/spanien/barcelona/forum/25991.aspx/spanien/barcelona/forum/25991.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
(--MadriEntes--)
2005-02-22 17:37
Mourinho said: "Drogba trained yesterday with no problems and will do the same today. Gallas feels he can play and wants to play. We are protecting him still but he will be okay to play.

"But Duff is almost impossible because he cannot run and his injury is very painful. So he is out."

Drogba, Chelsea's £24m centre-forward, has missed the last three weeks through injury.

The team in full: Cech, Ferreira, Carvalho, Terry, Gallas, Tiago, Makelele, Lampard, Cole, Gudjohnsen, Drogba.
Barcelona Messí
2005-02-22 16:50
Lite fakta om morgondagens match från EMD.
98.000 biljetter sålda. 4.700 Chelseassupportrar är på plats. 1.500 Klubbanställda personer runt planen(Bollkallar osv.) 800 Journalister. Matchen kommer att sändas direkt i 85 länder. Temperaturen tros vara 8*C under matchens gång. Inget regn.

Någon som vågar slå vad om att Belletti kommer att ha vantar på sig? ;-)
Barcelona Sonde
2005-02-22 17:43
Kickboxer: Jag hoppas verkligen att han gör det bytet. Han sa själv att vilken anfallare som än skulle värvas, så skulle det handal om en target player. med andra ord, en spelare som kan erbjuda ett annat alternativ i anfallet än vad de tidigare har kunnat. Det vore tjänstefel att inte plocka in Maxi om scenariot var det nämnda.
Barcelona Messí
2005-02-22 15:57
Redaktionen//
Hur blir det med min idé ang. en presentation av medlemmar här på forumet? Så här var min idé.

När man har skrivit X antal inlägg här på Les Rambles så ska man få göra en liten beskrivning av sig själv, lite som At. Bilbao gör på sin sida. Man skulle få veta namn, ålder, hemort, yrke, när man började hålla på Barça, favoritspelare, osv.

Barcelona juanito
2004-03-07 21:58
Trevligt med seger..
Även trevligt att så gott som alla lag som skuggar Barça tappade poäng. Betis förlorade, Ath Bilbao förlorade, Osasuna kryssade. Fattas bara att Ahtletico Madrid kryssar/förlorar mot Murcia.
Barca_BEST
2004-03-07 17:19
yes yes yes yes 2-0!!!!!!!!!!!!!

VISCA EL BARCA
Barcelona Izquierda
2004-03-07 17:47
Ny ribbträff! Luis Enrique träffar virket med en lobbnick efter ett finfint anfall. Halvtid nu.
Barcelona Damia
2005-02-22 20:28
Mutaren Franco

Du e en häst... hahahah .. den satt bra.
Är Ronnie överskattad? kanske en aning av vissa, men verkligen inte ofta och verkligen inte mycket.
Barcelona Izquierda
2004-03-07 17:17
HAHAHA vilket mål!
Deras målis springer in i försvararen och tappar bollen. Cocu är med och krockar lite och till slut kan Luis Enrique slå in den i tom bur medan målisen ligger och krälar på marken :)
Real Madrid Luiz Nazario De Lima Ronaldo
2005-02-22 18:19
ska albertini spela från start???
Señor Laporta
2005-02-22 16:54
Messí

Belletti med vantar i morgon? Självklart! Han är ju ingen viking. Ronaldinho kan jag också tänka mig har vantar.

Någon som vet vilket skick planen är i?
Barcelona Kickboxer
2005-02-22 18:59
Ämne: Känns spontant som a....

Mutaren Franco

Det enda som är någorlunda Oki med ditt inlägg är att ditt namn var ganska coolt, men det har i och för sig inte med ditt inlägg att göra. Annars var allt annat bull...t

Girighet och självsäkerhet? Vart hittar du det och vad grundar du det på? Oki att några har sagt att "jag tror Barça tar Chelsea lätt", eller "vi har en stor chans att vinna" osv. Men majoriteten här inne tror att det kommer bli två svåra möten mot Chelsea som kan sluta hur som helst. Men ändå med Barça som en liten favorit till vinnare av dubbelmötena. Är detta konstigt att folk favoriserar Barça? Det är trots allt ett forum med Barça-fans.

Går du in på Chelseas forum så tror även dem att de kommer vinna över oss. Jag har förövrigt märkt att det är Madrid supportrarna som kommit in och varit mest positiva till en Barça-vinst. Det är dem som är mer "självsäkra" och tror att vi kommer "krossa" Chelsea. Det är ju inte fel av dem att tänka så precis.

Visca el Barça!!!
Señor Laporta
2005-02-22 19:47
Startelvorna enligt Jose Mourinho.
Så här kommer Barça starta: Valdes; Belletti, Puyol, Marquez, Gio; Albertini, Xavi, Deco; Giuly, Eto'o och Ronaldinho. Ganska väntat och det är denna jag också tror Rijkaard kommer låta springa ut till Tot el camp.

Kanske mer intressant är hur våra "engelska" gäster kommer att starta: Cech; Paulo Ferreira, Terry, Ricardo Carvalho, Gallas; Tiago, Makelele, Lampard, Cole; Drogba och Gudjohnsen. Alltså enligt Mourinho kommer två frågetecken vara med, Drogba och Gallas, och Duff spelar inte. Anledningen till att Gallas får spela är att Mourinho inte har någon annan vänsterback, Bridge är skadad och Babayaro spelar numera i Newcastle. Chelseas elva ser mycket, mycket stark ut och Lampard och Drogba är två spelare jag fruktar. Men som tur var har Barça också ett riktigt stark startelva, om man nu får tro Mourinho.

Vi ska till Istanbul!
Barcelona Kickboxer
2005-02-22 20:28
Mutaren Franco

Du e rolig. Dummare person får man leta efter. Det var faktiskt länge sen en person med så dumma kommentarer skrev här på forumet. Men alltid lika kul när clowner kommer in.

Det som verkligen får dig att verka som en clown är det att du beskriver fotbollspelare efter deras utseende och inte prestationer. Ronaldinho är en häst och jag vet inte vad. HAHA! Du e skrattretande du.

Ronaldinho är pissdålig, det är därför han blev röstad som världens bästa spelare, med en klar majoritet dessutom. Det var förbundskaptener och lagkaptener som röstade detta. Men "Mutaren Franco" vet bättre än dem och är mer kompetent än dem som fotbollskännare.

Visca el Barça!!!
Kid Congo Powers
2005-02-23 17:27
Chelsea är VERKLIGEN INTE ett medelmåttigt lag. Alla som sett dem i år vet att de är ruggigt disciplinerade bakåt och när Robben är frisk kan han hitta på i princip vad som helst, tur för oss att han inte är det. Lampard är definitivt inte en spelare man ska underskatta, han är förmodligen en av de absolut vassaste tvåvägsspelarna i världen just nu.

Förmodligen behöver Barca vinna med 2-0 ikväll för att kunna stå emot på Stamford Bridge. Att göra två mål i samma match på Chelsea, som släppt in åtta på hela ligasäsongen, är inte det enklaste. Det kommer att krävas att Xavi och Deco är sådär härligt aggressiva som vi vet att de kan vara och springer på varenda boll. Det kommer att krävas att Albertini vinner duellen mot Lampard. Det kommer att krävas att Ronnie tar fram sina mest magiska trick.

Jag ser fram emot säsongens holmgång, må bästa laget vinna.
Señor Laporta
2005-02-23 16:59
Barça_best_forever

Tyvärr tror jag inte 1-0 kommer räcka till Stamford Bridge. Barça måste göra minst 2-0 om vi ska ha en chans att hålla undan hemmastarka Chelsea. Men det kommer bli svårt och rörelse är det viktigaste idag. Rörelse!

Lucho

Gammal engelsk humor!
Barcelona @lle
2005-02-23 16:06
BARÇA vinner med 3-1
Barcelona Barça_best_forever
2005-02-22 16:21
Dagen D kommer snart!! Imorgon väntar Chelsea, en match som alla vi Barça-fans här inne och över hela världen har väntat på ända sedan vi fick reda på (eller såg lottningen på Eurosport)för några månader sen. Jag tor att inledningen av matchen kommer vara mkt avvaktande av båda lagen, precis som vid VM-finalen 1994 om ni kommer ihåg den !? Men efter kanske 20 min. spel så kommer Barça att börja styra och dominera spelet så som de alltid gör hemma på Nou Camp! Kommer vara mkt spel på vänsterkanten där vi har Ronaldinho som kan hålla i bollen mkt bra och alltid göra något konstruktivt i anfallsväg. Jag ska inte sitta o spå hur hela matchen kommer att se ut för det blir ju inget spännande då ;).. Jag tror på Braça-vinst, resten låter jag vara osagt.

Angående det där med redaktionsposten, tycker jag att "Kharles_Kubala" eller "Señor_Laporta" ska få den posten om de känner sig manade och om de har tid! De 2 kommer alltid med något bra, antingen någon intressant nyhet eller egna intressanta tankar och teorier! Det finns ju såklart flera andra bra på forumet, t.ex ( Nemo, Messí, Kickboxer ), har säkert glömt nåra culés också. Men det är ju som sagt redaktionen som avgör! Men det viktigaste, Längtar till matchen imorgon, ojojoj!! Vilken underbar match. Visça El Barça
Barcelona Lucho
2005-02-23 16:58
Som beknat finns det personer i detta forum som verkar tro att kvällens match blir en promenadseger men inne på Chelsea-forumet är självförtroende på en helt annan nivå. Förutom vi vinner med 2-0 osv så hittade jag en hel del sköna kommentarer. Eller vad sägs om:

deras akilleshäl enligt mig är mittfältet, där en stresad Xavi gör alltför lätta misstag

eller..

Det basta ar att Barcelona ar ungefar lika bra som The Albions utvecklingslag pa bortaplan.

och slutligen..

Lagmaskinen Chelsea vinner med 1-0 mot individualist-Barcelona ikvall!!!

HUMOR!!
Barcelona Kickboxer
2005-02-23 17:37
Underskatta aldrig ett motståndarlag, speciellt inte ett lag som Chelsea. Det här blir verkligen inte en promenadseger tror jag. Chelsea är efter oss, euoropas bästa lag enligt mig. Jag tror ändå på vinst men inte en 3-0 elr 5-0 vinst som någon sa där nere.

Visca el Barça!!!
Barcelona Puyol_21
2005-02-23 18:16
Funderar på att sova nån timma men tänk om väckarklockerna strejkar =/ better bring the coffe
Señor Laporta
2005-02-22 16:15
Nemo

Helt rätt. Det är det fotboll går ut på, få isär motståndarnas försvar och kunna vända på spelet snabbt. Något som Henrik Larsson är väldigt bra på, ständigt i rörelse och ständigt spelbar. Kan inte komma på någon som gör det lika bra som Henke. Det var därför Henke värvades plus att han är en duktig huvudspelare och avslutare. Det är i sånna här matcher som Henke saknas. Det är det Henke gör, drar isär motståndarens försvar. Jag kommer sakna Henke i morgon.
Barcelona Puyol_21
2005-02-23 18:15
Donadoni :
Ojojoj grym sida har man lite klipps o kolla på da innan matchen =)
Barcelona BigBarca
2005-02-23 18:05
FC Barcelona-Espanyol på tisdag 21.55 Tv 4+
Vi kanske inte få se dem under helgen men derbyt får vi se.
Barcelona Sonde
2005-02-22 16:00
Messí: Det är inte något vi har tagit tag i ännu, inte ens diskuterat ärligt talat. Jag gillar idén, och lär väl så småningom framföra den, men jag tvekar på att den kommer att genomföras inom så snar framtid som du/ni hoppas.
Real Madrid Zidane_5
2005-02-23 15:46
ja vet inte riktit om albertini kommer hålla mot Makelele/lampard! Xavi o deco e ju inte precis nåra gubbar som kan gå in o tackla sönder o samman Lampie!
tror dock att ronaldinho kan skojja till det me ferreira och jag anser att mourinho gjort ett smart drag me Gallas som vänser back då han känner till Guily mer än va ferreira(som spelat vb i chelsea vissa matcher) gör.
ska ni slå chelsea så ska ni stoppa lampard med alla medel o jag undrar om albertini kommer klara av det..
tror även att ni ska va riktit uppmärksamma på hörnor då terry e riktit het huvud spelare.
gissar på ett oavgjort resultat ikväll 1-1 då terry gör ett mål o xavi också stänker in en!
Barcelona maykel
2005-02-23 16:26
jag tror det blir 3-0 eller 5-0 eto`o gör hatrick
Barcelona Dansonking
2005-02-23 15:38
Sicken jäkla match det kommer att bli ikväll, bara inte chelsea spelar tråkfotboll...
Jag är laddad till tusen!
Inget chelsea ska komma o sabba våra champions league planer!!!
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-02-23 16:19
Relay//

Jag är också nervös. Jag håller dock inte med dig att Chelsea har världens bredaste trupp. Jag anser att Inters trupp är bredare. De har ju två startelvor. Chelsea är bra men vi är bättre.

FORÇA BARÇA!!!
Barcelona Nemo
2005-02-22 15:37
Ämne: Ser att redaktionen ....
Jo, tack Kharles_Kubala, hoppas innerligen att det inte är för att jag nominerade dig i ett tidigare inlägg:-) Nja, blott 15 år, så vet jag inte. Tid har jag och passion. Men rutin fäller avgörandet, och den saknar jag.

Fridens liljor.
Annons: