco men det är ingen fara tror jag, Iniesta kanske inte kan göra ett sådant grovjobb som Deco mycket förvånande visat sig kunna göra men han besitter ändå så mkt bollteknik och spelsinne att det inte kommer märkas i denna matchen. Men överdriv knappast med "13-0, för att Real Madrid gjorde 1 mål på dom på 7 minuter". Det är knappast samma sak eftersom Real Madrid kom ut i den "matchen" helt fräscha och medvetna om att dom måste gå på för fult. Jag tror knappast att Real Madrid hade vunnit den matchen om det inte hade inträffat något bombhot, så dom ska vara 'glada' att det hände. Detta är spanska ligan, världens bästa så att man ska vina med 13-0 mot något lag är inte så trovärdigt, underskatta aldrig något lag i spanien som sagt.

Idag är det iaf upp till bevis. Dags att visa alla att förra helgens incident bara var 'temporary' så jag tror att spelarna är grovt revanch-sugna.
Real Madrid 50cent
2005-01-18 21:32
Mycket genomtänkt betygsättning. Bra att Deco fick en 4. Alla ser inte hans storhet.

Sen vill jag fråga om ni tycker att Chelsea är en svår lottning?
Señor Laporta
2005-01-28 13:52
Messí

Jag blev själv mycket förvånad att Barça sålde Luis Garcia. Han gjorde en riktigt bra säsong förra året och tyckte att han var en utav de bättre i Barça. Synd att man sålde honom.
Barcelona Rivald0
2005-01-18 22:11
Davids vill tillbaks :D
Barcelona Messí
2005-01-18 19:13
Jag blir så glad när jag läser det här. Se länken. Rätt åt honom!

-

Messí gör succé i U-20 VM i Sydamerika just nu. Senast gjorde han ett mål mot Peru när hans Argentina vann med 6-0. I de två första matcherna fick han hoppa in, han gjorde ett mål i den första matchen och ett i den andra.

Hoppas att ledningen inte "slarvar" bort Messí under sommaren. Jag tror att den här spelaren kan bli lika bra som Ronaldinho i framtiden, bara han får spela!
Barcelona Valdés
2005-01-18 19:20
tarrak; när det såg som sämst ut, dvs när skuldberget var som störst och ingen av de största spelarna verkade intresserade av att gå till Barcelona lyckades Rosell värva Ronaldinho. Denna värvning har enligt; ledningen, lagkamraterna, folket i Barcelona..... medfört stora attitydförändringar. Intresset och framtidstron blev avsevärt större. Det går att använda sig av klyschor som ingen spelare är större än laget och likaså laget är inte större än varje spelare ( och man behandlar därför inte spelarna hur som helst ) för att uttrycka det viktigast av allt nämligen att inte allt är till salu - spelare som Ronaldinho, Puyol och Xavi är symboler för dagens lag och de har inte ett pris. Så Du har helt rätt i att jag ser Ronaldinho tillsammans med ett par andra som lagets själ ( och hjärta ).

Eftersom Du verkar mäta värde i tid så skulle jag vilja att Du anger exakt hur länge man skall ha spelat i laget för att anses vara en värdefull(!?) del av detsamma.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-16 14:50
Valdés

Baptista lär väl då kosta en del. Jag tror att det finns bättre lämpade spelare för högerkanten, tror att Besten skulle trivas bäst i mitten, antingen som "trequartista" eller som centertank. Men visst låter det fint med ett Dinho-Eto'o-Baptista anfall.

Gabriel

¿No podría discernir usted el sarcasmo allí?
Barcelona hammabarça
2005-01-16 21:43
Ämne: Ämne: hoppas ....
javisst kommer de göra det, men tror nog inte att de är jätte starka defensivt. de kan ju hända samma sak som malaga matchen. får de ett tidigt mål bakåt så släpper det. ordentligt.
Barcelona Bopi
2005-02-16 17:51
vill inte ha C.Ronaldo i Barca! asså han e mycket rolig å kolla på! men inget mer! han gör allt så onödigt! han gör inte mål inga ass!! jag skulle MYCKET gjärma se Robben i barca!
Barcelona Rivald0
2005-01-17 16:23
Bopi, jag såg Iaquinta spela igår faktiskt mot milan..han var la OK..han tog för sig iaf...hade ett stolp skott..han är Lång, han kanske skulle passa in i Barça men det är ingen jag drömmer om precis...
Annons: