/spanien/barcelona/forum/26033.aspx/spanien/barcelona/forum/26033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles_Puyol
2004-10-25 17:16
Ja, man måste tänka på att Gio egentligen var (skolad till) mittfältare från början. Och anledningen till att Rijkaard använde honom som back istället var nog att han har höga krav på sina ytterbackars offensiva kvalitéer.

Men jag tycker att Beletti börjar kännas som en säkerhetsrisk, och jag tror inte han känner sig helt hotad till sin plats, med tanke på att Gabri skadade sig. Det var rätt av Rijkaard att byta ut honom så att han känner att han inte kan göra vad som helst och ändå alltid spela.

Vet någon var man kan se cupmatchen mot Granament?
Hoppas på en dylik uppställning då:

Navarro-Mora-Oleguer-Peña
Xavi-Gerard-Iniesta
Giuly-Henke-Messi

Kanske något att ha Franklin..?

Visca!
Barcelona livoz
2004-10-25 17:59
En sak som har irriterar mig är att den nya "expart kommentator" under matchen mellan barcelona och osasuna pratar för mycket och låtar inte "vanliga" kommentator skötta sitt jobb.
Barcelona G.Pazzino
2004-10-25 17:56
Ämne: betyg (1-5,enligt me....
Hur du kan sätta 5+ på Ronaldinho tycker jag är konstigt. Han gjorde ett par fina nummer men var inte speciellt involverad i Barcelonas "pinsamma" spel!
Barcelona mishinio
2004-10-25 17:17
e det nån som e snällo ger mig en high lights från gårdagens match
Barcelona Eto´o
2004-10-25 13:57
Tre sköna poäng!! Barca spelade stundtals en underbar fotboll. Eto´o gjorde återigen en bra match.. helhet så gjorde barca bra ifrån sig, men de kan bättre... JAg bliv riktig imponerad på den där Messi, jag tyckte att han rörde sig ibland som Ronnie. Han va snabb med bollen och påminde mig lite om Ronnie. Det kommer att vara mycket intressant att se honom i framtiden!!

Igår hade vi 6 egna produkter i spel i slutet av andra halvleken.

Valdez, Puyol, Navarro, Oleguer, Iniesta och Messi...
Spanien Wenger_Wonder
2004-03-20 21:39
Jag hatar Real Madrid! Finns det någon mer här inne som också gör det ;-)

Arsenal!
Barcelona Kluivert9
2004-10-25 15:29
Ämne: Tre sköna poäng!! Ba....
Nu missa du en också, Xavi! :)

Tycker att Deco gör sin bästa match i barca tröjan. Hoppas han fortsätter så här.

Och jag har varit nära att kasta ut tvn många gånger på pga kommentatorerna, men de får säga vad de vill...vi vet.
Barcelona el pibo
2004-03-17 15:50
Hur många spelare tror ni barca behöver förstärka på varje position till nästa säsong om de ska kunna vara med och slåss både i champions league och la liga. Målet till nästa säsong (om man nu inte lyckas vinna denna säsongen) måste ju ändå vara att vinna ligan efter att barca nu inte vunnit på ett par år.
Barcelona Bhai
2004-03-17 22:39
Nå har jeg planlagt å dra til Barcelona 8.april og se Barca-Roma. De MÅ slå Celtic, og Roma må bare slå Villareal!
Barcelona Sonde
2004-10-25 15:20
Eto'o: Du har väl inte glömt bort när vi slog Valencia förra säsongen, och avslutade matchen med 7 spelare från canteran. Det var tider det.

Jag hoppas mycket på att BarcaB spelarna får en hel del speltid de kommande veckorna. Det kommer behövas om vi inte ska sluta som Real gjorde. Messí gjorde ett bra inhopp igår. En läcker pass till Deco/Iniesta.
Barcelona Camparn på nou
2005-05-14 21:14
Damia

Nej Barca har inte haft tur som Madrid har haft.

Tänker speciellt på matcher som den mot Osasuna där Madrid är tillbakapressat hela matchen och Osasuna rättvist leder.
Då gör Osasunas målvakt två dunder tabbar och så vinner Madrid
Barcelona Tompa
2004-10-25 09:35
Härligt med ytterligare en seger! Visserligen inte någon kanonmatch av Barca men ändå en mycket solid 3-0 seger. Hoppas inte någon tvivlar längre på att Samuel Etóo är en anfallare i absolut världsklass. 1-0 målet var verkligen mästerligt! 22 poäng av 24 möjliga hitills vittnar om oerhörd styrka i årets Barca med tanke på vilka skadebekymmer vi haft.

beckham7-23:
OK, att man kan ha olika åsikter men din "värdselva" är verkligen pinsam läsning. Beckham i elvan (suck..) och ionte en enda spelare från vare sig Barca eller Milan. Var finns Poyol, Nesta, Ayala Ronaldinho bara för att nämna några? Och Totti - skulle aldrig i livet byta bort Ronaldinho mot Totti. Ronaldo har f.t ingenting att göra i en världselva heller f.t.
Barcelona Tompa
2004-10-25 09:35
Härligt med ytterligare en seger! Visserligen inte någon kanonmatch av Barca men ändå en mycket solid 3-0 seger. Hoppas inte någon tvivlar längre på att Samuel Etóo är en anfallare i absolut världsklass. 1-0 målet var verkligen mästerligt! 22 poäng av 24 möjliga hitills vittnar om oerhörd styrka i årets Barca med tanke på vilka skadebekymmer vi haft.

beckham7-23:
OK, att man kan ha olika åsikter men din "värdselva" är verkligen pinsam läsning. Beckham i elvan (suck..) och ionte en enda spelare från vare sig Barca eller Milan. Var finns Poyol, Nesta, Ayala Ronaldinho bara för att nämna några? Och Totti - skulle aldrig i livet byta bort Ronaldinho mot Totti. Ronaldo har f.t ingenting att göra i en världselva heller f.t.
Barcelona Sonde
2004-10-25 13:18
Vilket mål utav Eto'o, absolut världsklass. Tycker i övrigt att han gjorde sin klart bästa match hittills. Han var kanske inte med i spelet så mycket som vissa förväntar sig, men han gjorde precis det han ska göra som central anfallare. Han agerade också mycket bra som bollmottagare och framförallt sprang han otroligt mycket. Henke klass på det. Två välförtjänta mål!

Även Deco gjorde precis vad han skulle. Lysande i defensiven, och slog inte bort lika många passar som tidigare. Lite skärpa i avsluten hade kanske varit på sin plats.

Tyckte överhuvudtaget att alla spelare verkar ha hittat sina roller väldigt bra. Den nuvarande formationen är nog det absolut bästa vi kan ställa upp med.

Det enda jag vill klaga på är att ronaldinho hamnade felvänd alldeles för många gånger i första halvlek. Jag har ingen bra lösning på detta men det är helt klart något man måste jobba på.

*Vad har hänt med Gio egentligen? Från att ha varit den sämsta spelaren (utan tvekan) i Barcas startelva förra säsongen, har han blivit en riktigt, riktigt bra vänsterback. Framförallt det defensiva har förbättrats avsevärt, men också inläggen. Rijkaards förtjänst?

*Giuly var relativt osynlig, men oj vad mycket han bidrar med trots allt. Det blir en helt annan bredd i spelet och ett helt annat djup. Otroligt nyttig i spelet utan boll.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-10-25 11:57
Lägg ner era pinsamma manager-wannabe-fasoner med en massa kassa uppställningar.

Mycket bra match igår. Första 35-min var väldigt jobbiga att se på, men sen flöt det bara på..

Och Ronaldinho, vad säger man..? Fy. fan. vilken spelare. Han gottgjorde för den dåliga första halvlek med matchens prestation. En lätt chip över osasuna-backen och friställningen av Deco förtjänade ett bättre öde.

Puyol och grabbarna stabila som vanligt, dock gjorde det stundtals ont i ögonen att se Belletti.. Ibland känns det som om han inte riktigt är i balans, var snudd på att bli utvisad och är alltid (läs ALLTID) så offensiv så att han har stora metrar att ta igen på motståndarna när det gäller att backa hem.. Gio på andra kanten har växt som ytterback.

Stabil insats och kul för Eto'o att näta 2 gånger. Första målet kom som en blixt från en klar himmel... Världsklass!

Ligan känns redan som våran. Vem tror att Sevilla kommer tvåa? Så som Barca totalt spelade ut dom.

Visca!
Barcelona Rivaldinho9
2004-10-25 23:40
Tycker förresten att Hasse Holmqvist är en oerhört bra kommentator med behaglig röst.
Han kan ju mer om Brca ön de flesta här inne och säger många intressanta saker.
Hellre honom än en hysterisk Glenn Hysén(jag älskar iofs Glenn som trogen IFK:are) som spränger TV högtalarna när lagen gör mål.
Barcelona Hristo99
2004-03-17 13:31
Speaking of the recent rumours linking him with United, he added: "It is normal that when a side goes out of the Champions League and they have lost the chance of winning the championship, that they looking for new purchases for the new season.

"But I aim to continue playing in Barcelona and I want to end my career here.

Skönt att höra sånt!!
Barcelona BARCA BLOD
2004-03-19 00:37
kaka är en av serie a s bästa spelare så varför skulle inte robinho lyckas. enda fördelen med kaka är att han är rätt så stor o stark. men jag tror ändå att robinho skulle klara sig rätt så bra i la liga, eftersom den inte e så hård plus att försvaret i laliga är väldigt dålig. om vi får robinho sen har vi redan ronni.quaresma, l.garcia saviola.xavi får vi då byta namn på camp nou till "estadio CIRKUS" =) eller nåt liknande.
Barcelona Blaugrana_1899
2004-10-25 07:13
Ämne: Real Madrid 05/06

....beckham7-23: haha antingen är du komiker eller så drömmer du !

Tror att du har tagit ut ditt eget drömlag, men att du har beckham som högermittfälltare istället för t.ex C.Ronaldo bevisar hur lite du kan om fotboll.

Stabil seger igår, Força Barça!
Barcelona Ostholm
2004-03-19 01:21
juanito: Varför jag vill ha kvar Kluivert, hmmm skrev en del av förklaringen i mitt tidigare inlägg men kan utveckla resonemanget...

Som jag antydde i min bedömning angående Saviolas vara eller icke varande så vill jag se Barca spela med två renodlade forwards. Dvs. ett klassiskt 4-4-2 eller någon annan formation som ger plats för detta. Utifrån detta synsätt bör vi ha minst fyra forwards att tillgå, något vi har med Kluivert, en ny #9, Saviola och Sergio Garcia. Som vi alla vet ät forwards skadebenägna och deras form varierar, därav antalet och fördelningen dvs. två av varje spelstil.

Jag vill se Barca spela med en Saviola-typ och en #9, om man däremot vidhåller den nuvarande formationen kan jag tänka mig att gå ner på tre renodlade forwards i truppen, helst två #9 och en Saviola-typ. Dvs. antingen sälja Saviola eller låna ut Sergio Garcia.

Varför två #9? Jag ser helst att man har en forward som är bra att byta in när motståndarna backat hem (juventus i CL-semin ༿) och man försöker forcera in ett eller flera mål. Saviola gör inte mycket nytta i sådana lägen med sina 168 cm och spröda kropp, då ser jag hellre två nickstarka spelare i straffområdet som kan göra mål.

En spelare med de kvalitér som Kluivert har är svindyr och så vitt jag vet har vi ingen cantrera-spelare som besitter egenskaperna heller. Nej, spara honom som reserv eller inhoppare, vi får ändå inga fantasibelopp vid en försäljning.
Barcelona JAG
2004-03-19 01:13
Säkra kort ja! Barça är inte i det stadiet där man kan värva spelare som kan bli bra om ett par år, spelare som inte har provat på spel i Europa och defenitivt inte lägga ut 150 miljoner för de! Man har inte råd att chansa längre. Robinho kommer att komma till Barça när hans tid är inne och när Barças behöver honom..

Tydligen kommer inte Barça som sist att spela i 2004 ChampionsWorld Series i USA denna sommar. Någon som har hört om någon eventuell träningturne?
Barcelona Ostholm
2004-03-19 01:24
JAG, har inte läst något definitivt men kanske ligger det något bakom vad som står i länken jag posta...
Barcelona juanito
2004-03-19 00:33
Ostholm: Håller i stort med dig. Ett frågetecken bara.. Varför ha kvar Kluivert? Den odågan ska bort från klubben. Den inställning han visat denna säsong gör mig riktigt irriterad. Han förtjänar verkligen inte att vara den bäst betalda spelaren i klubben. Han hade nog inte haft en så bra lön om han hade fått betalt efter hur han presterade.
Barcelona Gabriel
2004-10-25 15:10
Davidisto

Jag var en av dom få som stod på Gios sida ifjol, tycker fortfarande inte han är dålig, tvärtom han är väldigt bra..
Skönt att det inte bara var jag som reagerade på det, han kommentatorn var ju rena sömnpillret och som sagt, när han började mimmla om momentspelare och dra det till Ronaldinho så ja, tvn åkte nästan då ;)
Barcelona Sonde
2004-10-25 14:41
Trodde ni förstod vad jag menade när jag tog bort de två tidigare "drömelvorna". Kom igen nu, det här är trots allt Barcas forum.

Davidsito: Upprepningshumor du vet :) Säger han det en gång till blir det nästan kul.
Barcelona juanito
2004-03-19 00:51
BARCA BLOD: Kaka är ett exempel på en spelare som lyckats. Geovanni, Rochemback, Riquelme och Saviola är dom senaste unga icke-europeiska spelarna som man värvat direkt från Sydamerika. Saviola är den enda som har lyckats någorlunda. Alla dom andra har mer eller mindre floppat. Jag tycker det räcker med chansningar. Satsa på säkra kort istället!
Barcelona Cabbage
2004-03-19 01:04
Är inne på samma spår som juanito när det gäller robinho!!!!
Barcelona Davidsito
2004-10-25 14:10
Allt skitsnack om GVB verkar ha tagit slut nu.. För 2 månader sen villa alla härinne inklusive "redaktionen" ha honom ifrån klubben och helst hängd..Allt skitsnack om "Van Bronckshit" har nu tystnat.. bedrövligt av er att ni inte kan ge era egna spelare tid att spela in sig.. Speciellt när man blir tvungen att spela in sig på en ny position,, Tur att Rijkaard inte var lika snabb i sitt fördömande.. shame on you, speciellt den på redaktionen som skrev artiklen här på barca sidan och förvrängde bronckhorst efternamn till Bronckshit, antagligen var det väl nån av fjortis, det är ju liksom inte ens kul.. u gotta be more creative amigo.. där fick man det sagt...
Föresten nån annan härinne som var på väg att slänga ut tv:n när 08:an till expertkommentator för tredje matchen i rad började snacka om momementspelare respektive fundamentspelare jag var iaf riktigt nära..
Barcelona Ostholm
2004-03-18 23:49
satan i gatan vad jag knappade på tangenterna då, undrar om någon orkar läsa....
Barcelona JORGE
2004-03-19 14:55
Jag tror att Barca ska skaffa sig en bra back o mittfältare.
Annons: