/spanien/barcelona/forum/26013.aspx/spanien/barcelona/forum/26013.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Dani
2004-03-12 14:48
Hur man kan skylla förlusten på domaren begriper jag inte... Han var de facto inte bra (och inte opartisk), men man får bara inte göra som Saviola gjorde. Idioti! Det spelar sedan ingen roll att han provocerats.

Celticspelaren blev nersparkad, solklar utvisning på Saviola - men hur i hela h*****e kan han ligga och låtsas vara skadad i ansiktet?

Jag gillar fysiskt tufft spel - kombinerat med tekniskt, såklart - men Celtic spelade inte tufft, de spelade fult. I nästan varje situation fanns det inslag av grönvita dobbar...

Målet får i första hand Puyol ta på sig. Man får absolut inte lämna en spelare fri i straffområdet. Eftersom man var två mot två (var befann sig Oleguer?) måste man ta varsin spelare: Puyol markerar Thompson, och Reiziger tar hand om Larsson. Basic! Det behövs en mittback av klass till nästa säsong, det är tydligt...

I grunden är det klasskillnad mellan Barca och Celtic. Barcaspelarna visste hela tiden vad de skulle göra med bollen, de spelade kort, snabbt, med få tillslag och slog få felpass. på en bedrövlig plan dessutom... Celtic å sin sida verkade inte ha någon spelidé alls, man slog långa bollar mot sina fyrtorn, tog för många tillslag, och slog bort mycket...

Har svårt att se Celtic som ett topplag... I en turnering med få matcher kan ett dåligt lag slå ett bra, men jag tror att skottarna (hur många sådana som nu spelade...) skulle få oerhört svårt i t.ex. engelska PL... Klart mitten/bottenlag i så fall.

Celtic är Skotska PL:s överlägset bästa lag - leder väl med en 15-20 poäng. Man blev utrullade av ett Barca med en man mindre... Kan de som påstår att Skotska PL är en bra liga lägga ner snacket snart?

Icke orolig för returen, men det gäller att göra första målet så löser det sig. Om Celtic gör ett mål måste Barca dock göra tre... Men det kommer att bli en annan match, Celtic kommer inte att pressa lika mycket och hårt - Camp Nou har för stor plan för det - de kommer säkerligen också att backa hem å det värsta. Men, de har en orutinerad kille i målet (säkert inte över 20 bast), och Barca kommer att ha ett - förhoppningsvis - fantastisk stöd.

Pinsamt av UEFA att inte ställa in matcherna!

TV3+ har clowner som kommentatorer... Hur kan det ta femton-tjugo minuter för en "expert" att se att det bara är 10 spelare i varje lag?

3-0 till Barca i returen!
Barcelona Dani
2004-03-12 14:48
Hur man kan skylla förlusten på domaren begriper jag inte... Han var de facto inte bra (och inte opartisk), men man får bara inte göra som Saviola gjorde. Idioti! Det spelar sedan ingen roll att han provocerats.

Celticspelaren blev nersparkad, solklar utvisning på Saviola - men hur i hela h*****e kan han ligga och låtsas vara skadad i ansiktet?

Jag gillar fysiskt tufft spel - kombinerat med tekniskt, såklart - men Celtic spelade inte tufft, de spelade fult. I nästan varje situation fanns det inslag av grönvita dobbar...

Målet får i första hand Puyol ta på sig. Man får absolut inte lämna en spelare fri i straffområdet. Eftersom man var två mot två (var befann sig Oleguer?) måste man ta varsin spelare: Puyol markerar Thompson, och Reiziger tar hand om Larsson. Basic! Det behövs en mittback av klass till nästa säsong, det är tydligt...

I grunden är det klasskillnad mellan Barca och Celtic. Barcaspelarna visste hela tiden vad de skulle göra med bollen, de spelade kort, snabbt, med få tillslag och slog få felpass. på en bedrövlig plan dessutom... Celtic å sin sida verkade inte ha någon spelidé alls, man slog långa bollar mot sina fyrtorn, tog för många tillslag, och slog bort mycket...

Har svårt att se Celtic som ett topplag... I en turnering med få matcher kan ett dåligt lag slå ett bra, men jag tror att skottarna (hur många sådana som nu spelade...) skulle få oerhört svårt i t.ex. engelska PL... Klart mitten/bottenlag i så fall.

Celtic är Skotska PL:s överlägset bästa lag - leder väl med en 15-20 poäng. Man blev utrullade av ett Barca med en man mindre... Kan de som påstår att Skotska PL är en bra liga lägga ner snacket snart?

Icke orolig för returen, men det gäller att göra första målet så löser det sig. Om Celtic gör ett mål måste Barca dock göra tre... Men det kommer att bli en annan match, Celtic kommer inte att pressa lika mycket och hårt - Camp Nou har för stor plan för det - de kommer säkerligen också att backa hem å det värsta. Men, de har en orutinerad kille i målet (säkert inte över 20 bast), och Barca kommer att ha ett - förhoppningsvis - fantastisk stöd.

Pinsamt av UEFA att inte ställa in matcherna!

TV3+ har clowner som kommentatorer... Hur kan det ta femton-tjugo minuter för en "expert" att se att det bara är 10 spelare i varje lag?

3-0 till Barca i returen!
Barcelona Xaviola
2004-03-17 11:58
Forza Barca.
Viva Espana
Love you all!
Barcelona Der Afro
2004-03-16 09:35
Xavi fick endast en tvåa i betyg för senaste matchen! Han var ju jättebra tyckte jag. Är det jag eller El mundo deportivo som behöver nya glasögon?

Raul och Figo 0%!? He, he, det ska dom ha! :-)
Barcelona Der Afro
2004-03-16 09:35
Xavi fick endast en tvåa i betyg för senaste matchen! Han var ju jättebra tyckte jag. Är det jag eller El mundo deportivo som behöver nya glasögon?

Raul och Figo 0%!? He, he, det ska dom ha! :-)
Barcelona Adabisi
2004-03-11 17:16
"Om publiken på Bernabeu tänker fortsätta att bemöta svarta spelare med sina vidriga ugh-ugh-läten borde Uefa döma Real Madrid att spela resten av matcherna i bruna matchtröjor".

Dagens bästa citat från Simon Bank på aftonbladet.

Barcelona juanito
2004-03-16 00:22
Rätt bisarrt att Sport citerar Aftonbladet. Om dom bara visste vilken smörja Aftonblaskan egentligen är..
Barcelona Jmac
2004-03-15 22:35
*Ronaldinho
*Zidane
*Henry
*Robinho
*Ronaldo
*Figo
*R.Carlos
*H.Larsson
*Shevchenko
*Nedved

Barcelona Jmac
2004-03-15 22:35
*Ronaldinho
*Zidane
*Henry
*Robinho
*Ronaldo
*Figo
*R.Carlos
*H.Larsson
*Shevchenko
*Nedved

Spanien Grumpy
2004-03-11 13:50
Xaviola: Det stämmer att Celtic inte mött Barcelona under sin svit, men väl Juve, Porto och Valencia. Lag som imponerat minst lika mycket som Barca i Europa de senaste åren. I vilket fall som så tror jag ändå at Barca vinner idag. Celtic är hårt skadedrabbat. Hoppet för de grönvita ligger i planens dåliga skick och stödet från supportrarna.
Barcelona Xaviola
2004-03-16 14:50
eller?!? Vad tror ni? Har Barca fortfarande en chans att vinna ligan?

Gott att se Barca spela så bra. Vinner dom mot Sociedad har dom slått nytt rekord (nio raka).
Aimar10
2004-03-15 21:39
Även om Ronaldinho inte ligger 1:a så borde han inte ligga 2:a,som bäst 3:a..
Real Madrid Ike
2004-03-11 23:57
Izquierda.
Ok perfekt.
Om dommaren hade blåst gult kort för sånna taklingar på celtic spelarna också hade dom inte haft några spelare kvar, andra halv lek.
Räkna antalet grejjer barca gjorde, och sen räknar du alla celtic´s grejjer så ska du nog se att barca inte ens gjorde en 10n del så mycket som celtic (farligt spel)
Real Madrid Ike
2004-03-12 00:19
Izq.

Förstår inte riktigt om du bara säger så för att du vill ha en diskution eller om du verkligen inte förstår vad han menar.

Om nån sparkar på dig, så hjälper det inte att skrika ibland nej.
Då kanske sparka tillbaka funkar bättre, om du vill att han ska sluta sparka på dig.
Barcelona Xaviola
2004-03-11 11:43
Jag tror att Barca klara Celtic idag. Mitt tips
1-2 eller 1-3. Celtics svit är imponerande men det är inte direkt lag som Barca som dom har mött.

Trezeguet sägs vara väldigt nära Barca och han vill gärna dit. Jag håller med dig ZonD det är många som drömmer om att spela för Barca och det är skönt.
Barcelona Izquierda
2004-03-11 23:48
Ike//
Jag har sysslat med flera sporter, fotboll bland annat. Visst blir man frustrerad, men här snackar vi om yrkesmän! De här spelarna får astronomiska löner för att sköta sitt jobb, och då håller det inte att bete sig som en idiot.
En riktigt proffsig spelare skulle ALDRIG bära sig åt som Saviola gjorde idag. Tror du på allvar att t.ex. Henke skulle göra en sån sak? Eller Puyol? ALDRIG!
Man har rätt att ställa krav på spelare som tjänar så mycket. Saviola sabbade ju matchen för oss idag!
Barcelona Barca_91
2004-03-13 12:30
Rille:
Jag har inget emot att Hedman står...och Uefa har inte heller något emot det,inte Celtic heller.
Nu fattas det bara att Ancona ska godkänna det,men om dom inte gör det kanske dom får ta en målvakt från junior laget=)
Barcelona juanito
2004-03-11 12:31
Uefa har dock beslutat att matcherna ska spelas.
Barcelona Milario
2004-03-11 11:08
Jag hoppas bara att barca ska klara av detta idag....jag blir vaäldigt nöjd om dem klarar lika 1-1 skulle vara väldigt bra för barca!!!

fan va nervös jag är!!
Spanien Hazze
2004-03-11 12:10
Jag tror att Tv4+ älskar Barca, tror att dem har nästan visat Barca... 9/10 ggr. Men jag klagar inte;)

Håller inte på Barca, men det är ALLTID lika underbart att titta på Ronaldinho.
Han kommer att bli Världen bästa spelare i många år;)
Barcelona Barca_91
2004-03-13 11:56
Jaa!!!Läste det här på svt-text!!!
Celtics förste målvakt Robert Douglas är avstängd i returen.
Reservmålvakten Danny Milosevic har en ryggskada
och nu ska Celtic överväger att kalla hem Magnus Hedman från Ancona.
Uefa har inget emot det.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-11 15:18
Jag tycker att Mihajlovic (eller vad backen i lazio heter), skuter bäst frisparkar.
Tätt följd av Hojdink.
Kaka
2004-03-15 23:23
Barca91: Real Madrid bör fortsätta med att kalla deras flintastek för Big Mac. Företaget Real Madrid med deras bleka tröjor borde hålla koll på deras flintasteks vikt istället för att kalla honom för Ronnie.

Det finns bara en Ronnie och han bär nummer tio i Barcelona - den stolta klubben.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-11 15:18
Jag tycker att Mihajlovic (eller vad backen i lazio heter), skuter bäst frisparkar.
Tätt följd av Hojdink.
Barcelona Relay
2004-03-11 10:26
Själv hoppas jag å Vinst mot Celtic. Henke börjar bli till åren kommna och man kan vinna borta mot Celtic. På Nou Camp föväntar jag mig en komfortabel seger. Att TV4+ visar matchen är härligt då man kan se den live när man inte har möjlighet att åka dit.

Mitt tips Celtic-Barcelona 1-2
Barcelona ZonD
2004-03-11 10:54
Recoba idag:

"Att spela för Barcelona skulle vara en dröm"

Känns så otroligt skönt att barcelona fortfarande är en sådan klubb man drömmer om att spela för. Det finns ingen annan klubb i världen som lockar spelare på samma sätt. Madrid och Chelsea lockar bara med pengar
Barcelona juanito
2004-03-11 10:14
Milario: Visst är Celtics svit imponerande men har dom verkligen stött på något riktigt topplag hemma (förutom Bayern som dom spelade lika mot tidigare i år) på sistone? Det är upp till bevis för Celtic ikväll. En klar fördel för Barça är att Celtic inte har någon större vana av att möta ett så pass bollskickligt lag.

För övrigt är det verkligen trist med terrordådet i Madrid. Får hoppas att spelarna kan lägga det åt sidan under matchen ikväll.
Barcelona Gaucho
2004-03-11 09:51
Jag tror att det dax att ändra på de !!!
Barcelona juanito
2004-03-11 12:22
Eventuellt kommer matchen att skjutas upp på grund av vad som hände i Madrid tidigare idag.

Om jag inte minns helt fel ställdes de Cl-matcher som skulle spelas den 11 september 2001 in. Kanske sker alltså samma sak idag.
Valencia Valencianista
2004-03-15 23:54
Hoppas ni släpper Saviola till oss i sommar!!! Ihop med Aimar gör dom underverk, dom kan varandra ut och in,
Annons: