/spanien/barcelona/forum/26006.aspx/spanien/barcelona/forum/26006.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jmac
2004-03-15 22:35
*Ronaldinho
*Zidane
*Henry
*Robinho
*Ronaldo
*Figo
*R.Carlos
*H.Larsson
*Shevchenko
*Nedved

Spanien Grumpy
2004-03-11 13:50
Xaviola: Det stämmer att Celtic inte mött Barcelona under sin svit, men väl Juve, Porto och Valencia. Lag som imponerat minst lika mycket som Barca i Europa de senaste åren. I vilket fall som så tror jag ändå at Barca vinner idag. Celtic är hårt skadedrabbat. Hoppet för de grönvita ligger i planens dåliga skick och stödet från supportrarna.
Barcelona Xaviola
2004-03-16 14:50
eller?!? Vad tror ni? Har Barca fortfarande en chans att vinna ligan?

Gott att se Barca spela så bra. Vinner dom mot Sociedad har dom slått nytt rekord (nio raka).
Aimar10
2004-03-15 21:39
Även om Ronaldinho inte ligger 1:a så borde han inte ligga 2:a,som bäst 3:a..
Real Madrid Ike
2004-03-11 23:57
Izquierda.
Ok perfekt.
Om dommaren hade blåst gult kort för sånna taklingar på celtic spelarna också hade dom inte haft några spelare kvar, andra halv lek.
Räkna antalet grejjer barca gjorde, och sen räknar du alla celtic´s grejjer så ska du nog se att barca inte ens gjorde en 10n del så mycket som celtic (farligt spel)
Real Madrid Ike
2004-03-12 00:19
Izq.

Förstår inte riktigt om du bara säger så för att du vill ha en diskution eller om du verkligen inte förstår vad han menar.

Om nån sparkar på dig, så hjälper det inte att skrika ibland nej.
Då kanske sparka tillbaka funkar bättre, om du vill att han ska sluta sparka på dig.
Barcelona Xaviola
2004-03-11 11:43
Jag tror att Barca klara Celtic idag. Mitt tips
1-2 eller 1-3. Celtics svit är imponerande men det är inte direkt lag som Barca som dom har mött.

Trezeguet sägs vara väldigt nära Barca och han vill gärna dit. Jag håller med dig ZonD det är många som drömmer om att spela för Barca och det är skönt.
Barcelona Izquierda
2004-03-11 23:48
Ike//
Jag har sysslat med flera sporter, fotboll bland annat. Visst blir man frustrerad, men här snackar vi om yrkesmän! De här spelarna får astronomiska löner för att sköta sitt jobb, och då håller det inte att bete sig som en idiot.
En riktigt proffsig spelare skulle ALDRIG bära sig åt som Saviola gjorde idag. Tror du på allvar att t.ex. Henke skulle göra en sån sak? Eller Puyol? ALDRIG!
Man har rätt att ställa krav på spelare som tjänar så mycket. Saviola sabbade ju matchen för oss idag!
Barcelona Barca_91
2004-03-13 12:30
Rille:
Jag har inget emot att Hedman står...och Uefa har inte heller något emot det,inte Celtic heller.
Nu fattas det bara att Ancona ska godkänna det,men om dom inte gör det kanske dom får ta en målvakt från junior laget=)
Barcelona juanito
2004-03-11 12:31
Uefa har dock beslutat att matcherna ska spelas.
Barcelona Milario
2004-03-11 11:08
Jag hoppas bara att barca ska klara av detta idag....jag blir vaäldigt nöjd om dem klarar lika 1-1 skulle vara väldigt bra för barca!!!

fan va nervös jag är!!
Spanien Hazze
2004-03-11 12:10
Jag tror att Tv4+ älskar Barca, tror att dem har nästan visat Barca... 9/10 ggr. Men jag klagar inte;)

Håller inte på Barca, men det är ALLTID lika underbart att titta på Ronaldinho.
Han kommer att bli Världen bästa spelare i många år;)
Barcelona Barca_91
2004-03-13 11:56
Jaa!!!Läste det här på svt-text!!!
Celtics förste målvakt Robert Douglas är avstängd i returen.
Reservmålvakten Danny Milosevic har en ryggskada
och nu ska Celtic överväger att kalla hem Magnus Hedman från Ancona.
Uefa har inget emot det.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-11 15:18
Jag tycker att Mihajlovic (eller vad backen i lazio heter), skuter bäst frisparkar.
Tätt följd av Hojdink.
Kaka
2004-03-15 23:23
Barca91: Real Madrid bör fortsätta med att kalla deras flintastek för Big Mac. Företaget Real Madrid med deras bleka tröjor borde hålla koll på deras flintasteks vikt istället för att kalla honom för Ronnie.

Det finns bara en Ronnie och han bär nummer tio i Barcelona - den stolta klubben.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-11 15:18
Jag tycker att Mihajlovic (eller vad backen i lazio heter), skuter bäst frisparkar.
Tätt följd av Hojdink.
Barcelona Relay
2004-03-11 10:26
Själv hoppas jag å Vinst mot Celtic. Henke börjar bli till åren kommna och man kan vinna borta mot Celtic. På Nou Camp föväntar jag mig en komfortabel seger. Att TV4+ visar matchen är härligt då man kan se den live när man inte har möjlighet att åka dit.

Mitt tips Celtic-Barcelona 1-2
Barcelona ZonD
2004-03-11 10:54
Recoba idag:

"Att spela för Barcelona skulle vara en dröm"

Känns så otroligt skönt att barcelona fortfarande är en sådan klubb man drömmer om att spela för. Det finns ingen annan klubb i världen som lockar spelare på samma sätt. Madrid och Chelsea lockar bara med pengar
Barcelona juanito
2004-03-11 10:14
Milario: Visst är Celtics svit imponerande men har dom verkligen stött på något riktigt topplag hemma (förutom Bayern som dom spelade lika mot tidigare i år) på sistone? Det är upp till bevis för Celtic ikväll. En klar fördel för Barça är att Celtic inte har någon större vana av att möta ett så pass bollskickligt lag.

För övrigt är det verkligen trist med terrordådet i Madrid. Får hoppas att spelarna kan lägga det åt sidan under matchen ikväll.
Barcelona Gaucho
2004-03-11 09:51
Jag tror att det dax att ändra på de !!!
Barcelona juanito
2004-03-11 12:22
Eventuellt kommer matchen att skjutas upp på grund av vad som hände i Madrid tidigare idag.

Om jag inte minns helt fel ställdes de Cl-matcher som skulle spelas den 11 september 2001 in. Kanske sker alltså samma sak idag.
Valencia Valencianista
2004-03-15 23:54
Hoppas ni släpper Saviola till oss i sommar!!! Ihop med Aimar gör dom underverk, dom kan varandra ut och in,
Barcelona Gaucho
2004-03-11 09:11
I soccerage.com så står det om vad Laporta tycker om Larsson, där står det att Laporta säger att det är upp till tränare om han vill ha Larsson. Och att det är inte bara Henke man har ögonen på det är också anda bra spelare...

Sedan så säger att "Barcelona are a very strong club financially so it's not a question of money". Jag blir blir glad när de säger så, och hoppas att det är sant, de har verkligen förbättrar ekonomin och att de har råd med en superstjärna.... ;=)

Jag vill passa på och säga ETT STORT TACK till redaktionen, ni gör ett UNDERBART jobb! Fortsätt så!
Barcelona Izquierda
2004-03-15 22:00
Barca_91//
Du har helt rätt angående omröstningar. Målisar och backar vinner i stort sett aldrig. Det är rätt horribelt när det gäller Barca, med tanke på hur bra Puyol har varit i år.
Jag har lite svårt att skriva just nu, eftersom jag befinner mig i svår chock över att Xavi leder omröstningen. Det brukar räcka med att Ronaldinho är på plan för att han ska vinna överlägset.
Barcelona Gabriel
2004-03-15 23:32
haha så sant så kaka

Om du har lust kan du vara med i min omröstning för världens bästa spelare.

Snart är tiden ute. Inlägget står lite längre ner.
Barcelona Gabriel
2004-03-15 23:03
Vet någon hur jag skriver ett inlägg i italien respektive england. Det funkar inte när jag registrerar mig där.
Barcelona Xavi
2004-03-12 13:16
Polly//

----------------------Valdes----------------------

---Reiziger------Puyol-------Oleguer---Gabri------

-----------Xavi-------Cocu-------Motta------------

----L.Garcia-----------------------Ronaldiniho----

---------------------Saviola----------------------

In

Overmars
Qauresma
Gerard

Ut

Ronaldiniho
Reiziger
Cocu

Plus

Motta och Saviola på utvisning.
Barcelona Andreas
2004-03-12 15:05
Satt för övrigt och funderade på det här med Saviolas roll i Barça. När han kom från River Plate så sas det att han var en talang av sällan skådat slag. Och visst, första säsongen lovade gott med bland annat 17 ligamål. Sedan gick det tyngre med van Gaal, men i och för sig gick det tungt för hela laget under den tiden. Saviola återfanns oftas på bänken men det blev ändring när Antic fick ta över. Tillsammans med Kluivert på topp slutade den lilla kanien på 13 ligamål. Dessa mål var fördelade ungefär 3 under van Gaal och 10 under Antic. Detta trots att Antic tog över någon gång i februari. När han fick spela som en av två anfallare har han alltid vara bra.

Jag anser att den lilla Saviola har en riktigt stor potential. Men det blir nog tufft att uppfylla den så länge som han spelar som ensam anfallare. Om Saviola får spela med en riktig "nia", typ Torres eller Trezegeut, så tror jag att skulle få ut mycket mer av sitt spel.

Efterslängen igår imponerar däremot inte alls.
Barcelona Andreas
2004-03-12 15:05
Satt för övrigt och funderade på det här med Saviolas roll i Barça. När han kom från River Plate så sas det att han var en talang av sällan skådat slag. Och visst, första säsongen lovade gott med bland annat 17 ligamål. Sedan gick det tyngre med van Gaal, men i och för sig gick det tungt för hela laget under den tiden. Saviola återfanns oftas på bänken men det blev ändring när Antic fick ta över. Tillsammans med Kluivert på topp slutade den lilla kanien på 13 ligamål. Dessa mål var fördelade ungefär 3 under van Gaal och 10 under Antic. Detta trots att Antic tog över någon gång i februari. När han fick spela som en av två anfallare har han alltid vara bra.

Jag anser att den lilla Saviola har en riktigt stor potential. Men det blir nog tufft att uppfylla den så länge som han spelar som ensam anfallare. Om Saviola får spela med en riktig "nia", typ Torres eller Trezegeut, så tror jag att skulle få ut mycket mer av sitt spel.

Efterslängen igår imponerar däremot inte alls.
Barcelona Gustaf
2004-03-12 14:41
Kanske är den spanska fotbollen bättre tekniskt just därför att domaren använder sin pipa lite oftare. Man tillåts inte göra så fula tacklingar och då är det självklart lättare att briljera med tekniskt fotboll. Bara en tanke. Nu är detta kanke bara en liten del i varför spanjorerna kan göra samma sak med en apelsin som britterna kan med en fotboll.

Tycker inte ni också att Valdés borde träna lite på utsparkar? Tycker ofta han slarvar med det men igår var det väldigt dåligt.

Tyckte inte Xavi gjorde någon vidare bra första halvlek men i den andra var han närmast magnifik. Vilken teknik han har. Gillar speciellt det han gjorde i slutet av matchen på Celtics vänsterkant. Gör en klockren tackling på någon skotte och fullföljer med en "snurrfint" på linjen. Bollen limmad vid dojjerna.

Saviolas påhopp finns det inte någon ursäkt till! Detta KAN kosta oss avansemanget även om jag tror vi reder ut det. Blir nog svårt att få tillbaka sin plats för Saviola nu när Kluivert är tillbaka. Nu har Rijkaard en bra orsak till att peta honom. Tycker ändå lite synd om Saviola, han hade behövt göra ett mål och missar man en sån chans då är nog inte självförtroendet på topp.
Annons: