/spanien/barcelona/forum/26035.aspx/spanien/barcelona/forum/26035.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona giovani
2005-11-06 23:42
Gabriel ... Skulle vilja ta upp din motbevisning, det som bevisades idag med Etoo har defenetivt inte varit något 100% mer udantaget, jag hoppas och ber att han fortsätter så här, vad som därimot bevisades idag är att alla som säger att det viktigaste är hur många mål man gjort och inte när man gjort dom har fel, Etoo har varit distikt i 2 matcher i rad, det målet han satte idag är exact så en anfallare ska vara och så ska han hällst vara en mot en också. Det som bevisades idag är att det gäller att sätta sina enda chanser man får i vissa matcher för det är skillnaden mellan 3 poäng o 1 poäng så har det varit i år i alla fall.

så med andra ord om chanserna hade missats så hade det inte spelat om Etoo gjort 2-3 mål nästa match när Barca håller på och vinner med 4-0 utan det är dom här målan som är vikttiga och det är sånna här matcher och matcher mot ultra defensiva lag som vi behöver Etoo som mest.

Distinkt snabba avslut säkert framför mål så var Etoo idag och så ska han fortsätta vara, idag visade Etoo att vad han har potencial att vara men att säga att detta är vad han varit i början av säsongen är inte hela sanningen.
mahdi
2005-11-06 23:35
Hej!
Jag undrar om ni vet vilka kanaler av Viasat 1,Viasat2 och Viasat 3 som sänder mest fotboll och champions league och främst barcas matcher hade tänkt teckna ett abbonemang :-)
Real Madrid Zizou-Mano
2005-11-06 23:33
Grattis till vinsten, Barca spelade bra.
Väl mött på Camp Nou !
Barcelona Gabriel
2005-11-06 23:25
* Motbevisning av "egoistiska" Eto'o idag till alla (framför allt Vga:arn) kritiker. Han gör sitt jobb och inte mer än det. Sedan bevisar jag också att ha rätt att han är en lagspelare som alltid väljer laget i första hand och inte är besatt utav att vinna skytteligan. Annars hade han aldrig passat Guily där. Dessutom hjälper han Guily indirekt genom att låta honom göra mål och höjer hans självförtroende. 1 mål och 1 assit. Han gör en anfallares jobb !

* Att Motta var en bra frisparksskytt visste jag sedan tidigare om. Minns ett mål från näst intill samma position som idag när Barcelona slog Puchov med 8-0. Riktigt kul när man hemma i soffan rekomenderar att Motta borde skjuta och det slutar som det gör, om inte än mer kul för Motta, det förtjänade han :)

* Bra byten av Rijkaard idag. Gjorde precis det som jag skulle ha gjort, kan inte klaga. Deco fick dessutom matchtid inför 'El classico' och han behövs i sånna matcher då hans vinnarmentalitet alltid brukar komma fram i dom stora matcherna.

Idag spelade vi ingen bländande fotboll men det hade inte förväntats från min sida heller. Vi spelar på bortaplan och i La Liga finns det inget lag som inte är starka på deras hemmaplan. Getafe har dessutom inlett säsongen bra och därför är detta ett lysande resultat. Trots att vi inte spelade bländande så ger vi ett styrkebesked idag. Det enda som saknades för att det skulle bli en perfekt match är att Valdes skulle fått hålla 0:an och att Messi skulle fått göra mål i slutet. Men det går verkligen inte att klandra Valdes för det målet, förmodligen hade ingen målvakt i hela världen tagit det skottet.

Synd att det är uppehåll. Detta ger bara en fördel för Real Madrid att komma i lite bättre form. Ronaldos possibla närvaro skrämmer mig inte ett dugg, tvärtom vill jag inte krossa några kackerlackor om inte hela familjen ska krossas ;)

Visca el Barça !
Barcelona Blaugrana_1899
2005-11-06 23:21
Jag skriver under för en försäljning av Giuly.
Barcelona La_Rambla
2005-11-06 23:13
Tycker nog ändå att Henke borde fått speltid idag, men samtidigt förstår jag Rijkaard som vill ge Deco lite matchtid. Nåja, har inget att klaga på. Precis som Cneemästaren skriver, vi gör 3 mål trots att spelet knappast imponerar.
Barcelona Lucho
2005-11-06 23:13
Van Bommel måste delta i spelet mer. Visst han gör ett arbete bakåt men han försvinner ofta. Jämför med Motta exempelvis.

En till sak, Giuly gjorde visserligen mål men i övrigt gör han inte mycket. Han passar inte in i Barça. Han kan inte spela fram (har han överhuvudtaget registrerats för en assist i Barça?), han kan inte ta sig förbi sin motståndare och han lyckas sällan ta tillbaka bollar. Tar han bollen så blir det nio av tio gånger frispark till motståndaren. Annat är det med Messi.
Barcelona Cneemästaren
2005-11-06 23:10
Ja, men att du fortsätter snacka om honom bidrar knappast till att snacket ang. honom dör ut.
Hursomhelst, låt oss inte fokusera på ngt. negativt en kväll som denna! Vi ser att Real spelar som förvirrade, halshuggna kycklingar och dem lyckas få med sig poäng igenom en straff.
Samtidigt ser vi Barcelona spela ganska dåligt, men ändå lyckas vi få till 3 mål och 4 var inte alls långt borta.

Visca Barcelona !
Barcelona La_Rambla
2005-11-06 23:10
Nicholas (red)//
Ursäkta men jag förstår inte din poäng. Hade förstått den bättre, Om jag tex varit inne på Reals forum och som du skriver ifrågasatt några straffar. Nu handlade det ju bara om en kommentar mellan 2 barcafans på ett barcaforum. Förstår som sagt inte vad det är att bli upprörd över.
Barcelona Aubri
2005-11-06 23:07
Cneemästaren //
Hahhaha,
trött på all snack det vart om etoo
verkar som vad han än gör, så duger det inte
Barcelona Cneemästaren
2005-11-06 23:06
Ja du Aubri, sarcasm never gets old. Or does it?
Barcelona Aubri
2005-11-06 23:05
Etoó bara fortsätter med "måltorkan",
4 mål på de två senaste matcher, det kallar jag för dåligt form och "måltorka", dags att bänka honom, jag mena lilsom, 10 mål på 11 liga matcher
det duger inte, Henke gjorde ju över 30 mål i Celtic, :))
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-06 22:58
Ämne: Väldigt synd att Mes....
Jag håller med dig helt och hållet.

Tycker att Sylvinho är riktigt bra, både defensivt och offensivt. Snabb,teknisk och allt :D

Lycka till i El Clasico :D
Barcelona emma
2005-11-06 22:58
Härligt med vinst igen! Och MOTTA! Vilken frispark!! :D

Kan den som lägger in kursiverande taggar i sina meddelanden (Vbg:arn?) snälla se till av avsluta dem också, allt under blir kursiverat också.

Visca Barça!
Barcelona Cneemästaren
2005-11-06 22:56
Väldigt synd att Messi inte fick näta där, menmen - Överhuvudtaget så tyckte jag att han var lite överoptimistisk. Visst, han är bra på att glida förbi folk, men 3 st. i en klunga när han istället kan passa? Njae, då börjar det gå till överdrift.

Matchens spelare måste väll bli Motta eller Sylvinho för min del, eller kanske Puyol iofs. (Man tänker inte alltid på honom i dem sammanhangen, för han gör alltid bra matcher ;-))

Hursomhelst, skönt med seger och nu hoppas jag att spelarna är beredda att prestera ännu bättre mot Real Madrid.
Barcelona Barca Barca
2005-11-06 22:55
Vilket mål av Getafe. Abooo

Annars grattis till vinsten alla barca kompisar.

Nästa El Clasico;)
Barcelona barcelona_10
2005-11-06 22:53
Synd att inte Messi kunde få göra mål på friläget.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-06 22:49
Grattis till vinsten. Fint mål av Getafe.
Barcelona Havaldinho
2005-11-06 22:35
Otroligt kul för MOTTA!!!
Jag ahr vart en av hans största kritiker men finns inget roligare än att bli motbevisad i sånna fall!
KUL GRATTIS Thiago detta förtjänar du mer än nån anna med alla dina skador!
Valencia zapio
2005-11-06 22:33
håller med dig..

jo Guily mot Messi.. Iniesta håller på att komma in..
Barcelona #7 Larsson
2005-11-06 22:32
Inte något byte ännu?
Tycker det är dags att slänga in #7 nu...
Barcelona La_Rambla
2005-11-06 22:32
Thiagoooooo! Att han var en sån jäkel på skruvade frisparkar. :)
Valencia zapio
2005-11-06 22:31
nice mål av Motta
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-06 22:31
He's baaaaaaack! Motta!
Valencia zapio
2005-11-06 22:30
haha, filming där ronnie
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-06 22:27
MESSI MESI MESSI MESSI
Real Madrid Gato Blanco
Todos
Kan inte påstå att vi skönspelar men det trillar in poäng och det kommer bara att bli bättre, vi kommer ju längre det lider. Förra året var vi väl sådär 6 pinnar ner vid det här laget. Så det är skönt läge inför El Clasico. Sen känns det ju bra att veta att skulle det krisa så kan vi ju alltid släppa loss Robinho i straffområdet så vi får slå några niometers på Valdes oxå. Eller hur Nicholas...?
Valencia zapio
Beautiful Barca, jag klagar inte.. jag säger bara min åsikt..
Barcelona bubbe
2005-11-06 22:26
Kan tänka mig att det kan bli svårare för Rijkaard att ta ut Giuly (i ett eventuellt byte med t.ex Messi) nu när han faktiskt lyckades med att näta.
Barcelona #7 Larsson
2005-11-06 22:25
Jag har inte skrivit om Eto´os själviskhet idag men desto fler gånger förut och det vidhåller jag.
Det är en av världens största anfallsegoister jag någonsin beskådat, sen har han inte rätt attityd på plan och sådana spelare kan jag inte ta till mig.

Jag menar, det är lika med Zlatan Ibrahimovic.
Trots att han spelar i svenska landslaget så accepterar jag inte vad som helst, de grejer som han gjorde senast i CL är på dagisnivå...

Så Eto´o och Zlatan borde lära sig av riktiga lagspelare, i Barca skulle jag vilja säga att Puyol och Larsson är två av de största i den kategorin.
Annons: