/spanien/barcelona/forum/26000.aspx/spanien/barcelona/forum/26000.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyolinho
2004-10-23 12:46
Enligt Aftonbladet är Giuly återställd till 100%
men jag vet inte om man kan lite på dom så jag frågar er istället..
Äre nån som vet om han är tillbaka ??
Real Madrid Ike
2004-10-23 11:02
Jag skulle inte vara specielt orolig för backlinjen. (orkar inte leta upp den som var det. Han som diskuterar med Sonde helt enkelt)
Backlinjer har inte sett så här bra ut på många år!
Barcelona Izquierda
2004-03-07 22:03
Davidsito//
Det är alltid lika skönt varje gång någon kommer och förklarar för oss stackars okunnigan nollor hur lite vi kan om fotboll.
Du tycker att Cocu har fått för mycket skit och att han gör ett stort jobb i det tysta. Jag tycker inte att Cocu har fått särskilt mycket skit på länge. Var hittar du de inläggen? Jag, liksom många andra, tycker däremot att det hade varit bättre att göra sig av med honom eftersom han börjar bli riktigt gammal och dessutom allt långsammare (precis som Luis Enrique).
Sen när det gäller van Bronckhorst så undrar jag om vi ser samma matcher. Vad uträttade han som gjorde honom förtjänt av stående ovationer? Offensivt hade han en frispark i ribban, och defensivt gjorde han som vanligt i princip ingenting. Det är ju skrämmande att ett lag som gör anspråk på att tillhöra världens bästa har en ordinarie back som nästan aldrig bryter. Jag tycker att GvB läser spelet för dåligt och är på tok för osäker i sitt positionsspel för att spela i ett lag av Barcas dignitet. Jämför med vår andre ytterback Reiziger. Inte för att han är någon större stjärna, men han håller en helt annan klass i sitt försvarsarbete (även om han missade en del mot Depor). Han är starkare i närkampsspelet, han läser spelet bättre, han har ett naturligt positionsspel och Puyol behöver inte vikariera för honom stup i kvarten, vilket är fallet på van Bronckhorsts kant. Jag hade inte alls en negativ bild av honom när han kom. Jag hade hyfsade förväntningar på honom, men dom har han inte levt upp till. Däremot kan jag tillstå att han höjt sig ett litet snäpp på sistone, men det har alla i laget gjort, det är naturligt när laget kommer in i en positiv period.
Nu var kanske inte ditt inlägg riktat till just mig, men skriver man att folk här inne "kan för lite fotboll", så får man också vara beredd på att folk reagerar.
Barcelona giovani
2004-10-22 19:26
Sonde .. Jag baserar det på det jag sett. Statestiken talar inte alltid sanningen. Jag ser hur Barca åkt på dom få mål som dom åkt på hur spelet sett ut just det tillfället. Och för mig är det ingen tillfällighet att fallat vart så som jag sagt. Det är två olika åsikter vi har bara jag ser det inte som nått stort att inte åka på mål så länge det andra laget inte anfaller. Barca har bättre försvar i år och dom har blivit bättre på att stoppa kontringa. Men som sagt vad händer när Barca spelar mot ett lag som kommer att anfalla mot oss. Det blir intresant för mig. För så fort det hänt i år mot erkänt bra motstånd så har vi åkt på mål.

Att Rijkard byggt ihop ett nytt lag och den behöver tid tror jag delvis på även om dom spelar som om dom spelat ihop i åratals just nu. Men för tio år sen hade Barca en liknande situation. Bobby Robson. Helt nytt lag kaos i klubben men då hade han inte ens ett år på sig så jag förväntar mig faktigst mycket mer av Rijkard. Nu talar jag förmodligen för tidigt för han har ju ändå ett bra facit i år. Men det är bara ett varningstecken som jag pratar om.

Skador är nått som en tränare får räkna med annars är han ingen bra tränare. Det är en bra tillfällig ursäkt ja. Men ingen som jag acsepterar men än 2 matcher i rad.
Barcelona F.C Barcelona
2004-10-22 23:16
Edmilson//

Varför tycker du det? Vi kommer antagligen fortsätta med 4-3-3 och då tar Eto'o topplatsen, Saviola kommer ju hem också samt att vi har Henke (Som dock är ganska gammal) om nu vi ändrar till 4-4-2 känns ju Saviola - Eto'o givet isåfall. Nej, köp en mittfältare/anfallare som kan spela på båda kanter istället.
Real Madrid Dani
2004-03-07 20:03
Visst har van Bronckhorst ryckt upp sig en del på sistone. Men främst offensiv, han följer med i anfallen vilket han inte gjorde i höstas. Men hans stora brist är positions- och markeringsspelet... Hur många anfall från våra motståndare på vår vänsterkant har resulterat i mål eller farliga chanser? Klart fler än de som gått via mitten eller högerkanten.

Lägg dessutom till det faktum att van Bronckhorst är mittfältare, så kanske fler börjar fundera på om Barca ska låta spelarna spela på deras rätta positioner, och spela med en vänsterback på den positionen... T.ex. Navarro, Oscar eller ett nyförvärv.

Jag anser fortfarande att van Bronckhorst är den sämsta spelare som regelbundet representerat Barca på länge. Han är definitivt ingen spelare för ett topplag.
Barcelona Dani
2004-03-07 20:03
Visst har van Bronckhorst ryckt upp sig en del på sistone. Men främst offensiv, han följer med i anfallen vilket han inte gjorde i höstas. Men hans stora brist är positions- och markeringsspelet... Hur många anfall från våra motståndare på vår vänsterkant har resulterat i mål eller farliga chanser? Klart fler än de som gått via mitten eller högerkanten.

Lägg dessutom till det faktum att van Bronckhorst är mittfältare, så kanske fler börjar fundera på om Barca ska låta spelarna spela på deras rätta positioner, och spela med en vänsterback på den positionen... T.ex. Navarro, Oscar eller ett nyförvärv.

Jag anser fortfarande att van Bronckhorst är den sämsta spelare som regelbundet representerat Barca på länge. Han är definitivt ingen spelare för ett topplag.
Barcelona Davidsito
2004-03-07 19:07
Förstår inte varför alla är så förvånade över att G.V.B fick stående ovationer.. Han har varit riktigt bra de senaste matcherna och är förtjänt av beröm.. Men som sagt det är alldeles för många härinne som redan från början haft en negativ inställning om honom.. Han är inte bäst men han får mer skit än han förtjänat.. Tycker även att Cocu har varit underbar de senaste matcherna han håller ihop laget på ett mycket bra sätt.. Men många kan för lite fotboll härinne för att se det, man hurrar enbart åt de tekniska stjärnorna... Frågan är om det var så bra smart att byta ut Xavi Gvb ?? Visst vi fick se två unga talanger, men jag ser hellre att man vinner och inte äventyrar.. 93000 på Nou Camp underbart!! Blir fullsatt när jag ska kolla på Villareal matchen!! Ingenting slår ett fullsatt NouCamp säger jag er...
Barcelona Der Afro
2004-03-08 10:46
Gabriel: Kanske var jag lite för negativ gällande LG. Men ofta räcker det att en spelare gör mål för att han ska bli hyllad av många här, även om han varit dålig annars.

Barcelona Rivald0
2004-03-08 11:54
hallo..ngn som såg matchen igår ?..vi kolla på den på http://dyn.tv2.no/webtv/. kosta 50 kr för att kolla på en match..det var coolt :D...fan va gött...säkrat en CL-plats nu hoppas ja :D..
Barcelona Der Afro
2004-03-08 10:46
Gabriel: Kanske var jag lite för negativ gällande LG. Men ofta räcker det att en spelare gör mål för att han ska bli hyllad av många här, även om han varit dålig annars.

Barcelona Gabriel
2004-03-07 20:31
Der Afro

Jag håller inte med dig. Luis Garcia har bevisat att han håller hög klass och jag tycker att han är en av våra starkaste spelare för tillfället(även om alla har blivit flera klasser bättre).

Vad menar du med att han råkade vara rätt placerad två gånger. Såg du det första målet? Han sköt först i stolpen sen tog han sen på returen sköt han på volley i krysset.

Visst förtjänar Quaresma chanser, men inte som ordinarie. Det vore otroligt dumt att igen exprimentera med laguppställningarna när vi har skaffat oss ett vinnande lag, bara för att ge talangerna chanser.
Kluivert#9
2004-03-07 18:51
Kom igen nu killar!! hur mycket är det kvar?
Kluivert#9
2004-03-07 18:41
fan vad gött! 3-0, plus att Quaresma får spela lite, vem kom Quaresma in istället för?
Barcelona RonaldinhoNo1
2004-10-23 20:07
Barca_Best
milosovic är borta/skadad tror jag d stod d här på s-fans.
Barcelona Ostholm
2004-03-07 18:36
71 625 åskådare enligt fcbarcelona.com
Barcelona Puyol
2004-03-07 18:42
Ostholm//

vaddå 71 625 enligt fcbarcelona.com ...de har inte skrivit antal åskådarna än...dessutom tror jag inte att det är BARA 71 625 som kom för att se matchen idag
Barcelona Izquierda
2004-03-07 18:30
Barca_91//
Eurosport.com snackar skit.
Där räddade Puyol ett givet Mallorcamål.
Barcelona Sonde
2004-10-22 15:22
Giovani: Jag förstår inte riktigt vad du grundar dina åsikter på. För mig är det statistiskt bevisat att försvaret fungerat bra (och även jag menar över hela planen) och mina åsikter har inte direkt försvagats av att jag har sett matcherna och agerandet. Den enda gången jag har sett Barca ur balans (den här säsongen) var precis efter Celtics 1-0 mål. Då var det virrigt som på gamla goda tiden (läs Rexach, Van Gaal, Serra Ferrer perioderna). Bortsett från det tycker jag att det sett mycket stabilt ut.

Vad man innan säsongen kunnat frukta är huvudspelet i backlinjen. Vi har troligvis en av de kortaste backlinjerna bland topplagen i Europa, men detta har kompenserats av imponerande timing. Min åsikt om försvarsspelt är och förblir att det sett mycket stabilt ut. Inte heller tycker jag att det har sett lätt ut att få Barca ur balans.
Barcelona Puyol
Ostholm//

vaddå 71 625 enligt fcbarcelona.com ...de har inte skrivit antal åskådarna än...dessutom tror jag inte att det är BARA 71 625 som kom för att se matchen idag
Barcelona Puyol
Ostholm//

Barcelona Izquierda
2004-03-07 18:46
Där kom reducerningen. Snyggt måste jag säga, men synd att inte Valdés fick hålla nollan.
Barcelona Barca_91
2004-03-07 18:34
Iniesta in...
Barcelona Frazzé
2004-03-07 18:30
Vem har tat center rolen i anfallet?
Barcelona Hristo99
2004-03-07 18:22
stående ovationer till gio
Barcelona PUYOL=Hjärta
NU TAR MOTTA VÄNSTERACKEN.
ska bli underbart o se.
(GVB fick stående ovationer)
Barcelona PUYOL=Hjärta
NU TAR MOTTA VÄNSTERACKEN.
ska bli underbart o se.
(GVB fick stående ovationer)
Barcelona fc_2002
2004-03-07 18:14
jjjjjjjjjjaaaaaaaaaaa 3-0
Barcelona Frazzé
2004-03-07 19:03
Nej rochemback e utlånad 2 eller 3 säsonger och Riqulme bara 1 säsong!
Barcelona Valdés
2004-03-07 22:50
Underbart med seger igen, samtidigt som samtliga närmast jagande lag förlorar poäng!!

Tompa; angående Trez så skrev jag att han inte bidragit särskilt mycket till Juventus framgångar de 2 senaste ligasäsongerna, du har dock helt rätt i att han vann skytteligan för 3 ligasäsonger sedan. Att göra i det närmaste hela offensiven beroende av en enda spelare ( Ronaldinho ) tror jag vore ödesdigert och därför hoppas jag på en mer kreativ nr 9 än Trez som nästa stora värvning.
Annons: