/spanien/barcelona/forum/26020.aspx/spanien/barcelona/forum/26020.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2004-03-11 23:12
Snacka om att vara partiska i studion. Dom pratar om Henrik Larsson så fort han tar emot bollen. Det enda han gjorde var att nicka ner bollen till målet. Sen när dom summerar Ronaldinhos match så säger dom att han spelade "sådär". Det är bara att skrata eftersom det är så uppenbart. Ibland känns det som att vissa svenskar överdriver en svensk spelares kapacitet eftersom de inte har någon riktig världsstjärna.
Spanien Mangan
2004-03-12 11:16
Angående matchen igår så verkar det ju bara finnas en vettig person här inne, Izquierda! Som "opartisk", då jag varken bryr mig ett dugg om Barca eller Celtic så måste jag ju säga att det är ett väldigt gnällande här inne!

Efer ha sett otaliga spanska matcher så är det ruskigt befriande att se Celtic spela mot er och att de tillåts spela det fysiska spel som fotboll faktiskt är trots att man kan få för sig att de är 22 gnälliga kärringar som är på plan varje gång det är spansk ligamatch. Klart att det är ovant att få spela ett spel där närkotankt är tillåten och det inte räcker med att lägga sig ner för att få frispark. Det handlar ju inte alls om att domaren var dålig, det var ju bara era spelare som inte klarade av det fysiska spelet!

Så sluta gnäll och stå upp och visa att ni klarar av en smäll eller två utan att börja grina! Det är så här fotboll skall spelas inget filmande och konstant gnällande på domaren!

Sen är det en annan sak att jag tror ni vänder detta hemma men vem bryr sig egentligen alls om denna Kalle-Ankacup som ni är med i?
Barcelona penta
2004-03-11 23:04
hahaha...sorry var tvungen att skratta....woofi var rätt rolig där
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-02-26 21:34
hjärtat i halsgropen. Vad gör Valdes???
Barcelona Viking
2005-02-26 20:56
0-1 ser inte bra ut =(...

Men vi har många matchvinnare, så det är långt ifrån avgjort.

Det spelar ingen roll att planen är frusen lr att det är en borta match.
Det är toppen mot botten, såna matcher måste vi vinna om det ska bli en efterlängtad trofe i maj..
Barcelona Messí
2005-02-26 21:12
Giuly kommer nog gå ut snart, ont i ryggen.
Barcelona Izquierda
2004-03-12 00:08
Gabriel//
Om Puyol sparkar ner en kille bakifrån utan att bollen är inblandad i situationen, blir utvisad och därmed sabbar matchen för Barca, så är det lika oacceptabelt som när Saviola gör det.
Förstår inte var skillnaden skulle ligga.
Barcelona frío como el hielo
2005-02-26 21:08
nu e d bara att köra på
Barcelona Gabriel
2004-03-11 23:04
Asså ärligt talat. Jag förstår att Saviola blir irreterad och sparkar ner honom. Hur många gånger blev han inte nersparkad av celticspelare utan att få frispark. Det är jävligt irreterande som spelare.

Jag tycker att domaren gav celtic otroligt med fördelar matchen igenom. Saviolas kapning var rött det håller jag med om, men det var en mängd frisparkar som vi skulle ha haft istället för dom.

Celtic spelade otroligt aggresivt och det är bara att gratulera dom för en bra match. Men jag tror att vi kommer att fixa detta för när dom kommer ner till Barcelona har dom inte deras hemmapublik med sig och förhoppningsvis ingen tysk domare.

Inget att oroa sig för vi vinner och går vidare.
Barcelona penta
2004-03-11 22:29
ajfan vad sorgligt, jävlar asså, vad bråkar de om under halvtid förfan???
Barcelona frío como el hielo
2005-02-26 21:08
1-1
Barcelona Adabisi
2004-03-12 11:36
Mangan//
För Pires och Ljungber filmar aldrig eller?
Barcelona Viking
2005-02-26 20:33
http://www.fotbollstreams.se/tabla.asp

Klicka på ESPN högst upp. (du måste vara medlem)
Barcelona Rivald0
2005-02-27 11:55
Señor Laporta jag vet att dom lägger upp, men det är inte kul att ha dom målen som dom lägger upp där det är sämsta kvaliten på dom..jag har sparat alla mål för 04/05 vill ha dom i bra kvalitet..men tack iaf..
Barcelona cheito_guacho
2004-03-20 13:42
hej barca barca. i den länken står det att saviola, ronaldinho och puyol är orörda, alltså dom gör inga affärer om dom hur mycket summa än är. det är tre nyckelspelare för laget
BigBadOla
2005-02-26 23:12
(--MadriEntes--)
Det ingår ju tyvärr i fotboll att man får skador, avstängningar mm
Barcelona fc_2002
2004-03-12 00:37
Fan pallar inte se bilder från matchem mer... å ja blir blir nog spyfärdig när ja ser om de på sporten å läser om matchen i aftonbladet imorron..
O komentatorerna i matchen. Sa dom nått bra om Barca?? "Larsson, hit larsson dit".. osv.

Men, men.. så blir de när man möter "svensk-lag"

NU e de förnedring av Celtic som gäller i returen...
Barcelona B_a_r_c_a
2004-03-20 10:08
Skönaste 3eorna skulle vara
Xavi-Davids-Vandervart
Luque-Torres-Ronaldinho
I en uppställning 4-3-3 skulle det här vara världens bästa spelare tillsammans:)
Barcelona Barca Barca
2004-03-19 20:52
File: Sant Sant.

Läste också att Trezeguet ville till Arsenal. Om det är sant och han verkligen vill gå dit då ska vi strunta fullständigt i honom och satsa på Torres. Trezeguet är seg han är nästan värre än Kluivert, springer lika lite som honom.Han trivs inte som ensam anfallare. Medans Torres är snabb ung, ett problem med honom är att han inte har spelat Champions League men han borde greja det när han har Ronaldinho bakom sig.

Jag skrev att Trezeguet är seg. Sega spelare trivs inte på Camp Nou. Kolla på Riquelme. Kolla på Xavi han var hur seg som helst och trivdes inte alls på den mäktiga planen men nu när han har blivit snabbare då börjar han bjuda på Barca Fotboll.

Hoppas Quaresma får chansen på Söndag.

Visca EL Barca
Barcelona Barca Barca
2004-03-19 20:52
File: Sant Sant.

Läste också att Trezeguet ville till Arsenal. Om det är sant och han verkligen vill gå dit då ska vi strunta fullständigt i honom och satsa på Torres. Trezeguet är seg han är nästan värre än Kluivert, springer lika lite som honom.Han trivs inte som ensam anfallare. Medans Torres är snabb ung, ett problem med honom är att han inte har spelat Champions League men han borde greja det när han har Ronaldinho bakom sig.

Jag skrev att Trezeguet är seg. Sega spelare trivs inte på Camp Nou. Kolla på Riquelme. Kolla på Xavi han var hur seg som helst och trivdes inte alls på den mäktiga planen men nu när han har blivit snabbare då börjar han bjuda på Barca Fotboll.

Hoppas Quaresma får chansen på Söndag.

Visca EL Barca
Barcelona Rawazinho
2004-03-19 22:33
Jag några trio som barca skulle kunna skriva historia med Ronaldinho-Saviola-Luis Garcia eller så kan man ju drömma Ronaldinho-Henry-Pires skulle sitta riktigt fint
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-19 22:24
En liten tanke

Jag är likt många andra mycket fäst vid Barcas historia.
Jag tycker om att jämföra med tidigare upplagor och se vad som gjort oss så framgångsrika.
Det som är det bästa med Rikjaards intåg är enligt mig att han har varit konsekvent angående vissa saker. (mindre med andra)
4-3-3 systemet är en klassiskt barca formation och jag är mycket glad att vi har återgått till denna.
Jag har för mig att den i denna form först utformades i Ajax(mycket tveksam) och den är något av det goda som holländarna fört till klubben.
Den ger alltid god fotboll och även en oförklarlig glans till spelat som är svår att finna.
Den ger upphov till begreppet "kedja" och gör ofta anfallsspelet till det centrala.
För att bygga ett nytt storlag måste självklart förstärka alla lagdelar. De otroligt viktiga ytterbackarna, mittförsvaret, i viss mån mittfältet, MEN FRAMFÖRALLT en slagkraftig kedja.
I dagens barca kedja finns en spelare som verkligen hör hemma i ett framtida klassiskt lag.(jag tror ni vet)
Jag vill att barca inom 3-4 år ska kunna lägga en till klassisk "kedja" till högen där det redan finns praktexemplar som;
Laudrup-Romarío-Stoichkov, Gre-No-Li, Rivaldo-Kluivert-Figo, Rivaldo-Ronaldo-Ronaldinho, ge gärna fler exempel alla som läser!!!
Jag hoppas att vi ska kunna fylla på med två riktiga karaktärer ytterligare. Då vinner vi nya Titlar och viktigast av allt Nya Hjärtan.

p.s. I en sådan nästan religiös tre-enighet kan inte surpuppor och "duktiga" spelare som, Trezeguet, Jimmie Floyd Hasselbaink och Basurk, ingå.
Nej i mina drömmar lirar Ronaldinho med Henry och Van der Vaart.
Jag vill gärna kunna säja till framtida, eventuella barn att, Ronaldinho-Henry-Vaart, "de kunde lira boll de"
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-19 22:24
En liten tanke

Jag är likt många andra mycket fäst vid Barcas historia.
Jag tycker om att jämföra med tidigare upplagor och se vad som gjort oss så framgångsrika.
Det som är det bästa med Rikjaards intåg är enligt mig att han har varit konsekvent angående vissa saker. (mindre med andra)
4-3-3 systemet är en klassiskt barca formation och jag är mycket glad att vi har återgått till denna.
Jag har för mig att den i denna form först utformades i Ajax(mycket tveksam) och den är något av det goda som holländarna fört till klubben.
Den ger alltid god fotboll och även en oförklarlig glans till spelat som är svår att finna.
Den ger upphov till begreppet "kedja" och gör ofta anfallsspelet till det centrala.
För att bygga ett nytt storlag måste självklart förstärka alla lagdelar. De otroligt viktiga ytterbackarna, mittförsvaret, i viss mån mittfältet, MEN FRAMFÖRALLT en slagkraftig kedja.
I dagens barca kedja finns en spelare som verkligen hör hemma i ett framtida klassiskt lag.(jag tror ni vet)
Jag vill att barca inom 3-4 år ska kunna lägga en till klassisk "kedja" till högen där det redan finns praktexemplar som;
Laudrup-Romarío-Stoichkov, Gre-No-Li, Rivaldo-Kluivert-Figo, Rivaldo-Ronaldo-Ronaldinho, ge gärna fler exempel alla som läser!!!
Jag hoppas att vi ska kunna fylla på med två riktiga karaktärer ytterligare. Då vinner vi nya Titlar och viktigast av allt Nya Hjärtan.

p.s. I en sådan nästan religiös tre-enighet kan inte surpuppor och "duktiga" spelare som, Trezeguet, Jimmie Floyd Hasselbaink och Basurk, ingå.
Nej i mina drömmar lirar Ronaldinho med Henry och Van der Vaart.
Jag vill gärna kunna säja till framtida, eventuella barn att, Ronaldinho-Henry-Vaart, "de kunde lira boll de"
Barcelona Barca Barca
2004-03-20 10:36
Milan verkar vilja ha Davids. Hoppas verkligen att han stannar kvar. Men hur kan han gå tilbaka till Milan när de var nära att förstöra hans kariär. Aja men jag hoppas verkligen att han blir kvar i klubben.

Bästa trion
--Ronaldinho--Torres--Robinho

Kan nån här inne sammanfatta den här artiklen http://www.sport.es/Barsa/article.asp?id=84482
man fattar ingenting när Babelfish översätter.
Barcelona Barca_91
2004-03-20 15:43
Och gammal Real spelare!
Barcelona Barca Barca
2004-03-20 10:36
Milan verkar vilja ha Davids. Hoppas verkligen att han stannar kvar. Men hur kan han gå tilbaka till Milan när de var nära att förstöra hans kariär. Aja men jag hoppas verkligen att han blir kvar i klubben.

Bästa trion
--Ronaldinho--Torres--Robinho

Kan nån här inne sammanfatta den här artiklen http://www.sport.es/Barsa/article.asp?id=84482
man fattar ingenting när Babelfish översätter.
Real Madrid Ike
2004-03-12 00:16
Va en fruktansvärt dålig dommare.
Som ni säger "spelar man på den högsta nivån" så kan man kunna förvänta sig dommare, som ser till att ena laget inte spelar rugby.
Att nån flyger med dobbarna före mot en några gånger i rad, kanske inte är så mycket i era ögon.
Som när H.larsson fick knäskålen krossad.
Lär ju vart av liknande idioti takling.
Menar det är ju bättre än som saviola gjorde då, eller?
Saviolas spark, va nog mer markering än den gjorde skada.
Celtics hopp med dobbarna före på barca spelarna kunde däremot slutat mycket mer illa.
Och har man en dommare som ignorerar det hela, så förstår jag att man ilsknar till och sparkar tillbaka, med tanken på att man inte vill få smalbenen bort sparkade.
Barcelona Gustaf
2004-03-20 10:23
B_a_r_c_a//
"Xavi-Davids-Vandervart"
Visst skulle det bli ett vackert mittfält att titta på i sina bästa stunder men jag tror att både Xavi och van der Vaart skulle få lägga för mycket tid på att vinna bollen.

Tycker att mittfältet är bra komponerat som det ser ut nu. Två bollvinnare som gör att Xavi kan lägga all energi på att spelfördela och äntligen har han börjat prestera efter år av underpresterande matcher.
Real Madrid Ike
2004-03-12 00:05
Gabriel, du är en lugnare och mindre aggresiv version av mig =P
Barcelona Barca Barca
2004-03-11 23:27
Intressant ämne. Om inte Kluivert hinner tibax tills returen så tycker jag att Quaresma borde få prova Saviolas plats.

Gabriel: Iniesta skulle absolut inte klara av Celtics fysiska fotboll, speciellt när man kommer med dobbarna före typ varje tackling. INte konstigt att de vinner ligan varje gång(Dobbarna före varje tackling). Jämnför Celtics spel med Real Madrids Barcas spel. Vilken skillnad ojojoj Två klass högre
Annons: