/spanien/barcelona/forum/26028.aspx/spanien/barcelona/forum/26028.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona fc_2002
2004-03-22 12:57

Betis - Barcelona
(Kan gå hursom helst. Beroende på vad som sker i Celtic-matchen på tors... mitt tips: 1-2)

Racing - Valencia
(Samma sak här. Valencia har en match i Uefa-cupen på tors, som dom måste vinna, medan Racing måste vinna för att ha chans på eroupa-plats... mitt tips: 1-1)

R Madrid - Sevilla
(Sevilla jagar sjätteplatsen i tabellen. Måste vinna. Kommer Real hinna återhämta sej?? mitt tips: 2-1 )

Men sen är det oxå upp till dagsformen, ev. skador osv....

R Sociedad - Deportivo

dessa matcher är i fokus för oss i nästa omgång
Barcelona juanito
2004-03-21 23:57
Skillnad på att vara bäst i engelska ligan och vara bäst i spanska ligan.
Valencia Valencianista
2004-03-22 14:31
Hur kan man säga att det är klass skillnad mellan Zidane och Ronaldinho?!!??

Ronaldinho har verkligen inte glänst i de viktigaste matherna..

Zidane är BÄST! men i dagsläget är Ronaldhino snäppet bättre, men totalt är Zidane överlägsen.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-22 01:06
jag tycker att vi borde värva milito fan innan några andra börjar nu försöka värva honom, med vårt topp lag nu och vår älskade ronaldinho behövs lite förstärkning
Treziguet är ju klar nu har man hört så vi har en anfallre. Sen vill man ha luque så han är oxå grym. Det ända som saknas är ju mittback och vänsterback, Milito och Juanfran vore bra tycker jag med tanke på ekonomiska läget oxå.
Barcelona mishinio
2004-03-22 22:57
kära barcca fans jag vill att ni går in på milans hemsida på svenskafans o läser artikeln som de skrivit den heter vissa saker händer bara i italien del 1 o läs vad de skrivit om ronnie
jag säger bara ojoj grabben e mäktig
Real Madrid Dani
2004-03-22 15:14
Ike!
Man spelade två minuter med fyra "icke EU"-spelare i 0-0-mötet med Osasuna i december. Därav poängavdraget.
Barcelona Dani
2004-03-22 15:14
Ike!
Man spelade två minuter med fyra "icke EU"-spelare i 0-0-mötet med Osasuna i december. Därav poängavdraget.
Real Madrid Ike
2004-03-22 14:47
Varför har racing santander frångtagits 1poäng?
Barcelona rico
2004-03-22 01:02
Vilken match !!!!...Grattis Ronnie o tack för presenten....Idag är du nog Barcelonas mest älskade person......om inte jämnt..
Dagens citat "Jag såg målet det var som att lura döden mitt i ansiktet och samtidigt hånskratta åt det." Kunde inte ha sagt d mckt bättre själv.
Barcelona Barca_91
2004-04-04 22:58
Zardiac:
Snygg sida=)
Real Madrid Manne
2004-03-22 00:23
Gabriel:
Frustrerad och arg?
Absolut inte... tvärtom, jag är glad att det kommit en så bra fotbollsspelare som Ronaldinho. Men det jag säger är att han måste bevisa mer för att bli kallad världens bästa spelare.
För att bli kallad den bästa måste man ju bevisa i de stora matcherna.
Men jag hoppas och tror att Ronaldinho kommer att lyckas i de stora matcherna och när han väl gör det så kan vi börja prata om titeln till "världens bästa spelare".
Barcelona Gabriel
2004-03-22 00:05
Manne

Man kan ju bara skratta åt er Real Madrid fans. Det är klart att ni rankar Zidane som världens bästa spelare och ni inser själva nu att era störsa fiender Barcelona har Ronaldinho och att han har tagit över, detta kan ni inte bara med att erkänna.

Visst har inte Ronaldinho lika mycket titlar som Zidane men Zidane är ju 9 år äldre också!

Sedan kan man lika gärna säga att ifall man hade röstat fram världens bästa fotbollsspelare idag så skulle nog förbundskaptenerna istället rösta på Ronaldinho, när de röstade på Zidane så har jag för mig att Ronaldinho var skadad.

Sedan håller inte ditt argument ett dugg om att Ronaldinho inte är bra mot stora lag, det är rent skitsnack. Han gör sin första säsong i ett storlag och innan har han inte mött några riktigt stora klubbar. Han kommer få tid på sig att göra det och då kommer han att domiera lika mycket. Vad jag minns gjorde han två mål mot Deportivo, är inte dom ett storlag??

Dessutom har inte Barcelona på grund av fjolårets säsong deltagit i CL denna säongen och hade man gjort det så hade han fått mer tid att visa upp sig mot storlag.
Du är helt enkelt frustrerad och arg över att Ronaldinho har tagit över.
Real Madrid Jarified
2004-03-22 16:34
Ronaldinho igår asså... Det närmaste Maradona jag sett... Har aldrig varit nån världspelare i mina ögon,men får han vara skadefri o göra en o annan sådan match så... Grymt!
Barcelona jcb
2004-03-22 14:21
Mina högst subjektiva betyg på spelarna i samma skala som ElMundoDeportivo (1-4):
Valdés: **
Gabri: **
Oleguer: ***
Puyol: ***
Reiziger: **
Cocu: **
Xavi: ***
Davids: ***
Ronaldinho: ****
Overmars: *
Saviola: *
Quaresma (23min): **
Luis Enrique & Gerard: för kort speltid
Barcelona juanito
2004-03-22 12:52
Ronaldinho är ju det fjärde framgångsrika brasilianska "R":et i klubben. Hoppas bara att han går i Rivaldos fotspår och inte i Ronaldos och Romarios. Med det menar jag att jag hoppas att han stannar mer än en säsong i klubben vilket Rivaldo är den enda som gjort av de tre övriga "R":en.

Fan vilken härlig vecka som väntar. Först CL-matcher imorgon och övermorgon. Sedan väntar Barças UEFA-match på torsdag och ännu en Barça-match på söndag. Det är bra för efter gårdagens match är det lätt att man får fotbolls-abstinens.
Barcelona fc_2002
2004-03-22 12:59
glömde ne match!!

R Sociedad - Deportivo
(R Sociedad måste vinna. Deportivo trötta efter eroupacup-spel... mitt tips: 2-0)
Barcelona juanito
2004-03-22 13:06
Aj aj! Enligt Marca kan Puyol missa Celtic-matchen.
Spanien RONALDINHO
2004-03-22 00:20
klass skillnad mellan Ronaldinho och Zidane
Ronaldinho äger!!!!!!!!!!!!
Barcelona polly
2004-03-22 00:49
Va kan man säga.. Ronaldinho... Vilken jävla kille.. dominerade stora stunder (om inte hela) av matchen.. satt i bet i kudden på frisparken.. underbart mål och ingen va mer värd att få sätta det än han.. Fan tänk när han fyller 25.. då blir det ännu värre..=0)Tacka Ronaldinho för tre poängaren.. fast visst va hela laget grymmt.. men Ronaldinho och Xavi har ett stort plus i kanten..=0) //Polly
Barcelona Viktor Munoz
2004-03-21 23:52
Håller med om att Enrique borde spelat centralt när han kom in. Ronaldinho försvann lite ur matchbilden när han klev in centralt. Han är bäst när han utgår från kanten. Höger eller vänster spelar ingen roll.
Barcelona Viktor Munoz
2004-03-21 23:52
Håller med om att Enrique borde spelat centralt när han kom in. Ronaldinho försvann lite ur matchbilden när han klev in centralt. Han är bäst när han utgår från kanten. Höger eller vänster spelar ingen roll.
Barcelona Viktor Munoz
2004-03-21 23:53
Sluta för fan att gnälla på Riijkard nu.
Vi spelar bra och tar poäng trots en del skador och avstängningar.
Barcelona Viktor Munoz
2004-03-21 23:53
Sluta för fan att gnälla på Riijkard nu.
Vi spelar bra och tar poäng trots en del skador och avstängningar.
Barcelona Alx
2004-03-21 23:22
Barca_91: När jag hörde att Beckham kanske skulle komma till oss blev jag rasande! När vi fick nobben av kryddpojken blev jag överlycklig, aldrig har det varit så trevligt att bli nobbad. När slutligen Ronaldinho kom till klubben blev jag lyrisk, men vem trodde att han skulle bli så här dominerande så fort?
Barcelona Barca Barca
2004-03-21 23:49
Manne: Kompis INSEE faktum. Ronaldinho är bättre än Zidane, okeeej. När Zidane gör som Ronaldinho gjorde ida dribbla förbi 4-5 st så kom o snacka. När Zidane kan trixa över 2 spelare 2-3 gånger så kom o snacka. När Zidane trixar över en spelare och sen drar på med en volly in i målet så kom o snacka. och killen är 24 år.

Barcelona JAG
2004-03-22 11:58
Gabri skötte sig riktigt bra som högerback. Han var en av de bättre på plan igår. Reiziger är helt klart bättre som vänsterback än Van Bronkshitis (vem är inte det?) trots att han är högerfotad. Kommer Riijkard våga peta Van Bronkhorst när han kommer tillbaka från skada? Det gjorde han inte med Marquez/Oleguer men de är inga holländare så det återstår att se...

Någon som förstår sig på Riijkards idiotiska ogenomänkta byte? Jag tror att han sparar Saviola till torsdagens viktiga match mot Celtic. Att Saviola är avständ verkar han ha glömt.

Att Ronaldinho skulle göra bra ifrån sig i La Liga visste vi redan men att han skulle bli den bäste så fort förvånar många. Utan Ronaldinho skulle vi ligga 26p efter och inte 6p! Någon som vet vem killen i kepsen var som var med och firade Ronaldinhos mål!!?

Rekarte, NEJ tack!
Asier Del Horno, JA TACK!!

Visca El Barça!
Barcelona Barca_91
2004-03-21 23:16
När jag i sommras fick höra att Beckham inte kom till oss blev jag rasande!
Men när jag fick veta att Dinho skulle komma blev jag lite gladare.

Nu med facit i hand fattar jag inte varför jag blev sur över Beckhams klubbval.
Jämförelser:
Teknik:Dinho lätt bäst
Frisparkar:Beckham har inte gjort ett enda frisparksmål på hela säsongen i ligan Dinho typ 5-6.
Utseende:Beckham vinner men vem bryr sig?
Pengar:Beckham vinner eftersom han gör reklam för allt.

Så Dinho är lungt det bättre köpet billigare också.
Det enda Beckham är bra på är saker som inte har med fotboll att göra.
Reklam?

Länge leve Dinho han leve HIPP HIPP HURRA!
Barcelona Barca Barca
2004-03-21 23:49
Manne: Kompis INSEE faktum. Ronaldinho är bättre än Zidane, okeeej. När Zidane gör som Ronaldinho gjorde ida dribbla förbi 4-5 st så kom o snacka. När Zidane kan trixa över 2 spelare 2-3 gånger så kom o snacka. När Zidane trixar över en spelare och sen drar på med en volly in i målet så kom o snacka. och killen är 24 år.

Barca_BEST
2004-03-22 07:08
tjena grabbar de som undrar hur tabellen ser ut så ser den ut så här:

1.R Madrid 29 18 7 4 58-35 61
2.Valencia 29 18 6 5 57-21 60
3.Barcelona 29 16 7 6 48-32 55
4.Deportivo 29 16 5 8 46-27 53
5.At.Bilbao 29 12 8 9 39-37 44
6.At.Madrid 29 12 8 9 36-35 44
Real Madrid Manne
2004-03-21 23:55
Barca Barca :
Kompis..... Har du sett ens Zidane spela... har du sett Zidane mot Marseille när han går genom hela försvaret, eller mot Valncia där han dribblar genom världen bästa försvar eller kanske mot Deportivo när han lyckas finta bort 4 backar med en enda fint... Eller så kanske du inte minns när han dribblar igenom Portugal i EM 2000 eller när han i Juventus ofta gjorde "solo" mål...
Du vekrar heller inte minnas Champ. Legue finalen då han gjorde en av de snyggaste och svåraste målen i historien eller senast mot Bayern M då han avgjorde och var matchens gigant....
Det känns som om du bara föjer vinden... jag tror verkligen inte att du har sett Zizou spela eller så kanske du är för ung för att kunnat se han spela 98 och 2000... Han är fortfarande minst lika bra som då och världens förbundskaptener kan inte ha fel.... Zidane är BÄST!!!
Annons: