/spanien/barcelona/forum/26005.aspx/spanien/barcelona/forum/26005.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Señor Laporta
2005-01-02 19:44
Ämne: nu kan ni skippa sna....
Gött! Skönt att se. Sen skulle till exempel Manchester United som även dom visat intresse för Solari erbjuda mer pengar än vad Barcelona skulle gjort.
Barcelona Gabriel
2005-02-13 21:25
Madrientes

Det sköna med rivaliteten mellan Barça och Real Madrid är att man kan skoja med varandra när det går dåligt för en av lagen. Min bästa kompis är Realsupporter, många kan se detta obegripligt eller oförståligt. Hur kan ett barcelonafan och realfan vara bästa kompisar ? Enkelt svar, självklart avskyr vi varandras lag, men inte varandra och vi vet också om att det vi säger till varandra är med lite ironi bara för att skoja ut det hela. Man måste få skoja lite med varandra, det är det som det hela går ut på. Men i detta fallet har du självklart helt rätt. Att gå in på varandras forum och barnsla sig är helt onödigt och piontless eftersom det inte finns något att bevisa med det.

Ang. Xavi

Barcelona spelar som alla vet med ett 3-manna mittfält bestående av Xavi-Marques-Deco. 2 av dom här mittfältarna är sk.spelfördelare, nämnligen Xavi och Deco. Om ni tänker efter så var Xavi otroligt bra i höstas, men då var det många som samtidigt klagade på att Deco inte var bra och några ville tom ha honom på bänken. Nu är det inte Xavi lika bra som han var i höstas utan det är istället Deco som ofta tar hand om mittfältet, både offensivt och defensivt. Men det är inte pga att Xavi tappat formen, det är istället så att Deco tagit för sig mera ju mer tid han fått att hitta sig själv i laget. Det som är otroligt bra med detta är att inget lag som möter oss kan gå ut på planen för att förstöra Xavi eller Deco för att på så sätt förstöra Barcelonas speluppbyggnad eftersom oavsett vem av dom 2 som motståndarna punktmarkerar så kommer den andra att ta tag i mittfältet. Xavi är otroligt bra, men Deco förtjänar mer beröm än vad han får !

Ps. El diablo, "SHREK" haha måste erkänna att det var skönt sagt ;)

A Por Todos, Visca El Barça !!!
Señor Laporta
2005-01-02 19:36
Ämne: Varför inte prova nå....
Prova spelare från canteran? Nej, du får tänka på att dom spelar i i spanska division 3. De är för stor skillnad. Okej att någon är med på bänken till exempel Damià, Rubén och Leo Messí. Dom har visat att dom håller. Men skulle du vilja ha upp till exempel en mittback från canteran? Typ Mora som är med i Champions League truppen? Han håller inte. Skulle han spela mot Real Madrid och markera bort Ronaldo eller Owen eller Raul? Nej, jag tror inte det! Jag är inte för att vi ska värva en mittback. Jag vill ha en pivote, så kan Marquez spela mittback. Jag vill ha Edgar Davids, på ett lån! Sen vill jag även ha tillbaka Javier Saviola eller Sergio Garcia för att förstärka anfallet!
Barcelona Los Culés
2005-02-13 22:33
Bilbao e kungar! och Yeste är prinsen! om dom kan hålla ledningen nu så vinner jag 3000kr :D :D
Barcelona Lucho
2005-01-02 19:12
Tvivlar på att Dellas skulle vara någon tillgång för Barça. Han var väldigt duktig i EM-slutspelet men då för ett lag vars spelidé, för mig, representerar motsatsen till den anfallsglada fotboll Barça presterat framförallt denna säsong. Nittio procent av speltiden i EM befann han sig i eget straffområde men med Barça skulle det bli en helt annan sak.

Näe, jag ser hellre att man satsar på Oleguer. Han och Puyol bildar ju statistiskt sett ligans tätaste mittbackspar så han kan ju inte vara så tokig. Men jag är fullt medveten om att truppen behöver breddas..
Barcelona Gustaf
2005-01-02 18:45
Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique//
Edmílson var tänkt som mittfältare, Milito som back.

el profesor//
Vem ska han peta? Iniesta får ju inte ens plats i startelvan när alla är friska.

Barcaängel//
Tevez gick nyligen till Corinthians och Luis Fabiano fick till Porto förra säsongen. Ingen av dem petar Eto'o dessutom.
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2005-01-02 19:04
Gustaf
Kanske var han det, men i Brasiliens landslag spelar han mittback och utmärkte sig. Följde inte honom i Lyon, men värt att notera är också att han är vårt enda nyförvärv som kan spela mittback. Finalidad.
Barcelona barcapimp
2005-02-13 20:58
RiZzo
Real kan tacka Osasunas målvakt.
Barcelona Barcaängel
2005-01-02 19:01
Varför inte prova nån/några spelare från b-laget nu? Eller när ska dem få chansen?
(--MadriEntes--)
2005-02-13 21:10
jag har inget emot barcafansen och jag vet att det finns många mycket trogna barcafans här inne som håller laget till hjärtat och jag respekterar er men jag tycker att det är j****t dåligt och barnsligt sätt ni "barcafans" som kommer in på vårt forum och försöker reta upp ocss genom att skriva fel resultat och säga en massa dumma saker.

snälla förstår ni inte att ni skämmer ut dom RIKTIGA barcafansen. det sättet ni beter er på är skandal och jag tror inte heller att dom riktiga barcafansen uppskattar det så sluta genast upp med det för att ni skämmer ut er och dom andra!!

RESPECT till dom riktiga Barcafansen!!
Atlético Grekland
2005-01-02 14:29
Hur många nyheter ska det stå om Romas Traianos Dellas innan ni(redaktionen) ska skriva att Dellas kan vara ett möligt köp

Källa om Dellas:Goal.com
(--MadriEntes--)
jag har inget emot barcafansen och jag vet att det finns många mycket trogna barcafans här inne som håller laget till hjärtat och jag respekterar er men jag tycker att det är j****t dåligt och barnsligt sätt ni "barcafans" som kommer in på vårt forum och försöker reta upp ocss genom att skriva fel resultat och säga en massa dumma saker.

snälla förstår ni inte att ni skämmer ut dom RIKTIGA barcafansen. det sättet ni beter er på är skandal och jag tror inte heller att dom riktiga barcafansen uppskattar det så sluta genast upp med det för att ni skämmer ut er och dom andra!!

Atlético Grekland
Hur många nyheter ska det stå om Romas Traianos Dellas innan ni(redaktionen) ska skriva att Dellas kan vara ett möligt köp

(--MadriEntes--)

Atlético Grekland

Barcelona Messí
2005-01-02 18:38
Ämne: Varför en back?!Vi h....
Vad händer om en av våra mittbackar blir skadade? Ska vi ta upp en helt oprövad back från B-laget då eller?
Real Madrid Butraguenjo
2005-01-02 13:00
Ämne: solari kan dra åt he....
Om jag förstår dig rätt (vilket inte är det lättaste), så menar du med den argumentationen att bland annat inte Luis Enrique (eller Etoò heller för den delen) borde ha spelat för Barcelona?
Barcelona Messí
2005-01-02 18:34
Börjar undra om vissa personer här är lite trögfattade? Sonde har skrivit att Milito och Adriano inte är aktuella för Barça. Ändå så skriver en person att vi behöver Milito...
Barcelona Barça-Junior
2005-01-02 19:21
Ämne: Adriano_ Så o....
Jag håller med Messí.Det onödigt att chansa.Ingen i b-laget är tillräckligt mogen för att spela på sådan nivå.(vill bara påpeka)Damia är ett riktigt framtidslöfte,Messí också.Jag tror dom vet när en spelare är tillräckligt mogen för att spela för a-laget.
Barcelona Barcaängel
2005-01-02 17:13
Varför inte värva Luis Fabiano eller Tevez?
Barcelona Lucho
2005-01-02 19:14
Kharles..: Bara en liten parantes. I början av sin karriär, dvs i Brasilien, användes Edmilson som mittfältare..
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-01-02 15:48
Hoppas bara vi inte köper Dellas! Seg och långsam back. Vems position vill ni att han ska ta isf? Jag vill inte han en sån seg mittback som en utav tvp i mittlåset. Jag skulle kunna tänka mig honom som defensvi mittfältare men jag har aldrig sett honom spela på den positionen. Jag håller med om att han skulle vara användbar på fast situationer, inte minst mot Terry men en fotbolls-spelare ska kunna mer än bara nicka för att platsa i Barcelona tycker man!
Barcelona Barça-Junior
2005-01-02 18:46
Den enda backen som jag i nuläget tycker kan passa i Barça är Trarianos Dellas,men då kommer Oluguer bli petad.Tycker synd om honom i sånt fall för han håller på å utväcklas till något riktigt bra.
2005-01-02 18:37
Ja, vad ska man göra. Personen ifråga har jag inte sett särskilt ofta här på Ramblas. Säkert bara ett troll. Jag hörde att de försvinner om man ignorerar dom.
Barcelona Barça-Junior
2005-01-02 18:43
Vi har ju Marquez,puyol,oluguer,Edmilson kan spela mittback.Säg en anledning till en back ska komma till barca?
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2005-01-02 17:09
Herregud! Vilka är idioterna bakom sidan som jag förmedlar länken ifrån? Större okunskap och otydlighet får man väl leta efter?
2005-01-02 15:32
tarrak
Det ligger något i det du säger, men glöm inte att Oleguer(187), Puyol(178 - men spänstig som Henke) och Marquez(182) är utomordentliga huvudspelare de med. Första prioritet lär vara att finna en bra huvudspelande forward.
Barcelona Nemo
2005-01-06 23:49
Att Barca behöver värva kan min åttaåriga syster tala om för Laporta. Även fall spelare kommer tillbaka så är det fortfarande riskabelt att lita sig till dom. Skulle nu Marquez bli skadad så är det vi som står där med långa näsan... Och det är det Madrid väntar på...
Barcelona Sonde
2005-01-06 22:49
Kharles: Vad är detta?! Inom loppet av 2 veckor har jag missat ironin i två inlägg. Verkligen inte likt mig.

Jaja, nu fick du i alla fall veta vad jag tyckte om några av holländarna :)
Barcelona Majsan
2005-01-06 22:28
Ämne: Håller med Señor Lap....
Du gör väl i så fall likadant som "MR:Raul" om du med så stor säkerhet säger att Real kommer få stryk? Dessutom tror jag faktiskt att Real nu kommer bli ett stort hot mot Barca, då jag tror att nye coachen kan få stjärnorna att komma igång, och dessutom låta Morientes spela mer än hittills. Men det är ju vad jag tycker, och jag säger det inte med någon direkt säkerhet. Så borde fler formulera sig.
Annons: