/spanien/barcelona/forum/26032.aspx/spanien/barcelona/forum/26032.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bopi
2005-02-07 16:09
http://www.tv4.se/visa/?ID=357758

lite fakta här!!
Barcelona soodan
2005-02-07 12:05
Ämne: --------------------....
rent ut sagt tycker jag det suger och ser ganska orealistiskt ut
Barcelona Gustaf
2004-11-26 19:54
Jag skulle gärna vilja se mer av Sylvinho. Han har väll inte riktigt fått chansen ännu men känns rätt stabil och har bra inlägg. Att han blev utbytt mot Celtic måste ha berott på att han kände av skadan eller var trött pga att han är så matchotränad. Annars är det konstigt.

Gio på mitten? Ja det är ju hans naturliga position och han spelade där några gånger under försäsongen med bra resultat, dock mot ganska dåligt motstånd. Tvivlar på att han gör det bättre än Márquez men, som ni säger, vi får ett starkare mittbackslås.
Barcelona Messí
2004-11-26 20:07
Noterbart är att Gio har gjort ett mer mål än Raul! Raul har spelat i stort sett alla matcher i ligan än så länge och har bara gjort två mål. Gio som är vänsterback har gjort 3 mål!

Ronaldinhos ersättare kanske? ;-)
Señor Laporta
2004-11-26 18:56
frío como el hielo

Men mot Real Madrid i "el Clasico" var killen helt fantastik. Då fanns det inte mycket att klaga på.
Det man måste lära sig som ytterback är att hitta läget när man ska komma framåt och när man ska stanna kvar. Detta kan ta ett tag att lära sig. Sylvinho kan också gå bort sig lätt i vissa lägen. Speciellt förra säsongen kom han ofta upp i fel lägen.
Barcelona frío como el hielo
2004-11-26 19:01
För tänk om vi hade haft lika bra förvar som vi har offensiv.. INGEN hade kunnat stoppa oss!!
Barcelona Sonde
2004-11-27 10:59
Frío como el hielo:

Jag tror Thomas menade att det numera inte finns någon konkurrens alls. Henke var kapabel att slå sig in i startelvan, även om Giuly, precis som du säger var den so var ordinarie. I och med Henkes skada så finns inte ens den lilla konkurrensen längre.

Maestro:

Det skulle krävas mycket jobb, som dessutom inte skulle vara något engångsarbete och sen är det klart, utan det skulle kräva ständig uppdatering osv. Dessutom är vi mitt inne i säsongen. Visst skulle det vara kul att ha en tipssidan, men om det ska bli av får det nog bli till nästa säsong.

Till alla er som undrar om statistiksidan:

Det kommer att dröja ett tag innan den kommer upp, och ni kan nog inte räkna med alltför detaljerad statistik. Målskyttar, assistliga osv, inget är klart än. Håll till tåls så länge.
Señor Laporta
2004-11-26 22:03
Jag tror att Getafe matchen kan bli ungefär som hemmamatchen mot Numancia. Barça trycker på och har hela matchen och spelar mot en kinesisk mur. I en sån här match är det bra med starka huvudspelare som Henrik Larsson. Och det är först och främst såna här matcher han ska spela. Det var ju han som avgjorde just mot Numancia. I morgon får vi i stället försöka ta emot oss en försvarsmur med vårt snabba passningspel och då är det viktigt med stor rörelse framför allt på Giuly och Eto'o som måste röra om i försvaret. Deco, Xavi och Ronaldinho måste spela enkelt och snabbt så att vi hittar ytor bakom Getafes backlinje. Där skulle också Henrik behövas. Men framför allt med sitt huvudspel så vi även kan lägga in långa bollar och få nickskarvar och på så sätt komma på skott i farliga lägen. Mot Numancia startade Rijkaard otroligt offensivt och det är inte omöjligt att han gör det igen. Kan tänka mig att vi startar så här. Valdes är självskriven i målet. Mycket möjligt att Damià får starta som högerback. Annars Belletti, men eftersom han dras med småskador kan han behöva vila. Oleguer petas och får sitta på bänken denna match. I stället flyttar Rijkaard ner Rafael Marquez som mittback bredvid Puyol. Sylvinho eller Gio som vänsterback. Spelar nog inte så stor roll, men jag tippar på att Rijkaard väljer sin landsman. På mittfältet ser mycket intressant ut tycker jag. Radarparet Deco och Xavi får nämligen sällskap av Andrés Iniesta som gör sin första match från start i årets la Liga. Giuly, Eto'o och Ronaldinho startar i anfallet. Anledningen till att Rijkaard väljer Iniesta från start är att han är en fantastisk passningsspelare och kan bli en trevlig injektion. Marquez flyttar ner i backlinjen för att skapa lite större säkerhet. Skulle om vi spelar så här se Belletti som högerback då han är mer rutinerad. Och om det låser sig kan vi alltid slänga in Oleguer och flytta upp Marquez som pivote eller slänga in Gio på den positionen.
Real Madrid King_raul
2005-02-07 14:32
Kan någon förklara varför inlägg som inte saknar relevans ta bort? Får nog be Real´s forum moderator göra detsamma när ni kikar in för att lägga några väl valda ord...
...eller nej förresten, ordet är fritt på Real´s forum, ingen raderas där utan är lika mkt värd.

Så ja radera nu detta, Barca red.

Barcelona Gabriel
2004-11-26 17:58
Ang. Baptista

Enligt mig skulle han vara en lysnade värvning men inte realistisk. Han skulle verkligen kunna spela som anfallare ingen tvekan om den saken. Men han skulle kosta allt för mkt pengar, och d är inte speciellt trovärdigt att dom säljer honom för lite pengar. Barcelona ville ha honom i somras men dom stoppade affären pga att de ville ha för mkt pengar. Barcelona öppnar nog inte plånboken förän till sommaren. Det är nog lån som är mest i tankarna i direktvien för tillfället.

Ps.Vem har sagt att man måste byta spelsystem för att Baptista ska spela anfallare?
Barcelona Messí
2004-11-27 14:36
Är det bara jag som tycker att Rijkaards s.k "rotationssystem" bara är sk*tsnack?

Det känns som att han kört med i stort sett samma startelva varje match. Ibland har han bytt, men då har han varit tvungen p.g.a skador.

Om inte Rijkaard väljer att vila antingen Xavi eller Deco idag så blir jag väldigt arg. Iniesta är så pass bra att han borde få chansen från start. Även Sylvinho och Damia borde få spela.

Så här skulle jag ställa upp idag.
Valdes
Damia-Puyol-Oleguer-Sylvinho/Gio
Xavi/Deco-Marquez-Iniesta
Giuly-Eto'o-Ronaldinho
Señor Laporta
2004-11-27 15:35
Getafe är ett starkt hemmalag och lag som Bilbao och Valencia har haft det svårt när Getafe har krymt ytorna.
2004-11-26 18:59
Senor Laporta.

Så sant. Hade ändå velat se Gio som pivote, Marquez som mittback och Sylvinho som vänsterback i en hel match. Har en känsla av att det inte hade blivit så tokigt. De e bara en känsla jag har :)..
Vi få se om dom få chans å ställa upp så nån match.
2004-11-26 18:52
Senor Laporta

Ja, det får vi hoppas för vårt lags skull :).. för ja kan säga dig vissa matcher var det nästan pinsamt å se hans försvarsagernade. Blev upsnurrad gång på gång. Mot Betis om jag inte minns fel. På hans offensiva spel finns det inte mycke å klaga på, tvärtom, men det är i defensiven vi har våra "svagheter". Å där e ju Sylvinho ett snäpp bättre...
Barcelona Barçafan_Nr1
2004-11-27 16:40
Puyolinho//

Håller med dig ang. laguppställningen. Det är dags nu att vila en del spelare. Man behöver inte byta på 3-4 platser, det räcker med en eller två. Rijkaard är en bra tränare och har säkert en bra "plan", d v s, när spelare ska få vila.
Jag lovasde vinst mot Milan hemma och Real, lovar det idag med.

FORÇA BARÇA!!!
Barcelona Kluivert9
2004-11-29 14:07
Ämne: Gabriel

hörru vi ....
som sagt det spelar ju ingen roll om man vinner med 3-0 eller 2-1! Bara när man möter real :D
Barcelona Barca_best_forever
2005-02-08 00:40
Ämne: Att ni orkar komment....Ja, jag håller med dig !! men vem orkar bry sig om Små real fans i 10 års åldern som kommer med så smarta inlgg att det borde prisas ..!! =P
Ja Messí har visat mkt bra form i Argentinas U20 och jag tycker verkligen att han borde få en chans från start nu mot Zaragoza, o vila Xavi och Gio lite också .. Mitt lag mot zaragoza skulle se ut såhär :

--------------------- Valdés --------------------

Damiá -------- Puyol ----- Marquéz ----- Sylvinho

----------------- Albertini -----------------

--------------- Deco ---- Iniesta -----------

Messí ------------- Eto´o ---------- Ronaldinho

lr va tyycker du ?? ha de bra BARÇA Beöder =))
Barcelona Puyol_20
2004-11-29 14:08
(--MadriEntes--)

Barca har svårt för mindre namnkunniga..men ni har svårt för bra lag vilket man sett under sesången...en sak vinner man skitmatcherna och stor matcherna ere de som avgör ligan...man måste ha lite tur o vinna dessa m...Förväntar du dig att man ska köra fin fotboll hela tiden?
Forca barca
Barcelona Gabriel
2004-11-27 14:49
Señor Laporta/Pep Guardiola

Jag vet redan om hur alla spelar och laguppställningen det behöver du inte förklara för mig!

Jag hade inte tänkt att ändra på något, utan göra en "Larsson" fast skifta mellan Etoo och Baptista oftare än i larssons fall. Dvs en match spelar Baptista som anfallare och en annan match Etoo som anfallare. Fast Baptista skulle ändå vara andravalet
Spanien Cedhamre
2004-11-27 14:23
Puyolinho/
Det betyder helt enkelt att FCB möter ett sammansatt världslag i en välgörenhetsmatch. Spelas nu på tisdag. Har svårt att se att nån kanal i SWE visar den dock. För övrigt kommer säkerligen stora delar av canteran att luftas. Om inte Rijkaard attackerar Cava-flaskan alltför hårt ikväll efter match det vill säga...
Barcelona Sonde
2004-11-27 11:45
Jocke:

Egentligen spelade väl Gio på Davids tidigare position (till vänster i tremannamittfältet). Den här säsongen har vi bara använt en, central, defensiv mittfältare, vilket innebär att "davidsrollen" är skrotad.

Håller med om att Gio är för tunn för att agera pivote. Jag vidhåller också det jag har sagt tidigare. Den defensiva mittfältaren bör vara en bra huvudspelare. säkert 60% av alla de "brytningar" Marquez gör har varit med huvudet. Markspelet håller Xavi och Deco koll på.
El Sueco
2005-02-07 13:25
För en gångs skull har aftonbladet rätt. Vi litra för mycket på Ronaldinho. Fler måste ta ansvar. Skadan på Larsson visar sig vara beydligt mer kostsam än man kunde tro. Kom tillbaka Henke!
Señor Laporta
2004-11-26 18:31
frío como el hielo

Sylvinho kommer nog få det tufft att ta tillbaka sin plats, om Rijkaard har tänkt sig att spela honom. Personligen gillar jag Gio mer och Sylvinho får visa framfötterna mycket snart om han ska peta Gio. När det gäller Gio som pivote tror jag att Rijkaard kommer fortsätta spela med Oleguer-Puyol som mittbackar och Marquez som pivote. Självklart tycker jag att Marquez är bättre än Oleguer som mittback men idag behövs Marquez som pivote och då ska han spela där.
Barcelona Scorpius_Cx
2004-11-28 21:25
hej alla Barca fans...nu när transfer fönstret öppnas snart så kommer säkerligen vårat Barca att skaffa en forward kanske....har ni några ex...
här e mina

Morientes och Saviola
Barcelona Messí
2004-11-26 18:15
Barças(Gerards?)otur fortsätter...
Real Madrid R.Carlos #3
2004-11-29 00:38
GeRrInHo//

nej vi ska inte glömma 3-0 men kom ihåg när vi sprack eran svit efter ca 20 år utan vinst på eran hemmaplan. 2-1 ingen utklassning men ändå vinst. Men kom ni också ihåg 20/11 - 04...3-0 som kommer att bli eran ända triumf iår.

HALA MADRID
Señor Laporta
2004-11-26 19:16
frío como el hielo

Stämmer som du skriver. Vi skulle vara i stort sätt ostoppbara. Jag kan hålla med om att det inte är så pjåkigt att spela så som du skriver. Kanske kan vi starta enligt följande
Valdes
Belletti-Puyol-Marquez-Sylvinho
Xavi-Gio-Deco
Giuly-Eto'o-Ronaldinho
Barcelona Puyolinho
2004-11-26 18:55
När kommer införrapporten ?
Señor Laporta
2004-11-26 18:00
Olika åsikter om Saviola plockas tillbaka till FC Barcelona. Vice-presidenten i Barça Ferran Soriano säger att det är praktiken omöjligt att Barcelona kan plocka hem Saviola. Enligt Señor Soriano skulle mötet mellan Saviola och Laporta i tisdags varit bestämt långt i förväg och var inte av anledning att Saviola skulle packa väskorna och bege sig hem till Camp Nou. Monacos boss Fabrice Poullain sa att Morientes inte är aktuell för att återvända till Monaco.
Sportchefen Txiki Beguiristian säger att Barças ledning och tränarstab ska träffas och besluta om Saviolas framtid i klubben.

Sky Sports fortsätter sina nyheter om förstärkningar inom den snaraste framtiden. Matthew Upson, Birmingham, skulle vara aktuell för en flytt till Katalonien.
Själv är jag väldigt skäptisk till detta ryktet och undrar om det ligger någon som helst sanning bakom det. Även Newcastle är intresserade och känns betydligt hetare. Tror inte Upson skulle passa in på Camp Nou. De senaste engelska importerna till la Liga har väll inte varit fullt lyckade. Tänker först och främst på Beckham i Real Madrid.
em1l
2004-11-28 21:44
R.Carlos #3

vad spelar det för roll vad vi ahr vunnit dom senaste 5 åren det är väl nutid som räknas lr?
jag såg inte att ni dominerade mot levante?
konstigt då att alla i erat lill forum klagar på spelet från dagens match ?? P:S 3-0
FORZA BARCA

Annons: