/spanien/barcelona/forum/26022.aspx/spanien/barcelona/forum/26022.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messí
2005-05-14 22:51
Fyfan, vi spelar otroligt dåligt. Ronaldinho måste kyla ner sig i halvtid. Vi måste bli agressivare i vårt spel, vi kan inte bara ställa ut skorna på planen...

Hoppas att Rijkaard kan få igång laget igen.
Barcelona juanito
2004-03-18 22:23
Börjar bli tjatigt men jag tar det ännu en gång. Robinho, javisst! Men inte nu. Varför? Lägger man ner dyra pengar på en spelare som tar upp en icke-EU-plats måste man vara stensäker på att han lyckas. Det är inte hållbart att ha unga icke-EU-spelare på bänken (det är inte hållbart att köpa in unga spelare överhuvudtaget och förvänta sig att dom ska lyckas direkt. Kolla bara på Quaresma). Talanger från Sydamerika behöver få ett eller två år i en mindre klubb för att komma in i tempot och vänja sig vid kulturella skillnader. I Barça har vi sett många exempel på detta på sistone. Kolla på Rochemback. En grym spelare som håller på att blomma ut nu. Det har inte skett i Barça där han var tvungen att leverera direkt utan i den portugisiska ligan som är snäppet sämre än spanska ligan.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-18 16:58
juanito:
Maxwells kontrakt går ut i sommar så vi kommer att få honom helt gratis och du kanske inte har sett honom spela men jag tycker att han är en av europas absolut bästa vänster backar, men annars vore juanfran ett bra altenativ.
Barcelona barcapimp
2005-05-14 22:00
Liverpool-supporter
Jag tror också på 3-0 till oss.Etoo gör två av målen.
em1l
2005-05-14 22:52
haha vet ej dom ville väl känna hur dete och bära dom:D
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-05-14 22:42
jag väntar på att poppa min champagne JU!
em1l
2005-05-14 22:42
spelar inte bra nu=( hoppas det släpper snart:D
Barcelona Delindster
2004-03-17 12:18
davids blir bosman till sommarn, tycker att vi borde försöka kontraktera honom. även om han har blivit till åren så har han spelat riktigt bra och har haft en stor del i vändningen. det känns som att han trivs bra i klubben och ger allt för oss, dessuom är han ju gratis.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-05-14 22:41
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ARG!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-18 18:33
Hej, vet någon hur det går med Robinho nu??? har hört att massa lag är efter honom nu men de ända som har lagt bud på honom va Inter och det va 80 miljoner kronor och de tackade nej, men vill sälja honom. Det vore så jävla skönt att få en Ronaldinho till i Barca:)
Barcelona Andreas
2004-03-18 19:00
Jag tycker att Barcelona borde prioritera enligt följande:

1. En ny nummer 9. Kluivert är slut i Barcelona och Saviola funkar inte som ensam anfallare p.g.a av sin längd och vikt. Jag vet att Saviola varit bra på sistone men tänk om vi haft en spelare som Torres. Altenativ: Torres, Trezeguet, Morientes, Kezman och Henry (knappast trolig).

2. En mittback. Skulle väldigt gärna se Puyol på sin riktiga plats, nämligen till höger. Sen är jag tveksam till Oleguer håller som ordinarie. Alternativ: Mexes, Milito, Andrade, Beto, Cannavaro samt Chivu och Samuel (med tanke på Romas ekonomiska situation).

3. En bollvinnare på mitten. Den här platsen känns det för mig självklar att Davids ska inneha. Han kommer ju gratis. Sedan känns det inte riktigt som Motta räcker till. Än.

4. Vänsterback. Tycker inte att detta känns alltför bråskande då både Oscar och Navarro (som jag tror mycket på) kan spela där. Men Rijkaard skulle väl aldrig låta egna produkter få chansen. Ve och fasa, de kanske skulle kunna klara det.... Altenativ: Riise och Juanfran.
Barcelona Barca_91
2004-03-18 20:50
Neeeeeeej!
Saviola kommer kanske missa våran borta match mot Betis eftersom att han skall spela VM kval match för Argentina.
Barcelona Andreas
2004-03-18 19:00
Jag tycker att Barcelona borde prioritera enligt följande:

1. En ny nummer 9. Kluivert är slut i Barcelona och Saviola funkar inte som ensam anfallare p.g.a av sin längd och vikt. Jag vet att Saviola varit bra på sistone men tänk om vi haft en spelare som Torres. Altenativ: Torres, Trezeguet, Morientes, Kezman och Henry (knappast trolig).

2. En mittback. Skulle väldigt gärna se Puyol på sin riktiga plats, nämligen till höger. Sen är jag tveksam till Oleguer håller som ordinarie. Alternativ: Mexes, Milito, Andrade, Beto, Cannavaro samt Chivu och Samuel (med tanke på Romas ekonomiska situation).

3. En bollvinnare på mitten. Den här platsen känns det för mig självklar att Davids ska inneha. Han kommer ju gratis. Sedan känns det inte riktigt som Motta räcker till. Än.

4. Vänsterback. Tycker inte att detta känns alltför bråskande då både Oscar och Navarro (som jag tror mycket på) kan spela där. Men Rijkaard skulle väl aldrig låta egna produkter få chansen. Ve och fasa, de kanske skulle kunna klara det.... Altenativ: Riise och Juanfran.
Barcelona Cabbage
2004-03-18 20:08
Japp nästa borta match så möter vi betis. 28/3
Barca_BEST
2004-03-18 20:43
tjenare!

jag blir fan lite les när ni säger att ni vill ha kezman han har väldigt mycke problem med europa spelet det vill säg inte för kezman i europa hur ska det då gå i la liga han går mål i holländska men inte i europa väldigt konstigt

komenter gärna detta inlägget vill vet vad ni vill

visca el barca
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-18 20:23
Jag tycker faktist att Milito va riktigt grym fan, när han gick in för att bryta bollarna påminnde han om Puyol och hur han hade viljan. Jag vet inte men han är ung och duktig och inte så dyr.va tycker ni?
Barcelona Barca_91
2004-03-18 17:25
Det här är ännu ett bevis på att Barcas ledning ibland(ofta?) slösar bort dyra pengar på okända spelare.

Så här bör vi prioritera:

Vänsterback:Alla vet att Barca vänsterbacksplats är vår sämsta.Men med ett nyförvärv där så kanske vi kan spela så här:
---Puyol---Oleguer---Marzues---???---

Anfallare:
Om Saviola får Eu-Pass ska vi leta efter en lång anfallare.För det är väldigt svårt för en back linje att handskas med en kort(Saviola) och en lång(???) anfallare.Torres,183cm...Luque,184cm...Trezeguet,187cm...Henry,188cm...

Våran uppställning nästa år...

---------------Valdes----------------
-------------------------------------
---Puyol---Oleguer---Marques---???---
---------L.Garcia---Xavi---Davids----
--------Saviola---Ronnie---???-------
Real Madrid Stjärnorna
2005-05-14 21:55
Grattis till ligasegern, den var välförtjänt .. Njut nu :)
Barcelona Giuly!
2005-05-14 23:25
Öööh//
25 min cirka.
em1l
2005-05-14 23:35
haha palla rullningarna i backlinjen;)
Barcelona Der Afro
2004-03-18 15:22
Gårdagens match var den bästa jag sett på kanske ett år. Den hade verkligen allt. Real utan Ronaldo är långt ifrån bäst i Spanien.
Barcelona Mrs Marquez
2005-05-14 23:24
Det är bara DAGS....ligans bästa lag..mot ett av dom sämsta...dom MÅSTE vinna..
Barcelona Der Afro
2004-03-18 15:22
Gårdagens match var den bästa jag sett på kanske ett år. Den hade verkligen allt. Real utan Ronaldo är långt ifrån bäst i Spanien.
em1l
2005-05-14 23:34
Mrs marquez vart man fixa biljetter:)
em1l
2005-05-14 23:29
nobody nej räcker med 1 p:)
Barcelona Öööh
2005-05-14 23:22
Härligt! Hur länge är det kvar?
em1l
fan jag säger det igen haha det e underbart och höra publiken:D
Barcelona Mrs Marquez
2005-05-14 23:19
ETOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
em1l
det e ok just nu i första och i början av andra var det inte bra:P
Barcelona Mrs Marquez
2005-05-14 23:19
Ämne: 4-0 till oss....
Beautiful_ Barça: Klart jag gör....maila mig till webmaster@fcbarcelona.se så byter vi nummer...
Annons: